900 euro gaming pc all in

Pagina: 1
Acties:

• Linus_BE
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-03 22:42
Dag allemaal :)

Aangezien ik volgend academiejaar niet meer op kot ga, zou ik graag zelf een gaming pc in elkaar steken. Hij gaat ook gebruikt worden om te programmeren en programma's zoals Maple en Solid Edge, maar dat zal wel allemaal geen probleem zijn.

Gamen zou vlot moeten gaan op high/ultra op 1080p voor zover het mogelijk is binnen mijn budget.

Het mag ongeveer 900 euro gaan kosten inclusief monitor. Muis, toetsenbord en speakers heb ik. Ik neem ook een Crucial M4 SSD mee die ik enkele maanden geleden in mijn laptop heb gestoken.

Hier is wat ik ongeveer voor ogen heb:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4570 Boxed€ 175,32€ 175,32
1Asus B85M-E€ 68,-€ 68,-
1MSI N660 TF 2GD5/OC€ 169,-€ 169,-
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 53,85€ 53,85
1Zalman Z9 Plus€ 49,01€ 49,01
1Dell Ultrasharp U2312HM Zwart€ 174,93€ 174,93
1Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9€ 67,99€ 67,99
1LG GH24NS90 Zwart€ 15,50€ 15,50
1Corsair CX600M€ 59,95€ 59,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 833,55

RAM kan nog goedkoper volgens pricewatch, maar bij de winkel waar ik het ga bestellen is die soort RAM het goedkoopst.

Alvast bedankt voor het advies!

• Nazlive
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-03 15:28
Volgensmij prima set. Heb je ook al eens bij Desktop guide gekeken?

reviews: Desktop Best Buy Guide: juli 2013

• Linus_BE
Ja en als ik het basisgamesysteem nabouw kom ik net niet op 900 euro uit bij de winkel waar ik het ga bestellen. Het grootste verschil zit in de GPU (GTX 760 ipv GTX 660). Zou de overstap het geld waard zijn?

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

je zou ook nog een GTX 660Ti kunnen kiezen, die zijn op dit moment sterk in prijs aan 't verlagen, en toch wel een behoorlijk stuk sneller dan de 660. de voeding is verder wat aan de hoge kant, 520 watt is ook ruim voldoende

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• Linus_BE
Alvast bedankt voor de reacties :) Ik heb enkele aanpassingen gedaan. Andere voeding en processor om wat geld te besparen. Ook geen DVD lezer aangezien ik al mijn games op steam heb en mijn laptop heeft er wel een.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4430 Boxed€ 161,95€ 161,95
1Asus B85M-E€ 66,90€ 66,90
1Palit GeForce GTX 760 2GB Jetstream€ 230,-€ 230,-
1Corsair Carbide 200R€ 47,49€ 47,49
1Dell Ultrasharp U2312HM Zwart€ 174,93€ 174,93
1Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9€ 68,60€ 68,60
1XFX Pro 550W€ 51,50€ 51,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 855,22

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-04 00:28
Overweeg de pricewatch: Dell Ultrasharp U2412M Zwart. 1200 pixels hoog is fijn, voor zowel gamen als programmeren. 75 euro extra.
Hier kan je 't verschil goed zien:
http://www.displaywars.com/23-inch-16x9-vs-24-inch-16x10

• Linus_BE
24 inch is wat te groot denk ik aangezien ik redelijk dicht op mijn scherm ga zitten. En dan zou ik ook balken krijgen bij 720p/1080p films.

Verwijderd

Het gaat niet om de grootte van het scherm hoor, pricewatch: Dell Ultrasharp U2412M Zwart heeft een resolutie van 1920*1200. En zo'n scherm is echt veel leuker om op te spelen, het is veel mooier. Ik vind het de meerprijs alleszins waard.
Er zijn hier zeker nog Tweakers die dat kunnen bevestigen.

• Felixious
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03-02 09:45
Linus_BE schreef op maandag 29 juli 2013 @ 17:04:
24 inch is wat te groot denk ik aangezien ik redelijk dicht op mijn scherm ga zitten. En dan zou ik ook balken krijgen bij 720p/1080p films.
Krijg je toch wel aangezien echte films altijd een formaat van 21:9 hebben ipv 16:9

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Nette setup hoor. Prima all-round. Persoonlijk snap ik de suggestie van 1200p ook wel, zeker met vele werk-uren is het net even fijner. Als je eenmaal went dan wil je eigenlijk ook niet meer terug. Leuke link ook met die schermvergelijker, die hou ik er in :).

Maar voor het prijsverschil en het huidige budget is het wel erg lastig passen, en zou ik gewoon niets meer veranderen. Zeker de 660-760 aanpassing sinds de eerste post is de moeite.

• Znorkus
Yup het blijft een kwestie van voorkeur ;-) Ik hou niet van wideview. Hij is inderdaad niet zozeer groter, maar vooral iets hoger. Daardoor passen a4-documenten (pdf, word etc) mooi rechtop, naast elkaar. En een zwart kader om de film maakt echt niets uit vind ik. De balken zijn zwart dus vallen weg in je bezels - np.

