Betaalbare <25 euro case of vaste hoes voor MacBook Air

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-05-2021
Er staat een MacBook Air in de bestelling en ik zoek een goedkope case of vaste hoes voor de laptop. De Speck case op de Apple site vond ik erg prijzig, 50 euro.

Wie heeft er goede ervaring met een goedkope case of vaste hoes voor de MBA? Wellicht iets van DealExtreme? Iets qua prijs lager dan 25 euro.

N.B. ik zoek niet zozeer een sleeve, maar echt een plastic case die je erop klikt. Alternatief is een vaste hoes, zoeentje die je er altijd omlaat, ook bij gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er bestaan genoeg alternatieven, alleen is wel de vraag;

Wat heb je zelf al onderzocht en gevonden ? Eigen inzet is ook van belang.

Denk wel hier over na;

Goedkoop is leuk, maar helpt het ook echt bij valt of stoot schade en stof, mijn mening is; beter iets duurder maar dat ik zeker weet dat het werkt en lang plezier van me mac kan hebben, en later voor een mooie prijs kan verkopen omdat het product er nog punt gaaf uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
Goedkoop is in het verleden duurkoop geweest. Zo had ik een te goedkope case gekocht op mytrendyphone.nl die al gauw bij de hoeken scheuren vertoonde (en garantie ho maar). Dat schiet natuurlijk niet op.

Maar 50 euro, oef....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Wel 1500 voor een Apple maar wel knibbelen tussen 25 of 50 euri voor een bescherming? Dat klinkt als een Harley kopen maar geen geld voor benzine..

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
Nee, dat klinkt meer als niet willen betalen voor luxe zadeltassen voor je Harley :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:09
Ergens is er ook een topic over het transporteren van je Macbook. Destijds gelezen en mijn hoes(Colcasac) gekocht op http://www.appelhoes.nl/

Prima site als je het mij vraagt. Heb niet echt inhoudelijk gekeken net, maar zie toch wel een aantal betaalbare hoezen.
BombaAriba schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 17:39:
[...]

Die hoezen zal ik niet gebruiken icm mijn OSX apparaten. Vooral die goedkope zorgen ervoor dat de hitte niet goed weg kan uit het apparaat (wat sowieso al moeilijk is omdat Apple zulke kleine/dunne apparaten maakt) wat er weer voor kan zorgen dat de binnenkant beschadigt dankzij oververhitting. Ik zou je eerder toch een sleeve aanraden of een case kopen die wat duurder is en waarvan rekening is gehouden met hitte productie en afvoer daarvan.

Bovendien snap ik het hele nut van zo'n opklik plastic case toch niet want je zet je Macbook oid toch altijd op een veilige plaats neem ik aan, niet op een bouwplaats. Alleen tijdens vervoer is wat extra beveiliging handig.
Dit dus..

[ Voor 60% gewijzigd door Trezzahn op 05-08-2013 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01:02

BombaAriba

Ondertitel

cerberusss schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 10:53:
maar echt een plastic case die je erop klikt.
Die hoezen zal ik niet gebruiken icm mijn OSX apparaten. Vooral die goedkope zorgen ervoor dat de hitte niet goed weg kan uit het apparaat (wat sowieso al moeilijk is omdat Apple zulke kleine/dunne apparaten maakt) wat er weer voor kan zorgen dat de binnenkant beschadigt dankzij oververhitting. Ik zou je eerder toch een sleeve aanraden of een case kopen die wat duurder is en waarvan rekening is gehouden met hitte productie en afvoer daarvan.

Bovendien snap ik het hele nut van zo'n opklik plastic case toch niet want je zet je Macbook oid toch altijd op een veilige plaats neem ik aan, niet op een bouwplaats. Alleen tijdens vervoer is wat extra beveiliging handig.

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smitovic
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-07 18:10
cerberusss schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 13:31:
Nee, dat klinkt meer als niet willen betalen voor luxe zadeltassen voor je Harley :P
Nee, dat klinkt meer als een petje opzetten in plaats van een helm omdat de helm te duur is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
BombaAriba schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 17:39:
Die hoezen zal ik niet gebruiken icm mijn OSX apparaten. Vooral die goedkope zorgen ervoor dat de hitte niet goed weg kan uit het apparaat (...)
Bovendien snap ik het hele nut van zo'n opklik plastic case toch niet
Ik vind de Air een prachtig ding, maar heb toch al twee kennissen gezien met een flinke deuk in een hoek. Bovendien ben ik niet de enige die hem gebruikt, ook mijn vriendin gaat er mee op de bank zitten. Als dat ding een keertje op de grond glijdt... die hoeken zijn gewoon heel snel gedeukt.

