Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alenova
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-05 12:33
Hallo mensen, dit is mn eerste post ooit dus weet nog niet precies of ik alles goed doe :P , maar ik wou weten hoe ik mijn huidige pc het best kan waterkoelen. Ik wil dit namelijk doen zodat ik hem kan overclocken, alleen wil ik de onderdelen pas over een paar maand halen. ik wil waterkoelen:

- Mijn grafische kaart (zie specs lijst)
-Mijn Processor (zie specs lijst)

En hoe ik dit het meest voordelig kan doen.

Mijn specs zijn:

- Asrock 970 Extreme4 (moederbord)
- MSI GTX 760 Gaming Edition (videokaart)
- Corsair 600W Modulair Power Supply (voeding)
- 8 GB Corsair Vengeance Ram
- Western Digital 500GB (Hardeschijf)
- Amd Fx 8320 Black edition (processor)
- Sharkoon T28 Green edition (case)

Ik heb niet echt een bepaalde voorkeur naar iets maar groene tubes zijn natuurlijk wel leuk passen bij mijn case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penait1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19:39
Ik denk je dat je beter eerst de nodige topics op Highflow kan doorlezen, met name de stickys.
http://forum.highflow.nl/f40-advies-waterkoeling-setup/

Want ik weet niet of mensen je advies gaan geven zonder eigen inzet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:23
[Ervaringen] Deel 3 - Waterkoeling en onderdelen/setjes

Zou die ook even doorlezen.

Heb je überhaupt zelf al wat opgezocht ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je handig bent zou ik een bij1 roeping doen van losse componenten en niet een kant en klaar set, de filosofie van het echte bij elkaar zoeken van de componenten en het in elkaar zetten daarvan heb je nl. niet bij een "Breng maar in set".

Je cpu is een heethoofd, ik zou dus niet besparen op je cpublock en gaan voor een degelijk highend block van bijvoorbeeld EK, de supremacy.

Een gpublock, kan core-only zijn, of fullcover. Je MSI gpu, wanneer voldoet aan de layout welke de blokken manufacturer heeft doen gebruiken is te voorzien van een fullcover block, hierbij koel je de gpu chip en het geheugen van de kaart, wat degelijkere performances geeft tijdens gamen bijvoorbeeld.

Een rad. van 360mm volstaat prima je cpu en gpu te coolen. leuke 120 ventilatoren Scythe S-Flex SFF21F Fans erop bijv.

Opties ter hande nemen, de radiator intern of outdoor bevestigen is een punt wat je even moet gaan ontdekken als watercooler..

Pomp kan, gezien je huidige kast, een Laing DDC zijn, samen met een top welke voorzien is van rechte fittingen, waardoor je de pomp op de bodem van je kast kan zetten enzo makkelijk je slangen kwijt kan.

Qua reservoire heb je keuzes genoeg, een tub res. bayres, (word ik misselijk van btw) of een microres. de Swiftech MCRES is populair en handig.

3/8 slang van Feser in het groen, wat mooi past bij het groene kleurschema van je kast.

3/8 schroeffittingen suggestief aangehaalt, je kunt even kijken hoe of wat..

Koelvloeistof ook zat te krijgen, kan gewoon transparant zijn, gezien het feit je groene slang wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alenova
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-05 12:33
Bedankt voor de hulp iedereen, Met deze informatie kan ik precies zien hoe ik te werk moet gaan :)