Toon posts:

Konig 6 pin PCI past niet in ASUS 660 GTX?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo. Ik heb een simpel vraagje waar ik wel wat hulp mee kan gebruiken. Aangezien mijn hardware kennis minimaal is.

Ik heb een nieuwe videokaart vanmiddag binnengekregen. In had nog een best oude videokaart, een NVIDIA GT 240 en ik heb nu een gtx 660 gekocht.

Ik heb nog nooit een videokaart vervangen en ik ben tegen een probleem aangelopen.

De oude video kaart die ik had had geen extra voeding nodig. De nieuwe kaart die ik heb wel. Ik had geen 6 pins kabel voor de nieuwe kaart en er was e ook geen bijgeleverd met de nieuwe kaart.

Dus ik ben net even naar een lokale winkel geweest en die hebben mij een 4 pins naar 6 pins kabeltje aangeraden, aangezien ik nog wel wat lege 4 pins had.

De 6 pins kabel van konig die past niet in de connector van mijn nieuwe videokaart, maar iedereen die ik ken verteld me dat die gewoon moet passen? Met veel moeite heb ik hem e ongeveer 1/3de ingekregen. Ik wil het niet forceren anders mol ik mijn kaart en daar heb ik ook geen zin in.

Kan iemand me helpen? Of zit het wel goed zo? Kan ik de computer aanzetten en kijken wat er gebeurt? Of is e een kans dat ik het dan allemaal sloop?

Thanks.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:51

Nemesizz

Untouchable

Opzich past zo'n kabel maar op 1 manier, en meestal klikt ie er soepel in. Wat soms met wat goedkopere adapterjes wil gebeuren is dat de pinnen ietsje los zitten en soms dus wat scheef staan. Maakt verder niet uit, maar dan klikken ze wat moeilijker erop. Soms moet je dan een beetje wiebelen (voorzichtig, niks forceren) dat de pinnen beetje goed op de pinnen van je kaart komen, en dan vast klikken.

Maar als je kabel er niet volledig opzit (dus half) de PC absoluut NIET aanzetten!
Pas starten als de stekker er helemaal goed opzit. Als ie half/half zit dan kun je vonkjes krijgen en kan de boel kapot gaan.

Echter, wat me eerder 'zorgen baard' is dat je voeding al geen 6-pin PCI-e connector heeft.
Dan heb je dus de kans dat je voeding misschien ook niet sterk genoeg is om uberhaubt die 660 te voeden.
Misschien dat je nog even merk+wattage van je voeding kan vermelden.
(een slechte of te slappe voeding kan je boel ook beschadigen namelijk).

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-02 16:17

Jimbolino

troep.com

foto van beide connectors?

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Verwijderd

Topicstarter
Nemesizz schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 18:03:
Opzich past zo'n kabel maar op 1 manier, en meestal klikt ie er soepel in. Wat soms met wat goedkopere adapterjes wil gebeuren is dat de pinnen ietsje los zitten en soms dus wat scheef staan. Maakt verder niet uit, maar dan klikken ze wat moeilijker erop. Soms moet je dan een beetje wiebelen (voorzichtig, niks forceren) dat de pinnen beetje goed op de pinnen van je kaart komen, en dan vast klikken.

Maar als je kabel er niet volledig opzit (dus half) de PC absoluut NIET aanzetten!
Pas starten als de stekker er helemaal goed opzit. Als ie half/half zit dan kun je vonkjes krijgen en kan de boel kapot gaan.

Echter, wat me eerder 'zorgen baard' is dat je voeding al geen 6-pin PCI-e connector heeft.
Dan heb je dus de kans dat je voeding misschien ook niet sterk genoeg is om uberhaubt die 660 te voeden.
Misschien dat je nog even merk+wattage van je voeding kan vermelden.
(een slechte of te slappe voeding kan je boel ook beschadigen namelijk).
De 660 vereist een voeding van minstens 450W. Mijn voeding is 460W. Koop binnekot wel een nieuwe though.

En foto;

Let niet op de kast, had geen ruimte dus had een stukje weggehaald, oude basic kast, koop binnekot een nieuwe.

http://postimg.org/image/n9azip23l/

Verwijderd

Topicstarter
Het is een p-case 460w PSU.

