Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor studie: draagbaar maar toch snel

Pagina: 1
Acties:

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-11 16:26
Ik ben op zoek naar een laptop voor mijn studie waar ik in september mee begin.

Ik wilde eerst een ultrabook aanschaffen, maar hier zie ik toch maar vanaf door het ontbreken van aansluitingen en de hoge prijs.

Nu heb ik gister de Asus N56 gezien bij media markt, om precies te zijn: pricewatch: Asus N56VJ-S4149H

Hier laat ik bij media markt nog 4 GB geheugen, en een 256 GB SSD in zetten.
Volgens mij heb ik dan voor een redelijke prijs een redelijke laptop. Het enige waar ik me een beetje zorgen over maak is de accuduur.... (dat is ook de reden dat ik niet wil kiezen voor de versie met de i7).

Is dit een goede keuze, of zijn er andere opties?

Mijn laptop ga ik dus gebruiken voor mijn studie, hiervoor moet hij dus elke dag met mij mee. Een goede accu is dus wel wenselijk.

Mijn eisen verder zijn:
-Full HD scherm
- SSD
- liefst een goede accu
- CPU en GPU die voldoende snel zijn voor normale taken, de komende 5 jaar

• Cheeky
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-11 19:17
De opvolger, de Asus N550, heeft een Haswell CPU met langere accuduur. Er komt als het goed is een ULV (ultrabook) en gewone versie van (Core i7-4700HQ bijvoorbeeld). Zou je ff op kunnen wachten, want in het N-series topic stond dattie een van de volgende weken geleverd gaat worden.

Het grote Asus N-series Notebook ervaringen-topic

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 23:35
Mja die is dan ook weer een stukje duurder en of de accuduur zo veel meer gaat zijn is nog maar de vraag.

Mijn vriendin heeft die laptop (van de TS) en ik heb een versie met i7 en beter GPU. Ik haal gemakkelijk 4 uur op een accu. M'n vriendin zit zo'n beetje altijd aan de kabel (iig niet meer dan een uur zonder), maar die zal ook wel ongeveer die tijd halen. CPU is immers (vooral bij vrij laag gebruik) niet de grootste stroomvreter.

SSD kun je er inderdaad bij laten zetten en is ook zeker aan te raden :)

Welke studie ga je precies doen? Dan kunnen we je misschien wat beter adviseren.

[ Voor 8% gewijzigd door lucash op 03-08-2013 00:26 ]

• yannickie111
Cheeky schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 23:38:
De opvolger, de Asus N550, heeft een Haswell CPU met langere accuduur. Er komt als het goed is een ULV (ultrabook) en gewone versie van (Core i7-4700HQ bijvoorbeeld). Zou je ff op kunnen wachten, want in het N-series topic stond dattie een van de volgende weken geleverd gaat worden.

Het grote Asus N-series Notebook ervaringen-topic
Hier heb ik net inderdaad ook naar gekeken. Hij ziet er eigenlijk in alle opzichten beter uit. Ik hoop ook vooral dat de accuduur beter gaat worden ten opzichte van de N56.

Ik heb inderdaad ook een levertijd van week 32/33 in mijn hoofd. Hier kan ik nog prima op wachten, maar hij moet niet uitgesteld worden naar september, want dan is het dus te laat... :/
lucash schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 00:24:
Mja die is dan ook weer een stukje duurder en of de accuduur zo veel meer gaat zijn is nog maar de vraag.

Mijn vriendin heeft die laptop (van de TS) en ik heb een versie met i7 en beter GPU. Ik haal gemakkelijk 4 uur op een accu. M'n vriendin zit zo'n beetje altijd aan de kabel (iig niet meer dan een uur zonder), maar die zal ook wel ongeveer die tijd halen. CPU is immers (vooral bij vrij laag gebruik) niet de grootste stroomvreter.

SSD kun je er inderdaad bij laten zetten en is ook zeker aan te raden :)

Welke studie ga je precies doen? Dan kunnen we je misschien wat beter adviseren.
Ik heb van een vriend gehoord dat hij soms maar 2 uur haalt met zijn N56, en met licht gebruik maar een uur of 3. Ik vind dat niet echt gigantische scores, helaas.

Dat de N550 iets duurder zal worden vind ik niet heel erg (als hij niet gigantisch veel duurder wordt natuurlijk). Hiervoor krijg je dan wel een nieuwere processor, backlit keyboard, enz.

Ik ga aarde & economie studeren. Niet echt een opleiding waar een mega laptop voor nodig is. Maar ja, ik ben tweaker, en dan wil je wat :P Ik wil mijn studie, 5 jaar, als het het even kan ook gewoon met dezelfde laptop doen, dus een beetje een futureproof model lijkt me wel fijn.

