dd-wrt wds instellen (icm ziggo's cisco epc3925)

Pagina: 1
Acties:

• klen_ghost
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-11 15:48
ik ben al een paar dagen bezig met instellingen zoeken en proberen op mijn dlink dir 300 met dd-wrt firmware om deze in een wds configuratie te zetten voor internet achter in de tuin (op dit moment even boven daar de kabels nog niet getrokken & geknepen zijn).
heb diverse topic's doorgespit ook veel google resultaten bekeken zonder positief resultaat.
is er iemand die mij hier de juiste instellingen kan verschaffen.

situatie is dus :
beneden modem -router (cisco epc3925) is tevens DHCP server.
boven (later achter in de tuin) d-link dir300 voorzien van DD-WRT.

deze 2 moeten in een WDS opstelling komen om de internet mogelijk te maken op de 2e AP.
de DD-WRT krijgt een 30-30-30 reset om alles weer stock te zetten (dat praat makkelijker).
bedankt voor de hulp

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-12 19:51
Misschien slim om deze even mee te kijken, gaat over hetzelfde probleem als ik het goed begrijp.
Wds tussen cisco epc3925 en linksys wrt54gl

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:06

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Even voor de beeldvorming: je gaat dus een kabel trekken naar waar de DLink komt te staan? Waarom dan in 's hemelsnaam moeilijk doen met WDS? Gewoon hetzelfde SSID en security settings gebruiken, ander kanaal en klaar is klen_ghost. (wel nog even zorgen dat de DLink niet meer als router functioneert, maar dat spreekt voor zich lijkt me)

Behalve dat WDS gedoe is om op te zetten (zeker met spul van verschillende fabrikanten) kost het je ook nog eens performance op je wifi netwerk.

[ Voor 35% gewijzigd door Orion84 op 30-07-2013 15:54 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• klen_ghost
@ Orion84
nee er komt geen kabel tussen de 2, de D-link staat op dit moment boven en gaat straks achter bij de schuur hangen ;) (omdat daar het bereik te minimaal is voor telefoon's en tablets (laptop kan net wel verbinden).
(de reden dat de d-link boven staat is omdat de kabel naar boven er nog niet is ;).)

• klen_ghost
chickpoint schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 15:51:
Misschien slim om deze even mee te kijken, gaat over hetzelfde probleem als ik het goed begrijp.
Wds tussen cisco epc3925 en linksys wrt54gl
lijkt een vergelijkbaar probleem inderdaad, maar het zij zo dat hij op CISCO & LINKSYS werkt (zelfde onderneming) en ik op Cisco & Dlink (voorzien van dd-wrt)
verder hetzelfde ingesteld als TS van dat topic (behalve het feit dan dat ik een andere ip-range heb en andere ssid)

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:06

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

klen_ghost schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 16:23:
@ Orion84
nee er komt geen kabel tussen de 2, de D-link staat op dit moment boven en gaat straks achter bij de schuur hangen ;) (omdat daar het bereik te minimaal is voor telefoon's en tablets (laptop kan net wel verbinden).
(de reden dat de d-link boven staat is omdat de kabel naar boven er nog niet is ;).)
Ah, ik dacht te begrijpen dat ie boven stond, omdat de kabel naar achter er nog niet was :P

In dat geval: nevermind. Al zou ik nog steeds wel aanraden om het wel met een kabel op te lossen, maar dat is wel even wat werk natuurlijk.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• klen_ghost
Orion84 schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 16:30:
[...]

Ah, ik dacht te begrijpen dat ie boven stond, omdat de kabel naar achter er nog niet was :P

In dat geval: nevermind. Al zou ik nog steeds wel aanraden om het wel met een kabel op te lossen, maar dat is wel even wat werk natuurlijk.
haha zit er inmiddels ook aan te denken om dat te doen daar stucwerk tog nog gedaan moet worden...
maar daar heb ik nu bove nog geen internet mee (wat wel nodig is)
Pagina: 1