Omen komen overeen alleen past het niet, snap niet waarom.

http://postimg.org/image/wucujo2ar/

http://postimg.org/image/psewxgyoz/

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Ik heb zo'n idee dat je koelribben het knopje tegen houden wat over het pinnetje heen moet op de gpu.

• bdevogt
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:48
Alexxxxxxxxxx schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 18:30:
Ik heb zo'n idee dat je koelribben het knopje tegen houden wat over het pinnetje heen moet op de gpu.
Dat ziet er inderdaad zo uit

'Iedereen is gelijk, maar sommigen zijn meer gelijk dan anderen',. -George Orwell

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 18:27:
Het is een p-case 460w PSU.

Omen komen overeen alleen past het niet, snap niet waarom.

http://postimg.org/image/wucujo2ar/

http://postimg.org/image/psewxgyoz/
Die voeding komt zeer zeer slecht uit de test. Ik zou die kaart daar niet eens op aan durven te sluiten.

"Codegen only uses cheap capacitors and the main caps are common types with only average endurance at 105°C. Most components are undersized. Transient filtering is inadequate and there's no MOV (as an AC overvoltage protection)."

"In summary, the Codegen P-Case 460 from Q3335-A2 bundle is one of the worst PSUs we have seen so far."

"In addition the PSU died during our test."

Verwijderd

Topicstarter
Alexxxxxxxxxx schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 18:30:
Nee, e zit minstens 1 cm ruimte tussen. De connector komt niet eens diep genoeg om contact te maken.

Verwijderd

Topicstarter
RampageNL schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 18:36:
[...]

Die voeding komt zeer zeer slecht uit de test. Ik zou die kaart daar niet eens op aan durven te sluiten.

"Codegen only uses cheap capacitors and the main caps are common types with only average endurance at 105°C. Most components are undersized. Transient filtering is inadequate and there's no MOV (as an AC overvoltage protection)."

"In summary, the Codegen P-Case 460 from Q3335-A2 bundle is one of the worst PSUs we have seen so far."

"In addition the PSU died during our test."
Nja in de 5 jaar dat ik hem heb heb ik e nog geen problemen mee gehad. Besides, koop ik maandag een nieuwe kast en voeding. Waarschijnlijk iets van corsai.

Ik heb het al gevonden. Het probleem is dat de 'boxjes' niet matchen en daardoor gaat hij niet verder.

PCI kabel : D , vierkant, vierkant, vierkant, D, D

Op de kaat; vierkant, D,D,D vierkant, vierkant.

Wat kan ik hier nu mee doen? Moet ik het halve land afzoeken voor een matchende kabel...?

Also, dit stond bij de beschrijving van de kaart bij mcom;

Energie
Extra geleverde power connectors 1x 6-pin

Deze zat er NIET bij. Heb ik gebeld, ja sorry. Daarmee bedoelen we de connector op de videokaart zelf. Wat een onzin!

• TheDeeGee
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 18:50:
[...]

Nja in de 5 jaar dat ik hem heb heb ik e nog geen problemen mee gehad. Besides, koop ik maandag een nieuwe kast en voeding. Waarschijnlijk iets van corsai.
Dan zou ik lekker wachten tot maandag.

Ik durf te wedden dat je PSU de extra power van de 660 niet leuk gaat vinden. En als er dan iets fout gaan ben je waarschijnlijk niet alleen je PSU kwijt.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:51

Nemesizz

Untouchable

Nja in de 5 jaar dat ik hem heb heb ik e nog geen problemen mee gehad. Besides, koop ik maandag een nieuwe kast en voeding.
Nu is een GT240 ook iets heel anders dan een GTX660 :P (qua performance en verbruik).

Nee, zoals hierboven al gezegt, gewoon wachten tot maandag en meteen een goeie voeding erin, je wil je nieuwe GPU (en de rest van je PC) niet riskeren neem ik aan.
Een slechte/matige voeding kan veel onderdelen mee het graf inslepen.

• TheDeeGee
  • Niet online
Voeding is ook al 5 jaar oud als ik het zo begrijp, dat is voor zo'n slechte voeding 80 jaar in mensen jaren.

Verwijderd

Topicstarter
Nemesizz schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 19:41:
[...]

Nu is een GT240 ook iets heel anders dan een GTX660 :P (qua performance en verbruik).

