Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[LAPTOP] Hulp gezocht bij het maken van beslissing

Pagina: 1
Acties:

• JBourne
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 26-11 22:58
Hey allemaal,

Na maanden zoeken naar een laptop voor mijn opleiding mediavormgeving, waar gebruik gemaakt gaat worden van Abode programma's, heb ik 2 laptops geselecteerd die mij leken passen.

Nu moet ik nog de keus maken welke van de twee het wordt, ik heb moeite met kiezen en heb verder ook niet zoveel verstand van laptops dat ik er helemaal zelf uit komt, dus vraag ik om hulp.

Laptop #1: Lenovo IdeaPad Y510P

Laptop #2: BTO's custom selected X•BOOK 15CL58 (Zie hier de niet geconfigureerde laptop.)

Mijn vermelde voordelen/nadelen (er zullen uiteraard meer zijn)

Lenovo IdeaPad Y510P - €1249
Voordelen: Backlit keyboard, Dual Graphics, behuizing, mooie looks, JBL speakers, prijs
Nadelen: Windows 8

X•BOOK 15CL58 - Ongeveer €1600
Voordelen: 24GB ram, NVIDEA GTX765, 1TB 7200 RPM, 128GB SDD, Windows 7
Nadelen: Behuizing, prijs

Ik snap dat het logisch is om te zeggen dat ik voor de beste moet gaan, maar op het moment ben ik zelfs niet zeker welke beter is. Mijn budget ligt dus rond de €1700 maar dit is echt een max.
Ik vind het ook prima als jullie nog andere laptops willen aanraden.

Hou er rekening mee dat dit een laptop is die ik minimaal 4 jaar moet gebruiken voor mijn studie, dus 4 jaar zware programma's aan moet kunnen. Voor welke kan ik het beste kiezen? Of moet ik helemaal van deze keuze af?

Alvast bedankt voor de hulp!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:18
Als € 1500,00 echt de max is, dan is de Lenovo de enige juiste keuze. ;)

Gezien het om je opleiding gaat, en je dus waarschijnlijk veel met de laptop gaat reizen zou ik kiezen voor de Lenovo. De behuizing van de X-Book is daar eigenlijk gewoon niet op gebouwd. Ook staan ze er om bekend dat ze erg warm worden. Een nadeel van de Lenovo is, dat als je er mee wilt gaan gamen de Dual Graphics voor microstutter zorgt, dit is op veel forums terug te vingen. Zeker gezien gamen niet je doelstelling is, zou ik voor de Lenovo gaan.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Verwijderd

Geen van beide. Wat de Y510p betreft, lees dit: Vinand in "Laptop met goed scherm gezocht tot €1500"
Wat de ander betreft, de koeling daarvan is totaal waardeloos, bovendien is de fan idle onrustig. Verder is het nog nooit voorgekomen dat die fabrikant een laptop heeft afgeleverd waarbij ze op sites als anandtech, theverge en co positief waren over de bouwkwaliteit en ergonomie van de laptop, ik verwacht dat dat bij deze ook niet zo zal zijn.

€1500 is echt de max, is deze van €1600 iets?

Als je budget rond de €1500 ligt, dan kan je ook een Alienware 14 halen. Die kost €1400 met IPS scherm en GT 765m. Ik vind dat er best wat aan te merken is aan de Alienware 14 en zou eerder aanraden bijvoorbeeld de asus n56 te nemen, maar deze laptop doet wel verschrikkelijk veel beter dan de andere opties genoemd in dit topic.

• JBourne
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 26-11 22:58
Jumpman schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 00:39:
Als € 1500,00 echt de max is, dan is de Lenovo de enige juiste keuze. ;)