Mooi bakje voor de rest. Veel RAM, helft zou ook kunnen maar die paar tientjes he.

Leuke GPU ook, zeer fancy dat hij gewoon de fan uitknalt bij desktopwerk - en onder load ook een zeer mooie prestatie!

The idle results are brilliant, the fan will even turn itself off when the GPU idles.
For the card in a fully stressed status (in-game) touching 39 dBA, that is very silent for a graphics card.

http://www.guru3d.com/art...t_jetstream_review,7.html

Ben zelf wel fan van een kast zo stil mogelijk krijgen, en je hebt al een erg mooi stille GPU. Je zou nog 's kunnen nalopen of PSU + CPUfan + Casefans ook stil zijn, en evt daarop nog iets aanpassen. Ik heb geen idee van de stock i5 koelers of van de corsaircasefans, maar 't zou zonde zijn als er net 1 klotefan bijzit die zoemt/zoeft en je pc in een stofzuiger verandert tijdens gamen.

Edit: @foritain: ja da's een puik linkje he!

[ Voor 11% gewijzigd door Znorkus op 29-07-2013 17:23 ]

• Linus_BE
Ik heb een paar reviews over de case bekeken en ze zouden toch redelijk goed en stil moeten zijn. Over de stock cooler van Intel en PSU heb ik nog niets opgezocht. Zal ik nu eens doen :-)

Het 24" scherm ziet er goed uit maar past niet binnen mijn budget. Anders zou ik het nog overwegen. Toch bedankt voor de goede suggestie.

• Foritain
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Stock i5 fans zijn onder idle normaliter zo goed als geluidsloos. Onder load wel wat hoorbaar maar in mijn ervaring niet hinderlijk, zeker wanneer de enige echte load gaming is en je toch speakers/headphones hebt. De XFX is in mijn ervaring zelden of nooit hoorbaar. Dus geen probleem.

• Linus_BE
Oké mooi dan zal het dit worden :-) Het zal wel pas voor na mijn herexamens zijn om begrijpelijke redenen.

• Znorkus
Nice, mooie bak, hf & succes met de her's ;-)

• Thaikop
  • Laatst online: 16-12-2024
Ik zou eerder voor de pricewatch: Gigabyte GV-N760OC-2GD (rev. 2.0) gaan. Is net iets sneller, net iets stiller en temperatuur is zowel idle als stressed lager.

Ook vind ik dit scherm beter pricewatch: LG IPS237L Zwart

Omdat deze tenminste HDMI heeft, zelfde grootte maar goedkoper en is AH-IPS (Advanced High Performance IPS (AH-IPS) - 2011 Improved colour accuracy, increased resolution and PPI, and greater light transmission for lower power consumption°

EDIT: Ik zie net dat je geen CPU koeler hebt? Deze is de beste qua kwaliteit/prijs verhouding: pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2

[ Voor 15% gewijzigd door Thaikop op 30-07-2013 00:42 ]

• Nazlive
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-03 15:28
Znorkus schreef op maandag 29 juli 2013 @ 17:17:
Yup het blijft een kwestie van voorkeur ;-) Ik hou niet van wideview. Hij is inderdaad niet zozeer groter, maar vooral iets hoger. Daardoor passen a4-documenten (pdf, word etc) mooi rechtop, naast elkaar. En een zwart kader om de film maakt echt niets uit vind ik. De balken zijn zwart dus vallen weg in je bezels - np.

Mooi bakje voor de rest. Veel RAM, helft zou ook kunnen maar die paar tientjes he.

Leuke GPU ook, zeer fancy dat hij gewoon de fan uitknalt bij desktopwerk - en onder load ook een zeer mooie prestatie!

The idle results are brilliant, the fan will even turn itself off when the GPU idles.
For the card in a fully stressed status (in-game) touching 39 dBA, that is very silent for a graphics card.

http://www.guru3d.com/art...t_jetstream_review,7.html

Ben zelf wel fan van een kast zo stil mogelijk krijgen, en je hebt al een erg mooi stille GPU. Je zou nog 's kunnen nalopen of PSU + CPUfan + Casefans ook stil zijn, en evt daarop nog iets aanpassen. Ik heb geen idee van de stock i5 koelers of van de corsaircasefans, maar 't zou zonde zijn als er net 1 klotefan bijzit die zoemt/zoeft en je pc in een stofzuiger verandert tijdens gamen.

Edit: @foritain: ja da's een puik linkje he!
Kijk goed naar je harddisk, en zoek daar de stilste in. Ik heb allemaal super stille fans, en cooler master cpu koeler. Maar mijn harddisk blijf je gewoon horen.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:16
ipje
koop je Ultrasharp via de kortingscodes (15-20%) die ongetwijfeld weer op schermen komen, de EPP (2%) truc en shopkorting.nl (7% cashback). Dat kan je serieus geld besparen, meer info in het kortingscode topic van Dell: [Kortingscode] Dell kortingscodes - Deel 2

Ik heb al die schermen vergeleken en de Dell was volgens mij het beste. Heb nu drie 2312's in Eyefinity staan... >:)
To Eyefinity and beyond!

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Linus_BE
Thaikop schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 00:40:
Ik zou eerder voor de pricewatch: Gigabyte GV-N760OC-2GD (rev. 2.0) gaan. Is net iets sneller, net iets stiller en temperatuur is zowel idle als stressed lager.

Ook vind ik dit scherm beter pricewatch: LG IPS237L Zwart

Omdat deze tenminste HDMI heeft, zelfde grootte maar goedkoper en is AH-IPS (Advanced High Performance IPS (AH-IPS) - 2011 Improved colour accuracy, increased resolution and PPI, and greater light transmission for lower power consumption°

EDIT: Ik zie net dat je geen CPU koeler hebt? Deze is de beste qua kwaliteit/prijs verhouding: pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2
Bedankt voor de schermtip, ga ik zeker eens over nadenken. Koeler heb ik niet nodig aangezien ik de stock cooler van intel ga gebruiken want ik ga niet overclocken.

• DrIezie
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07-04 12:59

Assumption is the mother of all F'-ups

• Linus_BE
Na het lezen van enkele reviews heb ik besloten om voor deze monitor te gaan: pricewatch: LG IPS237L Zwart

Is goedkoper en scherm is even goed. Mist enkele ergonomische functies, maar dat is geen ramp. Bedankt Thaikop!

GPU is veranderd aangezien ik weer enkele euro's vrijhad dankzij de nieuwe monitor. pricewatch: MSI GeForce GTX 760 2GB Twin Frozr Gaming

• DrIezie
Eigenlijk nog een paar vragen, vreemd dat ze nog niet gesteld zijn: Welke games ga je spelen? Ga je ze in multiplayer mode spelen? Ben je van plan om je gameplay te streamen?

• Linus_BE
Games zoals, BF3, BF4, BioShock Infinite, Crysis 3, Far Cry 3, Skyrim, Fallout,... en misschien nog een CoD. Multiplayer dus ook ja. Streamen ben ik niet van plan.

Hopelijk GTA V ook als die naar pc komt ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Linus_BE op 30-07-2013 17:25 ]

• DrIezie

• Linus_BE
Ja ik heb al enkele posts van jou gezien :-) Is een FX8320 dan ook niet genoeg aangezien overclocken toch mogelijk is? Anders is er al geen besparing meer.

• Señor Sjon
Ik heb even mijn excellijst van monitoren erbij gepakt. Voor het geld was voor mij de LG niet zo'n goede keuze:
Geen vesa mount, dus later niet op beugel, wallmount of iets anders te plaatsen. Ook zit er geen displayport op, dus je kan ook niet voordelig uitbreiden naar meer dan twee schermen. Ook zit er geen verstelling, USB of iets anders op. Het is qua featureset een vrij kaal scherm.
pricewatch: Dell Ultrasharp U2312HM Zwart
Voor die 1-2 tientjes heb je zoveel meer scherm:
- hoogteverstelling;
- pivot;
- VESA mount;
- rondom even dik, dus met schermen naast elkaar in pivot geen gekke dikke randen;
- 4x USB;
- 1x DVI + 1x Displayport i.p.v. 2x HDMI;
- DVI meegeleverd i.p.v. alleen een D-Sub kabel (moet je alsnog een DVI-kabel kopen... daar gaat je prijsverschil).
- reviews zijn in de regel lyrischer over de Dell dan de LG.
Goed, mijn € 0,02.

Owja, wellicht is het overwegen waard om de HD van 2TB te nemen voor 25 euro meer. Die verdubbeling is qua prijs/kwaliteit niet duur.
En laat de PW uitzoeken welke winkels het goedkoopste zijn. Soms is het handiger om over twee winkels verspreid te shoppen. Een Dixons zit overal wel en daar kan je gewoon afhalen zonder verzendkosten.

[ Voor 8% gewijzigd door Señor Sjon op 30-07-2013 18:56 ]

• Thaikop
Senor Sjon schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 18:54:
Ik heb even mijn excellijst van monitoren erbij gepakt. Voor het geld was voor mij de LG niet zo'n goede keuze:
Geen vesa mount, dus later niet op beugel, wallmount of iets anders te plaatsen. Ook zit er geen displayport op, dus je kan ook niet voordelig uitbreiden naar meer dan twee schermen. Ook zit er geen verstelling, USB of iets anders op. Het is qua featureset een vrij kaal scherm.
pricewatch: Dell Ultrasharp U2312HM Zwart
Voor die 1-2 tientjes heb je zoveel meer scherm:
- hoogteverstelling;
- pivot;
- VESA mount;
- rondom even dik, dus met schermen naast elkaar in pivot geen gekke dikke randen;
- 4x USB;
- 1x DVI + 1x Displayport i.p.v. 2x HDMI;
- DVI meegeleverd i.p.v. alleen een D-Sub kabel (moet je alsnog een DVI-kabel kopen... daar gaat je prijsverschil).
- reviews zijn in de regel lyrischer over de Dell dan de LG.
Goed, mijn € 0,02.

