Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirage010
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-01-2023
Hi,

Ik heb een Philips matchline tv met een originele digital rc5991 afstandsbediening. Afstandsbediening werkt prima ik weet alleen niet hoe ik in het setup menu moet komen om zenders in te stellen.

De tv is een matchline 32PW9545.... De handleiding van deze tv is online te vinden maar die toont een afstandsbediening met een klepje... Dus niet de digital rc5991 :-(

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 456792

Zitten er aan de voorzijde van de TV geen knopjes waarmee je hardware matig in het menu kunt komen? Vaak hebben CRT schermen wel een dergelijke optie, zoniet kun je wellicht kijken of je bij iemand tijdelijk even een afstandsbediening kunt lenen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirage010
:-) nee, daar heb ik naar gezocht. Goed gekeken of er toch niet ergens een klepje op de televisie zie, maar nee...

Ergens een lenen... Wie heeft er tegenwoordig nog een matchline met beeldbuis? :-*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
En je hebt alle knopjes op de AB al geprobeerd? Soms zit een functie achter een niet passend icoontje als je een andere AB bij een TV gebruikt.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirage010
Ja, Zelfs veel combinaties geprobeerd. C/P doet soms iets, maar niet bij mij... Soms ook vraagteken met klokje. Ook niet bij mij omdat ik geen klokje toets heb... ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Anoniem: 456792 schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 21:38:
Zitten er aan de voorzijde van de TV geen knopjes waarmee je hardware matig in het menu kunt komen? Vaak hebben CRT schermen wel een dergelijke optie
Dit toestel heeft een paar knoppen aan de bovenkant zitten. Deze zijn enkel om het volume en de zenders te kiezen, niet om het menu op te roepen.

Deze remote moet je hebben.

[ Voor 21% gewijzigd door sypie op 21-07-2013 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirage010
Hi Sypie,

hartstikke bedankt. Dit is precies wat ik zocht.
Ik ga deze eens afstandsbediening eens even zoeken (als die van de link al verkocht is).

Anders zijn er voldoende online afstandsbedieningshops die heb nog wel hebben...

BTW - al die websites die gebruiksaanwijzingen aanbieden met een enkele pagina aan gebruiksaanwijzing en daarin een link naar een andere website... Niet vertrouwen neem ik aan???

Tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:07

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik heb zoiets zelf eens ooit half aan de hand gehad: [Philips TV] Icoon van mute uitzetten

Zie ook http://users.skynet.be/cinemahome/tvafstel.htm
Het service menu van een Philips breedbeeld is eenvoudig te bereiken door 0 6 2 5 9 6 in te toetsen op de afstandbediening, er moet nu een blokje onderaan het beeld verschijnen waarin [dealer] staat. Zo ja, druk nu op [i+] en je komt in het service menu terecht, zo nee, toets de cijfercombinatie nogmaals in totdat je [dealer] ziet verschijnen. Alle instellingen zijn eenvoudig te wijzigen met de pijltjes toetsen en de [menu] en [ok] toets op je afstandsbediening, net als bij de gewone menu’s. Mocht je er niet inkomen toets dan 0 x 6 2 5 9 6 [i+] waarbij x een nummer is dat niet voorkomt in de reeks, dus 1, 3, 4, etc.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirage010
Ok tnx. Ga ik proberen. Kan je vanuit het service menu dan ook gewoon de zenders instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSU_freak
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:53
nee, maar je kunt normaal bij philips in het zendermenu komen door twee toetsen tegelijk in te drukken op de afstandsbediening. Deze twee toetsen zijn meestal aangegeven met een grijze streep erboven.

Hier een afstandsbediening waar het wel aangegeven is: http://i1.66pult.ru/1/84/...bc-rp520-tv-vcr-s-t-t.jpg . Een bijna lijkende afstandsbediening heb ik ook gehad, maar daar moet je B + D in drukken.

[ Voor 12% gewijzigd door PSU_freak op 27-07-2013 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirage010
Hi psu_freak,

Hoe kan jij dan bij die afstandsbediening op dat plaatje zien welke 2 toetsen je voor het zendermenu moet gebruiken. Die op de onderste rij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:48

DjVe

Hatsaflats!

Je moet twee knoppen onder dat klepje tegelijk indrukken. Ze zijn verbonden met een streepje. Ze knoppen zijn identiek aan deze:

Afbeeldingslocatie: http://afstandsbedieningwinkel.nl/manual/rc520_m.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirage010
Ok, de afstandsbediening die ik erbij kreeg, is deze:

http://lirc.sourceforge.net/remotes/philips/RC5991.jpg

Maar ik heb begrepen dat deze sowieso het menu niet inkomt. Ik zie ook geen knoppen die verbonden zijn...

Inmiddels heb ik op advies hierboven deze:

http://www.afstandsbedien...cs/producten/R/RC2033.jpg

gekocht... Ik zie daar een vraagteken en een klokje, verbonden door de dezelfde bovengenoemde streep.... Als dat niet gaat lukken :-)...

• Mirage010
Voor mensen met hetzelfde probleem.
Bovenstaande afstandbediening werkt prima...

topic kan gesloten worden...
Pagina: 1