Waarom bereikt dit niet de tweakers frontpage?!??
Kut, half uurtje geleden was de Thunderclap op Twitter maar het is geen trending topic geworden.
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Ze hadden dit kleine stukje lame nieuws, maar wilden geen 2e nieuwsartikel aan de records enzo wijden omdat het geen Apple-product betreft:mortal schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 16:09:
Waarom bereikt dit niet de tweakers frontpage?!??
nieuws: Ubuntu Edge-smartphone moet opensource-drivers krijgen
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Zelfs nu.nl bericht er meer over...
Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie
Had eigenlijk verwacht dat Indiegogo hetzelfde concept wat betreft betalingsverichtingen zou hebben als Kickstarter; het bedrag gaat van de rekening af als het doel behaald word.
Nee dus; het bedrag word direct geind blijkbaar - waar ik niet op had gerekend - en nu sta ik negatief op mijn Paypal saldo (ik had het bedrag van 570 euro niet op mijn rekening staan)
Nu ben ik van plan gewoon te wachten tot de campagne af is gelopen om te kijken wat de uitkomst is. Mocht deze het halen, dan stort het ik bedrag van 570 euro over naar mijn Paypal rekening.
Maar als deze niet gehaald word, word dan het negatieve saldo weer automatisch rechtgetrokken?
Nee dus; het bedrag word direct geind blijkbaar - waar ik niet op had gerekend - en nu sta ik negatief op mijn Paypal saldo (ik had het bedrag van 570 euro niet op mijn rekening staan)
Nu ben ik van plan gewoon te wachten tot de campagne af is gelopen om te kijken wat de uitkomst is. Mocht deze het halen, dan stort het ik bedrag van 570 euro over naar mijn Paypal rekening.
Maar als deze niet gehaald word, word dan het negatieve saldo weer automatisch rechtgetrokken?
🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com
Ik heb er nooit eerder van gehoord dat ze dit weleens verlengen...
Elke keer als ik bij pledges kijk zie ik 5 min. geleden Ubuntu Edge $699,-. Dus af en toe verbaas ik me weleens dat we nog zo ver achterlopen op het doel.
Hoe zit het trouwens als het doel niet gehaald word, en je je geld dus terug krijgt. Word de transactie dan ongedaan gemaakt (incl. wisselkoers e.d. dus), of is het gewoon een overschrijving met de dan geldende koers?
Elke keer als ik bij pledges kijk zie ik 5 min. geleden Ubuntu Edge $699,-. Dus af en toe verbaas ik me weleens dat we nog zo ver achterlopen op het doel.
Hoe zit het trouwens als het doel niet gehaald word, en je je geld dus terug krijgt. Word de transactie dan ongedaan gemaakt (incl. wisselkoers e.d. dus), of is het gewoon een overschrijving met de dan geldende koers?
Lijkt mij zwaar oneerlijk als je je geld terugkrijgt aan de hand van de dan geldende koers. Ik heb ook wel vaker wat via eBay besteld waarvan de producten nooit zijn aangekomen.BDHowner schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 03:30:Hoe zit het trouwens als het doel niet gehaald word, en je je geld dus terug krijgt. Word de transactie dan ongedaan gemaakt (incl. wisselkoers e.d. dus), of is het gewoon een overschrijving met de dan geldende koers?
Het geld wat ik heb betaald, krijg ik dan volledig terug. Zonder fluctuerende koerswaarden.
Het lijkt mij dan ook dat je gewoon het betaalde bedrag volledig terugkrijgt.
🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com
Kan iemand iets zinnigs zeggen over de bloatware die met dit product mee komt? Dankzij de "major industry backing" is de Egde wel goedkoper geworden, maar zou er uit dit ondernemers-kamp ook wat eisen op tafel gelegd zijn mbt voorgeinstalleerde programma's? Is hierover iets door Cannonical gezegd?
Mooi om hier te lezen dat er meer mensen enthousiast worden om "phone-stuff" te doen op een PC-manier.
Mooi om hier te lezen dat er meer mensen enthousiast worden om "phone-stuff" te doen op een PC-manier.
Heeft de huidige ubuntu geen zoek opdrachten via amazone oid. Ik weet niet of dat onder bloatware valt. Ook dat password abbo wat je krijgt zal er wel opzitten.
Aangezien de telefoon een Ubuntu installatie zal bevatten, denk ik niet dat je je veel moet zorgen maken over bloatware.
Wat betreft die Amazon lens: da's ongeveer het enige waar ik aan kan denken. En deze kan vlotjes uitgezet worden via het volgende commando:
sudo apt-get remove unity-lens-shopping
Hoe het zit met de Android apps weet ik eigenlijk niet... daar is nog niet zoveel over gesproken.
