Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buntmans
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-04-2024
Ik heb geen XBOX ook nooit gehad.

Ik heb echter een XBOX controller gekocht die ik wil gebruiken op mijn PC. Ik meende gelezen te hebben dat XBOX controllers ook gewoon compatible zijn met PC. Er staat in de specs ook dat hij compatible is met windows xp, 7 etc.

Voor de duidelijkheid ik heb deze gekocht.

Ik had echter verwacht dat hier een USB receiver bij zou zitten, maar die zit er niet bij!

Kan iemand mij vertellen hoe dit zit? Zoeken op google met artikelnummer brengt me nergens.
Liefst bestel ik een losse receiver maar ik kan echt nergens iets vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:37

Phydomir

Dennis

Je hebt een wireless ontvanger nodig om hem draadloos op de PC te kunnen gebruiken.

http://www.pcadvisor.co.u...ireless-controller-on-pc/

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is gewoon een losse XBOX 360 controller. Je hebt een XBOX 360 Controller for Windows adapter nodig.

Zoals deze op amazon:
http://www.amazon.com/Xbo...ver-Windows/dp/B000HZFCT2

In Nederland worden ze echter niet los verkocht.
http://www.budgetgaming.n...er+xbox+360+stijl_PC.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buntmans
Mmmh zo'n losse receiver heb ik dan dus nodig. Lekker handig dat ze dat er niet bijvertellen. Als ik lees compatible met PC dan ga ik ervan uit dat het onderdeel dat je daarvoor nodig hebt er ook bij zit.

Een topic report aanmaken is beter dan reageren

[ Voor 12% gewijzigd door Gropah op 19-07-2013 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Natuurlijk vertellen ze dat er niet bij want dat is niet het primaire doel van die dingen. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Buntmans schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 16:14:
Mmmh zo'n losse receiver heb ik dan dus nodig. Lekker handig dat ze dat er niet bijvertellen. Als ik lees compatible met PC dan ga ik ervan uit dat het onderdeel dat je daarvoor nodig hebt er ook bij zit.

Bram ga je ergens anders trollen?
Alles is gewoon prima te vinden met een beetje eigen inzet. En als je het dan toch zo nodig moet vragen, er zitten ongetwijfeld mensen in het X360 topic die je kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mee eens met Bram, je had vast wel kunnen bedenken dat je niet de eerste was met dit probleem.
Daarnaast is het ook raar om te verwachten dat een wireless controller out of the box werkt zonder enige vorm van ontvanger op je PC. (of dat deze er bij zou worden geleverd, een XBOX heeft immers geen losse ontvanger nodig)
Ongeveer hetzelfde als een losse GSM kopen en er vervolgens van staan te kijken dat je niet kunt bellen zonder SIM kaart :P

Ontopic: ze zijn trouwens ook met snoer te koop mocht je teveel problemen ondervinden met de ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

bram1984 schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 16:22:
[...]

Alles is gewoon prima te vinden met een beetje eigen inzet. En als je het dan toch zo nodig moet vragen, er zitten ongetwijfeld mensen in het X360 topic die je kunnen helpen.
Vragen staat vrij en zo'n LMGTFY-linkje is zoals je vast zelf ook wel weet gewoon not done op Tweakers. Een beetje vriendelijker mag dus ook wel. Maar dat is je al vaker verteld.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

lmgtfy-linkjes worden inderdaad niet gewaardeerd. Daarnaast is naar het x360 gaan misschien de meest logische stap, omdat hij het voor de PC wil gebruiken en niet op een xbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-08 23:21
Bij draadloos heb je een adapter nodig. De reguliere controller (met kabel) werkt wel direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Wanneer je het niet eens bent met de moderatie kan je contact opnemen met de moderator zelf of Feedback op moderatie binnen Spielerij gebruiken

[ Voor 77% gewijzigd door iisschots op 19-07-2013 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

NMe schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 16:15:
Natuurlijk vertellen ze dat er niet bij want dat is niet het primaire doel van die dingen. ;)
Nee, hij heeft gewoon de verkeerde controller gekocht. Er is ook een pc versie die gewoon direct op iedere pc werkt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buntmans
Yep. Dat ik de verkeerde heb gekocht is mij inmiddels duidelijk. Ik zag dat hij compatible was met windows en ik dacht mooi die moet ik hebben.

Ik zal een losse receiver erbij moeten zoeken dan. Ruilen gaat niet meer want ik was nogal enthiousiast met het openmaken van de verpakking ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik betwijfel het of ze geopende verpakkingen niet accepteren. Waar heb je hem gehaald?
Daarnaast zie ik in de PW niet staan dat het compatible zou moeten zijn met de computer? Is misschien een fout in de database van de webshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buntmans
Openen is geen probleem. Verpakking stukmaken wel :)

Ik ben gaan zoeken naar een losse receiver maar wordt niet verkocht in webshops. Nederlandse althans. Net maar eentje gekocht op ebay voor 10 euro.

edit. Ja het staat op de webshop (mycom). Technisch gezien is hij ook compatible. Je hebt alleen wel receiver erbij nodig. Ik zie nu dat ze ook een andere hebben waar in de beschrijving staat : USB en dan een grote groene vink. Hadden ze nu bij die andere maar USB met een groot rood kruis gezet he :)

[ Voor 48% gewijzigd door Buntmans op 19-07-2013 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoboSpinoza
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-08 10:29
Wanneer je de software voor die losse receiver gaat installeren moet je even googelen op hoe je die drivers moet installeren. Vaak werkt het een beetje omslachtig (drivers installeren, receiver aansluiten, handmatig driver selecteren). Je zou verwachten dat het automatisch gaat, maar helaas.
Maar het goede nieuws is dat het daarna allemaal perfect werkt. Je kan zelfs eventuele draadloze 360 headsets verbinden met je pc dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buntmans
Ik heb dit inderdaad gelezen bij de comments van de receiver. Anderen melden echter weer dat het meteen werkt. We zullen het binnenkort zien! Headset klinkt ook wel interessant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-09 17:11
In principe werkt hij gewoon meteen hoor als je automatische installatie van drivers aan hebt staan.

Wel moet je controller gekoppeld worden aan je receiver. Op beide kun je de sync-knopjes even een paar seconden ingedrukt houden, dan vinden ze elkaar (eenmalig benodigd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-10 21:32
Buntmans schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 21:53:
Ik heb dit inderdaad gelezen bij de comments van de receiver. Anderen melden echter weer dat het meteen werkt. We zullen het binnenkort zien! Headset klinkt ook wel interessant!
Werkt bij mij niet direct; hij vind hem, maar de driver moet je altijd handmatig installeren. Google staat er vol van, hij valt volgens mij onder 'Wireless Xbox 360 Receiver'.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lankman
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Kan je met zon losse receiver ook 2 controllers verbinden, of heb je dan ook 2 receivers nodig? Is het evt dan ook mogelijk om 1 controller for windows (met receiver) te kopen en 1 standaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0nscious
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:01

C0nscious

Mysteryman.

Met 1 receiver kan je minstens 4 controllers verbinden (uit ervaring), en misschien wel meer.

"My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lankman
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
dank, denk dan dat ik er maar twee ga aanschaffen voor htpc (fifa, race spelletje, en wat kids stuff)
Pagina: 1