Deskop Gaming PC (700-800)

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Lednov schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 12:43:
dan nog zie ik het punt om met een groter budget naar Intel over te stappen, niet. wat is de meerwaarde? je krijgt nauwelijks meer performance en je bent duurder uit...

wil je naar een groter scherm heb je al de GPU ervoor. wil je op 1080P blijven, dan heb je een kaart die wat langer mee kan draaien.

of je geeft het geld niet uit en spaart of aan iets anders :)
de uitleg staat er toch bij?? langer goede performance als er overklokt wordt en nu betere single core performance.
http://www.bit-tech.net/h...670k-haswell-cpu-review/5

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lednov
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-05 21:51
ja dus? dat je uitleg erbij staat wil nog niet zeggen dat ik er ook mee eens ben...
want de AMD is ook prima over te klokken, dus daar ligt het niet aan.

dan heb je dat games meer en meer naar multicore gaan, zit je dan met je dure CPU die beter zou zijn in singlecore performance...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital_ownage
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-08 07:08
Lednov schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 13:13:
ja dus? dat je uitleg erbij staat wil nog niet zeggen dat ik er ook mee eens ben...

dan heb je dat games meer en meer naar multicore gaan, zit je dan met je dure CPU die beter zou zijn in singlecore performance...
Inderdaad, dat had ik dus ook al uitgelegd hierboven.
Edit:
Heb nog eens lopen kijken en dit lijkt mij ook een erg goede build:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-8320 Black Edition€ 136,95€ 136,95
1ASRock 970 Pro3 R2.0€ 59,10€ 59,10
1XFX Radeon HD 7970 Double Dissipation€ 308,55€ 308,55
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 53,85€ 53,85
1Fractal Design Core 1000€ 27,90€ 27,90
1Sharkoon USB 3.0 Frontpanel€ 12,29€ 12,29
1Cooler Master Hyper 412S€ 24,90€ 24,90
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 59,50€ 59,50
1Seasonic M12II 520W€ 56,-€ 56,-
1Plextor PX-128M5S 128GB€ 80,01€ 80,01
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 819,05

De fx 8320 is bijna even snel als de fx 8350 en de videokaart bevat de snelste chip van AMD. Deze is net ietsjes minder dan de gtx 770.
Hiermee zal je een stuk langer goed kunnen gamen.

[ Voor 83% gewijzigd door digital_ownage op 20-07-2013 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Niet online
Lednov schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 13:13:

neej je hoeft het er niet mee eens te zijn.
hoe lang zijn er al dual en quadcores? en hoeveel spellen maken er goed gebruik van?
antwoord is schrikbarend weinig. Er begint nu pas goed verschil te komen tussen dualcore en quadcore en dan ook nog maar bij bepaalde spellen en vaak na een aantal patches. single core ja dat is al wel een tijdje te weinig. en
laat maar eens verschil zien dan tussen bv x6 en x4 phenom 2 (op dezelfde snelheid) en fx 4300/6300/8320.

de intel single core is 25% of meer beter ik zie straks wel wat de schaling is van quadcore naar sixcore en dan octacore.

quadcore wordt nu voor geoptimaliseerd en dat blijft ook nog jaren zo, logisch aangezien dit de grootste markt is en blijft de komende paar jaar.

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital_ownage
Juist, de next gen consoles hebben niet voor niets 8 cores. En natuurlijk worden die gebruikt bij de next gen games die daarvoor uitkomen. En natuurlijk ondersteunen de PC ports van die games die 8 cores.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Niet online
digital_ownage schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 14:57:
Juist, de next gen consoles hebben niet voor niets 8 cores. En natuurlijk worden die gebruikt bij de next gen games die daarvoor uitkomen. En natuurlijk ondersteunen de PC ports van die games die 8 cores.
onzin hoeveel cores heeft de ps3 dan? nou is het wel zo dat de ps4 en xbox one meer op pc cpu lijken, maar dan nog duurt het wel een paar jaar voordat het goed/nodig ondersteund wordt.
waar blijven de linkjes?
enige engine die ik zo zie is de cryengine die heeft goede achtcore ondersteuning.

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital_ownage
Powrskin schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 15:17:
[...]

onzin hoeveel cores heeft de ps3 dan? nou is het wel zo dat de ps4 en xbox one meer op pc cpu lijken, maar dan nog duurt het wel een paar jaar voordat het goed/nodig ondersteund wordt.
waar blijven de linkjes?
enige engine die ik zo zie is de cryengine die heeft goede achtcore ondersteuning.
In principe heb ik die linkjes daar boven al gegeven. Ik heb totaal geen zin om 2 dezelfde discussies te voeren in hetzelfde topic, direct na elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lednov
Powrskin schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 15:17:
[...]

waar blijven de linkjes?
kijk das al de eerste die voor de muziek uitloopt. en een PS3 was 3cores uit mijn hoofd.

het is natuurlijk van de zotte als ontwikkelaars wél op een console de boel gaan ondersteunen en op een PC opeens niet. die gaan echt niet de boel opeens omgooien zal te duur voor ze worden.
het wordt voor ontwikkelaars heel makkelijk gemaakt nu een game te maken, zoals je zelf zegt, meer op PC CPU lijken, en eigenlijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Niet online
digital_ownage schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 15:23:
[...]

In principe heb ik die linkjes daar boven al gegeven. Ik heb totaal geen zin om 2 dezelfde discussies te voeren in hetzelfde topic, direct na elkaar.
das zwakjes, want de links die ik zie zeggen nogal weinig is alleen maar van benchmark progs ipv echt spellen testen oid.

En neej xbox360 is een triple core en ps3 is een 7core (of 6 zoals je wilt).
dus meer dan dualcore ondersteuning had er al kunnen zijn vanaf 2005/2006! nog maar 6/7 jaar geleden.

Geef toe nu wordt het wel gemakkelijker om het te ondersteunen, maar groot verschil gaat alsnog zijn:
cpu in pc is veel sneller die vd ps4 bv maar 1600mhz, dat gaat wel uitmaken.

Om de discussie wat mij betreft af te sluiten:
voor dit bedrag en gebruik zou ik altijd een amd setup aanraden.

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital_ownage
Powrskin schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 17:39:
[...]

das zwakjes, want de links die ik zie zeggen nogal weinig is alleen maar van benchmark progs ipv echt spellen testen oid.

En neej xbox360 is een triple core en ps3 is een 7core (of 6 zoals je wilt).
dus meer dan dualcore ondersteuning had er al kunnen zijn vanaf 2005/2006! nog maar 6/7 jaar geleden.

Geef toe nu wordt het wel gemakkelijker om het te ondersteunen, maar groot verschil gaat alsnog zijn:
cpu in pc is veel sneller die vd ps4 bv maar 1600mhz, dat gaat wel uitmaken.

Om de discussie wat mij betreft af te sluiten:
voor dit bedrag en gebruik zou ik altijd een amd setup aanraden.
Daar hadden we het toch over xd?
iig, die build van mij die hierboven staat lijkt mij het meest geschikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 13:47
#ProductPrijsSubtotaal
1Aerocool Syclone II Midi-Tower - black/blue€ 75,60€ 75,60
1Aerocool XPredator X3€ 86,65€ 86,65
1NZXT Crafted Series Phantom 410€ 98,49€ 98,49
1NZXT Lexa S€ 68,-€ 68,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 328,74

Het verhaal waar ik mee zit, bieden deze case's voldoende cooling op het moment en is er ruimte aanwezig om waterkoeling in te bouwen.

Als je kijkt naar de case's, welke zou het meeste geschikt zijn en heeft iemand ervaring hiermee?

Zijn er mensen met een NZXT Case hier en zou je je ervaring willen delen.

Ik zoek ook nog steeds iemand omgeving Groningen die mij kan helpen met de assemblage.
En iemand die me kan helpen met Windows regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital_ownage
Wat ook nog een gave kast is, is de Aerocool templarius telium alleen staat deze niet in de pricewatch.
Die is iets goedkoper en heeft een koeling die ruim voldoende - goed is als ik me niet vergis.
http://whitex-modd.de/ind...aerocool-templarius-telum

[ Voor 47% gewijzigd door digital_ownage op 20-07-2013 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
digital_ownage schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 23:01:
Wat ook nog een gave kast is, is de Aerocool templarius telium alleen staat deze niet in de pricewatch.
Die is iets goedkoper en heeft een koeling die ruim voldoende - goed is als ik me niet vergis.
http://whitex-modd.de/ind...aerocool-templarius-telum
Neem aan dat je deze bedoeld?
http://azerty.nl/producte...=40&product_code=70847390

Overigens heeft mijn voorkeur boven alles,
pricewatch: NZXT Phantom Zwart

Geweldige case met alles aanwezig en ruim voldoende ruimte. Alleen past zoiets niet in mijn budget ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital_ownage
rolandos582 schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 23:17:
[...]

Neem aan dat je deze bedoeld?
http://azerty.nl/producte...=40&product_code=70847390

Overigens heeft mijn voorkeur boven alles,
pricewatch: NZXT Phantom Zwart

Geweldige case met alles aanwezig en ruim voldoende ruimte. Alleen past zoiets niet in mijn budget ben ik bang.
Daar ben ik ook bang voor... Deze passen er ook al lastig in. Ik bedoel inderdaad die kast.

Bedenk trouwens wel dat als je nzxt neemt je bij al je volgende PC's geen kast meer hoeft te kopen.

[ Voor 6% gewijzigd door digital_ownage op 20-07-2013 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
digital_ownage schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 23:39:
[...]

Daar ben ik ook bang voor... Deze passen er ook al lastig in. Ik bedoel inderdaad die kast.

Bedenk trouwens wel dat als je nzxt neemt je bij al je volgende PC's geen kast meer hoeft te kopen.
Watan? Zijn die cases zo geweldig? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital_ownage
Sowieso gaan cases lang mee en zeker spul als zo'n high end nzxt. reviews: NZXT Phantom: een spookachtige verschijning
Lees die hele review. Die gaat over de witte variant. Prima behuizing toch? Die hoef je niet meer aan te passen bij je komende PC's. En als de schroefgaten veranderen in de toekomst van moederborden valt dat altijd nog aan te passen in je kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
digital_ownage schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 23:54:
Sowieso gaan cases lang mee en zeker spul als zo'n high end nzxt. reviews: NZXT Phantom: een spookachtige verschijning
Lees die hele review. Die gaat over de witte variant. Prima behuizing toch? Die hoef je niet meer aan te passen bij je komende PC's. En als de schroefgaten veranderen in de toekomst van moederborden valt dat altijd nog aan te passen in je kast.
Ik had hem inderdaad gelezen. Wat een monster, ken iemand die hem ook heeft en het is echt een geweldige case met fan regelaars aan de bovenkant etc.

Bovendien heeft hij er ook nog een : pricewatch: NZXT SENTRY LX
bij wat het helemaal af maakt.

Alleen het kiezen van kleur is enorm lastig, ze zijn allemaal zo mooi. :)

Bovendien wil ik hem ook wel modden als zoiets :
http://forums.bit-tech.net/showthread.php?t=210926

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital_ownage
Ik zou niet een 130 euro kostende case gaan ombouwen! Je kan bijvoorbeeld ook de fractal design core 1000 nemen en die een beetje modden.
Dat kan je doen door bijvoorbeeld de linker zijkant van plexiglas te voorzien, er een usb 3.0 front panel in te zetten und so weiter.
Voorbeeld: http://cdn.overclock.net/...LL-0c559146_DSCF6131.jpeg

edit:
Of nog beter, je gaat naar de kringloop toe oid, zoek daar naar een pc met een case zonder plastic stuff, en mod die.
Als het dan mislukt ben je geen fortuin kwijt aan money en weet je hoe het wel moet.

[ Voor 23% gewijzigd door digital_ownage op 21-07-2013 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek ook nog steeds iemand omgeving Groningen die mij kan helpen met de assemblage.
En iemand die me kan helpen met Windows regelen.
Ik heb het nog nooit gedaan, maar ik zou je wel willen helpen. Ik wil binnenkort ook mn eerste eigen in elkaar zetten. Maar als je gewoon voorzichtig doet en Youtube aan hebt staan, moet het lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital_ownage
Wacht eventjes... Wil de TS nou wel een case van 130 euro modden, maar geen pc in elkaar schroeven..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Niet online
rolandos582 schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 22:36:
#ProductPrijsSubtotaal
1Aerocool Syclone II Midi-Tower - black/blue€ 75,60€ 75,60
1NZXT Crafted Series Phantom 410€ 98,49€ 98,49
1NZXT Lexa S€ 68,-€ 68,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 328,74

Het verhaal waar ik mee zit, bieden deze case's voldoende cooling op het moment en is er ruimte aanwezig om waterkoeling in te bouwen.

Als je kijkt naar de case's, welke zou het meeste geschikt zijn en heeft iemand ervaring hiermee?

Zijn er mensen met een NZXT Case hier en zou je je ervaring willen delen.
koeling is wel voldoende, watercooling gaat nog een hoop extra kosten omdat je dan ook direct de videokaart wilt meenemen (maakt meestal veel meer herrie als cpu).
Is nog wel een gezoek vooral of radiator+fans wel passen bovenin. reken op 200e erbij voor waterkoeling.
kan je wel jaren vooruit, heb het denk ik al wel 10jaar en sommige onderdelen gebruik ik nog steeds (radiator en cpu/gpu blok)

NZXT crafted en aerocool predator zou een radiator die niet te dik is wel moeten passen.
http://cache.futurelooks....ted-Series-Chassis-12.jpg
http://www.aerocool.us/pgs/pgs-b/x3white.htm
Maar voor iemand die nog niet zelf de pc in elkaar gaat zetten en op een scherp budget zit zou ik er helemaal niet aan beginnen. Misschien over een paar jaar als je er wat handiger mee bent?
btw dit had je zelf ook kunnen opzoeken?

Ik zou de pc gewoon door een bekende laten installeren en ja windows is wel aan te komen, maar niet via mij :)

en neej digital ownage dit is niet een goede build:

Hij hoeft geen hdd erin.
videokaart is te duur
pricewatch: Palit GeForce GTX 760 2GB Jetstream
http://www.techpowerup.co...TX_760_Jet_Stream/27.html
ssd kan wel 256gb

En owja het moederbord past niet in de kast...

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital_ownage
de 7970 maakt gehakt van de gtx 760.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Niet online
digital_ownage schreef op zondag 21 juli 2013 @ 12:05:
de 7970 maakt gehakt van de gtx 760.
nou zo ziet techpowerup het niet, daarbij is hij 33% duurder, verbruikt meer stroom, is lawaaiiger en heeft meer optimaliseerde drivers. voor boven 1080p en dan overklokken ok, anders meh.

qua moederbord trouwens.
pricewatch: ASRock 970 Extreme3 R2.0
beetje koeling op de stroomvoorziening is wel goed voor de levensduur en 8320 kan overvolt wel 200w stroom gaan vragen.

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
digital_ownage schreef op zondag 21 juli 2013 @ 11:16:
Ik zou niet een 130 euro kostende case gaan ombouwen! Je kan bijvoorbeeld ook de fractal design core 1000 nemen en die een beetje modden.
Dat kan je doen door bijvoorbeeld de linker zijkant van plexiglas te voorzien, er een usb 3.0 front panel in te zetten und so weiter.
Voorbeeld: http://cdn.overclock.net/...LL-0c559146_DSCF6131.jpeg

edit:
Of nog beter, je gaat naar de kringloop toe oid, zoek daar naar een pc met een case zonder plastic stuff, en mod die.
Als het dan mislukt ben je geen fortuin kwijt aan money en weet je hoe het wel moet.
Opbouwen als in led's inbouwen, fans etc. Geen ernstige verbouwtruck's ofzo hoor. :)
De kast is namelijk geweldig! _/-\o_
Powrskin schreef op zondag 21 juli 2013 @ 12:02:
[...]

koeling is wel voldoende, watercooling gaat nog een hoop extra kosten omdat je dan ook direct de videokaart wilt meenemen (maakt meestal veel meer herrie als cpu).
Is nog wel een gezoek vooral of radiator+fans wel passen bovenin. reken op 200e erbij voor waterkoeling.
kan je wel jaren vooruit, heb het denk ik al wel 10jaar en sommige onderdelen gebruik ik nog steeds (radiator en cpu/gpu blok)

NZXT crafted en aerocool predator zou een radiator die niet te dik is wel moeten passen.
http://cache.futurelooks....ted-Series-Chassis-12.jpg
http://www.aerocool.us/pgs/pgs-b/x3white.htm
Maar voor iemand die nog niet zelf de pc in elkaar gaat zetten en op een scherp budget zit zou ik er helemaal niet aan beginnen. Misschien over een paar jaar als je er wat handiger mee bent?
btw dit had je zelf ook kunnen opzoeken?

