Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aP_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-11-2024
Dit apparaat deed het prima voordat ik de CR2016 eruit wilde halen door met een schroevendraaier in het gat naast de knoopcel te prikken.. :/ Daarna kwam ik er achter dat je de knopcel er uit krijgt door de hoofdbatterij er eerst uit te halen en daarna het houdertje er zo uit komt.
Voor de zekerheid heb ik nog wel nieuwe NB-2LH accu gekocht om tijdens het testen zeker te zijn dat het niet aan de accu kan liggen. Ook de CR2016 is nieuw nu.

Alleen is de sensor waarmee de camera ziet of het klepje voor de batterij nog open staat nu kapot.
Aangezien het schakelaartje geheel aan gort is kan ik de oorspronkelijke werking zo even niet achterhalen.
Dus voordat ik eraan ga solderen zou ik even willen kijken of iemand anders de exacte werking van het schakelaartje hieronder kent! :9

PS. Tips en trucs van overal op het internet al geprobeerd.. bijv het stappenplan dat op deze site staat. Maar het lijkt uiteindelijk het meest logische dat het knopje eerst moet worden gefixt.

Afbeeldingslocatie: http://appelflap.me/dump/canon/IMG_6341_klein.png

[ Voor 13% gewijzigd door aP_ op 03-08-2013 19:32 ]

Het is lastig om je specs up to date te houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269428

Het batterijklepje kan je er ook uit halen (voor een batterijgrip) dus ik verwacht eigenlijk niet dat daar een sensor voor in de camera zit. Verder heb ik geen idee waar die foto precies van is: waar zouden de accu en het batterijtje normaal zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aP_
Rechtsboven zie je het batterijklepje open staan. Op de rand van de klep steekt een stukje uit dat precies in de uitsparing valt die je net boven de printplaat ziet. De twee vier omcirkelde puntjes zijn de contactpunten van de schakelaar met de printplaat. Alleen de achterkant van de schakelaar is er dus nog. De bovenkant en het binnenwerk zijn weg. Als het goed is heeft zo'n grip ook een opstaand stukje dat precies in hetzelfde gat valt.

De foto is zo genomen dat je achter de printplaat, aan de andere kant van het plastic.

Afbeeldingslocatie: http://appelflap.me/dump/canon/aanzicht.png

[ Voor 18% gewijzigd door aP_ op 06-08-2013 00:00 . Reden: meer info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-06 22:36
misschien dat je toch het een en ander moet door verbinden om je cam weer werkend te krijgen.

Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269428

Links van dat component zitten krassen op de printplaat. Het is dus ook nog mogelijk dat daar een koperbaan verbroken is. Achter het aangewezen component lijkt een metalen plaatje te zitten zoals gebruikt wordt voor microswitches (die zitten bijv. onder elke knop van een muis). Dat zou ook nog bij een batterijklepsensor kunnen horen. Als de bovenkant en het binnenwerk weg zijn, wat is daar dan mee gebeurd, verdwenen in het zwarte gat achter de sensor? De battery grip heeft inderdaad ook een plastic "pin" op die plek, maar als het plastic is dan werkt volgens mij alleen een mechanische of optische schakelaar, geen magnetische sensor. Optische sensors (zit in sommige floppy drives om floppy te detecteren) hebben een lampje dus die zou je wel hebben zien zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aP_
@spturtle:
De pins zitten inderdaad verbonden met de plaat achter de onderplaat van de schakelaarbehuizing.
De bovenste twee puntjes aan de linker kant zijn verbonden met de pin linksboven, de onderste aan linker kant met de onderste pin linksonder. De rechterkant is hier het spiegelbeeld van.
Afbeeldingslocatie: http://appelflap.me/dump/canon/pins.png
martijn_tje schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 18:13:
misschien dat je toch het een en ander moet door verbinden om je cam weer werkend te krijgen.
Zo ver was ik ook :) maar misschien had iemand zo'n body open thuis liggen met een werkende sensor zodat hij doorgemeten kan worden.
Op een andere plek van de body zit nog zo'n schakelaar. Dat is bij de CF klep. Die geeft echter waarden waar ik niet zo veel mee kan. Bij een open stand geeft hij aan dat pins 2-3 contact maken.
In de dichte stand niet meer.. dan meet ik een diode spanningsval van 540mV van 2-3 en 1.376mV van 3-2.
Weerstand heeft geen continue waarde als ik 2-3 meet..

Je zou dan zeggen dat ook bij die kapotte schakelaar pins 2-3 contact zouden maken als hij open stond. Maar nu hij kapot is doet hij dat sowieso niet meer.. Dus dan zou hij het gewoon moeten doen. Misschien werkte deze juist andersom? Pins 2-3 doorverbinden heb ik geprobeerd (draadje gesoldeerd) maar levert niets op.

Afbeeldingslocatie: http://appelflap.me/dump/canon/meting.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-05 12:13
Waarom heb je in eerste instantie de camera open gemaakt als ik vragen mag?? Tenminste ik begreep dat hij nog prima werkte?

Geen idee verder hoe je probleem te verhelpen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:49
Ik was bezig om mijn 50D te repareren, zie: Canon 50D dood? Omdat ik niet zeker wist waar het aan lag, waren daar de microswitches ook verdachten.

De schakelaartjes in geheugenkaart, en batterijslot maakten contact met klepje los, en geen contact wanneer ingedrukt.

Misschien dat je er wat aan hebt. Je meting lijkt dan ook wel overeen te stemmen met mijn bevindingen. Snap echter niet waarom je een diode symbool in je plaatje erbij hebt getekend, een schakelaar heeft toch niks met een diode van doen? Of bedoel je dat je je multimeter op die stand had staan? Daarvoor kun je beter de Ohm stand (weerstand) gebruiken. Als de schakelaar contact maakt zou het 0 Ohm moeten zijn, en wanneer hij geen contact maakt oneindig (meestal een '1' helemaal links in het display).

[ Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 19-08-2013 23:52 ]

Pagina: 1