Owja, wellicht is het overwegen waard om de HD van 2TB te nemen voor 25 euro meer. Die verdubbeling is qua prijs/kwaliteit niet duur.
En laat de PW uitzoeken welke winkels het goedkoopste zijn. Soms is het handiger om over twee winkels verspreid te shoppen. Een Dixons zit overal wel en daar kan je gewoon afhalen zonder verzendkosten.
Ja, maar al die extra's bieden niet veel speciaals vind ik.
Precies of je niet genoeg USB's zult hebben in jouw case en moederbord.
DVI < HDMI. Als ik moest kiezen tussen beiden kies je sowieso HDMI. En moest je geen HDMI kabel hebben, deze kost max 5-10 EURO (Trouwens, er is een HDMI meegeleverd maar een niet al te grote)

Heb ooit een verstelling scherm gehad en eerlijk gezegd heb ik die verstelling nooit gebruikt. Eens je gewoon bent aan de hoogte ga je die niet plots verhogen/verlagen.

En ik kies liever een scherm met een betere schermkwaliteit in plaats van de features die jij vernoemde, maar is persoonlijk natuurlijk :)

• Señor Sjon
Die betere schermkwaliteit schijnt dus bij de Dell te liggen als ik de reviews moet geloven. En DVI = HDMI qua beeldkwaliteit, alleen DVI heeft geen geluid. Niet al te boeiend bij de meeste schermen. Maar goed, de TS moet kiezen. :)

Het gaat niet om genoeg USB's, maar meer gemak van USB dichtbij. In de zijkant duw je snel even een USB stick en de ontvanger van je muis kan mooi aan de achterkant van het scherm, lekker dichtbij dus minder kans op storingen. Verstelbaarheid heb je ook maar één keer nodig, om het goed te zetten. :P

• Thaikop
Senor Sjon schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 19:30:
Die betere schermkwaliteit schijnt dus bij de Dell te liggen als ik de reviews moet geloven. En DVI = HDMI qua beeldkwaliteit, alleen DVI heeft geen geluid. Niet al te boeiend bij de meeste schermen. Maar goed, de TS moet kiezen. :)

Het gaat niet om genoeg USB's, maar meer gemak van USB dichtbij. In de zijkant duw je snel even een USB stick en de ontvanger van je muis kan mooi aan de achterkant van het scherm, lekker dichtbij dus minder kans op storingen. Verstelbaarheid heb je ook maar één keer nodig, om het goed te zetten. :P
Als mensen Dell kopen zijn ze meestal meteen van wauw en zoals je zegt, reviews. De specificaties spreken deze tegen want de LG is beter als je daar naar gaat kijken :)

Ook heeft Dell een reactietijd van 8 ms, tegenover de 5 ms van LG en zoals we allemaal weten is hoe lager de reactietijd, hoe beter voor het gamen.

De afstand tussen mij en mijn scherm is evengroot dan tussen mij en mijn pc :D

• Linus_BE
Ik had oorspronkelijk de Dell op het oog maar de LG staat mij even goed aan voor minder geld. HDMI kabels liggen hier genoeg en USB heb ik genoeg op mijn mobo, case. Al die extra's zijn dus niet nodig :-)

• DrIezie
Linus_BE schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 17:42:
Ja ik heb al enkele posts van jou gezien :-) Is een FX8320 dan ook niet genoeg aangezien overclocken toch mogelijk is? Anders is er al geen besparing meer.
Ja, een FX-8320 naar een FX-8350 overklokken is kinderspel. Tegenwoordig is de kans klein dat je een FX-8320 slechter is dan een FX-8350. En dan bespaar je inderdaad wel.

• Linus_BE
Ik zal zo meteen eens een AMD build maken (met het moederbord uit jouw sig aangezien dat zeer goed is volgens u) en het hier posten :-)

• DrIezie
Linus_BE schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 11:57:
Ik zal zo meteen eens een AMD build maken (met het moederbord uit jouw sig aangezien dat zeer goed is volgens u) en het hier posten :-)
Iets in die aard?

Waar je kan op besparen: SSD kan je gewoon weglaten of voor een 128GB variant gaan,

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-8320 Black Edition€ 135,40€ 135,40
1Gigabyte GA-970A-UD3€ 77,50€ 77,50
1MSI GeForce GTX 760 Twin Frozr Gaming€ 236,49€ 236,49
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 24,70€ 24,70
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 58,90€ 58,90
1XFX Pro 550W€ 52,50€ 52,50
1Plextor PX-256M5S 256GB€ 141,-€ 141,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 827,83

Scherm heb ik er wel uit gelaten, is niet mijn specialiteit.

Waar je nog op kan besparen:
- Plextor SSD kan je gewoon een 128GB variant nemen, of helemaal weglaten
- Gelid CPU cooler is niet noodzakelijk als je niet zwaar gaat overklokken.
- Als je niet zwaar gaat overklokken, kan het mobo ook een stuk goedkoper: ASRock 970 Pro3 R2.0

Case kan je evengoed jouw Zalman nemen, is een paar euro's verschil ;) .