Ik zou de pc gewoon door een bekende laten installeren en ja windows is wel aan te komen, maar niet via mij :)

en neej digital ownage dit is niet een goede build:

Hij hoeft geen hdd erin.
videokaart is te duur
http://www.techpowerup.co...TX_760_Jet_Stream/27.html
ssd kan wel 256gb

En owja het moederbord past niet in de kast...
Waterkoeling komt met een maand of 3. Lijkt me erg mooi projectje voor mezelf. En ik begrijp dat je hier wel ongeveer 200-250 euro voor kwijt bent.
Powrskin schreef op zondag 21 juli 2013 @ 12:12:
[...]

nou zo ziet techpowerup het niet, daarbij is hij 33% duurder, verbruikt meer stroom, is lawaaiiger en heeft meer optimaliseerde drivers. voor boven 1080p en dan overklokken ok, anders meh.

qua moederbord trouwens.
pricewatch: ASRock 970 Extreme3 R2.0
beetje koeling op de stroomvoorziening is wel goed voor de levensduur en 8320 kan overvolt wel 200w stroom gaan vragen.
Dus jij zegt een 760 ipv 7970?

Bovendien ga ik zeker overclocken. Ik ben met een 4,0GHZ en 4,5GHz. En eventueel nog een keer 5,0GHZ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital_ownage
Het maakt niet een wereld van verschil uit of je de 7970 neemt of de gtx 760.
De 7970 is wel een stuk beter alleen zuigen de drivers van AMD. (de drivers van AMD zijn alsnog goed genoeg om prima mee te gamen en de 7970 maakt ook makkelijk gehakt van de gtx 760) In principe is de 7970 niet per se nodig, maar het is wel een stuk toekomstbestendiger, zeker als amd de drivers aanpakt zoals het beloofd had, maar amd zegt zo veel al gaat het wel gebeuren.
Verder zou ik niet een nieuwe CPU direct te gaan overclocken. De levensduur gaat er door achteruit en de extra snelheid is in principe niet nodig.

[ Voor 32% gewijzigd door digital_ownage op 21-07-2013 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
digital_ownage schreef op zondag 21 juli 2013 @ 21:23:
Het maakt niet een wereld van verschil uit of je de 7970 neemt of de gtx 760.
De 7970 is wel een stuk beter alleen zuigen de drivers van AMD. (de drivers van AMD zijn alsnog goed genoeg om prima mee te gamen en de 7970 maakt ook makkelijk gehakt van de gtx 760) In principe is de 7970 niet per se nodig, maar het is wel een stuk toekomstbestendiger, zeker als amd de drivers aanpakt zoals het beloofd had, maar amd zegt zo veel al gaat het wel gebeuren.
Verder zou ik niet een nieuwe CPU direct te gaan overclocken. De levensduur gaat er door achteruit en de extra snelheid is in principe niet nodig.
Toekomstbestendig lijkt mij wel handig, dan pak ik dus sowieso de 7970.

Als ik hem direct zou ovc'en. Hoelang gaat hij dan gemiddeld mee? Kan dit nergens op internet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
#ProductPrijsSubtotaal
1ASRock 970 Pro3 R2.0€ 58,95€ 58,95
1NZXT Phantom Wit€ 130,-€ 130,-
1Cooler Master Hyper 412S€ 24,90€ 24,90
1Seasonic M12II 520W€ 56,-€ 56,-
1Plextor PX-128M5S 128GB€ 82,50€ 82,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 857,35

Dan kom ik op deze build uit, zijn er nog dingen waar op te bezuinigen valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital_ownage
Je kan op de kast bezuinigen XD
Wat ook nog een goede is, is dat je voor 8 euro meer de crucial m500 ssd kan nemen. Die is een stuk betrouwbaarder en heeft een beveiliging die al je data wegschrijft als de stroom uitvalt zodat je geen dataverlies kan krijgen of zo maar ik vergeet bij dit aspect constant hoe het precies zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
digital_ownage schreef op maandag 22 juli 2013 @ 09:50:
Je kan op de kast bezuinigen XD
Wat ook nog een goede is, is dat je voor 8 euro meer de crucial m500 ssd kan nemen. Die is een stuk betrouwbaarder en heeft een beveiliging die al je data wegschrijft als de stroom uitvalt zodat je geen dataverlies kan krijgen of zo maar ik vergeet bij dit aspect constant hoe het precies zit.
Haha uiteraard, maar dat was ik niet van plan.

Deze bedoel je? :
pricewatch: Crucial 2.5" M500 120GB

Het is ook mogelijk 2 SSD schijven in je systeem te hebben toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital_ownage
Ja, die bedoel ik.
Ik raad geen 2 ssd schijven aan in 1 systeem. Raid raad ik af met ssd's.
#ProductPrijsSubtotaal
1Aerocool CyborgX€ 71,30€ 71,30
1Aerocool Mechatron Wit€ 73,90€ 73,90
1Aerocool Mechatron Zwart€ 72,22€ 72,22
1Aerocool Sixth Element White Edition€ 79,-€ 79,-
1Aerocool Strike-X Advance€ 56,39€ 56,39
1Aerocool X-Warrior Devil Black Edition€ 44,60€ 44,60
1Cooler Master 690 II Lite (zwart)€ 57,-€ 57,-
1Cooler Master Centurion 5 II zwart€ 57,69€ 57,69
1Cooler Master Centurion 6 Zwart€ 59,50€ 59,50
1Cooler Master CM 690 II Advanced (USB 3.0 version)€ 79,86€ 79,86
1Cooler Master CM Storm Scout 2 Ghost White€ 81,90€ 81,90
1Cooler Master HAF 912 Advanced€ 80,20€ 80,20
1Cooler Master Storm Scout€ 64,50€ 64,50
1Cooler Master Storm Scout II Advanced€ 76,90€ 76,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.041,61

#ProductPrijsSubtotaal
1Aerocool Bx-500€ 75,20€ 75,20
1Aerocool Strike-X GT Devil Red€ 53,22€ 53,22
1Aerocool X-Warrior Devil Red Edition€ 45,79€ 45,79
1Enermax Ostrog GT Zwart / Rood€ 72,07€ 72,07
1Enermax Staray Red ECA3170-BR€ 40,73€ 40,73
1Gelid Solutions DarkForce€ 75,20€ 75,20
1Sharkoon Vaya Value€ 35,99€ 35,99
1Zalman Z7 Plus (Zwart)€ 54,50€ 54,50
1Zalman Z9 Plus€ 47,78€ 47,78
1Zalman Z11 Plus€ 57,80€ 57,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 558,28

Voornamelijk bij aerocool zitten er wat nzxt achtige kasten bij die ook mooi zijn. Bekijk deze allemaal. Deze zijn ongeveer de helft goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Alleen de pricewatch: Zalman Z11 Plus
komt nog een beetje in de richting.

Maar de pricewatch: NZXT Phantom Wit
is gewoon een monster, dan investeer ik liever in een wat duurdere case die ik lang kan gebruiken.
Ik moet er namelijk wel tegen aan kijken dusja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital_ownage
rolandos582 schreef op maandag 22 juli 2013 @ 10:23:
Alleen de pricewatch: Zalman Z11 Plus
komt nog een beetje in de richting.