En over de verlening: Indiegogo heeft dit in het verleden al een paar keer gedaan.
Alleen weet ik niet of het zo nuttig is als we nog steeds 20 miljoen dollar achter zitten. Als we nog "maar" 2 miljoen misten, was het een heel ander verhaal geweest...
Dan is weer de vraag: voor hoe lang zal het verlengd moeten worden om toch maar het doel te kunnen halen?
Wat betreft die Amazon lens: da's ongeveer het enige waar ik aan kan denken. En deze kan vlotjes uitgezet worden via het volgende commando:
sudo apt-get remove unity-lens-shopping
Hoe het zit met de Android apps weet ik eigenlijk niet... daar is nog niet zoveel over gesproken.
En over de verlening: Indiegogo heeft dit in het verleden al een paar keer gedaan.
Alleen weet ik niet of het zo nuttig is als we nog steeds 20 miljoen dollar achter zitten. Als we nog "maar" 2 miljoen misten, was het een heel ander verhaal geweest...
Dan is weer de vraag: voor hoe lang zal het verlengd moeten worden om toch maar het doel te kunnen halen?
[ Voor 30% gewijzigd door bvanaerde op 20-08-2013 14:56 . Reden: ff te snel geweest ]
Jammer, maar zat er wel aan te komen inderdaad. Ik vraag me af of dit concept uberhaubt wel kan slagen. Ik denk toch dat een grote inversteerder nodig is om zo'n telefoon te laten ontwikkelen en dan in zeg 3 maanden de telefoon op "normale" manier te verkopen.
Ik denk dat de gewone telefoon consument (die wel voor een edge in aanmerking komt) pas een telefoon aanschaft als hij gemaakt is.
Ik denk dat de gewone telefoon consument (die wel voor een edge in aanmerking komt) pas een telefoon aanschaft als hij gemaakt is.
Slotje?
Maar is echt 30 mln voor een telefoon nodig?
Maar is echt 30 mln voor een telefoon nodig?
NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!
Maar een aanzienlijk deel van de backing zijn toch mensen die er daadwerkelijk een telefoon voor terugkrijgen? Dan heb je dus effectief niet al dat geld te besteden, maar alleen de marge die op het product zit. Ik denk dat 32 miljoen echt niet extreem ruim is om een telefoon geheel te ontwikkelen en te exploiteren.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Een compleet nieuw concept ontwikkelen soit...
Maar al met al zijn het al onderdelen (/specs) die al bestaan, die zullen enkel op elkaar afgestemd moeten worden.
Ubuntu mobile hebben ze in principe ook al.
Kan me niet voorstellen dat t zoveel is wat ze moeten hebben om break-even te draaien.
Maar al met al zijn het al onderdelen (/specs) die al bestaan, die zullen enkel op elkaar afgestemd moeten worden.
Ubuntu mobile hebben ze in principe ook al.
Kan me niet voorstellen dat t zoveel is wat ze moeten hebben om break-even te draaien.
NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!
Verwijderd
Ik denk toch dat het bedrag niet zomaar uit de lucht is gegrepen hoor. Canonical wilt het toestel zelf enorm graag produceren dus ik denk niet dat ze de boel nu met gigantische groeimarges proberen te verkopen.
Wat ik vermoed is dat ze minimaal 25k devices moeten maken om voor een prijs rond de $ 650 per device te komen. Anders is de inkoop prijs per component gewoon te laag. Ook de kosten van personeel is best hoog.
blijkbaar een te kleine markt voor de edge, 18k verkopen is natuurlijk niets op een mondiale markt.
Xiaomi haalde destijds ruim $90.000.000 miljoen binnen met pre-orders (300k stuks).
toch verwonderlijk dat het destijds onbekende Xiaomi middels pre-orders (redelijk vergelijkbaar) wel bakken met geld binnen haalt en canonical faalt.
Ik denk dat de lange tijd tot levering een probleem is geweest.
Immers over 1 jaar tijd is er vermoedelijk al iets beters dat je zonder risico in de winkel kunt kopen.
Xiaomi haalde destijds ruim $90.000.000 miljoen binnen met pre-orders (300k stuks).
toch verwonderlijk dat het destijds onbekende Xiaomi middels pre-orders (redelijk vergelijkbaar) wel bakken met geld binnen haalt en canonical faalt.
Ik denk dat de lange tijd tot levering een probleem is geweest.
Immers over 1 jaar tijd is er vermoedelijk al iets beters dat je zonder risico in de winkel kunt kopen.
Ik vraag me af hoe serieus het doel van canonical was om de edge te gaan maken, en in hoeverre het een marketing campagne was. Ze hebben er in ieder geval veel aandacht door gekregen.