TLDR:
De "actie" (20 euro korting) bij media markt loopt tot en met zondag. Ik denk dat het verstandig is als ik hier geen gebruik van ga maken, maar toch nog maar even wacht op de N550 :)

En laat die chinezen van Asus nu maar een beetje opschieten :Y

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Zou je geen MacBook Air kunnen kopen met aftrek van de belasting? Daar kun je sowieso wel de komende jaren mee vooruit, heb je ongeveer 12 uur batterijleven en genoeg snelheid voor alledaagse dingen; gamen doen we wel op onze Xbox. :) Misschien een tip?

An  a day keeps the doctor away.

• lucash
yannickie111 schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 00:46:

Ik heb van een vriend gehoord dat hij soms maar 2 uur haalt met zijn N56, en met licht gebruik maar een uur of 3. Ik vind dat niet echt gigantische scores, helaas.
Dan doet die toch echt iets fout :S Weet je zeker dat hij dan geen energieslurpende dingen aan heeft staan.. Kan het me niet voorstellen.. N550 zal het denk ik niet veel beter maken. (mijn toetsen zijn trouwens ook verlicht ;) )

Je kunt ook gaan kijken voor de Sony Vaio Pro.. Lekker licht, mooi, goede accu en goed scherm. Kost je wel €999

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-11 21:37

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

lucash schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 11:35:
[...]

Dan doet die toch echt iets fout :S Weet je zeker dat hij dan geen energieslurpende dingen aan heeft staan.. Kan het me niet voorstellen.. N550 zal het denk ik niet veel beter maken. (mijn toetsen zijn trouwens ook verlicht ;) )

Je kunt ook gaan kijken voor de Sony Vaio Pro.. Lekker licht, mooi, goede accu en goed scherm. Kost je wel €999
Zijn de wifiproblemen daar dan al gefixt?

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• yannickie111
iApp schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 01:50:
Zou je geen MacBook Air kunnen kopen met aftrek van de belasting? Daar kun je sowieso wel de komende jaren mee vooruit, heb je ongeveer 12 uur batterijleven en genoeg snelheid voor alledaagse dingen; gamen doen we wel op onze Xbox. :) Misschien een tip?
Ik heb nog getwijfeld of ik het er bij zou zetten of niet... Maar ik heb een gigantische afkeer tegen Apple(-producten). Een macbook zou dus wel de laatste laptop zijn die ik zal kopen.
lucash schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 11:35:
[...]

Hmmz...
Welke versie heb jij precies dan? Dan je toetsen wel verlicht zijn? Bij de versie van media markt zijn ze niet verlicht....

• lucash
yannickie111 schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 11:59:

[...]

Hmmz...
Welke versie heb jij precies dan? Dan je toetsen wel verlicht zijn? Bij de versie van media markt zijn ze niet verlicht....
Ik heb deze: pricewatch: Asus N56VZ-S4215H

• yannickie111
Da's inderdaad dus de i7. Die versie heeft volgens mij altijd achtergrondverlichting.
Ik heb vandaag de laptop gekocht bij media markt :-)

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

yannickie111 schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 23:30:
[...]

Da's inderdaad dus de i7. Die versie heeft volgens mij altijd achtergrondverlichting.
Ik heb vandaag de laptop gekocht bij media markt :-)
Gefeliciteerd, Hoeveel heeft hij je in totaal gekost?

• lucash
Niet elke i7 heeft achtergrondverlichting. Ik weet ook nog steeds niet waar je het precies aan kunt zien bij typenummering ofzo behalve hopen dat de pricewatch/webshop het goed heeft (of gewoon bij fysieke winkel gaan kijken kan ook natuurlijk). Welke heb je nu precies besteld?

• yannickie111
Stef602 schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 23:36:
[...]
Gefeliciteerd, Hoeveel heeft hij je in totaal gekost?
In totaal heeft hij net geen 975 euro gekost. De laptop zelf dus 699 euro. Daar komt nog de SSD (256GB Samsung 840), en de 4 GB extra geheugen bij.
De HDD die uit de laptop komt wordt in een externe USB 3.0 behuizing gezet.

De installatie, inclusief omzetten van windows enz, konden ze bij media markt doen tegen een redelijke prijs. Dus dat zit ook bij de prijs. Ik zou het best zelf kunnen doen, maar voor dit bedrag heb ik geen zin om zelf het risico te lopen met zo'n nieuw apparaat.

En als klapper op de vuurpijl heb ik er nog een sleeve bij gekregen. Al met al geen slechte deal vind ik zelf.
lucash schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 01:29:
Niet elke i7 heeft achtergrondverlichting. Ik weet ook nog steeds niet waar je het precies aan kunt zien bij typenummering ofzo behalve hopen dat de pricewatch/webshop het goed heeft (of gewoon bij fysieke winkel gaan kijken kan ook natuurlijk). Welke heb je nu precies besteld?
Asus heeft inderdaad wel erg veel verschillende versies. Lekker onduidelijk als je het mij vraagt...
Ik heb deze dus: http://www.mediamarkt.nl/...3god4HIAkA&s2m_channel=70

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

yannickie111 schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 11:54:
[...]