Maar de pricewatch: NZXT Phantom Wit
is gewoon een monster, dan investeer ik liever in een wat duurdere case die ik lang kan gebruiken.
Ik moet er namelijk wel tegen aan kijken dusja.
Dan investeer je dat geldbedrag in die kast. Ik nsap trouwens niet hoe je deze kast niet het mooist kan vinden: Afbeeldingslocatie: http://csimg.koopkeus.nl/srv/NL/00000050tqxrx3/T/340x340/C/FFFFFF/url/aerocool-xpredator-white.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Ik snap niet hoe je deze kast niet het mooist kan vinden :
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/1320140938.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxmarijn
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-04 23:29
rolandos582 schreef op maandag 22 juli 2013 @ 10:31:
Ik snap niet hoe je deze kast niet het mooist kan vinden :
[afbeelding]
Ik ben het volkomen met je eens!
zelf heb ik deze kast ook staan en het is een plezier om naar te kijken! :)

Kleine tip: deze kast is al wel een beetje verouderd (2011) en op computex dit jaar hebben ze een nzxt phantom 630 (2013) gelanseerd :P (bijna zelfde kast met kleine verbeteringen en USB3!)
Klikkerdeklik

ps: hij is wel iets minder mooi vind ik zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap niet hoe je zoveel geld gaat uitgeven aan een kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxmarijn
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-04 23:29
Verwijderd schreef op maandag 22 juli 2013 @ 12:42:
haha ik vond hem ook 2x te duur. maar ik kreeg hem van me ouders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
xxmarijn schreef op maandag 22 juli 2013 @ 12:35:
[...]

Ik ben het volkomen met je eens!
zelf heb ik deze kast ook staan en het is een plezier om naar te kijken! :)

Kleine tip: deze kast is al wel een beetje verouderd (2011) en op computex dit jaar hebben ze een nzxt phantom 630 (2013) gelanseerd :P (bijna zelfde kast met kleine verbeteringen en USB3!)
Klikkerdeklik

ps: hij is wel iets minder mooi vind ik zelf
Die had ik inderdaad ook gezien, maar die zien er niet uit. Zoveel problemen zou je niet krijgen met deze case lijkt me. En USB3.0 kun je zelf ook regelen. :)
Verwijderd schreef op maandag 22 juli 2013 @ 12:42:
Het oog wil ook wat, en ik betaal toch niet.
xxmarijn schreef op maandag 22 juli 2013 @ 12:45:
[...]

haha ik vond hem ook 2x te duur. maar ik kreeg hem van me ouders :)
Precies, ik ook. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrIezie
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07:16
Lednov schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 10:45:
ja, beide zijn hetzelfde alleen de 8350 is zeg maar af-fabriek al overgeklokt. AMD beweert de betere chips te gebruiken voor deze CPU. de 8320 laat zich overigens ook erg gemakkelijk overklokken, DrLezie zal zo een lezing geven :)
In het begin dat een nieuwe CPU uitkomt, heb je altijd betere en minder goede chips. AMD en Intel hebben daarom dezelfde CPU's maar met andere codes. De beste CPU's worden het duurst verkocht (FX-8350 en i5 4670K), de iets mindere kosten minder, maar hebben ook mindere specs (FX-8320 en i5 4570). De CPU's met problemen kunnen ook nog verkocht worden in sommige gevallen, denk aan een FX43 (2 modules uitgeschakeld, want ze voldoen niet, i5 3350p iGPU voldoet niet). Hoe langer de CPU's gemaakt worden, des te beter de yields (algemene kwaliteit), en hoe kleiner de verschillen en hoe minder "defecte" chips. De FX8 wordt nu al ruim 2 seizoenen gemaakt, en de yields zijn zeer goed. De kans is groot dat je FX-8320 even goed is als een FX-8350.

Niet echt een duidelijke bron over gevonden, maar toch:
http://www.pcguide.com/ref/cpu/char/mfgYield-c.html
Lednov schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 09:56:
PS ik had DrLezie al verwacht eigenlijk, miss is ie met vakantie LOL
Had een zalig lang weekeinde ver weg van m'n pc :)
Lednov schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 11:06:
ja op geheugen na, daar zie ik liever 2x4GB :)
kast is vrij persoonlijk ik vind em schijtlelijk, OP vind em misschien mooi

DrLezie is niet zo heel beroemd of ook wel. geen idee. er waren een paar topic over AMD waar hij goed kon vertellen uit persoonlijke ervaringen met de 8320 (waaruit je eventueel ook kan kiezen) dus had wel verwacht dat hij hier ook zou reageren.
DrLezie is niet beroemd, anders zou men weten dat het Dr Iezie is (hoofdletter i) 8) :P , maar ik heb inderdaad een FX-8320 tot m'n grote tevredenheid waaraan ik al menig uur heb getweaked om een mooi compromis tussen zuinigheid en snelheid te komen.

Mijn raad: ga gewoon voor de FX-8320 en amuseer je met het tweaken van je systeem. Als je echt wilt overklokken, kijk dan wel voor een goed moederbord. De ASRocks zijn zeker niet slecht, maar als je tot en over 5GHz wilt gaan, raad ik een moederbord met 8 phases aan! De Gigabyte in m'n voettekst is (volgens mij) het beste budget overklokbord, anders moet je voor een 990fx chipset gaan!
Bron: http://www.overclock.net/...rboards-vrm-info-database

Ergens las ik iets over een Xbox360 en PS3 waarvan er 1 een triple core had, en de ander een single core: je moet begrijpen dat de MINST sterke de beperkende component is. Als je spel moet werken op een triple core en een single core console, dan schrijf je je code voor een single core. Als je spel moet werken op een octa core en een octa core console, dan schrijf je je code voor een octa core. Lijkt me nogal logisch. => games zullen sneller dan sommigen denken/willen evolueren naar 8 cores. ;)
Bron:
http://www.eurogamer.net/...fing-your-pc-for-next-gen

En dank je voor de erkenning Lednov _/-\o_

PS: ik vraag me wel af hoe ik op de paylist van Intel kan terechtkomen, voor een klein bedragje wil ik gerust van (niet onderbouwde) mening veranderen.
PS2: zelf bronnen geven ipv ze alleen maar te vragen is respect tonen tov je mede tweaker. ;)

[ Voor 0% gewijzigd door DrIezie op 22-07-2013 16:09 . Reden: (hoofdletter i) ]

Assumption is the mother of all F'-ups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Thanks voor het advies Dr Iezie!

Even over het moederbord, zodra ik wil gaan overclocken. Dan ga ik het moederbord vervangen. Dus stel je voor ik ga over 1/2 maanden beginnen met een overclock naar 3,9GHz. Dan bestel ik een nieuwe moederbord, ook omdat de ruimte in het budget daar nu niet echt voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital_ownage
>wil wel z'n kast vol hangen met 7 fans (weet ik via PM)
>kan niet 30-40 euro extra kwijt voor een beter mobo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
digital_ownage schreef op maandag 22 juli 2013 @ 16:40:
>wil wel z'n kast vol hangen met 7 fans (weet ik via PM)
>kan niet 30-40 euro extra kwijt voor een beter mobo
Haha, ik heb het ook niet over volgende week hé. Maar dan moet ik me vader weer lief gaan aankijken. Bovendien is dit lijstje gebasseerd op een pricewatch. Dan moet je bij alle webshops 1 onderdeel bestellen, en dat werkt ook niet helemaal.

Dus er gaat snel 20-30 euro bij op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrIezie
rolandos582 schreef op maandag 22 juli 2013 @ 16:35:
Thanks voor het advies Dr Iezie!

Even over het moederbord, zodra ik wil gaan overclocken. Dan ga ik het moederbord vervangen. Dus stel je voor ik ga over 1/2 maanden beginnen met een overclock naar 3,9GHz. Dan bestel ik een nieuwe moederbord, ook omdat de ruimte in het budget daar nu niet echt voor is.
Je moet je moederbord pas vervangen als je zwaarder gaat overklokken hoor ;) . Mijn 3.9GHz overklok is een zéér voorzichtige overklok. Mijn CPU gaat gemakkelijk naar 4,2 GHz met de stock cooler. Als je PC een goede airflow heeft, kan je je CPU zeker veilig tot 4,2GHz overklokken met dit moederbord.

Maar het lijkt me voordeliger om meteen het Gigabyte moederbord te nemen. Ook moet je anders alles gaan overbouwen op een nieuw moederbord, en dan ben je wel even bezig (als je dit leuk vindt, is het natuurlijk een pro om later je mobo te vervangen :P ). Als je zwaar wilt gaan overklokken, schaf dan meteen goede koelpasta aan: Koelpasta topic en als je hierover vragen hebt, stel je ze best aan de specialisten in dat topic ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
DrIezie schreef op maandag 22 juli 2013 @ 16:58:
[...]

