Mijn huidige systeem is inmiddels enkele jaren oud en is aan vervangen toe. Het huidige systeem krijgt waarschijnlijk een tweede leven, dus ben ik van plan om bijna alles opnieuw aan te schaffen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen
Ik speel voornamelijk strategy en simulatie games zoals: CIV, ARMA, World of Tanks, ....
Het is geen must dat ik alles op Ultra kan spelen. Medium is ook voldoende.
Adobe
Ik maak gebruik van de volgende Adobe pakketten: Premiere Pro CS6, Lightroom 4 en Photoshop CS6.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur: Toetsenbord, muis, boxen en eventueel een tweede monitor (1280x1024).
Componenten: SSD, HDD en DVD-speler.
Software: Windows 8 en overige licenties.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
NVidia videokaart voor de GPU versnelling in Premiere Pro.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik prefereer een stil systeem, maar iets van geluid is niet erg.
Ik heb nog een wel eis voor de randapparatuur. Ik ben opzoek naar een monitor die scherp/mooi is om video's of foto's op te bewerken.
Budget
Ik zat zelf te denken rond de €1.200 en een maximum rond de €1.500.
Build
Op basis van de laatste Desktop Best Buy Guide, verschillende benchmarks en dit forum ben ik op het volgende uitgekomen:
toelichting
I5 ipv I7
Ik heb op verschillende plekken gelezen dat de performance van de i7 in de Adobe producten marginaal beter is dan de i5. Hierom heb ik besloten om wat geld te besparen en voor de i5 te gaan.
Vragen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen
Ik speel voornamelijk strategy en simulatie games zoals: CIV, ARMA, World of Tanks, ....
Het is geen must dat ik alles op Ultra kan spelen. Medium is ook voldoende.
Adobe
Ik maak gebruik van de volgende Adobe pakketten: Premiere Pro CS6, Lightroom 4 en Photoshop CS6.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur: Toetsenbord, muis, boxen en eventueel een tweede monitor (1280x1024).
Componenten: SSD, HDD en DVD-speler.
Software: Windows 8 en overige licenties.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
NVidia videokaart voor de GPU versnelling in Premiere Pro.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik prefereer een stil systeem, maar iets van geluid is niet erg.
Ik heb nog een wel eis voor de randapparatuur. Ik ben opzoek naar een monitor die scherp/mooi is om video's of foto's op te bewerken.
Budget
Ik zat zelf te denken rond de €1.200 en een maximum rond de €1.500.
Build
Op basis van de laatste Desktop Best Buy Guide, verschillende benchmarks en dit forum ben ik op het volgende uitgekomen:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670K Boxed | € 204,90 | € 204,90 |
| 1 | Gigabyte GA-Z87-HD3 | € 105,- | € 105,- |
| 1 | MSI GeForce GTX 770 2GB Twin Frozr OC | € 354,91 | € 354,91 |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 86,04 | € 86,04 |
| 1 | Dell Ultrasharp U2713HM Zilver, Zwart | € 466,13 | € 466,13 |
| 1 | Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition | € 36,20 | € 36,20 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS2C8G3D1609ES2LX0CEU | € 116,99 | € 116,99 |
| 1 | Seasonic M12II 520W | € 56,- | € 56,- |
| 1 | Arctic Cooling MX-4 Thermal Compound (4g) | € 5,70 | € 5,70 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.431,87 | |
toelichting
I5 ipv I7
Ik heb op verschillende plekken gelezen dat de performance van de i7 in de Adobe producten marginaal beter is dan de i5. Hierom heb ik besloten om wat geld te besparen en voor de i5 te gaan.
Vragen
- Is de gebruikte Videokaart voldoende om de 27" Dell aan te sturen?
- Is de videokaart goed genoeg om er nog een 2e monitor(1280x1024) eraan te hangen?