• Linus_BE
SSD mag eruit, want die heb ik al ;-) Staat in OP dat ik een 128 GB Crucial M4 heb :-)

Zwaar overclocken ga ik ook niet doen denk ik, gewoon naar FX 8350 waarden. Dat zal wel voldoende zijn denk ik.

Met mijn intel build (met i5-4570) kom ik uit op 885 euro. Zal nu eens jouw build maken.

edit: Met de FX 8320 en het Asrock moederbord komt het uit op 841 euro. Das toch een mooie 40 euro :) Maar misschien moet daar nog een koeler bij dan. Zal eens goed moeten nadenken.

[ Voor 23% gewijzigd door Linus_BE op 31-07-2013 12:29 ]

• DrIezie
Linus_BE schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 12:23:
SSD mag eruit, want die heb ik al ;-) Staat in OP dat ik een 128 GB Crucial M4 heb :-)

Zwaar overclocken ga ik ook niet doen denk ik, gewoon naar FX 8350 waarden. Dat zal wel voldoende zijn denk ik.

Met mijn intel build (met i5-4570) kom ik uit op 885 euro. Zal nu eens jouw build maken.

edit: Met de FX 8320 en het Asrock moederbord komt het uit op 841 euro. Das toch een mooie 40 euro :) Maar misschien moet daar nog een koeler bij dan. Zal eens goed moeten nadenken.
Als je op je Intel geen koeler zet, heb je het zeker ook niet nodig op de AMD ;) . Dit 40€ is wel het verschil tussen een GTX660 en een GTX660Ti en dat zal toch een mooi verschil maken in games. pricewatch: Asus GTX660 TI-DC2O-2GD5 (200€ bij AFuture, da's echt een koopje hoor, een GTX660Ti leunt zeer dicht aan bij een GTX760) of steek het geld gewoon in je zak :P

[ Voor 2% gewijzigd door DrIezie op 01-08-2013 10:38 . Reden: link gefixt ]

• Linus_BE
Ja ik had de overstap al gemaakt naar een GTX 760 :-) klinkt zeer aanlokkelijk. Ik ga me nog wat verder verdiepen want de bestelling is toch pas voor binnen een maand. Bedankt voor de hulp!

• DrIezie
Graag gedaan, hopelijk zakken de prijzen nog een beetje. Alleszins veel succes!

• Linus_BE
Build zoals hij nu is:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4570 Boxed€ 175,32€ 175,32
1Asus B85M-E€ 66,90€ 66,90
1MSI GeForce GTX 760 2GB Twin Frozr Gaming€ 236,49€ 236,49
1Zalman Z9 Plus€ 49,01€ 49,01
1LG IPS237L Zwart€ 155,-€ 155,-
1Kingston HyperX KHX1600C9D3B1K2/8GX€ 59,95€ 59,95
1XFX Pro 550W€ 52,70€ 52,70
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 849,22

Processor kan nog veranderen, maar dat zijn zorgen voor later :) Van de rest ben ik zo goed als zeker. Nu nog goede herexamens maken en dan is alles in orde. Iedereen bedankt!

• digital_ownage
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-08-2025
ik zou eerder een fx8320 nemen, gtx 660 ti en dan een ssd er bij knallen. Heb je meer aan.
De fx 8320 is beter qua multithreading. Dat is de toekomst, kijk maar naar de next gen consoles en het verschil tussen de gtx 660 ti en de gtx 760 is miniem. In mijn ogen geen 30 euro waard.

• Linus_BE
digital_ownage schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 23:39:
ik zou eerder een fx8320 nemen, gtx 660 ti en dan een ssd er bij knallen. Heb je meer aan.
De fx 8320 is beter qua multithreading. Dat is de toekomst, kijk maar naar de next gen consoles en het verschil tussen de gtx 660 ti en de gtx 760 is miniem. In mijn ogen geen 30 euro waard.
Zoals reeds vermeld in beginpost en in het topic heb ik al een ssd die ik van mijn laptop ga verplaatsen naar mijn desktop. En voor een paar euro meer heb ik al een GTX 760 dus ik zie niet in waarom ik nog een GTX 660 Ti moet nemen.

• r3st0r
  • Laatst online: 03-12-2024
MSI GTX 760 TF OC is een heel mooi kaartje. Doet het in de Benchmarks ook goed ten opzichte van de andere kaarten.

Als ik in jou schoenen zou staan zou ik die ook nemen :)

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Linus_BE schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 11:42:
[...]
En voor een paar euro meer heb ik al een GTX 760 dus ik zie niet in waarom ik nog een GTX 660 Ti moet nemen.
Omdat ze nagenoeg even snel zijn (minder dan 5% verschil), maar de 660ti is (bij de juiste shop) 35 euro goedkoper.
Het hangt dus inderdaad af van de prijs bij de winkel waar je koopt.
http://tweakers.net/price.../323146;339487/categorie/

[ Voor 7% gewijzigd door mitsumark op 01-08-2013 13:34 ]

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-04 18:45

Madrox

Oh, Pharaoh!

digital_ownage schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 23:39:
Crysis 3 is het enige spel tot dusver waar de Fx-8350 aardig scoort, maar waar tegelijkertijd de Intels met hun 4 cores zich nergens voor hoeven te schamen. Wel zijn de intels een stuk zuiniger en krijg je een up-to-date moederbord bij met o.a. PCIe 3.0 .