Je moet je moederbord pas vervangen als je zwaarder gaat overklokken hoor ;) . Mijn 3.9GHz overklok is een zéér voorzichtige overklok. Mijn CPU gaat gemakkelijk naar 4,2 GHz met de stock cooler. Als je PC een goede airflow heeft, kan je je CPU zeker veilig tot 4,2GHz overklokken met dit moederbord.

Maar het lijkt me voordeliger om meteen het Gigabyte moederbord te nemen. Ook moet je anders alles gaan overbouwen op een nieuw moederbord, en dan ben je wel even bezig (als je dit leuk vindt, is het natuurlijk een pro om later je mobo te vervangen :P ). Als je zwaar wilt gaan overklokken, schaf dan meteen goede koelpasta aan: Koelpasta topic en als je hierover vragen hebt, stel je ze best aan de specialisten in dat topic ;) .
Zwaar overclocken is nu nog lang niet van toepassing. Ik wil eerst wat meer leren mbt tot overclocken en dan voorzichtig richting de 4,0GHz gaan. En dan langzaam nog een beetje hoger, maar ernstige overclocks richting de 5,0GHz. Zo ernstig ga ik het denk ik niet maken.

mbt het moederbord, daar ga ik nog even over denken.
Kan iemand dan het lijstje even in orde maken met de pricewatch: NZXT Phantom Wit case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital_ownage
#ProductPrijsSubtotaal
1ASRock 970 Pro3 R2.0€ 58,95€ 58,95
1NZXT Phantom 630 Wit€ 156,30€ 156,30
1Cooler Master Hyper 612S€ 34,57€ 34,57
1Samsung SH-224BB Zwart€ 14,89€ 14,89
1XFX PRO650W€ 70,50€ 70,50
1Crucial 2.5" M500 120GB€ 89,90€ 89,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 930,11

Heb er net een net iets betere voeding in gepleur'd zodat je ook met een goede OC nog ruim voldoende stroom over hebt voor je GPU die ook aardig gulzig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Waarom de pricewatch: NZXT Phantom 630 Wit
in plaats van de
pricewatch: NZXT Phantom Wit

Als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Niet online
Geen andere kast laten aanpraten hoor, de rest kan nog over gesteggeld worden, maar de kast die jij mooi/het best etc. is nauwlijks discussie over te voeren. Gewoon lekker doen dus. als je er veel fans in doet wel direct goede en vooral stille kopen, anders heb je met 7fans wel erg veel herrie :)

Moederbord beetje zonde als er een nieuwe moet komen, koop gewoon in 1x de goede.

Ik ben ook een AMD fan, maar zal het nog 1x zeggen de gtx760 is een betere koop.
Nog maar een linkje en bedenk erbij dat het ook nog tegen een ghz editie 7970 is die 10% sneller is als wat wordt aangeraden.
http://www.guru3d.com/art..._jetstream_review,17.html
tijd voor wat nieuws AMD!

@digital_ownage: Ik ben een beetje verward en had het idee dat jij wel goede raad aan het geven was.
Nu heb ik toch al een aantal dingen gezien van jou die een kenner niet zou zeggen, je bent duidelijk aan het bijleren dat is ok, maar verkondig je woord niet als waarheid als je het net niet helemaal goed weet.
als vbtje (en nee het is niet het corrigeer het slechte/foute advies topic, beetje jammer ook dat je niet zegt een foutje gemaakt te hebben door een itx kast aan te raden met een atx moederbord)

NEE je cpu gaat niet merkbaar minder lang mee als je overklokt , helemaal tegenwoordig niet meer met overhit beveiliging en goede voltage controle en koelers. alles kan kapot, maar als je een beetje nadenkt en niet gelijk maximaal voltage erop gooit, dan gaat de cpu waarschijnlijk langer mee als iemand die de stock koeler erop houdt en de pc een stofbult laat worden. persoonlijk nog nooit kapotte cpu gehad, zelfs niet waar ik op had zitten solderen (deed hij het alleen tijdelijk niet :P ), moederborden tig.

@DrLezie: stukje over moederborden heb je gelijk in, overklokte octacores verbruiken en hoop stroom en al zal de cpu er niet/nauwlijks onder lijden, het moederbord doet het wel!

Over die bronnen zal ook wel over mij gaan 8) , ik heb genoeg linkjes gegeven en is voor dit topic niet meer relevant, we zullen zien wie er gelijk krijgt.

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Ik raak het complete verhaal even kwijt, want we gaan van systeem naar systeem.

Tot nu toe heb ik dus dit zeker.

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-970A-UD3€ 73,95€ 73,95
1Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9€ 67,99€ 67,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 528,85

Nu is alleen de vraag, welke SSD en welke GPU?

Ik zie er op het moment verschillende voorbij komen, dus ik laat me graag adviseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perfectshot
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-08 11:47
de palit 760 heb ik echt goede verhalen over gehoord. Deze ga ik zelf ook in mijn systeem plaatsen. Ook heb ik die in een vriend zijn pc gebouwd en hij is er erg blij mee. Volgens mij is de prijs kwaliteits verhouding nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital_ownage
Powrskin schreef op maandag 22 juli 2013 @ 18:10:

@digital_ownage: Ik ben een beetje verward en had het idee dat jij wel goede raad aan het geven was.
Nu heb ik toch al een aantal dingen gezien van jou die een kenner niet zou zeggen, je bent duidelijk aan het bijleren dat is ok, maar verkondig je woord niet als waarheid als je het net niet helemaal goed weet.
als vbtje (en nee het is niet het corrigeer het slechte/foute advies topic, beetje jammer ook dat je niet zegt een foutje gemaakt te hebben door een itx kast aan te raden met een atx moederbord)
Heb ik nou een zonnesteek of..?
Heb ik een itx kast aangeraden? Dan heb ik dat helaas niet goed gezien. Ik zie ook helemaal geen dingen om een aanmerking op te maken (wellicht dat ik perongeluk een µatx kast heb aangeraden bij een atx moederbord, maar dat soort dingen heb ik soms wel eens dat ik er totaal overheen kijk...) Verder heb ik toch geen enooooorme mistakes gemaakt?
En over de videokaart:
De gtx760 is ongeveer evengoed als de hd 7950. Dat verschilt per game een beetje. De 7970 is ruim beter dan de 7950 dus moet die ook wel beter zijn dan de gtx 760 of praat ik nu onzin?

Blehhh ik weet het ook niet meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Niet online
als je de reviews erbij pakt (kan nog wel 10linkjes doen, maar de 3 ofzo hier uit het topic lijkt me eerst wel zat), dan is hij op de marge vergelijkbaar met de hd7970 (10% slomer), dan is dit wel een uit de fabriek overklokt modelletje en dat is de XFX hd7970 double dissaption niet, bij mij zou dat wel uitmaken, want dan ging de 7970 van 900mhz naar 1300mhz onder waterkoeling en zoveel % kan de 670 niet omhoog, maar dat gaat de TS toch niet doen. en dan scheelt het gewoon 30% geld voor maar 10% minder prestatie, makkelijke keuze.

Over de kast: kan iedereen gebeuren maakt ook niet uit, maar zou wel lullig zijn als het besteld werd, winkels denken er vaak niet over na namelijk. Daarom is het met dat soort dingen wel belangrijk zorgvuldig te zijn imo.

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Niet online
rolandos582 schreef op maandag 22 juli 2013 @ 18:24:
Ik raak het complete verhaal even kwijt, want we gaan van systeem naar systeem.

Tot nu toe heb ik dus dit zeker.

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 528,85

Nu is alleen de vraag, welke SSD en welke GPU?

Ik zie er op het moment verschillende voorbij komen, dus ik laat me graag adviseren.
voeding nog even wisselen naar seasonic modulair 520w.
gpu imo palit gtx670
ssd vind 240gb crucial m500

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Powrskin schreef op maandag 22 juli 2013 @ 20:39:
[...]

voeding nog even wisselen naar seasonic modulair 520w.
gpu imo palit gtx670
ssd vind 240gb crucial m500
Ik had eerst de 520W maar om toekomst gericht te blijven heb ik een grotere voeding gepakt.
Ook omdat ik zeker wel een SLI optie wil overwegen in de toekomst en dan is de voeding alvast aanwezig.

