*Warning wall of text*
Hallo,
ik overweeg om mijn huidig HTPC systeem te upgraden. heb deze namiddag zitten rondkijken en ben tot een deftig systeem gekomen die eigenlijk een overkill HTPC systeem met gaming mogelijkheden is.
Systeem is via HDMI aan een receiver gekoppeld. (ik game graag in de zetel
)
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- XBMC draaien
- Downloaden van torrents en nieuwsgroepen
- 3 clients van eve online naast elkaar draaien
- Nieuwste spellen kunnen spelen
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximum budget is er niet, maar had het liefst onder de 1000€ gebleven
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee niet bepaald. Voorkeur gaat wel uit naar intel processor.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Eventueel bepaalde componenten die zuiniger zijn mogen altijd voorgesteld worden. Dit systeem ligt toch wel 16uur per dag aan.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Van mijn oud systeem neem ik mijn 4TB + 3x 3TB + 2TB HD's en windows 8 licentie over.
Nieuw systeem:
Dit heb ik tot nu toe samen gesteld + beetje uitleg bij bepaalde componenten
moederbord: Het ASUS H87I-PLUS was ook een grote kanshebber aangezien ik de overclock functies die de Z87 chipset heeft toch niet zal gebruiken en het 40€ goedkoper is. Maar ik heb toch gekozen voor dit ASRock Z87E-ITX bordje, omdat het wifi heeft (en dan nog een degelijke) en een betere audio chip.
Koeling: Op dit vlak ben ik nog aan het twijfelen tussen een Scythe Shuriken of waterkoelingsetup voor cpu en gpu.
Grafische kaart: Hier zit ik nog met een groot probleem. Door mijn groot aantal HD's ben ik verplicht de verwijderbare HD case te laten zitten waardoor ik met een maximale lengte van 180mm zit voor mijn GPU. Enigste kaart die ik vind is deze Asus GTX670 Mini. Er zijn waarschijnlijk nog geen mini versies van de 780 of 770
Extra vraag:
Is dit trouwens een deftige update voor dit:
Hallo,
ik overweeg om mijn huidig HTPC systeem te upgraden. heb deze namiddag zitten rondkijken en ben tot een deftig systeem gekomen die eigenlijk een overkill HTPC systeem met gaming mogelijkheden is.
Systeem is via HDMI aan een receiver gekoppeld. (ik game graag in de zetel
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- XBMC draaien
- Downloaden van torrents en nieuwsgroepen
- 3 clients van eve online naast elkaar draaien
- Nieuwste spellen kunnen spelen
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximum budget is er niet, maar had het liefst onder de 1000€ gebleven
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee niet bepaald. Voorkeur gaat wel uit naar intel processor.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Eventueel bepaalde componenten die zuiniger zijn mogen altijd voorgesteld worden. Dit systeem ligt toch wel 16uur per dag aan.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Van mijn oud systeem neem ik mijn 4TB + 3x 3TB + 2TB HD's en windows 8 licentie over.
Nieuw systeem:
Dit heb ik tot nu toe samen gesteld + beetje uitleg bij bepaalde componenten
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670K Boxed | € 204,90 | € 204,90 |
| 1 | ASRock Z87E-ITX | € 142,70 | € 142,70 |
| 1 | BitFenix Prodigy Zwart | € 63,20 | € 63,20 |
| 1 | BitFenix Recon Black | € 30,10 | € 30,10 |
| 1 | Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9 | € 68,60 | € 68,60 |
| 1 | Seasonic M12II 520W | € 56,- | € 56,- |
| 1 | Samsung 840 series 120GB | € 79,- | € 79,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 644,50 | |
moederbord: Het ASUS H87I-PLUS was ook een grote kanshebber aangezien ik de overclock functies die de Z87 chipset heeft toch niet zal gebruiken en het 40€ goedkoper is. Maar ik heb toch gekozen voor dit ASRock Z87E-ITX bordje, omdat het wifi heeft (en dan nog een degelijke) en een betere audio chip.
Koeling: Op dit vlak ben ik nog aan het twijfelen tussen een Scythe Shuriken of waterkoelingsetup voor cpu en gpu.
Grafische kaart: Hier zit ik nog met een groot probleem. Door mijn groot aantal HD's ben ik verplicht de verwijderbare HD case te laten zitten waardoor ik met een maximale lengte van 180mm zit voor mijn GPU. Enigste kaart die ik vind is deze Asus GTX670 Mini. Er zijn waarschijnlijk nog geen mini versies van de 780 of 770
Extra vraag:
Is dit trouwens een deftige update voor dit:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i3 2100 Boxed | € 107,- | € 107,- |
| 1 | Zotac H67ITX-C-E | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Sapphire 7750 1GB GDDR5 Low Profile | € 96,46 | € 96,46 |
| 1 | Samsung Spinpoint F4 EG HD204UI, 2TB | € 0,- | € 0,- |
| 3 | Seagate Barracuda 7200.14 ST3000DM001, 3TB | € 106,88 | € 320,64 |
| 1 | Seagate Desktop HDD.15 (OEM), 4TB | € 150,50 | € 150,50 |
| 1 | Fractal Design Array R2 Mini ITX NAS Case | € 113,74 | € 113,74 |
| 1 | Microsoft Windows 8 NL OEM 32/64 bit | € 83,49 | € 83,49 |
| 1 | Scythe Shuriken Rev. B | € 24,- | € 24,- |