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• DrIezie
Madrox schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 13:37:
[...]

Crysis 3 is het enige spel tot dusver waar de Fx-8350 aardig scoort, maar waar tegelijkertijd de Intels met hun 4 cores zich nergens voor hoeven te schamen. Wel zijn de intels een stuk zuiniger en krijg je een up-to-date moederbord bij met o.a. PCIe 3.0 .
<rant mode>
WTF?! Lees eens je post over voor je post! "Crysis 3 is het enige spel tot dusver waar de Fx-8350 aardig scoort" ... 8)7 Stop aub met je Intel fanboy nonsens te posten en hou je aan de realiteit. Het is al lang duidelijk dat je een voorkeur hebt voor Intel, daar is op zich niets mis mee, tenzij je onwaarheden en op z'n best halve waarheden begint te posten.

De FX-8350 is voor 99% van de spellen meer dan voldoende om "aardig te scoren". En om nog een voorbeeldje of twee te geven waar de FX-8350 beter scoort dan een i5 (maar jij speelt natuurlijk nooit online multiplayer mode in games):
http://www.pureoverclock....shair-v-formula-z-rog/19/
BF3:
FX 69.9 fps
i5: 45.6 fps
Get the picture (letterlijk)
</rant mode>

• Thaikop
DrIezie schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 15:29:
[...]

<rant mode>
WTF?! Lees eens je post over voor je post! "Crysis 3 is het enige spel tot dusver waar de Fx-8350 aardig scoort" ... 8)7 Stop aub met je Intel fanboy nonsens te posten en hou je aan de realiteit. Het is al lang duidelijk dat je een voorkeur hebt voor Intel, daar is op zich niets mis mee, tenzij je onwaarheden en op z'n best halve waarheden begint te posten.

De FX-8350 is voor 99% van de spellen meer dan voldoende om "aardig te scoren". En om nog een voorbeeldje of twee te geven waar de FX-8350 beter scoort dan een i5 (maar jij speelt natuurlijk nooit online multiplayer mode in games):
http://www.pureoverclock....shair-v-formula-z-rog/19/
BF3:
FX 69.9 fps
i5: 45.6 fps
Get the picture (letterlijk)
</rant mode>
http://cpuboss.com/cpus/Intel-Core-i5-3570K-vs-AMD-FX-8350 <- Goede, objectiefe informatie

Als ge alleen al naar de energiefactuur kijkt zie je dat de Intel i5 na een jaar goedkoper uitkomt.

(En nee, ben geen 'intelfanboy')

• Linus_BE
Ik was net eens op de website van Asus en op de support pagina van mijn (toekomstig) moederbord staat in de lijst van compatibele GPU's de GTX 760 niet vermeld. Is dit omdat de kaart nieuw is of zou het echt niet compatibel zijn? Dat zou ik heel raar vinden anders.

• Thaikop
Linus_BE schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 11:28:
Ik was net eens op de website van Asus en op de support pagina van mijn (toekomstig) moederbord staat in de lijst van compatibele GPU's de GTX 760 niet vermeld. Is dit omdat de kaart nieuw is of zou het echt niet compatibel zijn? Dat zou ik heel raar vinden anders.
Dat is gewoon omdat die nieuw is. Je moet gewoon kijken naar de card interface, in dit geval PCI-E 3.0 x16 en dat heeft dit moederbord. Dus maak je geen zorgen :)

Verwijderd

In de Best Buy Guide juli 2013 staat bij het basisgamesysteem dat de XPX550W niet certified is voor de C6/C7 (low power state) modus van de i5 Haswell processoren. Gaat dat nog problemen opleveren bij deze configuratie? Is het niet veiliger om voor €15 de 650W te nemen? Of is het een onnodige zorg?

Daarnaast zat ik ook te kijken naar het verschil tussen de AMD FX 8320 en de i5-4430. Qua prijs is de 8320 met mobo combinatie goedkoper dan de i5 en mobo, en de AMD is ook nog 3.5GHz met 8 cores t.o.v. 3.0GHz met 4 cores. Verschil is wel dat de i5 met 22nm tech is en 8320 met 32nm tech en een lager stroomverbruik heeft.
Is die 8320 echt een veel voordeligere keuze of ben ik gewoon onder de indruk van de verkeerde cijfers?

• Linus_BE
Verwijderd schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 13:49:
In de Best Buy Guide juli 2013 staat bij het basisgamesysteem dat de XPX550W niet certified is voor de C6/C7 (low power state) modus van de i5 Haswell processoren. Gaat dat nog problemen opleveren bij deze configuratie? Is het niet veiliger om voor €15 de 650W te nemen? Of is het een onnodige zorg?