EDIT :
Worden de GTX670 en de GTX760 niet door elkaar gehaald nu?
Maak mij een complete plaatje, volgens mij gaan we nu ruim over de €900,-.

[ Voor 22% gewijzigd door rolandos582 op 22-07-2013 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Niet online
rolandos582 schreef op maandag 22 juli 2013 @ 20:52:
[...]

Ik had eerst de 520W maar om toekomst gericht te blijven heb ik een grotere voeding gepakt.
Ook omdat ik zeker wel een SLI optie wil overwegen in de toekomst en dan is de voeding alvast aanwezig.

EDIT :
Worden de GTX670 en de GTX760 niet door elkaar gehaald nu?
Maak mij een complete plaatje, volgens mij gaan we nu ruim over de €900,-.
sorry bedoel natuurlijk de 760 al is het verschil qua typen en in het echt erg klein met de 670 :p

SLI zou ik nooit aan beginnen, kost meer stroom, meer herrie, meer gedoe met drivers, werkt niet met elk spel, is niet 100% meer prestatie. veel nadelen weinig voordelen.
mensen die sli draaien denken vaak meer dat ze veel prestatie winst hebben als dat het daadwerkelijk is.
of het is een ego ding. In elk geval 2 kaarten die niet het allersnelst zijn in Cf of Sli draaien vind ik al een slecht idee of je moet er al 1 gratis hebben gekregen. Zelf ook wel een paar keer gehad, leuk voor 3dmark verder veel gedoe.

Is de 760 te langzaam dan gaat hij op vraag en aanbod hier en met een bedrag bijleggen heb je weer een betere gpu de gtx960 ofzo.

lijstje kan je aardig invullen zo toch?
gaan we daar morgen weer op schieten :P

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital_ownage
Powrskin schreef op maandag 22 juli 2013 @ 20:38:
als je de reviews erbij pakt (kan nog wel 10linkjes doen, maar de 3 ofzo hier uit het topic lijkt me eerst wel zat), dan is hij op de marge vergelijkbaar met de hd7970 (10% slomer), dan is dit wel een uit de fabriek overklokt modelletje en dat is de XFX hd7970 double dissaption niet, bij mij zou dat wel uitmaken, want dan ging de 7970 van 900mhz naar 1300mhz onder waterkoeling en zoveel % kan de 670 niet omhoog, maar dat gaat de TS toch niet doen. en dan scheelt het gewoon 30% geld voor maar 10% minder prestatie, makkelijke keuze.

Over de kast: kan iedereen gebeuren maakt ook niet uit, maar zou wel lullig zijn als het besteld werd, winkels denken er vaak niet over na namelijk. Daarom is het met dat soort dingen wel belangrijk zorgvuldig te zijn imo.
Ah dat is waar ook, ik wist ergens vaag in m'n hoofd dat er iets met die kaarten aan de hand was, maar was vergeten wat het exact was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Dus dan is dit de setup op dit moment?

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-8320 Black Edition€ 136,60€ 136,60
1Palit GeForce GTX 760 2GB Jetstream€ 233,80€ 233,80
1NZXT Phantom Wit€ 129,50€ 129,50
1Samsung SH-224BB Zwart€ 14,70€ 14,70
1XFX PRO650W€ 69,60€ 69,60
1Plextor PX-128M5S 128GB€ 82,30€ 82,30
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 843,01

Is een GTX 770 de moeite waard? Uit de testen komt hij wel stukken beter naar voren.
Bron : Klik

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI GeForce GTX 770 2GB Twin Frozr OC€ 361,50€ 361,50
1Palit GeForce GTX 770 Jetstream 2GB€ 359,-€ 359,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 720,50

[ Voor 17% gewijzigd door rolandos582 op 23-07-2013 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dan ook 130 euro duurder. Je moet zelf bepalen of je die er aan wilt uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrIezie
Powrskin schreef op maandag 22 juli 2013 @ 18:10:
[...]

@DrLezie: stukje over moederborden heb je gelijk in, overklokte octacores verbruiken en hoop stroom en al zal de cpu er niet/nauwlijks onder lijden, het moederbord doet het wel!

Over die bronnen zal ook wel over mij gaan 8) , ik heb genoeg linkjes gegeven en is voor dit topic niet meer relevant, we zullen zien wie er gelijk krijgt.
Dr iezie ;) Ik heb me een beetje ingelezen omtrend moederborden, duurt wel een tijdje tegen dat je de belangrijke dingen doorhebt, zeker voor AMD is dit belangrijk aangezien je op elk 970 en 990 chipset moederbord kan overklokken.

De bronnen gaat zeker niet over jouw hoor, ik noem hierover geen namen omdat ik dat niet proper vind. Maar als je je toch aangesproken voelt :P

Ik ben niet super op de hoogte van de 7970, maar ik wil wel voor 1 ding waarschuwen: er zijn zeer veel sites die alleen benchen wanneer de GPU uitkomt, en later deze benches vergelijken met een nieuwe kaart die ruim 6 maand later uitkomt. Wat er eigenlijk moet gebeuren: "oude" GPU opnieuw benchen met de laatste drivers, en deze vergelijken met de nieuwe GPU. Ik heb op verschillende sites (ook hier op tweakers :-( ) deze fout gezien mbt de vergelijking GTX760 <=> AMD 7950 . Zeer goede reviews zullen de driver versie van alle geteste GPU's vermelden (ze zijn zeldzaam). Op de link die je geeft, is de 7970 (niet GHz) net iets beter dan een GTX760 hoor ;) (als dat de meerprijs rechtvaardigd...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital_ownage
Hmm, iets wat me nu net naar binnen schoot: De drivers van AMD zijn nog steeds niet het je van het zoals bij nvidia, maar qua pure specs is de 7970 van amd een heel stuk beter dan de gtx 760.
Het staat me vaag bij dat de drivers van de AMD kaarten bij de release van de 8xxx serie van AMD uit moet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrIezie
digital_ownage schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 11:35:
Hmm, iets wat me nu net naar binnen schoot: De drivers van AMD zijn nog steeds niet het je van het zoals bij nvidia, maar qua pure specs is de 7970 van amd een heel stuk beter dan de gtx 760.
Het staat me vaag bij dat de drivers van de AMD kaarten bij de release van de 8xxx serie van AMD uit moet komen.
Dat is inderdaad de reden waarom ik bijna altijd zal kiezen voor nVidia, in het verleden heb ik een ATI gehad waarmee ik alleen maar problemen had |:( (heb daarna wel nog een goede cadeau gehad van m'n broer, maar de imagoschade was bij mij een feit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3st0r
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 03-12-2024
Leuk topic, doet veel stof opwaaien zie ik...Zie dat je nog vragen hebt over de GPU. Zie twee dingen: ATI vs nVidia, en GTX 770 of niet.

Over ATI vs nVidia ben ik het helemaal eens met DrIezie: ik zou nVidia pakken. Heb een aantal keer maten om me heen gezien met ATI kaarten... en dat is vrij regelmatig gezeik. De meest recente is een leuke driver error waar het beeld om de zoveel tijd zwart werd voor 2-3 seconde tijdens gamen om vervolgens weer gewoon terug te komen. Ik heb zelf altijd nVidia kaarten gebruikt, en heb er vrijwel nooit gezeur mee.

Over de GTX 770 of niet... het is echt een hele goede kaart. Dat is absoluut waar. Je moet je wel afvragen: wil je die extra Euros er aan uitgeven? Het komt heel vaak voor (en ik heb daar ook last van...) wanneer je zegt: ik geef er maximaal 900 euro aan uit, je toch al snel denkt "ach... die 20 euro extra, ach... die 50 euro extra... ach... die 100 euro extra..." enzovoorts. Waar ga je stoppen? De GTX 760 is een prima kaart gezien jou budget, geloof dat die van MSI momenteel de beste is (heb ik gelezen ergens, sorry geen bron meer). De GTX 770 is beter. Maar goed, daar betaal je ook meer voor. De keuze ligt in die bij jou. Wel een goede review van een GTX 770 voor de beeldvorming (deze is van MSI):

http://www.techpowerup.com/reviews/MSI/GTX_770_TF_Gaming/

Succes met je keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
@ r3st0r, daar ontkom je niet aan. En dat wist ik van te voren, als ik een maximum van €900,- had ingesteld kom je uiteindelijk tegen de €1000,- aan.

