Compizfox schreef op maandag 29 juli 2013 @ 02:34:
[...]
Really?
Ga dan eens leren rijden. FYI: In games als DiRT 3 is het rijden realistisch en dat betekent dat je niet te hard door een bocht kunt gaan omdat er geen onzichtbare wanden zijn die je wel even op de weg houden
Houd er ook rekening mee dat DiRT 3 een rally-game is. Rally rijdt heel anders dan rijden op de weg. Overstuur is hier juist iets waar je je voordeel uit moet halen.
Games als NFS of Burnout zijn wat we noemen arcade: De handling van de auto's slaat totaal nergens op maar die games kunnen wel grappig zijn. GRiD is ook erg arcade trouwens.
[...]
Ik kan je toch aanraden om eens een stuurwiel te kopen (als je dat nog niet had) en gewoon te gaan oefenen. Als je eenmaal goed wordt in een bepaalde realistische game zoals DiRT geeft dat veel meer voldoening.
Persoonlijk houd ik juist helemaal niet van games als NFS omdat de besturing gewoon té nep is.
Je kan mensen ook gewoon in hun waarde laten, natuurlijk... dat jij van racesims houdt, wil niet zeggen dat iedereen dat toffe games vindt. Uit de openingspost blijkt vrij duidelijk dat TS op zoek is naar arcaderacers...dus hem afkraken omdat jij Dirt en Grid cool vindt en hij dat niks vond, kun je achterwege laten.
Ontopic: Ik ben zelf ook een fan van arcaderacers, en speel de NFS serie al vanaf deel 1, ergens in de jaren 90

Als je NFS Most Wanted leuk vond, moet je eens kijken naar NFS The Run. Ik vond deze net zo leuk als Most Wanted, en zeker als je van scheuren door amerikaanse landschappen houdt, kom je erg aan je trekken in The Run
Mijn alltime favorite op arcaderace vlak is de Rallisport Challenge reeks. Deel 1 (2002) is zowel op Xbox1 als PC uitgebracht en deel 2 (2004) alleen op Xbox1. Vanwege een rechtenissue zal er nooit een deel 3 komen helaas

Maar je kan er nog steeds lol mee hebben, dus er zal vast nog wel een torrentje van rondzwerven op het net

Het is echt gooi en smijtwerk van de bovenste plank... soms gewoon raggen om je eigen tijd te verbeteren!

De graphics zijn gedateerd, want 11 jaar oud...maar het ziet er ook niet heel beroerd uit ofzo. Check hier een filmpje:
Een niveautje hoger is Sega Rally Revo. Ook een rallygame met behoorlijk wat gooi en smijtwerk, maar een stuk moeilijker dan Rallisport, en met een stijle leercurve (moeilijk vanaf de eerste race). Omdat de game nieuwer is (2008) zien de graphics er erg goed uit. Opspattend grind en modder, moddersporen, en als er al ergens een spoor is, dan is de game zo realistisch dat de ondergrond daar beter/slechter is... dus je moet echt je ideale lijn elke ronde anders rijden. Ook deze game is verslavend...zie:
Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD