Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lajo
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 06-12-2014
Samsung Smart Evolution Kit
Kan iemand mij helpen a.u.b.
Ik zit in een discussie met Van den Borre, daar hebben zij mij een SAMSUNG TV, februari 2012, verkocht waarvan zij beweerden dat deze geschikt was voor een Smart Evolution Kit.
Echter is dit niet zo.
Weet iemand wanneer er voor het eerst sprake is van de Smart Evolution Kit en waar ik dit artikel kan vinden?
Dit zou mij helpen in mijn discussie met Van den Borre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-07 15:51
10 seconde zoekwerk leverde me het volgende op: nieuws: Samsung brengt in Korea eerste Evolution Kit uit voor hdtv's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lajo
Met dank, maar dit bericht dateert van april 2013, wat ik bedoelde is ALLEREERSTE bericht eind 2011 of begin 2012
De discussie gaat over de introductie van de Smart Evolution Kit en of dat de verkopers hiervan op de hoogte moesten zijn.

[ Voor 38% gewijzigd door Lajo op 25-07-2013 17:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dit gaat dus om een geschil met een verkoper, daar kan de redactie je niet bij helpen. Omdat je nieuw bent op GoT zal ik je helpen en je topic naar het juiste subforum verplaatsen: dat is het Shopping Forum.

Ik zou je overigens wel willen verzoeken om wat meer initatief te tonen. Het kan niet zo zijn dat wij voor jou gaan Googlen. Het wordt hier altijd op prijs gesteld als je zelf aangeeft waar je op hebt gezocht en waarom je er niet uit komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01 18:58

ago

Lajo schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 17:27:
zij beweerden dat deze geschikt was voor een Smart Evolution Kit.
Als dit zo belangrijk voor je was, heb je het toen zwart op wit laten zetten met geld terug garantie indien het niet geschikt zou zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-07 18:54

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Uit dit topic: \[3D LED TV] Samsung 2012 Modellen: ES6**, ES7000 en ES8000
Introductie
Samsung heeft tijdens de CES 2012 haar nieuwe TV line-up voor 2012 gepresenteerd. De line-up bestaat onder meer uit de ES6100, ES6800, ES7000 en ES8000 3D LED TV series.
Smart Evolution kit
Samsung maakt haar TV’s ook klaar voor de toekomst. Via een speciale gleuf in de 2012 modellen kan een kit geïnstalleerd worden met de nieuwste software, features en functies. Samsung brengt deze ‘Future TV kit’ elk jaar uit, waarmee je direct over de nieuwste technologie beschikt. Er is gesproken over een uitbreiding, waardoor de ES8000 een quadcore processor zou kunnen huizen. Deze upgrade kit wordt pas vanaf 2013 op de markt gebracht en volgens samsung tot 2015 door ontwikkeld. De verkoopprijzen zijn nog onbekend.
De CES begon op 9 januari 2012. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
ago schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 12:10:
[...]

Als dit zo belangrijk voor je was, heb je het toen zwart op wit laten zetten met geld terug garantie indien het niet geschikt zou zijn?
Ik kan me best voorstellen dat als een verkoper zegt dat de televisie die je wil kopen geschikt gaat zijn voor iets en dat achteraf niet zo blijkt, je teleurgesteld bent.
En als dan blijkt dat de verkoper had kunnen weten dat het niet geschikt zou zijn, dan des te meer..

Er wel van uitgaand dat je vertrouwen hebt in de kennis van de gemiddelde elektronica verkoper. Ik niet, dus ik zoek het zelf wel uit, maar er zijn zat mensen die er nog wel op vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-07 10:52
Ik denk dat je daarop hoort te kunnen vertrouwen, waarom anders nog naar een fysieke winkel gaan?

Wel een lastige situatie nu achteraf denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-07 10:49
Omdat een fout maken gewoon menselijk is? Iedereen kan zich vergissen in iets. Tegenwoordig zie je door de bomen het bos niet meer. Om de maand komen er wel nieuwe series uit dus je kan je zo vergissen in een tv ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Appleman schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 06:36:
Omdat een fout maken gewoon menselijk is? Iedereen kan zich vergissen in iets. Tegenwoordig zie je door de bomen het bos niet meer. Om de maand komen er wel nieuwe series uit dus je kan je zo vergissen in een tv ;).
Dat is leuk, maar als een verkoper uitspraken doet, ook al is dat mondeling, dan schept dat zeer zeker wel verplichtingen. Als koper moet je kunnen vertrouwen op uitspraken van de verkoper. Vergist die zich, dan is dat voor zijn risico.