Nu stel ik hem in op €700-800,- en zit ik rond de €900,-. Wat voor mij overigens prima is.

Over de GTX770, van wat ik gehoord/gelezen heb is het inderdaad een prima kaart, maar het verschil merk je met normaal gamen niet. Of je moet het wel heel gek gaan brengen.

Ik wil gewoon het maximale uit mijn budget trekken, en dat moet ook wel lukken.

Over de pricewatch: Palit GeForce GTX 760 2GB Jetstream
Is dit de beste kaart gezien het budget? Of zijn er nog andere mogelijkheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3st0r
Fair enough! Zoals ik zei: jou keuze.

Met de GTX 760 heb ik weinig ervaring helaas. Ik heb twee weken terug ergens eens gelezen dat de MSI GTX 760 de beste van het stel was... maar ik heb daar helaas geen bron meer van (heb nog even gezocht voor je...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrIezie
SmokingCrop schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 21:11:
[...]

een bron is wel zo handig om te zien :)
http://www.techpowerup.co...GTX_760_TF_Gaming/26.html
http://www.techpowerup.co...TX_760_Jet_Stream/26.html

pricewatch: MSI GeForce GTX 760 Twin Frozr Gaming

Idle
MSI / 29°C / 25 dB(A)
Palit / 35°C / 26 dB(A)

Load
MSI / 69°C / 27 dB(A)
Palit / 73°C / 36 dB(A)

zeg dus maar gerust, een veel beter koeler d:)b
http://tweakers.net/ext/f/VIVGlx9gnQAD8PQsB9YccrkN/full.jpg

In andere topics gevonden na een beetje opzoekwerk.

=> MSI heeft een betere koeler en koeling is zeer belangrijk voor chips => MSI is de betere kaart.

[ Voor 5% gewijzigd door DrIezie op 23-07-2013 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Niet online
ben niet echt iemand die op 1 website afgaat, maar het techpowerup toch wel redelijk hoog zitten.
hier lijkt het toch wat minder verschil.
http://hexus.net/tech/rev...zr-gaming-series/?page=10
de boost bij Palit is ook 50mhz hoger, marge verschil maar toch., ik zeg beide ok koelers en zeker goed genoeg voor de zuinige 760 serie.

770 is wel heel veel duurder.
meer uit het budget halen zou ik een grotere ssd doen.

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Grotere SSD is wel aan afweging die ik aan het maken ben,

Als we het hebben over een 250/256GB schijf, wat kan je me dan aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrIezie
rolandos582 schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 01:02:
Grotere SSD is wel aan afweging die ik aan het maken ben,

Als we het hebben over een 250/256GB schijf, wat kan je me dan aanraden?
pricewatch: Plextor PX-256M5S 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3st0r
Eens met de Plextor! Hele mooie SSD dat. Heb em ook, is zijn geld dubbel en dwars waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Prima, ik was er ook al een beetje vanuit gegaan dat de Plextor 256GB voorbij zou komen.

Overigens qua speaker boxen kwam ik dit setje tegen,
pricewatch: Logitech Z-506

voorganger van de Z906, maar met mijn 250 euro vind ik dat iets teveel.
Is de Z506 zijn geld waard of is er een beter alternatief tot 75 euro?

EDIT :
Ik zie af van de dure case, ik ga nu voor een
pricewatch: Zalman Z11 Plus
Of
pricewatch: NZXT Lexa S

Gewoon gezien, het een dure maar mooie kast blijft. Maar het gaat om de inhoud.
Dat betekent dat er ruimte in het budget is, van maximaal 850-875 euro.

[ Voor 35% gewijzigd door rolandos582 op 24-07-2013 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital_ownage
De crucialm m500 is ook een erg goede en heeft een ingebouwde beveiliging voor als de stroom uitvalt (of het was iets in die richting) maar de plextor is in real world performance juist weer erg goed.

[ Voor 138% gewijzigd door digital_ownage op 24-07-2013 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-8320 Black Edition€ 132,90€ 132,90
1Gigabyte GA-970A-UD3€ 77,50€ 77,50
1Palit GeForce GTX 760 2GB Jetstream€ 232,-€ 232,-
1NZXT Lexa S€ 68,-€ 68,-
1Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9€ 67,90€ 67,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 779,47

Er is dus nog budget over. Is een 256GB SSD dan de meeste logische optie?
Of is een upgrade van videokaart een betere optie?

Ik heb nog een externe HDD van 1GB dus die gebruik ik nu ook tot ik er een in mijn systeem plaats.

Budget is dus tot €850 - €875.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrIezie
rolandos582 schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 15:27:
#ProductPrijsSubtotaal
1Palit GeForce GTX 760 2GB Jetstream€ 232,-€ 232,-
1NZXT Lexa S€ 68,-€ 68,-
1Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9€ 67,90€ 67,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 779,47

Er is dus nog budget over. Is een 256GB SSD dan de meeste logische optie?
Of is een upgrade van videokaart een betere optie?

Ik heb nog een externe HDD van 1GB dus die gebruik ik nu ook tot ik er een in mijn systeem plaats.

Budget is dus tot €850 - €875.
Een SSD van 256GB is sneller, maar duurdere GPU zal meer effect hebben op het gamen, hangt er vanaf wat je het belangrijkst vindt, maar een betere GPU is meteen een pak duurder en dan ga je over je budget (AMD 7950 zou ik niet aanraden, en een GTX770 is 130€ duurder . Ik zou gaan voor de SSD, dan heb je zeker genoeg schijfruimte en een snellere systeemschijf ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
DrIezie schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 16:30:
[...]

Een SSD van 256GB is sneller, maar duurdere GPU zal meer effect hebben op het gamen, hangt er vanaf wat je het belangrijkst vindt, maar een betere GPU is meteen een pak duurder en dan ga je over je budget (AMD 7950 zou ik niet aanraden, en een GTX770 is 130€ duurder . Ik zou gaan voor de SSD, dan heb je zeker genoeg schijfruimte en een snellere systeemschijf ;) .
#ProductPrijsSubtotaal
1Palit GeForce GTX 770 Jetstream 2GB€ 354,30€ 354,30
1Zalman Z11 Plus€ 54,-€ 54,-
1Corsair Vengeance CMZ8GX3M1A1600C10€ 61,-€ 61,-
1XFX Pro 550W€ 51,50€ 51,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 862,77

Zoiets zou toch kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Niet online
kan, maar voor games vind ik 128gb eigenlijk te weinig en het is toch wel lekker allemaal op ssd te hebben.

geluidssetje doet dus niet mee met het budget?
echt beter als de z506 is er niet als je rond die prijs wilt blijven, het is ook genoeg als je maar niet een hele grote ruimte hebt waar de pc staat.

positionering doet ook nog wel veel, afhankelijk van hoe de ruimte gevormd is, ik heb bv een aantal hoeken en nissen, waar snel bass blijft hangen.

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Nee de Z506 doet niet mee, die heb ik inmiddels al aangeschaft. Even langs de mediamarkt gegaan en voor 60 euro kunnen meenemen.

Wellicht dan toch overstappen op een 256GB met een 760 of .. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital_ownage
rolandos582 schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 18:23:
Nee de Z506 doet niet mee, die heb ik inmiddels al aangeschaft. Even langs de mediamarkt gegaan en voor 60 euro kunnen meenemen.

Wellicht dan toch overstappen op een 256GB met een 760 of .. ?
Of je doet niet zo pauper en neemt een 256GB ssd en een 770.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
digital_ownage schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 19:31:
[...]

Of je doet niet zo pauper en neemt een 256GB ssd en een 770.
Hahaha, dat heeft niks met pauper te maken vriend. Pauper's kunnen geen fatsoenlijke computer betalen.

Is er trouwens een goede webshop die de meeste dingen op voorraad heeft en snelle levering heeft? Kan deze webshops niet zo snel vinden. Bijvoorbeeld Azerty vind ik een goede webshop, maar heeft bijna niks op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rolandos582 schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 19:38:
[...]

