Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Robsta86
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-10 19:21
Beste Tweakers,

Ik heb sinds kort een andere baan waarbij ik van mijn werkgever een mobiele telefoon gekregen heb omdat ik voor de werknemers van het bedrijf bereikbaar moet kunnen zijn in het geval van storingen of calamiteiten.

In de praktijk komt het er nu dus op neer dat ik praktisch altijd met 2 mobiele telefoons op zak loop, een situatie waar ik niet echt blij van wordt. Ik mag m'n zakelijke nummer ook wel voor prive doeleinden gebruiken maar aangezien ik goedkoop een sim only abbo heb wil ik die liever gewoon aanhouden.

Nu ben ik op zoek naar een smartphone die mijn huidige prive Samsung Galaxy SII kan vervangen en mijn "simpele" Nokia van het werk.

Wat stel ik aan eisen aan het toestel? Dual Sim, Ik wil dat de prestaties minstens op hetzelfde niveau liggen als m'n SGS II, liever beter natuurlijk. Qua scherm zou ik liever iets groter en beter qua kwaliteit hebben dan de SGS II. Goeie GPS. Qua uitstraling houd ik wel van strak/modern. Hardware matige knoppen zoals bv Samsung heeft zijn een pre.

Waar gebruik ik de telefoon voornamelijk voor:

- Facebook
- Spotify
- Waze
- Email
- Nieuws/Weer/Verkeersinfo etc.
- Af en toe foto's/video's maken.

Op het forum heb ik al wel e.e.a. gelezen over de ZOPO C2 (mooi toestel om te zien overigens) maar lees je een hoop dingen over rooten / roms aanpassen etc... Daar zit ik niet echt op te wachten, ik verwacht van m'n telefoon gewoon dat het werkt.

Hebben jullie suggesties voor mij? Las iets over de HTC Desire 600 (welke ik erg fraai vind om te zien) alleen die vind ik toch wel redelijk aan de prijs (via ebay omgerekend rond de 400 euro). Liefst iets tussen de 200-300 euro, eventueel max 350 als er goede redenen zijn om dat bedrag uit te geven.

Alvast bedankt.

• marrk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-07-2021

marrk

marrk

blog
sow
eee

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Faea mobile

Zowel de F1 als de F2. Mooie toestellen en ook fatsoenlijke prijzen.

• Robsta86
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-10 19:21
Jullie hebben ervaringen met die toestellen? Hoe bevallen ze voor dagelijks gebruik?

• marrk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-07-2021

marrk

marrk

Ik heb de mijne net besteld, dus nog geen ervaring mee. Maar tezijnertijd wil ik je wel een update geven.

Het lastige is dat het aantal dualsim telefoons op de Europese markt sowieso dungezaaid is, dus dan moet je al snel richting een Chinese telefoon, die al wat lastiger zijn om mee te spelen. Ik heb ook een beetje een sprong in het diepe gedaan met mijn toestel, maar we zullen zien. Aan de andere kant kan je voor die prijs ook niet een echte miskoop doen (ik kom van een SGS1, dus alles is een vooruitgang).

blog
sow
eee

Pagina: 1