Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop studie [of uberhaupt wel laptop]

Pagina: 1
Acties:

• Tijmen007
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-11 18:01
Binnenkort mag ik gaan studeren en ik hoor vaak dat mensen daarbij een laptop geen overbodige luxe vinden. Prima, als ik het dan ook wel echt nodig heb. Nu vind ik het tegenwoordig lastig met al die tablets met toetsenbord covers, want die maken ook erg leuke combinaties. Vandaar ook de tweede regel in de titel tussen haakjes; is een laptop nog wel nodig? Of kan het bijvoorbeeld ook prima op een Surface RT?

Mijn situatie is ongeveer zo:
-Ik ga de HBO-V doen, geen idee of daar veel gebruik van een laptop wordt gemaakt :?
-Ik heb twee IBM T61's rondslingeren, eentje met een accu van rond de 3 uur uithouden.
-Ik heb geen tablet, wel een phablet (galaxy note).
-Surface RT vind ik wel te betalen, en die ligt zo rond de 330,- voor de 32gb versie exclusief cover, dus zo'n 400 euro met. Rond de 500 euro aan budget is dus best.

Ik hoor het graag van jullie! Bijvoorbeeld ook hoe android of windows RT met de studie samengaat :).

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-11 21:37

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Tijmen007 schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 19:14:
Binnenkort mag ik gaan studeren en ik hoor vaak dat mensen daarbij een laptop geen overbodige luxe vinden. Prima, als ik het dan ook wel echt nodig heb. Nu vind ik het tegenwoordig lastig met al die tablets met toetsenbord covers, want die maken ook erg leuke combinaties. Vandaar ook de tweede regel in de titel tussen haakjes; is een laptop nog wel nodig? Of kan het bijvoorbeeld ook prima op een Surface RT?

Mijn situatie is ongeveer zo:
-Ik ga de HBO-V doen, geen idee of daar veel gebruik van een laptop wordt gemaakt :?
-Ik heb twee IBM T61's rondslingeren, eentje met een accu van rond de 3 uur uithouden.
-Ik heb geen tablet, wel een phablet (galaxy note).
-Surface RT vind ik wel te betalen, en die ligt zo rond de 330,- voor de 32gb versie exclusief cover, dus zo'n 400 euro met. Rond de 500 euro aan budget is dus best.

Ik hoor het graag van jullie! Bijvoorbeeld ook hoe android of windows RT met de studie samengaat :).
Omdat je studeert kan je via surfspot.nl de Surface RT + touch cover voor 260 euro bestellen.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• Tijmen007
Stef602 schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 19:25:
[...]

Omdat je studeert kan je via surfspot.nl de Surface RT + touch cover voor 260 euro bestellen.
Dat klinkt erg goed! Iemand ervaring met de Surface RT en studeren? Hoe tikt dat toetsenbord bijvoorbeeld?

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Met de typecover is het goed te doen. De touchcover is ruk.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Tijmen007 schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 20:20:
[...]

Dat klinkt erg goed! Iemand ervaring met de Surface RT en studeren? Hoe tikt dat toetsenbord bijvoorbeeld?
Ik vind de touchcover lekker typen, maar ik heb hem ook echt geprobeerd in de dixons/mycom. Ga anders zelf eens een keertje langs. Op de Surface RT zit gratis MS office.
Kijk anders hier even:
[WRT] Ervaringen met de Microsoft Surface RT
of neem een kijkje hier voor de actie: \[24-6 > 30-9] MS Surface RT - Halve Prijs voor studenten

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-11 10:56

The Inquisitor

Greetings weaklings

Voor school hoef je echt geen laptop te hebben, tenminste niet om mee te nemen naar school. Het kán handig zijn, maar het zal nooit een vereiste zijn. Het is dan meer je persoonlijke voorkeur.