Daarnaast zat ik ook te kijken naar het verschil tussen de AMD FX 8320 en de i5-4430. Qua prijs is de 8320 met mobo combinatie goedkoper dan de i5 en mobo, en de AMD is ook nog 3.5GHz met 8 cores t.o.v. 3.0GHz met 4 cores. Verschil is wel dat de i5 met 22nm tech is en 8320 met 32nm tech en een lager stroomverbruik heeft.
Is die 8320 echt een veel voordeligere keuze of ben ik gewoon onder de indruk van de verkeerde cijfers?
Lees dit eens: http://techreport.com/new...ll-c6-c7-low-power-states

Als je alleen gaat gamen is een FX 83XX goed genoeg, maar als je ook nog andere dingen gaat doen voor bvb. studies (SolidWorks, Maple, programmeren,...) is Intel beter. Dit is toch wat ik afgeleid heb uit mijn zoektocht naar de juiste CPU :p Verbeter mij gerust als ik foute dingen aan het verkopen ben.

• mitsumark
  • Nu online
Thaikop schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 22:31:
[...]

http://cpuboss.com/cpus/Intel-Core-i5-3570K-vs-AMD-FX-8350 <- Goede, objectiefe informatie

Als ge alleen al naar de energiefactuur kijkt zie je dat de Intel i5 na een jaar goedkoper uitkomt.
CPUboss geeft niet echt aan hoe ze aan die getallen komen, imo dus volledig onbelangrijk.

In de praktijk scheelt het 10-15 euro per jaar op de energierekening, dan heb je het dus eerder over 3 jaar.

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:06
DrIezie schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 12:15:
[...]

Iets in die aard?

Waar je kan op besparen: SSD kan je gewoon weglaten of voor een 128GB variant gaan,

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-8320 Black Edition€ 135,40€ 135,40
1Gigabyte GA-970A-UD3€ 77,50€ 77,50
1MSI GeForce GTX 760 Twin Frozr Gaming€ 236,49€ 236,49
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 24,70€ 24,70
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 58,90€ 58,90
1XFX Pro 550W€ 52,50€ 52,50
1Plextor PX-256M5S 256GB€ 141,-€ 141,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 827,83

Scherm heb ik er wel uit gelaten, is niet mijn specialiteit.

Waar je nog op kan besparen:
- Plextor SSD kan je gewoon een 128GB variant nemen, of helemaal weglaten
- Gelid CPU cooler is niet noodzakelijk als je niet zwaar gaat overklokken.
- Als je niet zwaar gaat overklokken, kan het mobo ook een stuk goedkoper: ASRock 970 Pro3 R2.0

Case kan je evengoed jouw Zalman nemen, is een paar euro's verschil ;) .
Lijkt verdacht veel op mijn build! En deze kan ik je zeker aanraden, ben er uiterst tevreden over.

• Linus_BE
rolandos582 schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 19:20:
[...]

Lijkt verdacht veel op mijn build! En deze kan ik je zeker aanraden, ben er uiterst tevreden over.
Ik las op sommige websites dat het mobo de FX cpu's pas ondersteunt vanaf een bepaalde BIOS versie. Heb jij hier last van gehad? Ik ben namelijk meer naar het AMD systeem aan het neigen door de prijs en het feit dat intel geen voordeel biedt voor mijn doeleinden.

edit: en welke voeding gebruik jij? AMD vraagt namelijk een grotere voeding :-)

[ Voor 7% gewijzigd door Linus_BE op 04-08-2013 20:32 ]

• Linus_BE
Ik heb mijn keuzes gemaakt voor zowel Intel als AMD :-)

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-8320 Black Edition€ 133,70€ 133,70
1Asus M5A97 EVO R2.0€ 85,95€ 85,95
1MSI GeForce GTX 760 2GB Twin Frozr Gaming€ 236,-€ 236,-
1Corsair Carbide 200R€ 48,90€ 48,90
1Kingston HyperX KHX1600C9D3B1K2/8GX€ 60,-€ 60,-
1Corsair CX600M€ 57,95€ 57,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 831,35

Ik heb voor dit moederbord gekozen aangezien de pricewatch: Gigabyte GA-970A-UD3 geen UEFI bios heeft en het is niet gegarandeerd dat dit moederbord vanuit de winkel compatibel is met de FX processor. Om mijn bios te laten updaten in de winkel moet ik 10 euro bijbetalen.

Bij dit systeem moet eventueel nog een aftermarket koeler bijgerekend worden voor optimale overclocking.

De voeding heeft ook een iets hogere capaciteit dan bij de Intel build aangezien de cpu nogal veel verbruikt. Moest dit niet nodig zijn mag het altijd gemeld worden.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4570 Boxed€ 173,10€ 173,10
1Asus B85M-E€ 67,95€ 67,95
1Seasonic M12II 520W€ 56,-€ 56,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 850,80

Dit spreekt redelijk voor zich en er is niet zo veel meer aan toe te voegen denk ik. Nadeel is dat ik niet kan overclocken en dat ik mij daar wel graag mee bezig zou houden. Het is natuurlijk wel gemakkelijker zonder.

Nu moet ik enkel nog kiezen...