Gezien het om je opleiding gaat, en je dus waarschijnlijk veel met de laptop gaat reizen zou ik kiezen voor de Lenovo. De behuizing van de X-Book is daar eigenlijk gewoon niet op gebouwd. Ook staan ze er om bekend dat ze erg warm worden. Een nadeel van de Lenovo is, dat als je er mee wilt gaan gamen de Dual Graphics voor microstutter zorgt, dit is op veel forums terug te vingen. Zeker gezien gamen niet je doelstelling is, zou ik voor de Lenovo gaan.
Aangepast, maar ik bedoelde het eigenlijk voor de aankomende adviezen haha. :)
Verwijderd schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 00:42:
Geen van beide. Wat de Y510p betreft, lees dit: Vinand in "Laptop met goed scherm gezocht tot €1500"
Wat de ander betreft, de koeling daarvan is totaal waardeloos, bovendien is de fan idle onrustig. Verder is het nog nooit voorgekomen dat die fabrikant een laptop heeft afgeleverd waarbij ze op sites als anandtech, theverge en co positief waren over de bouwkwaliteit en ergonomie van de laptop, ik verwacht dat dat bij deze ook niet zo zal zijn.

€1500 is echt de max, is deze van €1600 iets?

Als je budget rond de €1500 ligt, dan kan je ook een Alienware 14 halen. Die kost €1400 met IPS scherm en GT 765m. Ik vind dat er best wat aan te merken is aan de Alienware 14 en zou eerder aanraden bijvoorbeeld de asus n56 te nemen, maar deze laptop doet wel verschrikkelijk veel beter dan de andere opties genoemd in dit topic.
Wat grappig is, is dat deze meneer de Y500 alsnog heeft besteld. De Y510p is een vooruitgang qua processor (4e gen.) en heeft een iets betere accuduur. Wat je zegt over de SLI is nieuw voor me, wat betekent dat precies?

[ Voor 45% gewijzigd door JBourne op 04-08-2013 01:31 ]

Verwijderd

Betere accuduur? Er is 50 minuten van af gegaan door de 'zuinige' haswell processor wat maar weer eens aangeeft dat de processor slechts een onderdeel in de keten is.

Ik weet niet precies wat daarmee wordt bedoeld, maar SLI werkt nog niet helemaal ideaal. Er is ten minste een iemand die ontevreden is over de Y500 vanwege de microstuttering bij gaming, en deze week was er nog iemand met een klacht welke daar heel erg op leek: Lenovo Y500 met 2x gt650mLenovo Y500 met 2x gt650m.

Ik raad laptops met SLI/crossfire in elk geval af, zeker in dit segment. SLI/crossfire heeft alleen zin als er geen snellere single-gpu kaart te krijgen is.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2013 01:40 ]

• EXpaND
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-08 13:20
of iets meer, voro €1600 een Samsung ativ book 8, met een core-i7, een 8870M GPU, 8 GB Ram (16 max) PLS-scherm, goeie accuduur, verlicht toetsenbord, touchscreen, 8 uur accuduur, 1 TB HDD (SSD naturlijk aangeraden om er ooit in te zetten) Alluminium behuizing, 2x 4 Watt JBL speakers die HARD kunnen en toch zuiver zijn. Al met al prima laptop.

Zit gewoon een stevige i7 in voor zware taken, een mooie 8870M voor de games, welk deze kaart super trekt. Ik heb hem zelf ge-upgrade'd naar 16GB en een 512GB SSD. Is het al helemaal een beest.

Allermooiste, hij is dun! past 2,5 keer in de M14X, is een stuk lichter dan alle andere varrianten die je hebt opgenoemt. Is echt het tussenlaptopje die van alle markten wel thuis is.

De lenevo, hashwell zal ongeveer 3/6% beter presteren dan een gelijk geclockte voorganger, daar zul je dus niet echt veel van merken, vooral nu 3e Gen laptops ook in de actie's komen ect. Enige verschil zal het stroomverbruik zijn, die is wel omlaag gegaan, je kunt er dus iets langer mee door. Maar ik zit geen 8 uur lang zonder een plug in de muur. Omdat het gewoon niet hoeft :P

when an engineer thinks, it's not a brilliant mind that works, it's imagination that brings us revolutions

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
EXpaND schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 10:54:
of iets meer, voro €1600 een Samsung ativ book 8, met een core-i7, een 8870M GPU, 8 GB Ram (16 max) PLS-scherm, goeie accuduur, verlicht toetsenbord, touchscreen, 8 uur accuduur, 1 TB HDD (SSD naturlijk aangeraden om er ooit in te zetten) Alluminium behuizing, 2x 4 Watt JBL speakers die HARD kunnen en toch zuiver zijn. Al met al prima laptop.