Hahaha, dat heeft niks met pauper te maken vriend. Pauper's kunnen geen fatsoenlijke computer betalen.

Is er trouwens een goede webshop die de meeste dingen op voorraad heeft en snelle levering heeft? Kan deze webshops niet zo snel vinden. Bijvoorbeeld Azerty vind ik een goede webshop, maar heeft bijna niks op voorraad.
Word waarschijnlijk wel een uitdaging om een zaak te vinden die alles binnen een dag kan leveren. Azerty is bij mijn weten en van de beste pc webshops. Je kan nog ff bij alternate kijken ofzo maar grote kans dat ze daar iets anders neit op voorraad hebben :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Verwijderd schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 19:57:
[...]

Word waarschijnlijk wel een uitdaging om een zaak te vinden die alles binnen een dag kan leveren. Azerty is bij mijn weten en van de beste pc webshops. Je kan nog ff bij alternate kijken ofzo maar grote kans dat ze daar iets anders neit op voorraad hebben :(
Alternate heb ik ook ervaring mee maar die is ook een stuk duurder.

4launch heeft alles op voorraad voor redelijke prijzen. Bijna bij alles 1 van de goedkoopste en voor 22.00 besteld de volgende dag in huis.

Iemand ervaring met deze shop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
rolandos582 schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 19:58:
[...]

Alternate heb ik ook ervaring mee maar die is ook een stuk duurder.

4launch heeft alles op voorraad voor redelijke prijzen. Bijna bij alles 1 van de goedkoopste en voor 22.00 besteld de volgende dag in huis.

Iemand ervaring met deze shop?
Check de ShopSurvey. Heb daar zelf van alles daar besteld in het verleden, nooit problemen mee gehad. De ShopSurvey zegt alleen altijd meer dan de ervaring van mij alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
PilatuS schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 20:03:
[...]

Check de ShopSurvey. Heb daar zelf van alles daar besteld in het verleden, nooit problemen mee gehad. De ShopSurvey zegt alleen altijd meer dan de ervaring van mij alleen.
Klopt direct even gedaan, en dat ziet er goed uit. Natuurlijk zijn er altijd gevallen waarin dit niet zo is, maar dat hou toch wel.

Het feit waar ik even mee zit, dat 1/2 delen niet aanwezig zijn of niet op voorraad zijn. Even een vervanger zoeken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbedem
  • Laatst online: 11-03 17:35
Je kan dit allemaal automatisch laten berekenen via je wenslijst -> bestelkosten berekenen.
Zet gewoon de maximale levertijd op 2 dagen ofzo en dan krijg je vanzelf de combinatie van winkels die het goedkoopst is. Je kan zelfs winkels uitsluiten met een te lage score. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Niet online
rolandos582 schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 20:11:
[...]

Klopt direct even gedaan, en dat ziet er goed uit. Natuurlijk zijn er altijd gevallen waarin dit niet zo is, maar dat hou toch wel.

Het feit waar ik even mee zit, dat 1/2 delen niet aanwezig zijn of niet op voorraad zijn. Even een vervanger zoeken dus.
dit topic loopt al weer een tijdje en dan moeilijk doen over 2 dagen levertijd? maakt mij niet uit, maar hier ga je of voor betalen of mindere onderdelen voor krijgen.

geheugen is nog wel te veranderen maar verder.

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital_ownage
afuture is ook goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hydrargyrum
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-09-2024
4launch is erg goed, ik heb geen ervaring met verzenden, maar ik ben daar zo'n 1500 euro armer geworden met afhalen. Als je in de buurt van eindhoven woont kan je bij de combi zercom-4launch af gaan halen, alleen zercom en levertijden zijn geen beste vrienden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Powrskin schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 22:01:
[...]

dit topic loopt al weer een tijdje en dan moeilijk doen over 2 dagen levertijd? maakt mij niet uit, maar hier ga je of voor betalen of mindere onderdelen voor krijgen.

geheugen is nog wel te veranderen maar verder.
Wachten hou ik niet van en lijkt me ook overbodig. Ik kan nu alles krijgen behalve CPU die duurt weer 3 dagen. Dus dan maar een paar euro meer.
Komt als goedkoopste uit de bus, en kan 5 onderdelen leveren binnen 24 uur. Met combinatie van andere shop moet binnen 24 uur te doen zijn dus.
hydrargyrum schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 22:46:
4launch is erg goed, ik heb geen ervaring met verzenden, maar ik ben daar zo'n 1500 euro armer geworden met afhalen. Als je in de buurt van eindhoven woont kan je bij de combi zercom-4launch af gaan halen, alleen zercom en levertijden zijn geen beste vrienden.
Juist, ik kom uit omgeving Groningen dus beetje ver rijden. :)
Maar toch bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Heb de boel besteld, hopelijk komt morgen alles binnen. Ik denk het wel.

Zal wel even wat foto'tjes plaatsen in dit topic. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3st0r
Tof! Succes ermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital_ownage
Leuke build, have fun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrIezie
Super, we kijken al uit naar foto's van je build :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Thanks allen, ik ga het maar gewoon proberen en we zien wel waar het schip strand.

Kort vraagje nog ;
pricewatch: Gigabyte GA-970A-UD3

Dit moederbord ondersteunt ook 7.1 geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lednov
rolandos582 schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 12:46:
@ r3st0r, daar ontkom je niet aan. En dat wist ik van te voren, als ik een maximum van €900,- had ingesteld kom je uiteindelijk tegen de €1000,- aan.

Nu stel ik hem in op €700-800,- en zit ik rond de €900,-. Wat voor mij overigens prima is.
das onzin, er wordt hier op tweakers alleen vrij makkelijk geld van een ander uitgegeven zonder te kijken naar hoe en wat. want ja, het budget is er toch... en ach voor dat beetje meer....
ik vind het de sport om het zo goedkoop mogelijk te doen, en alleen als het echt niet anders kan over een budget heen te gaan. bijvoorbeeld wanneer de (hoge) wensen en (lage) budget niet overeenkomen.

ja heeft 7.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Past de CoolerMaster 612S wel op een Gigabyte970?

Ik kan maar niet de juiste brackets vinden om hem goed te monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Niet online
YouTube: Cooler Master Hyper 612S CPU Cooler AMD socket installation

en vergeet de koelpasta niet!

[ Voor 11% gewijzigd door Powrskin op 26-07-2013 17:17 ]

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Top, alleen blijkbaar zit er bij mijn plextor geen bracket. Even een oplossing verzinnen.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-07 17:30

Liveshort

Certified Crazy Person

Een SSD bevat geen bewegende delen, die kun je dus zonder je zorgen te maken los laten hangen of met dubbelzijdig tape tegen de wand/bodem plakken. Mocht je dit niet mooi vinden worden er ook wel 3,5 inch naar 2,5 inch brackets verkocht. (pricewatch: Corsair Bracket van 2,5 naar 3,5 inch)

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Liveshort schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 19:35:
Een SSD bevat geen bewegende delen, die kun je dus zonder je zorgen te maken los laten hangen of met dubbelzijdig tape tegen de wand/bodem plakken. Mocht je dit niet mooi vinden worden er ook wel 3,5 inch naar 2,5 inch brackets verkocht. (pricewatch: Corsair Bracket van 2,5 naar 3,5 inch)
Juist, bedankt voor de tip. Dan ga ik verder met mijn onoverzichtelijke kabel aansluit truck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
NVM.

[ Voor 97% gewijzigd door rolandos582 op 27-07-2013 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Alles is toch nog goedgekomen en hij loopt. Windows 8 Pro is de os geworden en dit werkt inmiddels ook allemaal.

Toen ik toch bezig was dit ook maar direct even gedaan :
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/wj9ok2.png

Ziet er volgens mij allemaal wel stable uit.

Foto's van de build zal ik zsm online zetten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital_ownage
Heb je er nou een 1600x900 scherm op gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
digital_ownage schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 17:40:
Heb je er nou een 1600x900 scherm op gezet?
Nope, 1920x1080.

Geen idee waarom de afbeelding in 1600x900 word weergegeven trouwens.

[ Voor 16% gewijzigd door rolandos582 op 27-07-2013 18:13 ]

Pagina: 1 2 Laatste