Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Onkyo receiver overleden, wat nu..

Pagina: 1
Acties:

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:10
Mijn Onkyo 509 is overleden en niet meer te repareren. Hij was 2 jaar en 2 weken oud.
Nu moet ik dus iets anders uitzoeken.
Wat ik vooral belangrijk vind aan een receiver is dat hij:
- ARC heeft, volume via AB tv is heel fijn
- HDMI ingangen heeft
- ook analoge ingangen heeft (versterkte platenspeler, hij hoeft dus geen phono ingang te hebben, mag wel, maar dat is erg duur)
- liefst ook als een soort mediacenter kan dienen via DLNA
- 5.1 heeft (7.1 mag ook, maar gebruik ik toch niet)
- er goed geluid uit komt

Er zullen op aangesloten worden:
2x KEF Q5
2x KEF Q1
1x KEF Q9 centre
BluRay speler
TV via HDMI met ARC
Laptop via HDMI
in de toekomst nog een media speler
en misschien een CD speler
Ethernet via LAN

Qua merk maakt het mij niet heel veel uit, Onkyo misschien even niet, maar ik weet ook wel dat dit bij elk merk kan gebeuren. (of zijn er aanwijzingen dat de kwaliteit van bepaalde merken op dit moment te wensen over laat?)

Budget? hangt een beetje af van de coulance regeling, maar ik schat dat met bijbetalen ik tussen de 400 en 500 euro er aan uit wil geven

[ Voor 6% gewijzigd door ikmattie op 25-07-2013 16:51 ]

Mijn Flickr; Sony A7iii

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-11 19:49
Check eerst even met de winkel wat ze kunnen doen met garantie.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• ikmattie
ShittyOldMan schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 18:48:
Check eerst even met de winkel wat ze kunnen doen met garantie.
Ik krijg, als een soort coulance, 233 euro korting op mijn volgende aankoop,
170 euro ingeleverd dus terwijl hij net, 2 weken, buiten de garantie is.

Mijn Flickr; Sony A7iii

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Met jou budget en wensen kun je genoeg moois kopen. Kijk maar eens naar dit lijstje uit de pricewatch. Persoonlijk zou ik in deze prijsklasse gaan voor de SR5007 van Marantz of de AVR2113 van Denon. Dit zijn gewoon erg complete en goede receivers, die erg gunstig geprijsd zijn om dat er onlangs opvolgers zijn gekomen die slecht marginaal anders zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door S1NN3D op 25-07-2013 19:24 ]

• ikmattie
S1NN3D schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 19:23:
Met jou budget en wensen kun je genoeg moois kopen. Kijk maar eens naar dit lijstje uit de pricewatch. Persoonlijk zou ik in deze prijsklasse gaan voor de SR5007 van Marantz of de AVR2113 van Denon. Dit zijn gewoon erg complete en goede receivers, die erg gunstig geprijsd zijn om dat er onlangs opvolgers zijn gekomen die slecht marginaal anders zijn.
probleem is dat ik dat geld moet uitgeven bij bcc en de coulance een beetje tegenvalt.
mijn voorkeur gaat nu uit naar een denon avr x1000, die ik met laagsteprijsgarantie wel voor 350 zou moeten kunnen krijgen. Dus dat is met 120 euro bijbetalen...

Mijn Flickr; Sony A7iii

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
De 2113 is van de voorgaande serie receivers van Denon en is onlangs vervangen door de serie waarin ook de door jou genoemde X1000 valt. Deze nieuwe is echter wel "simpeler" dan de "oude" 2113, dus als ze hem nog hebben, zou ik die nemen.

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-11 18:10
ikmattie schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 19:41:
[...]

probleem is dat ik dat geld moet uitgeven bij bcc en de coulance een beetje tegenvalt.
mijn voorkeur gaat nu uit naar een denon avr x1000, die ik met laagsteprijsgarantie wel voor 350 zou moeten kunnen krijgen. Dus dat is met 120 euro bijbetalen...
Je hebt toch ook 24 maanden wel van het product kunnen genieten dus hoezo valt die coulance tegen? SR5007 is inderdaad een keurige receiver of anders de NR1603, mooie compacte uitvoering.

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

• ikmattie
Schizo007nl schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 23:04:
[...]

Je hebt toch ook 24 maanden wel van het product kunnen genieten dus hoezo valt die coulance tegen? SR5007 is inderdaad een keurige receiver of anders de NR1603, mooie compacte uitvoering.
Heb je ook gelijk in,
ik was denk ik nog te teleurgesteld dat mijn receiver er 2 weken na verstrijken van de garantieperiode er mee ophield.

Mijn Flickr; Sony A7iii

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

DjVe

Hatsaflats!

Twee weken over garantie en dan zo'n bedrag terug krijgen is belachelijk. De levensduur van een apparaat behoord langer te zijn dan twee weken voorbij de garantieperiode. Bij WifiMedia in Arnhem hebben ze momenteel de Marantz 6007 voor €599 in de aanbieding :)

• douwe.nl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-11 11:50
DjVe heeft gelijk.

In Nederland heb je garantie voor de verwachte levensduur van het apparaat mits dit op de juiste wijze gebruikt word.

Afgescheept worden met een coulance regeling klinkt heel coulant maar is dit eigenlijk niet.

Een voorbeeld van mijzelf is dat ik 5 jaar na aankoop een nieuwe wasmachine kreeg zonder dat ik "extra" garantie gekocht had.

Kijk even op de site http://www.consuwijzer.nl/ voor meer info, het lijkt allemaal een heel gedoe maar het kan je een hoop geld schelen.

Klein voorbeeld van die site over een TV:

Mijn televisie is kapot en de fabrieksgarantie is net verlopen. Moet ik de reparatie nu zelf betalen?
Nee. Als de fabrieksgarantie is afgelopen, hebt u nog steeds rechten. De verkoper moet ervoor zorgen dat u uw televisie een aantal jaren gewoon kunt gebruiken. Ook als de garantie al voorbij is. Dit staat zo in de wet.

In de wet staat dat een verkoper verplicht is om een product te repareren of een nieuw product te geven.

Dit moet hij doen als het product niet goed is.

Hoe lang gaat een televisie mee?

Hoe lang een televisie meegaat, hangt af van het volgende:

-de prijs;
-wat de verkoper erover gezegd heeft;
-de eigenschappen van de televisie.

U kunt aan de fabrikant of aan een deskundige vragen hoe lang de televisie mee kan gaan. Dan kunt u bepalen of het normaal is dat uw televisie al kapot is.

Hebt u uw televisie normaal gebruikt en is uw televisie kapot? Dan hebt u recht op een gratis reparatie of een nieuwe televisie. Dit moet dan niet te lang duren, en u mag er niet te veel last van hebben. De televisie mag bijvoorbeeld niet te lang weg zijn voor een reparatie.

U kunt altijd andere afspraken met de verkoper maken. Bijvoorbeeld dat u een bepaald bedrag zelf betaalt. Bijvoorbeeld als u uw televisie al een aantal jaren hebt, en u krijgt een nieuwe. Maar dat kunt u zelf beslissen.

[ Voor 57% gewijzigd door douwe.nl op 29-07-2013 18:44 ]

i7-4770 + GTX1070 → 7800X3D + 9070XT #Gamerdad

Pagina: 1