Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vraag bij mijn nieuwe computer (vandaag gekregen)

Pagina: 1
Acties:

• iCupboard
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-11-2023
Beste Tweakers,
Ik heb twee week geleden en compleet systeem bij Azerty laten assembleren, en bij mijn opa laten leveren. (Ik was toen op vakantie)

Vandaag heb ik Windows 7 geïnstalleerd en via de CD van het moederbord de drivers geïnstalleerd, en ook de videokaart drivers.

Dus ik erg blij, nadat ik League of Legends en andere games had geïnstalleerd er achter gaan zitten en met skype een paar mensen te bellen, om daar wat games mee te spelen.

Alleen nu komt het probleem. Nadat ik de computer voor ongeveer 1 à 2 uur aan had, crashte hij opeens. Niets deed het meer, en het geluid was ook weg. Het beeld bleef echter staan, op wat ik voor de crash voor mijn neus had.

Ik dacht eerst dat het aan een foutieve videokaart lag, maar omdat het geluid ook compleet weg gevallen, leek me dat onlogisch.

Toen dacht ik dat het aan de voeding lag. Óf een foutieve voeding óf een verkeerde (te lage) wattage van de voeding.

Maar dit leek mij ook stug, want de computer is bij Azerty na de assemblage flink grondig getest op allerlei dingen.

Wat ook vreemd is dat de videokaart normaal 200 FPS met het spel League of Legends zou moeten hebben, heb ik op Youtube gezien. Ik heb precies dezelfde instellingen aan gezet, maar ik kreeg maar 60FPS. Niet dat 200 FPS nou nodig is, maar het is toch een punt waar ik mij zorgen over maak.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Hier zijn mijn Specs:

AantalProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-8320€ 136,60€ 136,60
1Corsair Carbide 300R€ 62,50€ 62,50
1Crucial Ballistix Sport 8GB DDR3-1600 CL9 kit€ 58,08€ 58,08
1Dell UltraSharp U2312HM Black€ 168,19€ 168,19
1Gigabyte GA-970A-UD3€ 73,95€ 73,95
1Gigabyte GV-N770OC-2GD€ 365,50€ 365,50
1Logitech HD Webcam C270 Black€ 19,94€ 19,94
1Plextor M5S 128GB€ 82,30€ 82,30
1Razer BlackWidow 2013 Tournament Edition€ 72,85€ 72,85
1Seagate Barracuda 7200.14 1TB€ 53,85€ 53,85
1XFX Pro Series 550W Core Edition€ 51,80€ 51,80
11 productenImporteren als eigen wensenlijstTotaal€ 1.145,56

Bij voorbaat dank.

Groeten,
Rob Hoiting.

• NLMarcel194
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:41
kan je kijken als vsync echt uit staat ?

maar voor de rest hoe warm is het bij jouw misschiend dat die gewoon te warm werd
controleer je temps even tijdens het spelen van je game

(deze dagen zijn beetje warm )

[ Voor 72% gewijzigd door NLMarcel194 op 23-07-2013 02:11 ]

• iCupboard
Beste Marcel,
Ik heb de Vsync uit gezet, dit was ik blijkbaar vergeten. Nu heb ik wel gewoon de FPS die ik verwacht. Daar alvast een "dankuwel" jouw kant op!

Nu nog het andere probleem. Ik was net even een berichtje (ditzelfde berichtje) aan het typen, en mijn computer begaf het al weer.

Ook was ik hiervoor een game aan het spelen (om de framerate even te testen). League of Legends, om precies te zijn. Ik kon precies 1 minuut in game zitten, voordat mijn PC zichzelf weer resette. Dit lijkt mij niet normaal.

Volgens mij ligt het niet aan de temperatuur, want de videokaart kom niet boven de 50 graden. Meestal blijft hij bij 43 graden.

EDIT: Ik heb zelf eigenlijk het gevoel dat de drivers van het moederbord niet goed waren geïnstalleerd. Maar kan ik die ook ergens opnieuw installeren?

Groeten Rob Hoiting.

[ Voor 10% gewijzigd door iCupboard op 23-07-2013 05:27 ]

• iCupboard
Ik vond deze informatie te belangrijk, om in mijn vorige post te plaatsen, dus ik maak er een nieuwe post voor.

Ik heb volgens de site een test uitgevoerd om de CPU te stresstesten.

http://www.tomshardware.c...13-build-games-crash-play

Deze site, om precies te zijn. En dan de tweede post.

Maar wat ik dus heb gedaan is dat programmaatje "Prime95" gedownload, om de CPU te stresstesten en 1 seconde nadat de test was opgestart begaf hij het al. Dit lijkt mij geen goed teken.

Enig idee of ik hier zelf wat aan kan doen, of moet ik hier toch echt terug mee naar de winkel? (Wat dus betekent, heel lang wachten. :()

Bedankt voor jullie inzicht.

Groeten Rob Hoiting.

