EINDELIJK DAAR BEN IK WEER

. Heb jullie lang laten wachten, maar maak je maar klaar, er komt meer

.
Hier dus UPDATE 3
Dit is dus een lekkere lange update, ga dus maar lekker achterover zitten en lees alles lekker rustig door
Veel lees en vooral kijk plezier, reacties ontvang ik graag
Voor jullie eigen best wil staat er in deze update enorm veel plaatjes hehe
Een paar dagen terug dus al weer, heb ik een gat gezaagd in de plastic voorkant van de kast. Dit moet er voor zorgen dat er genoeg luchtstroom mogelijk is voor de 240mm radiator.
Hier dus met schilders tape afgeplakt en afgetekend.
Resultaat.
En dan hier, (tromgeroffel

)!! Mijn waterkoeling nabestelling!!
Kwam sneller dan de vorige keer gelukkig. Wel is er één product van mijn bestelling gewijzigd, onder mijn toestemming, namelijk de Bitspower D5 Mod Top. Deze is nu Silver Shining i.p.v. Black Sparkel. Ik zat hier voor de bestelling al over te denken of Silver Shining niet ook goed zou staan, maar ik bleef dus bij Black Sparkel. Later hoorde ik van Highflow dat er een soort van productie fout was bij de Mod Top Black Sparkel en of ik deze dus wilde omruilen voor een Silver Shining. Ik dacht, "Ja natuurlijk, anders moet ik nog langer wachten". Dus het kwam afgelopen dinsdag binnen. Wat een bling bling
De snoepjes waren trouwens binnen 5 seconde weg

jammie
En wat voor kleur tubing is dat nou? Rose haha

, was 2m voor 2 eur. Dus dacht koopje, maar de kleur was een verrassing haha. Dus het maakt niet heel veel uit. In het licht is het trouwens meer paars.
Na het eten van de snoepjes en het bekijken en checken van alles ben ik begonnen met de mod top/kit te installeren. Ziet er echt mooi uit, en de silver shining steekt ook mooi af. Alleen in de pomp top vond ik nog wat dingetjes die ik er eerst liever uithaalden. Zie foto's
Pomp die ik al had, er dus bij gepakt. Volgorde op de foto van links naar rechts, pomp, D5 Mod Top, D5 Mod Kit.
Eerst even de kabeltjes uit de molex en fanheader halen zodat ik de Mod Top kan installeren. Ik moest wel erg hard duwen zeg, ging niet helemaal zoals ik had gedacht.
Fan kabeltje met sata-prikker. Ging een stuk makkelijker.
Op deze foto's zie je de schilvertjes zitten, die ik er uit heb gehaald. Lijkt me niet leuk als die uiteindelijk los komen en dan rond dwarrelen in je pomp en waterkoeling loop.
Hier dus de rest van de installatie. Het enige wat nu nog lastig was is de ring met de zes gaatjes niet laten verschuiven als je de Mod Top vast draad. Hij draait nog al makkelijk mee aan het einde, en dit is niet zo handig voor je kabeltjes die je natuurlijk heel wilt laten, maar ook omdat je anders niet meer de snelheid van de pomp kan regelen.

Wat een mooi plaatje toch
Ja dat is dan klaar, maar ik heb een reservoir/pomp combo, dus deze moet er natuurlijk ook nog op. Moest wel even zoeken naar de juiste imbus, deze was namelijk niet mee geleverd. Het is 2mm om precies te zijn. Kwam eerst aan zetten met 1,5mm
Ook nog een Z-Cap op het reservoir gezet. Het reservoir zou namelijk de inlet van mijn loop moeten worden, maar ook moet ik hem daar vullen. Een enkele ingang was dus niet de beste oplossing.
Nu heb ik dus de rest van mijn fittings er bij gepakt en even gekeken of ik alles had wat ik nodig heb. En het klopt precies, dus al dat uren staren naar mijn kast heeft toch nog wat opgeleverd. Werk dus altijd je plan goed uit