Het hitte-issue is geen punt, gewoon de ventilator een tikje hoger zetten met smcFanControl.

[ Voor 6% gewijzigd door cerberusss op 06-08-2013 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoefel
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:04
Zie hier: http://www.geckocovers.nl/macbook-hoezen/macbook-air.html
1e hit op google: Macbook air covers ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0rk0l
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-06 19:05
het is een gebruiksvoorwerp. daar gaan nou eenmaal krassen en deuken in zitten. De eerste kras is k u t maar het hoorrt er bij. Ik heb zelf geen enkele kras op mijn device en gebruik hem toch dagelijks. (ok, meestal in clamshell maar toch)

[ Voor 30% gewijzigd door z0rk0l op 06-08-2013 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
Heh... had ik zelf ook kunnen vinden. Thanks! Ik heb ze gemaild met een vraag.

Edit: deze cases zitten vast met klemmetjes, die precies onder je pols zitten. Dat gaat irriteren bij mij, dus dit gaat 'm niet worden. Ik zoek nog even verder.

[ Voor 21% gewijzigd door cerberusss op 06-08-2013 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajvs
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-09 16:42
cerberusss schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 10:11:
[...]

Heh... had ik zelf ook kunnen vinden. Thanks! Ik heb ze gemaild met een vraag.

Edit: deze cases zitten vast met klemmetjes, die precies onder je pols zitten. Dat gaat irriteren bij mij, dus dit gaat 'm niet worden. Ik zoek nog even verder.
Klopt, heb deze case ook, en zoals je zei irriteert mij ook bij polsen. Toch maar even los gekoppeld,ik doe denk weer om wanneer nodig is. Of ik zoek iets naar wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoefel
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:04
ajvs schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 19:01:
[...]

Klopt, heb deze case ook, en zoals je zei irriteert mij ook bij polsen. Toch maar even los gekoppeld,ik doe denk weer om wanneer nodig is. Of ik zoek iets naar wat anders.
Heb hem zelf voor me macbook pro, heb er zelf totaal geen lastvan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTT
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

MTT

Ik heb de Moshi cover, en ben er tevreden mee, ziet er goed uit en niet bulky. Ten tijde dat ik het kocht was de 2013 model nog niet uit of beschikbaar. Ik heb er uit voorzorg zelf een gaatje in geboord van 1mm doorsnede voor de 2e microfoon. Niet dat ik de microfoon ooit gebruik, maar just in case.
Ik ben minder te spreken over de Moshi ivisor want dat is echt een stofmagneet. Meteen bij het aanbrengen trok die al stof aan onder de protector. Zeer slechte aankoop geweest.
Ook de Moshi keyboardprotector is niet je van het. Je voelt duidelijk dat er een protector op zit, en je moet harder doordrukken. Voor een totaalprijs van rond de 100 euro vond ik het wel wat tegen vallen.
Ik heb mazzel een shop gevonden te hebben die mij bundelkorting gaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin6
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Groupon heeft nu een deal voor een Macbook case. de prijs, foto's en (vreemd genoeg) een andere beschrijving bij dezelfde deal doen me denken dat het om de Speck SeeTru gaat
€20,- inc verzendkosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat het eigenlijk om een 11 of 13 inch Macbook Air?
http://tweakers.net/categ...vMpNukVtFrNcg7tSN6owxqrS8 geeft de PW als resultaat, vanaf een euro of 10 heb je een hoes, zit daar niet iets bij? Bij de duurdere hoezen krijg je behalve luxe ook gewoon een betere hoes, dus met een goedkope hoes zul je hoe dan ook een compromis hebben. Dan is wellicht een in massa gemaakte hoes voor (mini-)laptops nog de meeste waar voor het geld, de hoezen die specifiek om een Air passen worden waarschijnlijk toch in minder grote aantallen geproduceerd >> waarschijnlijk minder waar voor het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
MTT schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 22:35:
Ik heb de Moshi cover, en ben er tevreden mee, ziet er goed uit en niet bulky.
Is dat de Moshi iGlaze cover? Volgens mij is dit de enige hard case die geen clips onder je polsen heeft, klopt dat?