• NLMarcel194
iCupboard schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 05:39:
Ik vond deze informatie te belangrijk, om in mijn vorige post te plaatsen, dus ik maak er een nieuwe post voor.

Maar wat ik dus heb gedaan is dat programmaatje "Prime95" gedownload, om de CPU te stresstesten en 1 seconde nadat de test was opgestart begaf hij het al. Dit lijkt mij geen goed teken.
dan zal het wel aan je cpu blok liggen misschien dat ze het er niet goed op hebben gezet

zo dat die niet goed koelt je kan het zelf wel los halen schoonmaken nieuwe pasta er op en weer goed monteren

maar aan gezien je het kant en klaar gekocht heb weet ik niet als je stikkers op je case heb heb je dat niet en je wil het probleem zelf proberen op te lossen kan je gewoon doen wat ik hier boven zij
anders moet je wel weer terug ja

maar aan gezien je wel temps weet van je gpu heb je ook die van je cpu uit gelezen ? als niks doet en word al 60 a 70 graden zit het niet snor check het even zou ik zeggen

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
als je het niet zelf wilt doen en als nog het probleem snel verholpen wilt hebben
misschien dat er nog een tweaker dicht bij woont en die zin heeft om te komen kijken ( vaak wel )

[ Voor 13% gewijzigd door NLMarcel194 op 23-07-2013 05:57 ]

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:34
iCupboard schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 05:39:
Toch had het in je vorige post gemogen, belangrijk of niet. Dubbelposten is niet geaccepteerd wanneer je net zo makkelijk kan editen. Lezen doen we het toch wel.
Ik heb volgens de site een test uitgevoerd om de CPU te stresstesten.

http://www.tomshardware.c...13-build-games-crash-play

Deze site, om precies te zijn. En dan de tweede post.

Draai eens speedfan of een ander programma dat de CPU temperatuur kan meten? Wat is de temperatuur in idle en wat wanneer je hem stresst?
Groeten Rob Hoiting.
Ach Rob, eventjes de Netiquette doorlezen en je zou wel weten dat we elkaar permanent de groeten doen

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-11 00:20
Als Azerty het systeem voor je in elkaar heeft gezet, dan is het niet verstandig om zelf te gaan lopen rommelen. Ze geven garantie op die bouw, die zal je moeten claimen... ben je de pc wel weer even kwijt.

• iCupboard
Eerst even BeefHazard,
Sorry. Ik ben waarschijnlijk de zoveelste die het niet heeft door gelezen. :) Ik heb het nu door.

Maar ik heb geen Speedfan, maar wel HWMonitor. En ik zonder stresstest is hij rond de 20 graden. Met stresstest begeeft hij het na 5 seconden (de torture test van Prime95) en de processor gaf aan 41 graden te zijn, voordat mijn PC zichzelf resette.

En het enige wat Azerty heeft gedaan is de assemblage. De onderdelen heb ik zelf uit gezocht.

• NLMarcel194
iCupboard schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 06:02:
Eerst even BeefHazard,
Sorry. Ik ben waarschijnlijk de zoveelste die het niet heeft door gelezen. :) Ik heb het nu door.

Maar ik heb geen Speedtest, maar wel HWMonitor. En ik zonder stresstest is hij rond de 20 graden. Met stresstest begeeft hij het na 5 seconden (de torture test van Prime95) en de processor gaf aan 41 graden te zijn, voordat mijn PC zichzelf resette.

En het enige wat Azerty heeft gedaan is de assemblage. De onderdelen heb ik zelf uit gezocht.
en krijg je een blue screen als die uit valt ?

zo ja kijk hier http://www.nationaalcomputerforum.nl/showthread.php?t=53117
en even posten

• iCupboard
Marcel, nee ik krijg niets van een bluescreen te zien. Gewoon gelijk een reset, of een screenfreeze.

• BeefHazard
Draai eens memtest86. ISO branden op een schijfje en deze booten. Niet 1 enkele cyclus laten draaien maar gewoon eens een middag aanhouden. Ik ben bang dat er iets mis is met je geheugen.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Verwijderd

Ik zou zeggen, je hebt hem bij azerty gehaald. niet openmaken! (kan de garantie mee vervallen) niet zelf mee kutten en je verhaal aan hun uitleggen.

• BeefHazard
Bijkomend, je beweert dat je drivers van de CD hebt. Deze CD's kun je vaak beter meteen in de prullenbak werpen omdat ze oude zooi meeleveren. Je kan ze het best even opnieuw van internet downloaden. Check meteen of er BIOS updates beschikbaar zijn

• iCupboard
Oke, dan doe ik dat. Bedankt, Silvyan.
En ook BeefHazard bedankt, ik ben toch vroeg wakker. Dan laat ik hem in de ochtend wel even draaien.

EDIT: BeefHazard, dat dacht ik eigenlijk ook. Maar omdat het de drivers van het moederbord zelf was. En ik heb geen idee hoe ik die opnieuw kan installeren. Moet ik die gewoon downloaden en dan opnieuw installeren?

