Hulp bij vergelijking videokaarten

Pagina: 1
Acties:
  • 297 views

• MrMistral
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-01 22:54
Vandaag stuitte ik op een handig tabelletje voor al jullie medetweakers die op zoek zijn naar een nieuwe videokaart en willen weten of de upgrade het waard is of gewoon willen zien met welke kaarten hun huidige videokaart te vergelijken valt.

Zo op het eerste gezicht lijkt het allemaal wel te kloppen, maar heb mij er niet grondig in verdiept :+ .

http://www.tomshardware.c...eview,review-32740-7.html

PSN: MrMistral

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-02 10:23
Ik geloof niet dat die tabel veel zegt.

Je kunt per fabrikant zien welke de snelste is (of zou moeten zijn) maar verder denk ik niet dat je zo echt een overzicht krijgt van welke kaart je moet kopen. Ook welke per budget het beste is lees ik er niet aan af.

• NasT89
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-09-2025
Het gaat erom dat stel als jij een 7870 XT heb dat de volgende stap / gelijke stap qua prestatie een 7950 kan nemen. En als je een 660TI heb de volgende stap een 670 is.. De lijst klopt wel..

• MrMistral
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-01 22:54
NasT89 schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 16:45:
Het gaat erom dat stel als jij een 7870 XT heb dat de volgende stap / gelijke stap qua prestatie een 7950 kan nemen. En als je een 660TI heb de volgende stap een 670 is.. De lijst klopt wel..
Precies, in het artikel wordt bovendien aangegeven dat als je wilt upgraden dit het pas eigenlijk waard is vanaf 3 niveau's hoger dan waar je nu in zit.

PSN: MrMistral

• Daaaaf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-01 20:38
Gewoon benchmarks opzoeken, die zijn er zat. Zo'n lijst zegt niets over hoeveel je erop vooruitgaat.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:42

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zo op het eerste gezicht lijkt het allemaal wel te kloppen, maar heb mij er niet grondig in verdiept :+
Lijkt me zaak om dat eerst te doen. Te meer omdat we al naar dit overzichtje verwijzen in:
*Algemeen Advies* Welke videokaart moet ik kopen?

Dit gaat dicht ivm weinig toevoegen. Je kunt over een onderwerp als dit zeker een goed topic maken, maar dan vraag het een stuk meer van de topicstart. Zie ook:

Het algemeen beleid #quickstart

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.