In totaal heeft hij net geen 975 euro gekost. De laptop zelf dus 699 euro. Daar komt nog de SSD (256GB Samsung 840), en de 4 GB extra geheugen bij.
De HDD die uit de laptop komt wordt in een externe USB 3.0 behuizing gezet.

De installatie, inclusief omzetten van windows enz, konden ze bij media markt doen tegen een redelijke prijs. Dus dat zit ook bij de prijs. Ik zou het best zelf kunnen doen, maar voor dit bedrag heb ik geen zin om zelf het risico te lopen met zo'n nieuw apparaat.

En als klapper op de vuurpijl heb ik er nog een sleeve bij gekregen. Al met al geen slechte deal vind ik zelf.

[...]

Asus heeft inderdaad wel erg veel verschillende versies. Lekker onduidelijk als je het mij vraagt...
Ik heb deze dus: http://www.mediamarkt.nl/...3god4HIAkA&s2m_channel=70
4 gb ram = 20 euro
SSD = pricewatch: Samsung 840 series 250GB 144 dus

je kreeg 20 euro korting zei je, dus 693 + 144 = 837
Je hebt dus 150 euro betaald voor even een SSDtje erin te laten stoppen, rammetje bij te prikken en windows even over te gooien.

Ik denk dat menig tweaker voor 100 euro nog bij je thuis langsgekomen was ook :o

• yannickie111
Stef602 schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 12:00:
[...]
4 gb ram = 20 euro
SSD = pricewatch: Samsung 840 series 250GB 144 dus

je kreeg 20 euro korting zei je, dus 693 + 144 = 837
Je hebt dus 150 euro betaald voor even een SSDtje erin te laten stoppen, rammetje bij te prikken en windows even over te gooien.

Ik denk dat menig tweaker voor 100 euro nog bij je thuis langsgekomen was ook :o
Geheugen kost bij media markt 40 euro. Op internet kost hij om precies te zijn 33.99, dus voor die paar euro kun je niet moeilijk gaan doen. http://www.dixons.nl/comp...b.html?prs=1#.Uf4ombHCTs0

De SSD kost op internet 144.90. (pricewatch: Samsung 840 series 250GB) Bij media markt 145 euro, --> ik ben weer 10 cent extra armer O-)

Een 2.5" externe behuizing kost ook al gauw 15 euro (pricewatch: Diginote HDD Behuizing 2.5" SATA - USB 3.0). Ik heb er 19.99 voor betaald, dus ook daar zal het verschil niet zitten.

De sleeve kost ongeveer 20 euro.

Dus:

Laptop699 euro
Geheugen (4GB)40 euro
SSD (samsung 840 250GB)145 euro
HDD case20 euro
THUISKOPIEHEFFING!!!!!11one :F ong. 8 eurp
Gratis sleeve ong 20 euro
Totaal932 euro

Dus 975-932= 43 euro voor het inbouwen. Daarvoor wil ik het risico niet lopen.

De thuiskopieheffing heb ik dus betaald over de laptop, en daarna nog een keer over de SSD. Dank je Mark.
Ik kan de komende tijd in ieder geval weer ongegeneerd downloaden.

[ Voor 4% gewijzigd door yannickie111 op 04-08-2013 12:22 ]

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

yannickie111 schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 12:20:
[...]

Geheugen kost bij media markt 40 euro. Op internet kost hij om precies te zijn 33.99, dus voor die paar euro kun je niet moeilijk gaan doen. http://www.dixons.nl/comp...b.html?prs=1#.Uf4ombHCTs0

De SSD kost op internet 144.90. (pricewatch: Samsung 840 series 250GB) Bij media markt 145 euro, --> ik ben weer 10 cent extra armer O-)

Een 2.5" externe behuizing kost ook al gauw 15 euro (pricewatch: Diginote HDD Behuizing 2.5" SATA - USB 3.0). Ik heb er 19.99 voor betaald, dus ook daar zal het verschil niet zitten.

De sleeve kost ongeveer 20 euro.

Dus:

Laptop699 euro
Geheugen (4GB)40 euro
SSD (samsung 840 250GB)145 euro
HDD case20 euro
THUISKOPIEHEFFING!!!!!11one :F ong. 8 eurp
Gratis sleeve ong 20 euro
Totaal932 euro

Dus 975-932= 43 euro voor het inbouwen. Daarvoor wil ik het risico niet lopen.

De thuiskopieheffing heb ik dus betaald over de laptop, en daarna nog een keer over de SSD. Dank je Mark.
Ik kan de komende tijd in ieder geval weer ongegeneerd downloaden.
Tjah... die sleeve.. :F
ehh en vergeet je 20 euro korting niet

• yannickie111
Stef602 schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 12:40:
[...]

Tjah... die sleeve.. :F
ehh en vergeet je 20 euro korting niet
20 euro korting?
Van 719 naar 699 is al 20 euro eraf.
Pagina: 1