Nee, zoals hierboven al gezegt, gewoon wachten tot maandag en meteen een goeie voeding erin, je wil je nieuwe GPU (en de rest van je PC) niet riskeren neem ik aan.
Een slechte/matige voeding kan veel onderdelen mee het graf inslepen.
Haha ja indderdaad.

Enig idee hoeveel meer ik uit deze nieuwe kaart haal vergeleken met mijn oude gt 240? De kaart doet het zelfs nu al niet slecht in de huidige mmo's zoals tera. Ik hoop dat ik er ongeveer 5x meer uithaal.

En enig advies over het aanschaffen van een nieuwe voeding? Ik zal uiterst goed zoeken weer wat er allemaal belangrijk is en reviews lezen.

Voornu houd ik mijn 240 erin totdat ik een nieuwe psu heb. Bedankt iig!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2013 20:10 ]

• TheDeeGee
  • Niet online
Hangt er vanaf wat je oude CPU is. Als dat een Duo Core is heb je misschien een bottleneck.

Voeding Corsair of SeaSonic.

[ Voor 14% gewijzigd door TheDeeGee op 27-07-2013 20:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
RampageNL schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 20:48:
Hangt er vanaf wat je oude CPU is. Als dat een Duo Core is heb je misschien een bottleneck.

Voeding Corsair of SeaSonic.
Intel Core i7 870 @ 2.93GHz

8.00GB Dual-Channel DDR3 @ 668MHz (9-9-9-24)

ASUSTeK Computer INC. P7H55-M (LGA1156)

Is het misschien verstandig om ook up te graden naar ddr5 ram of zit daar niet zo veel verschil in?

• TheDeeGee
  • Niet online
DDR5 bestaat nog niet voor PC Geheugen, DDR3 is het beste en dan heb je nog snelheden. Jij hebt 1333 MHz wat niet echt snel is maar ik zou er niks aan veranderen, omdat geheugen weinig doet kwa framerates.

CPU zit wel goed dan, die heeft volgens Intel een Turbo van 3,6 GHz.

En voor de voeding zou ik persoonlijk altijd wat meer nemen dan wat je nodig hebt. Ik denk dat jou system zo'n 300-325 Watt maximaal zou verbruiken met alles wat in je kast hangt. Dus dan zou ik gaan voor 600 Watt zodat je voeding nooit 100% belast word. Dat is beter voor de levensduur en word hij ook niet zo warm.

Corsair CX600 is voor jou prima denk ik, kost zo'n 60 Euro. Vind je misschien nog te duur, maar een voeding maakt of breekt je PC. Een CX500 kan ook, maar als je 600 Watt neemt heb je er voor de toekomst ook nog wat aan. Daarbij is de CX600 maar 5 euro duurder dan de CX500.

[ Voor 17% gewijzigd door TheDeeGee op 27-07-2013 21:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
RampageNL schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 21:18:
DDR5 bestaat nog niet voor PC Geheugen, DDR3 is het beste en dan heb je nog snelheden. Jij hebt 1333 MHz wat niet echt snel is maar ik zou er niks aan veranderen, omdat geheugen weinig doet kwa framerates.

CPU zit wel goed dan, die heeft volgens Intel een Turbo van 3,6 GHz.

En voor de voeding zou ik persoonlijk altijd wat meer nemen dan wat je nodig hebt. Ik denk dat jou system zo'n 300-325 Watt maximaal zou verbruiken met alles wat in je kast hangt. Dus dan zou ik gaan voor 600 Watt zodat je voeding nooit 100% belast word. Dat is beter voor de levensduur en word hij ook niet zo warm.

Corsair CX600 is voor jou prima denk ik, kost zo'n 60 Euro. Vind je misschien nog te duur, maar een voeding maakt of breekt je PC. Een CX500 kan ook, maar als je 600 Watt neemt heb je er voor de toekomst ook nog wat aan. Daarbij is de CX600 maar 5 euro duurder dan de CX500.
Nee hoor, 60 euro vindt ik wel een mooi prijsje!

Ik heb alleen geen idee hoe ik alles aansluit, zoals ik het nu doe is gewoon een foto maken, uitelkaar halen, en weer inelkaar zetten. Maar met een nieuwe psu heb je ook andere connectors, en dan ben ik bang dat ik iets mis of niet past en dat het niet gaat werken. Sins mijn moederbord ook al dik 5 jaar oud is.