BW7:17
2. Een zaak beantwoordt niet aan de overeenkomst indien zij, mede gelet op de aard van de zaak en de mededelingen die de verkoper over de zaak heeft gedaan, niet de eigenschappen bezit die de koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten. De koper mag verwachten dat de zaak de eigenschappen bezit die voor een normaal gebruik daarvan nodig zijn en waarvan hij de aanwezigheid niet behoefde te betwijfelen, alsmede de eigenschappen die nodig zijn voor een bijzonder gebruik dat bij de overeenkomst is voorzien.

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 06-08-2013 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:01
Anoniem: 27535 schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 11:57:
[...]

Dat is leuk, maar als een verkoper uitspraken doet, ook al is dat mondeling, dan schept dat zeer zeker wel verplichtingen. Als koper moet je kunnen vertrouwen op uitspraken van de verkoper. Vergist die zich, dan is dat voor zijn risico.

[...]
Het gaat hier volgens mij wel om een belgische aankoop, in Belgie is het consumentenrecht anders dan in Nederland. Of heeft vandeborre ook NL winkels?

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lajo
Met dank aan Alfisti.
Dit is echt nuttige informatie. Dit artikel van CES 2012 kan ik aan Van den Borre laten zien en hiermee bewijzen dat zij wel degelijk op de hoogte moesten zijn. _/-\o_

Aan Ago wil ik zeggen dat hij gelijk heeft, ik had dit 'zwart op wit' moeten laten zetten met geld terug garantie. Ik zal dit vanaf nu altijd in mijn hoofd houden. 8)7

RoD, dank U voor uw hulp. Ik kan U verzekeren dat ik dagen op Google heb gezocht omtrent de eerste berichtgeving betreffende de Smart Evolution Kit en gezien ik niets gevonden had heb ik mij gewend tot Tweakers.
Je link: "Mijn razend interessante wetenschapsweblog" heeft mijn computer laten crashen!!! HEB OPNIEUW MOETEN OPSTARTEN :(

Ik heb, voor ik deze TV kocht, mij geïnformeerd op het internet en ik had ergens gelezen dat er een Smart Evolution Kit zou uitkomen, maar ik kon dit artikel niet meer terugvinden.

Het is toch zoals Gadgeteer het zegt dat als ik naar een fysieke winkel ga ik daar de juiste informatie moet krijgen. Als ik via een webwinkel iets aankoop dan ligt de verantwoordelijkheid volledig bij mij.

Met dank aan alle deelnemers van deze topic waarbij zij de tijd vonden om mij de nodige handvaten aan te bieden. ;w

[ Voor 5% gewijzigd door Lajo op 07-08-2013 18:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-07 10:49
Anoniem: 27535 schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 11:57:
[...]

[...]
Begrijp me niet verkeerd. Ik bedoel er niet meer dat de TP pech heeft ofzo. Ik geef enkel aan dat een fout menselijk en dat het gewoon kan gebeuren door de razendsnelle technologie tegenwoordig. Fout maken is menselijk maar hij moet idd wel rechtgezet worden door de verkoper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mvgking
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 26-02 19:27
Hi, ik heb een es7000 model, alleen (oost) europees dus niet geschikt voor Ziggo CI+. Was vorig jaar nog geen probleem, maar nu ik m aan de muur wil hangen zonder externe decoder vroeg ik me af of de Smart Evolution Kit (SEK-1000/XH) mogelijk een oplossing biedt.