Surface RT is een mooi apparaat en ik beaam wat Stef hierboven zegt: het touchcover typt gewoon lekker en er is prima op te werken. Ik moet ook zeggen dat het onscreen toetsenbord prima en snel typt (in 'tabletmode')

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:00
The Inquisitor schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 20:31:
Voor school hoef je echt geen laptop te hebben, tenminste niet om mee te nemen naar school. Het kán handig zijn, maar het zal nooit een vereiste zijn. Het is dan meer je persoonlijke voorkeur.
Een Windows (x86) laptop is een vereiste bij mijn studie, je kunt niet zonder.

Welke studie wil je precies gaan doen?

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

The Inquisitor schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 20:31:

Surface RT is een mooi apparaat en ik beaam wat Stef hierboven zegt: het touchcover typt gewoon lekker en er is prima op te werken. Ik moet ook zeggen dat het onscreen toetsenbord prima en snel typt (in 'tabletmode')
TU Delft wordt het ook steeds meer een vereiste om zelf een laptop te hebben. Computerzalen worden vaak omgezet in Flex werkplekken, met maar 1 of 2 computers. (tafels van 10 personen oid). Als je met een groep project hebt, en niemand heeft een eigen laptop, gaat het mis :)

No signature required.

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Hij heeft het toch over HBO-V? Geen technische of ICT opleiding...

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

The Inquisitor schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 22:25:
Hij heeft het toch over HBO-V? Geen technische of ICT opleiding...
Hoe moeten wij nou weten wat HBO-V is... Ik dacht eerst dat het een niveau was o.i.d. Maar ik heb het opgezocht, HBO verpleegkunde.
Tjah... ik zou ook niet weten wat voor programma's je daar gebruikt. Het lijkt mij gewoon een beetje word, internet and thats it. Voor de zekerheid zou ik gewoon even een mailtje plegen naar je instelling. Bij mij op de universiteit wordt gedurende de zomervakantie gewoon teruggemaild.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:00
Dat is toch HBO Voltijd?
Maar kennelijk is het dus verpleegkunde, lijkt me niet dat een laptop daar vereist is.

• Tijmen007
Goedenmorgen allemaal,

Ja het gaat hier over de HBO Verpleegkunde, algemeen vaak bekend als HBO-V. Wat een knutselaar daar moet is mij soms ook een raadsel, maar het spreekt me toch erg aan. We zullen het wel zien, ook qua laptop benodigheden. Stel dat er stopcontacten beschikbaar zijn kan ik gewoon mijn huidige laptop meenemen, kan ik er ook nog een spelletje spelen als ik niks te doen heb :+.

Bedankt voor de input allemaal, ik zal ze inderdaad maar eens een mailtje sturen!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Het is handig om gewoon een simpele mee te nemen, je gaat zeker weten bezig met projecten, en dan heb je gewoon een laptop nodig om dingen op te zoeken.

People as things, that’s where it starts.

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Tijmen007 schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 13:51:
Goedenmorgen allemaal,

Ja het gaat hier over de HBO Verpleegkunde, algemeen vaak bekend als HBO-V. Wat een knutselaar daar moet is mij soms ook een raadsel, maar het spreekt me toch erg aan. We zullen het wel zien, ook qua laptop benodigheden. Stel dat er stopcontacten beschikbaar zijn kan ik gewoon mijn huidige laptop meenemen, kan ik er ook nog een spelletje spelen als ik niks te doen heb :+.

Bedankt voor de input allemaal, ik zal ze inderdaad maar eens een mailtje sturen!
Stopcontacten zijn er wel, maar beperkt. Voordeel is wel dat slechts maximaal 5 studenten een laptop zullen hebben en de rest toch niet. Een hogeschool vindt het vaak wel interessant om te zeggen dat een laptop 'noodzakelijk/handig/aangeraden' wordt etc., maar trek je daar niets van aan. Het enige waarvoor een laptop handig is, is voor projectgroepen, zodat je meteen kunt werken. Maar elke school heeft ook geen workstations om je ding te doen.

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:15
Wacht anders eerst even af of het echt noodzakelijk is. Wellicht voldoet je T61 ook nog wel voor wat typ/internet werk. Als je merkt dat een laptop/tablet echt noodzakelijk is kun je er altijd nog een aanschaffen.

...

Pagina: 1