Hallo,
Heb een Canon 50D van een medetweaker overgenomen. Het probleem is dat de camera niet meer aan wil. Hij is echt compleet dood. Geen LEDje wat brand, LCD scherm gaat niet aan, schermpje bovenop doet niks. Echt zo dood als een pier.
Beschrijving van het probleem:
CR2016 klokbatterijtje meet 3,075V. De batterij (BP511) meet 8.246V. Volgens mij is het geen originele batterij, ik lees nergens Canon o.i.d.
Ook nog geprobeerd om hem aan de computer aan te sluiten dmv USB. Geen reactie.
Er zit geen lens op (alleen dop), en geen CF kaart. Pinnetjes van CF kaart zien er ook prima uit, niet krom o.i.d.
Iemand nog ideeën?
Heb een Canon 50D van een medetweaker overgenomen. Het probleem is dat de camera niet meer aan wil. Hij is echt compleet dood. Geen LEDje wat brand, LCD scherm gaat niet aan, schermpje bovenop doet niks. Echt zo dood als een pier.
Beschrijving van het probleem:
Inmiddels is de camera in mijn bezit. Ik heb dit al geprobeerd, zonder succces:Echt zo maar in eens. Ik weet niet wat er in geslopen is, maar toen ik thuis kwam van vakantie en mijn foto's op de computer zette en de dag er na de camera wou gebruiken om te gaan fotograferen kreeg ik hem niet meer aan.
Ook de batterij volledig laten opladen (tot rode lampje op lader constant brandde ipv knipperen). Alle contactjes en schakelaartjes schoongemaakt met wattenstaafjes met spiritus.1.) Turn off the camera.
2.) Remove camera batteries (both, i.e. the main BP511A and the silver "memory battery" too).
3.) Close battery cover.
4.) Turn on/off switch to "On".
5.) Press the shutter release button once. (the shutter won't fire, but this discharges remaining power in the camera's circuits)
6.) Turn on/off switch to "Off".
7.) Re-install batteries, turn camera on, and test it's functioning probperly.
Alternative to #5, you can let the camera sit turned on for 15 to 45 minutes (I've heard both extremes).... 15 seconds will not do the trick.
CR2016 klokbatterijtje meet 3,075V. De batterij (BP511) meet 8.246V. Volgens mij is het geen originele batterij, ik lees nergens Canon o.i.d.
Ook nog geprobeerd om hem aan de computer aan te sluiten dmv USB. Geen reactie.
Er zit geen lens op (alleen dop), en geen CF kaart. Pinnetjes van CF kaart zien er ook prima uit, niet krom o.i.d.
Iemand nog ideeën?
[ Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 13-08-2013 18:56 ]