Beste Tweakers,
Deze zomer is mijn huidige, 7 jaar oude setup grondig aan vernieuwing toe. Daarom speelt het in mijn hoofd een nieuwe desktop in elkaar te timmeren.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
- recente games
- multimedia (muziek, film)
- surfen
- Overclocken is geen noodzaak, maar ben wel van plan dit op een low profile manier te doen naarmate het systeem wat op leeftijd komt.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag rond de €900 kosten. Ik wil hier nog €50 van afwijken, indien de meerkost echt is verantwoord.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik beschik reeds over alle nodige randapparatuur: keyboard, muis, 2.1 setje, Dell U2312HM
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alle basiscomponenten van een desktop pc.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
* Intel Haswell
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
De komende 2 jaar zou ik games in de beste settings willen spelen. Na die twee jaar neem ik vrede met eventueel mindere settings. Indien ik echt op medium setting moet beginnen spelen, zal ik investeren in nieuwe videokaart.
Daarnaast had ik graag een relatief stille behuizing gehad, puur omdat ik dit gewend ben van mijn huidige behuizing (Antec Sonata).
Op basis van best buy guides en reviews, had ik volgende setup in gedachten.
Mijn grootste twijfels: grafische kaart en moederbord.
- De keuze voor een geschikte grafische kaart is niet eenvoudig wegens het grote aanbod en het feit dat ik eventueel binnen een aantal jaar de grafische kaart zou vervangen. Een echte high-end kaart is dus niet nodig, maar ik wil wel goeie bang-for-the-buck.
- Over moederborden heb ik weinig kennis. Het enigste wat ik verlang, is stabiliteit en mogelijkheden tot overclocken. Daarnaast mag de geluidskwaliteit ook wel goed zijn (muziek).
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Deze zomer is mijn huidige, 7 jaar oude setup grondig aan vernieuwing toe. Daarom speelt het in mijn hoofd een nieuwe desktop in elkaar te timmeren.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
- recente games
- multimedia (muziek, film)
- surfen
- Overclocken is geen noodzaak, maar ben wel van plan dit op een low profile manier te doen naarmate het systeem wat op leeftijd komt.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag rond de €900 kosten. Ik wil hier nog €50 van afwijken, indien de meerkost echt is verantwoord.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik beschik reeds over alle nodige randapparatuur: keyboard, muis, 2.1 setje, Dell U2312HM
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alle basiscomponenten van een desktop pc.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
* Intel Haswell
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
De komende 2 jaar zou ik games in de beste settings willen spelen. Na die twee jaar neem ik vrede met eventueel mindere settings. Indien ik echt op medium setting moet beginnen spelen, zal ik investeren in nieuwe videokaart.
Daarnaast had ik graag een relatief stille behuizing gehad, puur omdat ik dit gewend ben van mijn huidige behuizing (Antec Sonata).
Op basis van best buy guides en reviews, had ik volgende setup in gedachten.
Mijn grootste twijfels: grafische kaart en moederbord.
- De keuze voor een geschikte grafische kaart is niet eenvoudig wegens het grote aanbod en het feit dat ik eventueel binnen een aantal jaar de grafische kaart zou vervangen. Een echte high-end kaart is dus niet nodig, maar ik wil wel goeie bang-for-the-buck.
- Over moederborden heb ik weinig kennis. Het enigste wat ik verlang, is stabiliteit en mogelijkheden tot overclocken. Daarnaast mag de geluidskwaliteit ook wel goed zijn (muziek).
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670K Boxed | € 202,90 | € 202,90 |
| 1 | Gigabyte GA-Z87P-D3 | € 98,10 | € 98,10 |
| 1 | MSI N660Ti PE 2GD5/OC | € 264,- | € 264,- |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 54,39 | € 54,39 |
| 1 | Corsair Carbide 300R | € 62,- | € 62,- |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS2CP4G3D1609DS1S00 | € 51,50 | € 51,50 |
| 1 | Samsung SH-224BB Zwart | € 14,45 | € 14,45 |
| 1 | XFX Pro 550W | € 54,50 | € 54,50 |
| 1 | Samsung 840 series 120GB | € 83,- | € 83,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 884,84 | |
Alvast bedankt voor jullie reacties!