Ik ben je erg dankbaar, en iedereen anders die me tot nu toe geholpen hebben. _/-\o_

• TheDeeGee
  • Niet online
Kan eigenlijk niet fout gaan. Zoals je al hebt ervaren met die extension voor je videokaart die niet past. Als je een kabel ergens in probeert te pluggen die daar niet hoort gaat ie echt niet passen.

Verwijderd

Topicstarter
RampageNL schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 21:55:
Kan eigenlijk niet fout gaan. Zoals je al hebt ervaren met die extension voor je videokaart die niet past. Als je een kabel ergens in probeert te pluggen die daar niet hoort gaat ie echt niet passen.
Dat merkte ik al haha. Ik probeer niks te forceren en ik werk altijd met een esd veilige mat als ik bezig ben met de computer componenten.

But what if, als de nieuwe voeding geen pci kabels heeft met de overeenkomende slots?

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Hebben ze je niet per ongeluk een 6 pins voedings-stekker voor een moederbord meegegeven? Het is niet echt standaard (meestal wordt 4/8 pins gebruikt), maar ze bestaan wel.

Edit: plaatje verwijderd, was niet juist.

[ Voor 24% gewijzigd door hardware-lover op 28-07-2013 00:50 ]

Testing, one, two ...

Verwijderd

Topicstarter
hardware-lover schreef op zondag 28 juli 2013 @ 00:44:
Hebben ze je niet per ongeluk een 6 pins voedings-stekker voor een moederbord meegegeven? Het is niet echt standaard (meestal wordt 4/8 pins gebruikt), maar ze bestaan wel.

Edit: plaatje verwijderd, was niet juist.
Nope, ik heb de videokaart meegenomen en uitgelegd wat ik nodig had. Ook legde ze wat uit over sli etc.

• TheDeeGee
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 28 juli 2013 @ 00:27:
[...]

Dat merkte ik al haha. Ik probeer niks te forceren en ik werk altijd met een esd veilige mat als ik bezig ben met de computer componenten.

But what if, als de nieuwe voeding geen pci kabels heeft met de overeenkomende slots?
Oh maar dat heeft is 1000% zeker weten wel.

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:04

KneoK

Not in a million lightyears

Verwijderd schreef op zondag 28 juli 2013 @ 00:27:
[...]

Alle aansluitingen op hardware zijn standaard dus je hoeft je absoluut geen zorgen te maken om niet-passende kabels.

• henwy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-01 08:35

henwy

Meh

De connectoren van de voeding passen allemaal maar op 1 manier en daar is een standaard voor:

- 4 of 4+4 pins voor de processor, zit vaak aan de bovenkant van het moederbord
- 24 pins op het moederbord, vaak rechts bij het geheugen
- 4 pins voor oudere hardeschijven of randapparatuur (heb je waarschijnlijk niet nodig, misschien voor een fan)
- 6 of 6+2 pins voor PCI-E videokaarten
- Platte SATA connectoren, past ook maar op 1 manier in de harde schijf naast de SATA kabel

Zoals ik al zei, alles past maar op 1 manier. In ieder geval als je niet te veel kracht gebruikt :P

Verwijderd

henwy schreef op maandag 29 juli 2013 @ 11:08:
De connectoren van de voeding passen allemaal maar op 1 manier en daar is een standaard voor:
Zoals ik al zei, alles past maar op 1 manier. In ieder geval als je niet te veel kracht gebruikt :P
Zeg dat maar zachtjes Nieuwe pc start niet :+

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2013 12:39 ]

• henwy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-01 08:35

henwy

Meh

Wist niet dat dat ook echt paste. Goed, met die moet je dus even uitkijken :P. Daarom de locaties er maar even bij gezet.

• TheDeeGee
  • Niet online
Bij een goed merk voeding staat er altijd CPU en PCI-E op de stekkers.

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:10
Verwijderd schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 18:50:
[...]

Wat kan ik hier nu mee doen? Moet ik het halve land afzoeken voor een matchende kabel...?

Also, dit stond bij de beschrijving van de kaart bij mcom;

Energie
Extra geleverde power connectors 1x 6-pin

Deze zat er NIET bij. Heb ik gebeld, ja sorry. Daarmee bedoelen we de connector op de videokaart zelf. Wat een onzin!
Die hard er dan wel bij moeten zitten. Klinkt als een kaart die is teruggekomen, maar vorige eigenaar heeft de kabel er niet meer bijgedaan...
Pagina: 1