Hoe lang hem je 'm? Als ik de reviews op Amazon bekijk, gaat een enkel exemplaar niet zo heel lang mee :-) het plastic kan broos worden

http://www.amazon.com/Mos...ySubmissionDateDescending
Verwijderd schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 00:39:
Gaat het eigenlijk om een 11 of 13 inch Macbook Air?
Bij de duurdere hoezen krijg je behalve luxe ook gewoon een betere hoes, dus met een goedkope hoes zul je hoe dan ook een compromis hebben
Gaat om de 13 inch. Inderdaad, je hebt gelijk, te goedkope stuff gaat vroeg of laat irriteren.

[ Voor 24% gewijzigd door cerberusss op 09-08-2013 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook begonnen met een Speck case om mijn MBA 13" nieuw gekocht. Dit maakt hem dikker, zwaarder (toch wel aanzienlijk, al is het maar "een plastic hoesje") en of het helemaal gezond is weet ik niet. Als je de MBA optilt en een beetje schuin naar achter houdt valt het scherm hard naar achter, waar deze normaal gewoon netjes blijft staan. De scharnieren lijken dit niet heel leuk te vinden.

Mijn MBA is een keer van de bank gevallen,waardoor links en rechts in de bovenhoek nu lichte deukjes zitten, waarvan je rechtsboven goed ziet. Hier heb ik me 2 weken aan gestoord en het valt me niet eens meer op.

Mijn advies : Gebruik de MBA gewoon als een laptop en ga er zo voorzichtig mogelijk mee om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTT
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

MTT

cerberusss schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 08:29:
[...]

Is dat de Moshi iGlaze cover? Volgens mij is dit de enige hard case die geen clips onder je polsen heeft, klopt dat?

Hoe lang hem je 'm? Als ik de reviews op Amazon bekijk, gaat een enkel exemplaar niet zo heel lang mee :-) het plastic kan broos worden

http://www.amazon.com/Mos...ySubmissionDateDescending

[...]

Gaat om de 13 inch. Inderdaad, je hebt gelijk, te goedkope stuff gaat vroeg of laat irriteren.
Ik heb heb de cover nog niet lang, zeg een maand, ik heb het hele geval in een zachte iets te grote hoes van Kipling. Maar ben er wel voorzichtig mee.
Ik hoop wel dat de cover lang uithoudt, want hij ziet er nu nog fantastisch uit, en dat wil ik zo houden voor dat geld.
De reviewers doen nogal extreme dingen met de cover heb ik het idee, en ik heb hoop dat met de nieuwe MBA de levensduur wat langer is, omdat ik echt nog nooit de fan heb gehoord, dus qua hitte en temperatuursverschillen zal het wel meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-08 02:59

Gerco

Professional Newbie

Ik heb twee van die Speck cases, 1 voor mij en 1 voor mijn vriendin. Beide cases zijn na een jaar behoorlijk beschadigd en dat is toch opmerkelijk voor mensen die voorzichtig genoeg omgaan met hun spullen dat er op iPhones na jarenlang gebruik zonder cover of screen protector geen enkel krasje op te zien is.

De hoeken zijn bij beide cases gescheurd en de clipjes waar de case aan de MacBook Air klemt zijn bij beide cases op verschillende plaatsen afgebroken. We gebruiken de MBA's veel en ze worden verschillende keren verplaatst gedurende 1 dag.

Ik ben op zoek naar een wat flexibeler case die krasjes op de MBA voorkomt, maar niet zo rigide is dat elke torsie door oppakken of neerzetten van de MBA de case na verloop van tijd doet scheuren. En flexibele siliconen hoes misschien?

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
Wow, goede info tot zo ver.