Volgens de samsung site gaat het om zowel software als hardware:
Zorg voor soepelere, snellere en krachtigere prestaties met de Evolution Kit, die de verwerkingssnelheid van jouw Smart TV opvoert van dual-core naar quad-core. Je krijgt ook snellere toegang tot de Smart Hub en verbeterde multitasking-mogelijkheden. De Smart TV wordt het leukste apparaat in huis. * De Evolution Kit wordt afzonderlijk verkocht en is compatibel vanaf de E7000 / E8000 reeks van 2012.
* De Evolution Kit's mate van verbetering wordt bepaald door jaar van uitgifte en beschikbaarheid.
* Dit geldt zowel voor hardware als software.
* Daadwerkelijke prestatie verschilt naar gelang modeltype specificaties en hardware

Is er iemand die hier ervaring mee heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:17
Appleman schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 19:04:
[...]

Begrijp me niet verkeerd. Ik bedoel er niet meer dat de TP pech heeft ofzo. Ik geef enkel aan dat een fout menselijk en dat het gewoon kan gebeuren door de razendsnelle technologie tegenwoordig. Fout maken is menselijk maar hij moet idd wel rechtgezet worden door de verkoper.
Ik vrees dat de verkoper in dit geval weinig gaat rechtzetten.
Dat zou inhouden dat er een nieuw toestel gegeven moet worden.

Komt erbij dat TS nergens zwart op wit gaat kunnen aantonen dat hij expliciet heeft gevraagd achter een toestel met SMART mogelijkheid.
Kortom ik geef de TS weinig kans.

Als de verkoper deze link als info gebruikt heeft en je een TV van 2012 heeft verkocht dan wordt vergissen nogal gemakkelijk: http://www.theverge.com/2...of-smart-tv-evolution-kit

@Gatdgeteer
Je moet al naar een echte speciaalzaak voor deftige verkopers te pakken te krijgen, bij een standaard elektronica winkel heb je er vrij weinig aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:01
Mvgking schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 23:31:
Hi, ik heb een es7000 model, alleen (oost) europees dus niet geschikt voor Ziggo CI+. Was vorig jaar nog geen probleem, maar nu ik m aan de muur wil hangen zonder externe decoder vroeg ik me af of de Smart Evolution Kit (SEK-1000/XH) mogelijk een oplossing biedt.

Volgens de samsung site gaat het om zowel software als hardware:
Zorg voor soepelere, snellere en krachtigere prestaties met de Evolution Kit, die de verwerkingssnelheid van jouw Smart TV opvoert van dual-core naar quad-core. Je krijgt ook snellere toegang tot de Smart Hub en verbeterde multitasking-mogelijkheden. De Smart TV wordt het leukste apparaat in huis. * De Evolution Kit wordt afzonderlijk verkocht en is compatibel vanaf de E7000 / E8000 reeks van 2012.
* De Evolution Kit's mate van verbetering wordt bepaald door jaar van uitgifte en beschikbaarheid.
* Dit geldt zowel voor hardware als software.
* Daadwerkelijke prestatie verschilt naar gelang modeltype specificaties en hardware

Is er iemand die hier ervaring mee heeft?
CI+ is een fysiek iets, dus dat gaat de Evo Kit niet veranderen.. Je krijgt alleen meer processor kracht en werkgeheugen. In het Samsung topic is al een aantal keer voorbij gekomen hoe je de landensetting etc kan veranderen.. Maar als er een fysiek verschil is dan weet je nu waarom er ook nederlandse modellen verkocht worden ;)

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knokki
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-07 14:32
Mijn voorlopige ervaringen met die kit zijn niet bijster positief. Zie Samsung Evolution Kit 2013 SEK-1000/XH Dit nog even los van wat meer constructieve overwegingen. Waarom moet er nu weer zo'n kwestbaar verloop van een Samsung connector naar een UTP contra-connector worden toegepast? Dat doen ze op de TV's toch ook niet. Ben benieuwd naar de ervaringen van anderen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik zie (en schrik) dat het apparaat 240 euro kost. Dan is er volgens mij wel een beter alternatief tegen een veel lagere prijs te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-07 10:52
chime schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 08:23:
[...]

@Gatdgeteer
Je moet al naar een echte speciaalzaak voor deftige verkopers te pakken te krijgen, bij een standaard elektronica winkel heb je er vrij weinig aan.
Uiteraard heb je gelijk (helaas is dat zo in de praktijk) maar dat is natuurlijk geen argument voor de verkoper.
Pagina: 1