[ Voor 47% gewijzigd door iCupboard op 23-07-2013 06:14 ]

• NLMarcel194
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter als het misschien niet aan de ram ligt
kan je die topic ook nog door lezen op je gemak

anders is het dan toch winkel bellen

• BeefHazard
De drivers kun je er gewoon overheen gooien. Niks aan het handje. Als het dezelfde versie is, meldt 'ie het meestal vooraf. De drivers kun je op de website van de fabrikant vinden.

• iCupboard
BeefHazard,
Ik heb al de drivers opnieuw kunnen installeren, en daarna heb ik de stresstest voor de CPU nog eens gedaan, en hij bleef gelijk al steken. Het beeld was er nog, maar niets deed het meer. Ik moest hem handmatig resetten. Ik ga nu die RAMtest doen, die je aan hebt gegeven.

EDIT: BeefHazard, ik heb geprobeerd om een USB bootable stick te maken met Memtest86, omdat ik geen DVD speler heb. Alleen het is mij niet gelukt. Zou je mij hiermee kunnen helpen?

[ Voor 24% gewijzigd door iCupboard op 23-07-2013 06:49 ]

• VreYseN
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-08 23:38
Hier kun je een auto installer downloaden voor een usb stick.

http://www.memtest.org/do...6+-4.20.usb.installer.zip

• iCupboard
Beste allemaal,
Het is mij nog niet gelukt om de memtest uit te voeren, maar ik heb wel wat andere stappen ondernomen. Ik krijg nu gratis een andere soort geheugen (Kingston). Dit is omdat ze zeiden dat ze een mailtje hebben gekregen van Crucial die daarin beschrijft dat de combinatie AMD en Crucial problemen oplevert, en die bevestigden dat. Maar ze hebben er (nog) geen oplossing voor.

Ook keek ik nu even bij "Computer" eigenschappen, en daar stond dat ik wel 8GB aan geheugen had, maar dat er maar 4GB beschikbaar was. Terwijl ik wel gewoon 64Bit aan Windows heb geïnstalleerd.

• NLMarcel194
iCupboard schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 14:30:
Beste allemaal,
Het is mij nog niet gelukt om de memtest uit te voeren, maar ik heb wel wat andere stappen ondernomen. Ik krijg nu gratis een andere soort geheugen (Kingston). Dit is omdat ze zeiden dat ze een mailtje hebben gekregen van Crucial die daarin beschrijft dat de combinatie AMD en Crucial problemen oplevert, en die bevestigden dat. Maar ze hebben er (nog) geen oplossing voor.

Ook keek ik nu even bij "Computer" eigenschappen, en daar stond dat ik wel 8GB aan geheugen had, maar dat er maar 4GB beschikbaar was. Terwijl ik wel gewoon 64Bit aan Windows heb geïnstalleerd.
dat is wel netjes van ze dan

moet je het geheugen wel weer terug sturen of mag je het gewoon houden ?

• iCupboard
NLMarcel194 schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 17:11:
[...]

dat is wel netjes van ze dan

moet je het geheugen wel weer terug sturen of mag je het gewoon houden ?
Nee, maar dat vind ik ook wel logisch.

Maar weet jij nog iets op dat ik maar 4 van de 8 GB beschikbaar heb, als ik klik op eigenschappen van de computer?

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/b87128.png

• BeefHazard
Probeer eerst eens dat Kingston geheugen. Als dit probleem (zelf nooit daar gekeken, weet even niet of het normaal is. Ben op vakantie, zit op Android :p) aanhoudt, kunnen we er eens naar kijken.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:06
Niet dat je er veel aan hebt, maar in dit topic lijkt iemand hetzelfde (4GB beschikbaar bij 8GB geheugen) probleem te hebben. Wel een ander moederbord, processor, geheugen, en ik zie zo snel ook niet dat het is opgelost.

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-11 22:20

Franko P.

Hit it.

Zitten de geheugen reepjes wel in het juiste slot op je moederbord? Dual channel dus beide reepjes zouden in het witte slot moeten zitten. (ddr3-1 en ddr3-2)

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

• iCupboard
Beste allemaal,
Ik heb net het geheugen vervangen en het is nu helemaal in orde. Bedankt voor al jullie hulp. Ik ga weer verder aan de game. :)

• NLMarcel194
iCupboard schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 14:03:
Beste allemaal,
Ik heb net het geheugen vervangen en het is nu helemaal in orde. Bedankt voor al jullie hulp. Ik ga weer verder aan de game. :)
mooi om te horen
wel jammer dat ze het gewoon niet gelijk hebben gestest maar ja gaat vaak zo maar is niet netjes

oplossing was dan wel netjes zo dat je weer snel kan gaan gamen

[ Voor 41% gewijzigd door NLMarcel194 op 25-07-2013 19:50 ]

Pagina: 1