Ik vond de Moshi nog even te prijzig, ik heb een hoes bij Macbescherming.nl besteld:
http://www.macbescherming...-mat-macbook-air-11-of-13

Het valt te bezien hoe lang die het uit houdt. Ik heb een mat zwarte gekozen, omdat ik hier ook wat matzwarte Sugru heb liggen. Mocht de case het buiten de garantie opgeven, dan kan ik er nog iets van bakken.
Gerco schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 21:52:
En flexibele siliconen hoes misschien?
Dat heb ik nog niet gezien, dat zou het ideale materiaal zijn. Wel heb ik leren hoezen gezien. Dat gaat niet helpen als je de laptop laat vallen. Maar een stoot is geen probleem denk ik, en krassen zal zeker niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 16:19

Trackerfire

BTC HODLER

Hi!

Weet niet of je er nog wat aan hebt, maar heb deze case besteld en is werkelijk top :D!

http://rover.ebay.com/rov...eName%3DADME:L:OU:NL:1123

Ik heb de doorzichtige besteld, echt toppie 8)

[ Voor 8% gewijzigd door Trackerfire op 16-08-2013 10:06 ]

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook zo'n cover gehad voor m'n Macbook Pro.. het is mooi maar je mac wordt er echt veel warmer door..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Verwijderd schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 11:17:
ik heb ook zo'n cover gehad voor m'n Macbook Pro.. het is mooi maar je mac wordt er echt veel warmer door..
Waarschijnlijk niet dezelfde, want bij de ventilatieuitgang zit de cover niet. Het is een mooi kliksysteem die precies met de vormen van je macbook mee gaat?! :?

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ice T
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-07 14:51
Zolang het aluminium geen contact met de lucht maakt, zal het de koeling van je MBA altijd verminderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

TheLostSonOfGod schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 12:00:
Zolang het aluminium geen contact met de lucht maakt, zal het de koeling van je MBA altijd verminderen.
Dat is het mooie van deze case, hij bedekt alleen de onderkant volledig en daar zitten ook nog eens bijna 100 gaatjes in voor de luchtstroom. De bovenkant (keyboard gedeelte etc.) en bij de scharnieren e.d. is alles vrij. Temps zijn aantoonbaar niks hoger door de case, echt top O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trackerfire schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 11:34:
[...]

Waarschijnlijk niet dezelfde, want bij de ventilatieuitgang zit de cover niet. Het is een mooi kliksysteem die precies met de vormen van je macbook mee gaat?! :?
Afbeeldingslocatie: http://img827.imageshack.us/img827/749/nuwo.jpg
Apple Logo schijnt door de case heen :D

desondanks de ventilatie gaten werd ie toch erg warm :(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2013 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
Update. De cover die ik van MacBescherming heb gehad, is niet geschikt voor de MacBook Air van 2013. Hij bedekt 1 van de microfoons. Ik heb contact met ze opgenomen en ze zouden het navragen bij hun leverancier. Daar heb ik natuurlijk niks aan. Ik heb nu mail contact voor een oplossing.

Overigens, deze Haswell-gebaseerde MacBook Air warmt amper op. Een case zal allicht ervoor zorgen dat hij minder warmte kwijt kan, maar ik merk er hoegenaamd niks van. Omdat ik een hekel heb aan een warme laptop, had ik al smcFanControl gedownload, maar heb 'm nooit geïnstalleerd -- gewoon niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineAap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07-09 14:13
@Cerberusss: Heb deze besteld voor mijn MBA'13: http://www.miniinthebox.c...-macbook-air_p472732.html. Heb ook een chinese cover voor mijn MBPr, en die zit goed. Waarom boor je zelf niet gewoon even een gaatje voor de tweede microfoon? Lijkt me verder niet zo'n groot issue?

The intersection of technology and creativity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
Ik kan wel een 2e gaatje boren, maar als ik in Nederland iets koop, tegen Nederlandse prijzen, dan krijg ik ook het liefst de Nederlandse garantie.

[ Voor 23% gewijzigd door cerberusss op 21-08-2013 17:49 ]

• keijzerr
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 02-09-2022
Ik heb sinds kort een MBPr 13" en hier zoek ik een Moshi Palm Protector voor (zie: http://store.moshimonde.c...otector-palmguard-13.html).

Iemand hier een idee of deze binnen NL leverbaar is?

• cerberusss
Misschien heeft Mediamarkt 'm. Ik zag sowieso al de versie voor de MBA ertussen.

http://www.mediamarkt.nl/...nlineshop&query=palmguard
Pagina: 1