Zit gewoon een stevige i7 in voor zware taken, een mooie 8870M voor de games, welk deze kaart super trekt. Ik heb hem zelf ge-upgrade'd naar 16GB en een 512GB SSD. Is het al helemaal een beest.

Allermooiste, hij is dun! past 2,5 keer in de M14X, is een stuk lichter dan alle andere varrianten die je hebt opgenoemt. Is echt het tussenlaptopje die van alle markten wel thuis is.

De lenevo, hashwell zal ongeveer 3/6% beter presteren dan een gelijk geclockte voorganger, daar zul je dus niet echt veel van merken, vooral nu 3e Gen laptops ook in de actie's komen ect. Enige verschil zal het stroomverbruik zijn, die is wel omlaag gegaan, je kunt er dus iets langer mee door. Maar ik zit geen 8 uur lang zonder een plug in de muur. Omdat het gewoon niet hoeft :P
]

Dit is ook een top keuze, alleen is de laptop van Samsung behoorlijk prijzig. 1600 en dan heb je nog geen SSD.

Je zou inderdaad het beste kunnen kijken naar de Asus N56. Deze heeft namelijk een flink betere behuizing ten opzichte van alle bovengenoemde laptopjes. Daarnaast is de koeling gewoon acceptabel. Voor Adobe programma's werkt Nvidea met HardWare accel prima. Dus ik zou je willen adviseren om te kijken naar bijvoorbeeld deze:
pricewatch: Asus N56VB-S4054H
Bij deze Asus zou je alleen nog kunnen denken om de HDD te laten vervangen voor een SSD. Je zou kunnen kijken naar bijvoorbeeld deze SSD:
pricewatch: Plextor PX-256M5S 256GB

In totaal kom je net iets boven de 1000 euro uit en heb je een machine waar je echt prima mee uit de voeten kan. Ook kun je de ODD laten vervangen voor de interne HDD als je daar wensen over had en de ODD toch niet gaat gebruiken.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

EXpaND schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 10:54:
Vinand schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 11:13:
[...]

]

Dit is ook een top keuze, alleen is de laptop van Samsung behoorlijk prijzig. 1600 en dan heb je nog geen SSD.
Ativ Book 8 is nu 1.329,79 bij Misco..

• EXpaND
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-08 13:20
Ativ Book 8 is nu 1.329,79 bij Misco..
dat is de 17' variant, de zilvergrijze..daar zullen velen zich in vergissen :9
De 15' variant in gun-grey is toch echt gewoon €1600 :'(

when an engineer thinks, it's not a brilliant mind that works, it's imagination that brings us revolutions

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

EXpaND schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 13:36:
[...]

dat is de 17' variant, de zilvergrijze..daar zullen velen zich in vergissen :9
De 15' variant in gun-grey is toch echt gewoon €1600 :'(
Zie topic: Gezocht: snelle laptop ter vervanging van Elitebook hp8540w
Tweaker denpries heeft hem binnen en het is gewoon de 15.6" Ativ. Vraag me nog steeds af of ze bij Misco wel doorhebben dat ze zo ver onder de prijs van de concurrentie zitten....

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-11 21:37

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Vinand schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 11:13:
[...]
Daarnaast is de koeling gewoon acceptabel. Voor Adobe programma's werkt Nvidea met HardWare accel prima.
Afbeeldingslocatie: http://www.nivea.nl/-/media/NIVEA/international/packshots/sun%20care/alpin/alpin-cream/all%20purpose%20creams/nivea%20creme/nivea%20creme/25_1_1_png.ashx?mh=350&mw=260&reflection=1&reflectionHeight=50
Afbeeldingslocatie: http://files.tabletguide.nl/wp-content/uploads/2011/05/NVIDIA-Forceware-260.99-WHQL.jpg

Je kan hem voor 1400 bij campusshop.nl krijgen.

[ Voor 26% gewijzigd door Frozen op 04-08-2013 13:59 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Pagina: 1