[Philips TV] Icoon van mute uitzetten

Pagina: 1
Acties:
  • 4.030 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:06

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Topicstarter
Lieden,

Ik heb een Philips 32PW8609 82 cm breedbeeld - fijn ding, zie onderstaande foto :)
Afbeeldingslocatie: http://img190.exs.cx/img190/2987/p4040004klein1wb.jpg

Nu is het helaas met dat ding zo, dat ik als ik de sound mute, er een leuk luidsprekertje met een kruis er doorheen in de rechter bovenhoek blijft staan. Op zich leuk ter indicatie, maar als je een goede film zit te kijken via je speakers wil je dat eigenlijk niet. Ik heb al tig Philips TV's gezien waarbij dat gewoon verdwijnt op den duur (paar sec ofzo), maar de mijne wil dat dus niet :(
Ik inmiddels dankzij google weet hoe ik in het servicemenu moet komen:
Snel achter elkaar de code 0 6 2 5 9 6 en de knop [i+] indrukken.
Daar krijg ik een hoop opties die nogal cryptisch zijn, en waar ik liever niet aaan kom aangezien ik dan meer kans heb dat ik de boel sloop dan dat ik ergens verder kom. Dus bij deze de vraag aan jullie: weet iemand hoe ik die zut uit kan zetten :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

gewoon volume op 0 zetten :?

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinesmurf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-04-2021
Ey :)

Ik heb een Philips 23" WideScreen... maar met exact hetzelfde "probleem": stereo/surround erop en steeds dat mute icoontje...
Op de koptelefoonuitgang heb ik een koptelefoontje aangesloten. Tenminste: het stekkertje van zo'n koptelefoontje (oordopjes zelf zijn stuk).
Dat er "iets" aangesloten is op de koptelefoonuitgang, zorgt voor het automatisch muten van de interne speakers, maar niet van de stereo/surround uitgang!

Eventueel kan je een verloopstekkertje met zo'n gelijkaardige koptelefoonplug halen en dat er op steken (sluit niets anders daar op aan, maar de TV denkt evengoed dat er een koptelefoon op hangt).
Of probeer eventueel met het afknippen/afnijpen van de oordopjes van een setje dat al 5 jaar in de kast ligt te nixen... wel vooraf doen zodat je geen kortsluiting op je koptelefoonuitgang zet (geen idee of dat schadelijk is, maar het lijkt me niet verstandig)...

Good luck!

O ja: trek dat kabeltje er dan NIET uit als de TV op staat... je speakers kunnen dan immers ineens heel hard gaan schreeuwen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06 20:24
Nee, vind ik persoonlijk de oplossing die Gekkenhuis geeft toch eleganter :)

Overigens gaat bij mij het icoontje weg als ik eerst mute druk en daarna i+. Maar meestal zet ik het geluid ook op 0, net zo gemakkelijk.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinesmurf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-04-2021
* Kleinesmurf toch tevreden met zijn kapotte oordopjes erop... TV aan, zappeh... geen mute, geen volume op 0 :9

* Edit:

Effe geprobeerd, het stekkertje er uit en volume op 0... dan mute je inderdaad... maar dan gaat het geluid (achteraan aangesloten op rood/zwarte cinch) door de stereo/surround ook stiller...
Dat was bij mij dus niet de bedoeling: ik wou geen geluid door de TV speakers, wel door de stereo-uitgang naar de stereo.
Is dat hetzelfde als wat jij wil? Of wil jij de TV gewoon muten als je daar niet alleen bent en toch TV wil kijken?

[ Voor 63% gewijzigd door kleinesmurf op 14-03-2006 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
Volume op 0 werkt inderdaad - maar dat wist ik al ;) Ik blijf wel volume dimmen dan helaas, en dan nog apart per zender aangezien mijn TV voorzien is van een zgn "Delta volume" optie :(
Overigens heeft dat gelukkig geen invloed op de tulp-uitgang richting versterker :) Iets wat ook geldt voor de mute knop gelukkig - die blijft wel gewoon uitsturen.

Dat met dat stekkertje kan ik eens proberen, maar echt optimaal is het niet. Ik heb die afstandsbediening er natuurlijk niet voor niks bij zitten ;)

Als ik op mute druk en dan dat [i+] knopje werkt dat helaas ook niet. Zelfs lang indrukken werkt niet (wat bij mijn ouders' Philips dan dus wel gewoon werkt). Mooiste zou natuurlijk zijn als je icoontje gewoon weg ging - maar alle tips zijn welkom :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

vraag ik me even met een zijstraatje af of je toevallig een site weet waar je kunt vinden wat de code is om in het service-menu te komen, ik heb hier een matchline 25PT825B, maar kom er met google niet echt uit.

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
kamstra schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 11:25:
vraag ik me even met een zijstraatje af of je toevallig een site weet waar je kunt vinden wat de code is om in het service-menu te komen, ik heb hier een matchline 25PT825B, maar kom er met google niet echt uit.
Probeer deze eens: http://users.skynet.be/cinemahome/tvafstel.htm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Hm nee, t werkt niet, maar ik heb ook geen breedbeeld, en deze bak is een jaar of 10 oud. Vast een andere code ofzo. Want ook met 06 x 2596 kom ik er niet in.

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
kamstra schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 13:42:
[...]

Hm nee, t werkt niet, maar ik heb ook geen breedbeeld, en deze bak is een jaar of 10 oud. Vast een andere code ofzo. Want ook met 06 x 2596 kom ik er niet in.
Ik in eerste instantie ook niet, maar je moet die getallen gewoon snel achter elkaar drukken. Dat werkt wel.
Kijk anders hier even: http://www.circuitsonline...u&mode=and&where=0&sort=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
Sgop :Y) Iemand verder hier nog ideeen / kennis van mijn TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zucht388
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05-2024

Zucht388

Dreadhead

bij mijn sony tv kan ik als ik in het av kanaal zit, via het normale menu de tv boxen gewoon uitschakelen! Ga eens het av kanaal op en check ff bij de geluidsinstellingen!

Who the hell is general failure and why is he reading of my hard-drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
Zucht schreef op maandag 20 maart 2006 @ 13:17:
bij mijn sony tv kan ik als ik in het av kanaal zit, via het normale menu de tv boxen gewoon uitschakelen! Ga eens het av kanaal op en check ff bij de geluidsinstellingen!
Hm daar zeg je zoiets. Ik zou er natuurlijk voor kunnen kiezen om met het delta-volume op mijn AV-aansluitingen de boel te muten...dat zou op zich wel werkbaar kunnen zijn, dwz als ik hem helemaal kan dimmen. Ga ik vanavond ff testen. Moet ik alleen nog een oplossing vinden voor alle normale TV-kanalen...

Pagina: 1