Wds tussen cisco epc3925 en linksys wrt54gl

Pagina: 1
Acties:

• PheraX
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-12 13:47
Ik ben al een paar dagen aan het proberen mijn wrt54gl als repeater in te stellen met wds maar dit wil tot nog toe niet werken.

Heb het geprobeerd met twee verschillende firmware: dd-wrt & tomato, beide hebben het zelfde “effect” na instellingen verandert te hebben.

Ik heb gebruik gemaakt in eerste instantie van de tomato guide (http://www.myopenrouter.c...WDS-with-Tomato-Firmware/) en daarna van de dd-wrt guide (http://www.dd-wrt.com/wik...WDS_Linked_router_network).

Echter het verschil ten opzichte van de guides wat ik heb toegepast om dit te testen is het ip-adres van de cisco als main in te stellen (192.168.178.1 voor de host & 192.168.178.2 voor de client.) en om geen security-key in te stellen tijdens het testen.

Ik denk door de goede naam en instel mogelijkheden dat de linksys niet het probleem is in deze setup.

Nu is mijn vraag: Heeft iemand ervaring met de cisco en wds, of repeaters en wat zou een mogelijke fout kunnen zijn van mijn instellingen?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat voor beveiliging gebruik je?

Offiiciele spec voor WDS beschrijft geen implementatie van RSA (de beveiliging die achter WPA(2) zit). Formeel kun je dus binnen WDS-spec alleen een onbeveiligd netwerk opzetten, danwel eentje dat met WEP beveiligd is. Dat is natuurlijk voor de meeste toepassingen onwenselijk, dus vrijwel iedere vendor klust toch linksom of rechtsom WPA-support voor WDS - alleen is dat buiten spec, dus heb je geen enkele garantie op interoperability tussen apparaten. Daar lijk jij tegenaan te lopen...

Of dit het probleem is kun je vrij makkelijk nagaan: tijdelijk beveiliging uitzetten. Als dat wel goed gaat heb je last van WDS-WPA interop gedoe. Gaat dat ook niet goed, dan heb je een ander probleem.

Oslik blyat! Oslik!

• PheraX
oke mischien had ik dit dus niet duidelijk verteld maar er staat:
PheraX schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 09:32:
en om geen security-key in te stellen tijdens het testen.
ik heb dus inderdaad tijdens het uitproberen van wds de beveiliging uitgezet (om het makkelijker te maken, niet omdat ik wist dat het problemen zou/kan opleveren)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Geen security key invullen op de Linksys is niet hetzelfde als beveiliging uitzetten op de Cisco - allicht handig om aan te geven exact wat je waar gedaan hebt. Maar ervan uitgaande dat je dus aan beide kanten beveiliging uitgezet hebt is dat het probleem niet.

Even open deur: staat de Linksys om te testen ook in de buurt van de Cisco?

Overigens is Linksys een dochtermerk van Cisco, en draaien beide apparaten standaard een linux-derivaat, dus qua 'naam' en verwachting zou het niet veel uit moeten maken.

Oslik blyat! Oslik!

• PheraX
ik heb de volgende instellingen toegepast

Host:
Local ip adres: 192.168.178.1
mac adress filtering off
mac adress van client ingevuld in de wds pagina (en vinkje aangeklikt)
wireless security off
firewall off

Client:
Wan disabled
DHCP disabled
Local ip adres: 192.168.178.2
gateway: 192.168.178.1
local dns: 192.168.178.1
operating mode: router, wds en acces point+wds geprobeerd.
firewall off
wireless security off
SSID same
mac adress van host ingevuld (met link with...)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ja, maar waar staat die Linksys? Naast de Cisco of ergens anders? Ik zou in eerste instantie pal naast elkaar houden tot je zeker weet dat het werkt.

Verder: welke foutmelding krijg je exact als je dit probeert in te stellen? Krijg je helemaal geen SSID uitgezonden? Krijg je wel SSID maar kun je niet aanmelden? Of kun je wel aanmelden maar krijg je geen DHCP?

Oslik blyat! Oslik!

• PheraX
ze staan 10m naast elkaar, zal vanavond ff naast elkaar zetten om dat te proberen maar geloof niet dat dat verschil uit maakt.

ik zie dat het signaal versterkt is, normaal heb ik op dat punt 2 streepjes op mn ipad. als ik de instellingen verandert heb zijn het er gewoon 4 (max).

dan ga ik verbinden maar hij blijft maar proberen te connecten, krijg geen foutmelding of zo maar hij blijft maar poging doen tot verbinding maken.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Een van mijn bezwaren tegen WDS: doordat SSID gelijk is, is niet helder inzichtelijk waar je mee zit te verbinden. Voor troubleshooten kan het handig zijn ander SSID in te stellen.

Signaal wordt iig niet versterkt, het wordt ontvangen door de repeater en opnieuw uitgezonden.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1