Prijzen bij de winkel waar ik mijn bestelling ga plaatsen voor Intel en AMD zijn resp. 883 en 867 euro.

• Robbedem
  • Laatst online: 11-03-2025
Voor je intel built als je toch een beetje wilt overklokken:
Asrock, MSI en Asus ondersteunen ook overklok op B85 en H87 moederborden.

Al heeft Intel dit blijkbaar niet graag: http://nl.hardware.info/n...en-h87-chipset-aan-banden

(mijn i5 4670K kon overkokt worden met een Asrock B85, maar ik weet niet vanaf wanneer de 'geupdate' processors op de markt komen)

[ Voor 11% gewijzigd door Robbedem op 09-08-2013 18:54 ]

• Linus_BE
Dan zou ik nog een 4670K moeten kopen ook en dan zit ik boven budget. En intel gaat het inderdaad blokkeren dus veel nut heeft het niet :p

• DrIezie
Linus_BE schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 18:27:
Ik heb mijn keuzes gemaakt voor zowel Intel als AMD :-)

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-8320 Black Edition€ 133,70€ 133,70
1Asus M5A97 EVO R2.0€ 85,95€ 85,95
1Corsair CX600M€ 57,95€ 57,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 831,35

Ik heb voor dit moederbord gekozen aangezien de pricewatch: Gigabyte GA-970A-UD3 geen UEFI bios heeft en het is niet gegarandeerd dat dit moederbord vanuit de winkel compatibel is met de FX processor. Om mijn bios te laten updaten in de winkel moet ik 10 euro bijbetalen.

Bij dit systeem moet eventueel nog een aftermarket koeler bijgerekend worden voor optimale overclocking.

De voeding heeft ook een iets hogere capaciteit dan bij de Intel build aangezien de cpu nogal veel verbruikt. Moest dit niet nodig zijn mag het altijd gemeld worden.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4570 Boxed€ 173,10€ 173,10
1Asus B85M-E€ 67,95€ 67,95
1Seasonic M12II 520W€ 56,-€ 56,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 850,80

Dit spreekt redelijk voor zich en er is niet zo veel meer aan toe te voegen denk ik. Nadeel is dat ik niet kan overclocken en dat ik mij daar wel graag mee bezig zou houden. Het is natuurlijk wel gemakkelijker zonder.

Nu moet ik enkel nog kiezen...

Prijzen bij de winkel waar ik mijn bestelling ga plaatsen voor Intel en AMD zijn resp. 883 en 867 euro.
Als je je FX-8320 gaat overklokken tot een FX-8350 is een 520W voeding meer dan voldoende ;) . Je kan dan kiezien voor de Seasonic van je Intel build, of de pricewatch: XFX Pro 550W . rolandos582 heeft zijn FX-8320 zelfs overklokt naar 4.5GHz met de XFX voeding, is dus ruim voldoende.

Je intel build ziet er goed uit. Wat je ook kiest, gamen zal geen probleem zijn ;) . In jouw geval zou ik neigen naar AMD:
+ presteert goed voor de games die jij opsomt
+ overklokbaar
+ goedkoper
+ sneller als er 6 of meer belast worden
- is trager op single thread apps, en als er max 4 cores belast worden
- energie gebruik
- geen PCI-e 3.0 slots op je mobo
Just my two cents.

• Thaikop
Goedkoper voor welgeteld een jaar :) Want eens daarna kom je met de Intel goedkoper uit.

EDIT: En zoals ik al zei is dit echt een goede site met objectieve informatie met de nodige + en - minpunten:

http://cpuboss.com/cpus/Intel-Core-i5-4570-vs-AMD-FX-8320

[ Voor 49% gewijzigd door Thaikop op 11-08-2013 14:52 ]

• Linus_BE
Energieverbruik is nu niet direct een probleem want ik moet de rekening niet betalen :p En die paar euro's per jaar gaan het verschil ook niet maken.

Ik neig zelf ook meer naar AMD omdat het goedkoper is en overklokbaar. Bij de Intel build zal alles ook wel goed zijn, maar dan zit ik ook "vast" en is er geen ruimte voor veel aanpassingen.

• mitsumark
  • Nu online
Thaikop schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 14:51:

EDIT: En zoals ik al zei is dit echt een goede site met objectieve informatie met de nodige + en - minpunten:

http://cpuboss.com/cpus/Intel-Core-i5-4570-vs-AMD-FX-8320
Ik vind die site juist behoorlijk onzinnig,er worden geen real life benchmarks gedaan, zo heb je dus nog steeds geen idee welke processor nu sneller is voor jouw gebruik.
Verder inderdaad wel een leuke opsomming van cijfers, waarvan een aantal ook bruikbaar zijn.

• Linus_BE
YouTube: AMD FX-8350 vs Intel i7-3770K vs Intel i5-3570K CPU Comparison Review

Hier heb ik naar gekeken, en vooral i5 vs fx-8350. Het maakt dus niet zo veel verschil in games en ik ga niet hele dagen benchmarks draaien. Het prijsverschil is het mij dus niet waard.
Pagina: 1