Hallo allemaal,
Mijn huidige systeem is inmiddels 5 jaar oud en trekt deze hitte golf niet echt meer. Ik was al van plan deze te vervangen, maar doordat ik op het moment niet fatsoenlijk kan gamen ben ik daar maar wat eerder mee begonnen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Een budget van rond de € 1500,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De standaard dingen eigenlijk. Ik denk niet dat er extra hardware verder nodig is om te gamen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Voor mijn video kaart zal ik graag een NVIDIA hebben. Ik heb inmiddels twee amd-kaarten gehad. En ik hwv hwr isww dat AMD en zijn driver updates nogal traag zijn, nogal vervelend als de kaart problemen heeft met een specifiek spel.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik ben van plan te overclocken. Ik zal niet voor records gaan, maar een beetje wat proberen en toch wat meer er uit halen lijkt me wel wat. Stil is altijd mooi meegenomen, maar het hoeft zeker niet geruisloos te zijn.
Het systeem wat ik in eerste instantie heb samen gesteld:
Waar ik vooral mee zit is of alles zou passen bij elkaar en ook qua ruimte in de kast.
Van de video kaart die ik nu in mijn lijst heb staan is ook een 4 GB versie, is dit misschien een betere optie?
Bonus vraag: kan koelpasta te oud worden zodat het niet meer gebruikt kan worden. Heb nog wat oude liggen van ~ 4 jaar terug.
Bij voorbaat dank.
Mijn huidige systeem is inmiddels 5 jaar oud en trekt deze hitte golf niet echt meer. Ik was al van plan deze te vervangen, maar doordat ik op het moment niet fatsoenlijk kan gamen ben ik daar maar wat eerder mee begonnen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Een budget van rond de € 1500,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- Logitech g 19
- Belkin n52te
- Razer naga
- Logitech extreme 3d pro
- Logitech geluids boxjes (goedkoop, geen idee welk type)
- Logitech g 35 headset
- Samsung Syncmaster 2443 BW
- HP L1940T (ga ik misschien vervangen voor een beter scherm ergens in de toekomst, waar mijn samsung dan mijn secundaire scherm zou worden)
- Win 8 probeer ik via de uni te krijgen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De standaard dingen eigenlijk. Ik denk niet dat er extra hardware verder nodig is om te gamen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Voor mijn video kaart zal ik graag een NVIDIA hebben. Ik heb inmiddels twee amd-kaarten gehad. En ik hwv hwr isww dat AMD en zijn driver updates nogal traag zijn, nogal vervelend als de kaart problemen heeft met een specifiek spel.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik ben van plan te overclocken. Ik zal niet voor records gaan, maar een beetje wat proberen en toch wat meer er uit halen lijkt me wel wat. Stil is altijd mooi meegenomen, maar het hoeft zeker niet geruisloos te zijn.
Het systeem wat ik in eerste instantie heb samen gesteld:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670K Boxed | € 204,90 | € 204,90 |
| 1 | Gigabyte GA-Z87X-UD5H | € 212,40 | € 212,40 |
| 1 | Gigabyte GV-N770OC-2GD | € 366,20 | € 366,20 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB | € 74,99 | € 74,99 |
| 1 | NZXT Phantom 630 Zwart | € 156,30 | € 156,30 |
| 1 | Noctua NH-U12S | € 50,90 | € 50,90 |
| 1 | Steelseries Qck | € 8,62 | € 8,62 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical 8GB DDR3 PC3-12800 | € 81,51 | € 81,51 |
| 1 | LG GH24NS90 Zwart | € 15,50 | € 15,50 |
| 1 | Seasonic X-750 V2 | € 139,99 | € 139,99 |
| 1 | Plextor PX-256M5S 256GB | € 141,- | € 141,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.452,31 | |
Waar ik vooral mee zit is of alles zou passen bij elkaar en ook qua ruimte in de kast.
Van de video kaart die ik nu in mijn lijst heb staan is ook een 4 GB versie, is dit misschien een betere optie?
Bonus vraag: kan koelpasta te oud worden zodat het niet meer gebruikt kan worden. Heb nog wat oude liggen van ~ 4 jaar terug.
Bij voorbaat dank.