Na lang overwegen ga ik eindelijk een nieuwe PC kopen. Die ik nu heb komt uit de prehistorie en crasht al bij het spelen van een simpel simulatorspel. Hier wil ik nu wel van af want het haalde het bloed onder me nagels vandaan.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga hem gebruiken voor school (Word enzovoorts) maar ik moet er ook Battlefield 3 (en 4) op hoge settings kunnen spelen. Eigenlijk dus een algemene pc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zoals in de titel vermeldt, mag de pc rond de 1500 euro kosten, en dit is min of meer inclusief beelscherm, exclusief ander randapparatuur.
Zijn er componenten die je mee wilt nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, de pc die ik nu heb is outdated.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een goede CPU en GPU plus opslag (om documenten op te slaan, etc.)
Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
Ik prefereer luchtkoeling, simpelweg omdat ik het goedkoper is and de fans opnieuw bruikbaar zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De PC moet niet te heet worden en niet te veel lawaai maken.
Ik ben na lange tijd reviews lezen van onderdelen en performances tot een lijstje gekomen. Ik dacht dat ik de ultieme pc had samengesteld, maar ik vraag me nu af of ik wel een core i7 nodig heb, en of ik niet voor een goedkopere mobo moet gaan. Hier is wat ik in gedachte had:
Ik ben nou niet een heel fanatieke pc-gamer, maar ik wil wel gewoon dat als ik een game speel dat de graphics optimaal zijn, en dat de pc en videokaart nog een tijdje meegaan.
Of ik ga overklokken weet ik nog niet. Het idee spreekt me wel aan maar ik weet niet of ik het nodig heb.
Wat denken jullie dat er beter kan (voor mij dan)? Eerlijk zegt denk ik dat ik met een goedkoper moederbord ook goed zit. Het geld dat ik daar mee bespaar kan dan misschien weer in een betere ssd of videokaart gestoken worden. Wie kan mij helpen
?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga hem gebruiken voor school (Word enzovoorts) maar ik moet er ook Battlefield 3 (en 4) op hoge settings kunnen spelen. Eigenlijk dus een algemene pc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zoals in de titel vermeldt, mag de pc rond de 1500 euro kosten, en dit is min of meer inclusief beelscherm, exclusief ander randapparatuur.
Zijn er componenten die je mee wilt nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, de pc die ik nu heb is outdated.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een goede CPU en GPU plus opslag (om documenten op te slaan, etc.)
Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
Ik prefereer luchtkoeling, simpelweg omdat ik het goedkoper is and de fans opnieuw bruikbaar zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De PC moet niet te heet worden en niet te veel lawaai maken.
Ik ben na lange tijd reviews lezen van onderdelen en performances tot een lijstje gekomen. Ik dacht dat ik de ultieme pc had samengesteld, maar ik vraag me nu af of ik wel een core i7 nodig heb, en of ik niet voor een goedkopere mobo moet gaan. Hier is wat ik in gedachte had:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7 4770K Boxed | € 299,90 | € 299,90 |
| 1 | Asus TUF Z87-Sabertooth | € 201,01 | € 201,01 |
| 1 | Gigabyte GV-N770OC-2GD | € 366,20 | € 366,20 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB | € 76,85 | € 76,85 |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black - Window | € 98,04 | € 98,04 |
| 1 | Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition | € 36,20 | € 36,20 |
| 1 | Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9 | € 67,90 | € 67,90 |
| 1 | LG GH24NS90 Zwart | € 15,50 | € 15,50 |
| 1 | Seasonic G-Serie 650Watt | € 105,- | € 105,- |
| 1 | Samsung 840 series 120GB | € 79,- | € 79,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.345,60 | |
Ik ben nou niet een heel fanatieke pc-gamer, maar ik wil wel gewoon dat als ik een game speel dat de graphics optimaal zijn, en dat de pc en videokaart nog een tijdje meegaan.
Of ik ga overklokken weet ik nog niet. Het idee spreekt me wel aan maar ik weet niet of ik het nodig heb.
Wat denken jullie dat er beter kan (voor mij dan)? Eerlijk zegt denk ik dat ik met een goedkoper moederbord ook goed zit. Het geld dat ik daar mee bespaar kan dan misschien weer in een betere ssd of videokaart gestoken worden. Wie kan mij helpen