FM2 moederbord

Pagina: 1
Acties:

• Roald_
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-02 18:14
Ik zoek een FM2 moederbord en ik heb geen budget voor ogen, maar ook weinig vereisten dus ik veronderstel dat het niet een duur moederbord (+ 100 euro) moet zijn.

Er worden geen extra grafische kaarten bijgestoken. Natuurlijk zijn SATA3 aansluitingen vereist, maar ik veronderstel dat dit ondertussen wel standaard is. Hoe meer SATA en USB poorten hoe liever, maar dat is eigenlijk maar een bijkomende factor, het moet vooral een goed, stabiel moederbord zijn.
Vormfactor ATX kan, kleiner mag, maar dat zal misschien duurder zijn voor dezelfde features.

Geen idee of er nog andere grote verschillen zijn waarbij ik rekening zou moeten houden?

Zelf was ik al op de volgende moederborden uitgekomen:
* MSI FM2-A85XA-G65
* Gigabyte GA-F2A85X-UP4

Maar er wordt hier precies de nadruk gelegd op features die voor mij geen belang hebben (overclocken, extra PCI-e sloten, ...). Anderzijds lijkt een A85X chipset moederbord mij wel aangewezen omdat de SATA3 poorten hierop sneller zouden zijn. Dus wat hulp voor de keuze van het moederbord zou handig zijn :)

Alvast bedankt voor het advies!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem *Algemeen Advies* Welk moederbord moet ik kopen? eens door. Als verder ieder bord voldoet aan de eisen, pak dan gewoon de goedkoopste, of degene met de mooiste kleur.

• Japiegsxr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-12-2025

Japiegsxr

All glory to the hypnotoad!!!

pricewatch: ASRock FM2A75 PRO4-M

Dit is een uatx bordje voor nog geen 6 tientjes waar je van alles in kan prikken en hij heeft een sata controller , hdmi out , optical en een scherp prijsje .

IK draai hem met een AMD A10 5800K
Crucial m4 SSD erin en loopt als een zonnetje :9

[ Voor 7% gewijzigd door Japiegsxr op 25-07-2013 22:42 ]