Na een hele poos zitten denken ben ik nu eindelijk zover dat ik mijn Raspberry Pi inruil voor een HTPC. Ik volg al een hele poos topics over builds en heb geprobeerd de kennis en ervaringen daaruit in mijn build toe te passen.
Ik ben tot het volgende systeem gekomen:
Hierbij wil ik de volgende opmerkinen stellen:
- Ik heb nog een Huntkey 400Watt voeding te liggen welke nog nieuw is. Deze ben ik voornemens te gaan gebruiken.
- Tevens heb ik nog een DVD-Speler en een 2,5Inch HDD te liggen welke ik wil gaan gebruiken.
Ik zit met de volgende specifieke vragen:
- Het moederbord heb ik uitgekozen op basis van: Merk, Onboard HDMI en Prijs. Ik ben zeker niet merkgebonden maar MSI heb ik geen slechte ervaringen mee (ook maar weinig mee gewerkt). Maak ik hiermee een goede keus?
- Ik zit te twijfelen of ik een PicoPSU wil nemen. Zou die een dergelijke HTPC kunnen trekken?
- Is de Scythe een luxe, of is het een echte aanbeveling?
Uiteraard is algemeen advies ook meer dan welkom!
Ik ben tot het volgende systeem gekomen:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD A6-5400K Boxed | € 51,80 | € 51,80 |
| 1 | MSI FM2-A75MA-E35 | € 53,- | € 53,- |
| 1 | Epsilon EC-HTPC-1 | € 47,90 | € 47,90 |
| 1 | Silverstone Silverstone SST-SDP08B | € 8,82 | € 8,82 |
| 1 | Scythe Shuriken Rev. B | € 23,80 | € 23,80 |
| 1 | Kingston HyperX KHX1866C9D3K2/4GX | € 44,45 | € 44,45 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 229,77 | |
Hierbij wil ik de volgende opmerkinen stellen:
- Ik heb nog een Huntkey 400Watt voeding te liggen welke nog nieuw is. Deze ben ik voornemens te gaan gebruiken.
- Tevens heb ik nog een DVD-Speler en een 2,5Inch HDD te liggen welke ik wil gaan gebruiken.
Ik zit met de volgende specifieke vragen:
- Het moederbord heb ik uitgekozen op basis van: Merk, Onboard HDMI en Prijs. Ik ben zeker niet merkgebonden maar MSI heb ik geen slechte ervaringen mee (ook maar weinig mee gewerkt). Maak ik hiermee een goede keus?
- Ik zit te twijfelen of ik een PicoPSU wil nemen. Zou die een dergelijke HTPC kunnen trekken?
- Is de Scythe een luxe, of is het een echte aanbeveling?
Uiteraard is algemeen advies ook meer dan welkom!
Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.