Wat mij nu het meeste irriteert is waar het bedrag blijft dat ik heb ingelegd voor deze actie.
Ik heb nu de shipping costs terug (30 USD) maar het bedrag van 540 euro staat er na 5 werkdagen nog steeds niet terug op.
Ik krijg een flinke zure nasmaak van deze actie en Indiegogo in het algemeen. Ik ga ook voortaan maar niet op Indiegogo 'pledgen' als het zo moet.
Ik heb nu de shipping costs terug (30 USD) maar het bedrag van 540 euro staat er na 5 werkdagen nog steeds niet terug op.
Ik krijg een flinke zure nasmaak van deze actie en Indiegogo in het algemeen. Ik ga ook voortaan maar niet op Indiegogo 'pledgen' als het zo moet.
Ik kreeg 24 augustus de een en 25 augustus de andere pledge terug.
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Beetje jammer dat het dan zo random gaat. Op de Indiegogo page zijn er ook nog steeds mensen die hun ingelegde geld niet volledig terug hebben gehad.Sando schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 17:43:
Ik kreeg 24 augustus de een en 25 augustus de andere pledge terug.
edit, net binnen via de mail
En heb mijn geld teruggekregen. Blijkbaar was de handshake nooit gemaakt en dat daarom het bedrag nog niet was refunded.gogoTech, Aug 29 11:35 (PDT):
Amber, I set it to complete, then triggered the refund.
[ Voor 28% gewijzigd door Ricepuppet op 29-08-2013 20:43 ]
Goed, ik heb mijn geld terug gestort gekregen. Door de koers wijziging ben ik een tiental cent kwijt geraakt. Maar dat vind ik niet zo erg. Wat ik wel erg vind is dat ik dus deze maand 550 euro moet afrekenen voor mijn CC welke vervolgens volgende maand weer wordt terug gestort.
Ik zal om deze reden dus ook nooit meer indiegogo gebruiken. Kickstarter doet dit dus veel beter.
Ik zal om deze reden dus ook nooit meer indiegogo gebruiken. Kickstarter doet dit dus veel beter.
Wat een positiviteit hier omtrend deze crowdfundingactie/
Ik betaalde met paypal. Doel niet gehaald. Twee dagen later stond alles weer op mijn paypal. No damage done.
Ik betaalde met paypal. Doel niet gehaald. Twee dagen later stond alles weer op mijn paypal. No damage done.
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Ik ben zeer positief over crowdfunding, alleen niet op de manier waarop indiegogo dat implementeert. Zoals ik er nu naar kijk ben ik voor 1 maand 550 euro kwijt. En dat is best veel geld.
Dat is waar, maar als je zoveel pledged moet je het wel kunnen missen. Als het door ging was je het een jaar kwijt.
Maargoed dat je het een maand kwijt bent komt dus door de CC. Met PP had ik daar geen last van. Ik kan het nu ook terug laten storten op mijn rekening maar ik betaal wel vaker wat met PP dus ik kan het net zo goed daar laten staan.
Maargoed dat je het een maand kwijt bent komt dus door de CC. Met PP had ik daar geen last van. Ik kan het nu ook terug laten storten op mijn rekening maar ik betaal wel vaker wat met PP dus ik kan het net zo goed daar laten staan.
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Die Edge zou binnenkort eens gekomen zijn. Ik ben inmiddels echt toe aan een nieuwe telefoon.
Is er al een bepaald soort telefoon met een dock waarbij we al iets soortgelijks kunnen doen? Ik las dat Ubuntu Touch vooral images maakt voor de Nexus, maar ik weet niets van docks voor de nexus.
Verschillende Samsung telefoons hebben wel docks met hdmi- en usb-aansluitingen, waardoor je zou denken dat je hiermee inderdaad gelijktijdig een monitior, muis, en toetsenbord kan aansluiten. Maar Samsung zal wel lastig samenwerken met Ubuntu Touch, omdat ze daar geen specifieke images voor maken.
Iemand die hier al mee bezig is geweest?
Is er al een bepaald soort telefoon met een dock waarbij we al iets soortgelijks kunnen doen? Ik las dat Ubuntu Touch vooral images maakt voor de Nexus, maar ik weet niets van docks voor de nexus.
Verschillende Samsung telefoons hebben wel docks met hdmi- en usb-aansluitingen, waardoor je zou denken dat je hiermee inderdaad gelijktijdig een monitior, muis, en toetsenbord kan aansluiten. Maar Samsung zal wel lastig samenwerken met Ubuntu Touch, omdat ze daar geen specifieke images voor maken.
Iemand die hier al mee bezig is geweest?
🇪🇺 Buy from EU (GoT)