Ik moet mijn close-in boiler vervangen. Het apparaat wegdoen en de leidingen ombouwen zodat het geheel weer via de CV loopt is momenteel niet mogelijk (vanwege keuken die al geplaatst is en voorlopig niet vervangen wordt).
Ik heb diverse close-in boilers gevonden van itho Daalderop. Deze apparaten vreten elektriciteit, maar op de website leggen ze vooral nadruk op de besparing omdat het water niet helemaal van zolder hoeft te komen:
http://www.ithodaalderop....n/keukenboilers/close-10e
Is het plaatsen van het apparaat achter een tijdschakelaar de beste oplossing, of kan ik bv het apparaat ook achter een aan/uit knop plaatsen?
Bij een tijdschakelaar staat het ding nog steeds een groot deel van de dag onnodig 10ltr warm te houden. Wij maken vrij weinig gebruik van heet water. Stel ik zet het geheel aan tussen 7.00 en 9.00 en vervolgens tussen 18.00 en 21.00, dan hebben we misschien maar max 4 keer warm water getapt.
Als ik het geheel achter een aan/uit knop zet, kost het dan meer elektriciteit als ik de knop aanzet omdat dan de hele 10ltr eerst nog moet opwarmen? Of kan ik bv de knop aanzetten, dan 2 minuten wachten en dan al over lauwwarm/warm water beschikken (indien nodig). Bij heet water simpelweg langer wachten?
Overigens zegt de leverancier dit over het aan/uit zetten van de close-in boiler.....
Ik heb diverse close-in boilers gevonden van itho Daalderop. Deze apparaten vreten elektriciteit, maar op de website leggen ze vooral nadruk op de besparing omdat het water niet helemaal van zolder hoeft te komen:
Ik heb geen idee hoe het werkt qua opwarming. Ik zou dan bv voor de 10 liter E versie willen gaan:Gemiddeld wordt er wel dertig tot veertig keer per dag gebruik gemaakt van de warmwaterkraan. Omdat in de meeste woningen de cv-ketel op zolder staat, moet het warme water een lange weg afleggen voordat het de keukenkraan bereikt. Niet alleen duurt het daarom even voordat u daadwerkelijk warm water heeft, meestal wordt het koude water ook nog eens ongebruikt weggespoeld. Dat kost onnodig veel water en energie. Met een Close-in-keukenboiler kunt u daarom een besparing realiseren die kan oplopen tot € 175,-.
http://www.ithodaalderop....n/keukenboilers/close-10e
Is het plaatsen van het apparaat achter een tijdschakelaar de beste oplossing, of kan ik bv het apparaat ook achter een aan/uit knop plaatsen?
Bij een tijdschakelaar staat het ding nog steeds een groot deel van de dag onnodig 10ltr warm te houden. Wij maken vrij weinig gebruik van heet water. Stel ik zet het geheel aan tussen 7.00 en 9.00 en vervolgens tussen 18.00 en 21.00, dan hebben we misschien maar max 4 keer warm water getapt.
Als ik het geheel achter een aan/uit knop zet, kost het dan meer elektriciteit als ik de knop aanzet omdat dan de hele 10ltr eerst nog moet opwarmen? Of kan ik bv de knop aanzetten, dan 2 minuten wachten en dan al over lauwwarm/warm water beschikken (indien nodig). Bij heet water simpelweg langer wachten?
Overigens zegt de leverancier dit over het aan/uit zetten van de close-in boiler.....
Ik had de search overigens gebruikt, maar wist niet of ik deze vraag het beste in een groot topic (over bv elektriciteitsbesparing) of nieuw topic kwijt kon.Uit oogpunt van energie (belasting milieu) is het belangrijk dat u zich realiseert dat de Itho Daalderop-toestellen uitstekend geïsoleerd zijn en nauwelijks energieverliezen hebben. De Itho Daalderop-keukenboilers verliezen gemiddeld 1 °C per uur, wat zou betekenen dat de boiler na 3 dagen volledig zou zijn afgekoeld. Een boiler uitschakelen voor een periode van minder dan 24 uur levert dus geen besparing op en kan u zelfs meer geld kosten. Uitschakelen tijdens een vakantie levert wel een kostenbesparing op. Let er op dat u na uw afwezigheid de boiler een keer volledig opwarmt en doorspoelt.
[ Voor 14% gewijzigd door GustavSan op 31-07-2013 10:39 ]