Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Lenovo Y500 met 2x gt650m

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag iedereen,

Ik heb sinds gisteren een Lenovo y500

Het is er een met aardig hoge specs:

i7 3630qm
16gbddr
1tb hdd 16gbssd
en 2 x Geforce GT650m 2gb videokaart.

Mijn vraag is.

Heeft iemand ervaring met SLI op een laptop of hoe ik de kwaliteit kan verbeteren in een spel.

Ik speel CS GO en L4D2

Als ik game op de aanbevolen instellingen via Nvidia Geforce Experience, zet hij veel dingen aardig hoog, maar dat kan mijn laptop niet aan, dan schokt hij heel erg.

en als ik ingame de instellingen op aanbevolen zet, schokt het beeld nog heel iets.

Maar het vreemde is, als ik ze nou lager zet of hoger schokt het beeld alleen maar erger.

Er is niet 1 instelling waar het perfect draait, niet op laag, niet op medium en niet op hoog.

Weet iemand wat goede instellingen zijn voor nvidia of ingame of waar dit aan kan liggen?

alvast bedankt.

Verwijderd

Heb je SLI al aangezet in het Nvidia Control Panel? Na een driver update staat dit vaak uit. Zou dat alvast eerst even nakijken. Daarnaast zou ik ook even controleren of de laptop qua energie instellingen op high performance staat. Dat scheelt vaak ook al een flinke slok op de borrel.

Edit: daarnaast, heb je de drivers al geupdate via Nvidia.com, of gebruik je de standaard drivers? Dat kan ook een hoop schelen.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2013 17:21 ]

• MrKhalid
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 31-01-2024
Gebruik stable drivers, tijdens het gamen moet je altijd stroomkabel erin hebben, ga naar Nvidia CP en klik op Maximise 3D performance.

Verwijderd

Topicstarter
Dag,

Ik heb de nieuwste Nvidia drivers voor deze laptop, SLI staat aan, laptop staat op max performance qua energie instellingen, stroomkabel zit erin.( maximize 3d performance staat aan )

Verwijderd

Als je SLI uitzet, zijn er dan geen stotteringen meer?

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-11 21:37

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Verwijderd schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 17:43:
Als je SLI uitzet, zijn er dan geen stotteringen meer?
Checken op microstuttering? Volgens mij is dat als je de nieuwste versie van de drivers hebt geïnstalleerd weg.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Verwijderd

Microstuttering gaat nooit 'weg'. Een nieuwe driver kan het effect wel verminderen.

• bertp1
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Stef602 schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 17:44:
[...]

Checken op microstuttering? Volgens mij is dat als je de nieuwste versie van de drivers hebt geïnstalleerd weg.
Ik denk dat hij eerder doelt op de al dan niet (fatsoenlijke) werking van sli in die spellen.

Verwijderd

Nee, ik doel op de microstuttering. Je zal de eerste niet zijn die om die reden ontevreden is met de Y500 SLI.

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-11 21:37

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Verwijderd schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 17:48:
Microstuttering gaat nooit 'weg'. Een nieuwe driver kan het effect wel verminderen.
Beetje misleidend wat tweakers.net dan hierin schrijft: nieuws: AMD werkt aan Crossfire-driver tegen 'micro stuttering'
Concurrent Nvidia heeft in het verleden met sli-opstellingen een vergelijkbaar probleem gehad, maar dat bedrijf heeft dat in zijn drivers opgelost. Sinds de introductie van de Kepler-generatie gpu's is het probleem hardwarematig aangepakt.
offtopic:
waarom heb jij een tinyurl in je signature, ik dacht dat die niet allowed waren op tweakers? Ik heb iig een keer een Push van Zeef gehad

[ Voor 10% gewijzigd door Frozen op 27-07-2013 17:53 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Verwijderd

Kepler, microstuttering, check.

Het probleem 'hardwarematig aanpakken' zegt natuurlijk niets over de effectiviteit van die aanpak. Ook met hardware kan je dingen verprutsen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2013 17:56 ]

• TheThomas
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Naar mijn weten heeft Nvidia het probleem hardwarematig opgelost voor de 'normale' desktop gpu's. Misschien niet bij mobile gpu's, zeker omdat dezen maar zeer zelden in SLI worden gebruikt.

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 29-11 20:13
Toen ik de Y500 met SLI had had ik ook erg last van Microstuttering, vooral in DX10(.1).
CS:GO moet ie prima kunnen draaien op 1 GPU evenals L4D2, het is een veel voorkomend probleem dat microstuttering bij de Y500, zoek op google en je vind erg veel resultaten.

Op het Lenovo forum volgens mij staan wel aardig wat tests met verschillende drivers, en er was er wel eentje die erg weinig last van microstuttering had, maar je blijft het helaas altijd houden op je Y500.

Zucht...

Verwijderd

Topicstarter
Dus het is verstandiger om deze games te draaien op 1 gpu ? en dan ff testen of de instellingen hoger kunnen?

Max Payne 3 draait hij trouwens op sli wel heel goed

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:05

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Heb je wel de lader aangesloten?

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Verwijderd

Topicstarter
Jup, en heb ook de sterke lader 170 watt ipv 120 ( voor 1 videokaart )
Pagina: 1