Misschien een gekke vraag, maar hoe zie je het verder als je het configureren achter de rug hebt? Zelf begin ik nogal het idee te krijgen dat je, je tijd aan het verdoen bent. Xampp onder Windows is namelijk niet te vergelijken als Apache, PHP, MySQL e.d. onder Linux.Anoniem: 524115 schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 20:32:
Ik vraag liever teveel dan te weinig. Nee, ben geen serverbeheerder absoluut niet, maar ben al zover gekomen dus maak het dan liever ook af, en dan ff kijken of 't gaat ja of nee.
Daarnaast kun je Xampp ook beter niet gebruiken voor je internetsite(s) omdat het voor development is en juist te onveilig is in gebruik onder Windows:
BronAs mentioned before, XAMPP is not meant for production use but only for developers in a development environment. The way XAMPP is configured is to be open as possible and allowing the developer anything he/she wants. For development environments this is great but in a production environment it could be fatal.
Je weet dat je met minimale kennis zekers niet moet beginnen met het openstellen van één of meerdere porten in je router (of openstellen in je firewall) ? Anders behoor je op korte termijn misschien zelfs tot één van de vele botnet's of spambots etc.
Overigens is het goed draaien onder Windows verre van vergelijkbaar met Linux of FreeBSD. In dat laatste geval gaat het nog vele malen verder.
Persoonlijk zou ik het simpel houden, je spreekt dacht ik over meerdere websites? Pak een VPS'je met DirectAdmin installatie. Dan heb je alles in één klap af, daarin is ook de meeste ondersteuning te vinden in het Nederlands en Engels.
Pak daarnaast een Virtual Machine (thuis) installeer Ubuntu Server o.i.d. en ga hier eens mee aan de gang. Geloof mij, er gaat een hele wereld voor je open en je zult zien dat de omvang qua hulp en ondersteuning onwijs groot is.