.
Een paar fittings die iets duurder waren, waren het kraantje en de Q-fitting met vier x inlet. waarvan eentje met draad (draaibaar). Deze kosten zo een 25 en 13 eur, maar had ik gewoon nodig als ik makkelijk mijn loop leeg wil kunnen laten lopen. Gewoon een slang los trekken zit er bij mij niet in, want deze gebruik ik dus niet.
Ook zit er aan een kan van de Q-fitting een 'Zilver bullet' Plug, deze zou er volgends mij voor moeten zorgen dat ik geen algen en dergelijke krijg.
Hier zou ik van jullie nog wel bevestiging op willen krijgen als dat kan. Ik heb namelijk ook anticorrosie flesje. Ik neem aan dat ik ze ook gewoon beide kan gebruiken???
Voordat ik de loop definitief maak, maak ik natuurlijk nog wel wat mooie shots van de fittings. Dit staat namelijk nog niet in dit topic.
Hier onder zie je foto's van hoe de loop moet gaan lopen. Verbindingen zijn dus recht tussen de twee (meest logische) fittings. De link daar tussen word gemaakt met crystal link, deze buisjes zie je liggen op de aller eerste foto van mijn eerste bericht.
Bij deze twee foto's zie je dus hoe de verbindingen gemaakt zouden gaan worden tussen het cpu block en de bovenste radiator.
Hier gaat hij van de radiator in het reservoir.
Door het reservoir en pomp, door de bodem heen, naar de voorste radiator.
Van de voorste radiator onder de bodem door en daarna weer de kast in door de bodem.
Hier dus door de Q-fitting met het kraantje en de silver Bullet, door naar boven de dan over het geheugen naar het cpu-block.
Zo zou mijn loop er dus ongeveer uit gaan zien. Nu nog een beetje kaal, maar dat geeft niet toch?
Misschien hebben jullie het al opgemerkt, maar mijn reservoir / pomp combo is te hoog. Hier moet dus iets aan gedaan worden. Een 80mm reservoir ving ik denk ik niet echt mooi staan, ook al zal het er vast niet slecht uit zien. Ik heb dus gemeten.. En er moet ongeveer 4-5 cm van het 15cm lange acrylic gedeelte af. Dit zal niet gemakkelijk gaan, en waterdicht is natuurlijk een must.
Als iemand hier meer ervaring mee heeft ontvang ik graag advies. Eventueel zou zou een 100mm acrylic tube reservoir er tussen zeten, maar deze bestaat niet volgends mij bij Bitspower. Ik dacht dat het dus 150mm of 80mm is. Als iemand wel zou weten dat er iets dergelijks bestaat dat langer is dan 8cm en max 11cm, met het schroefdraad aan de binnenkant dan hoor ik dat graag.
Maar ik denk dat dit er niet is en ik dus met reservoir aan gort zou moeten zagen om te zien of ik deze weer aan elkaar kan maken. Dit moet natuurlijk uiterst nauwkeurig gebeuren en na afloop ook er weer goed uit zien. Kaars recht en super glad zal dus een must zijn.
Ik hoop dus eigenlijk iemand te vinden die dit eerder heeft gedaan, maar dan zal ik even een ander topic moeten starten tegen die tijd.
Genoeg gezeur hier de foto's
Ter afsluiting dan nog even hoe de fan grills er uit zien van boven. Persoonlijk vind ik het met, wel een verbetering. Ook kan er nu minder snel iets invallen.
...... En toen... Vond ik tussen al het karton dat ik net wou samenpersen en weg gooien nog een leuke verrassing van bitspower

. Kijk maar naar de foto's, het zijn een soort van stikkers. Deze zal ik waarschijnlijk nog wel uittesten.
Nu dus het echte einde van deze Mega update, ben wel weer even klaar voor vandaag vind ik. Als jullie dus op een van mijn onderstreepte vragen advies of een antwoordt hebben hoor ik het graag. Eventueel via DM of verwijzing naar een topic als je die weet. Alle reacties zijn welkom
Edit: wow ik gebruik iets te veel smily's...