Toon posts:

1750 euro gaming PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben van plan een gaming pc samen te stellen met het budget van 1750 euro. Ik heb zelf al met, met hulp van anderen, een wenslijst samengesteld en vroeg mij af of alles wel soepel zou lopen en of alles wel in de case past.

Ik heb zelf nog mijn twijfels of ik wel voor deze PSU moet gaan. Ik ben verteld om nooit te gaan voor de 'budget line' PSUs. Is het een goed idee om mijn PSU te vervangen met de Corsair HX750W?

Dank u! :)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 4770K Boxed€ 304,-€ 304,-
1Asus Z87-PRO€ 169,99€ 169,99
2Gigabyte GV-N770OC-2GD€ 364,-€ 728,-
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 76,85€ 76,85
1Corsair Carbide 500R Black€ 93,50€ 93,50
1Noctua NH-U14S€ 64,-€ 64,-
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU€ 119,80€ 119,80
1Corsair CX750M€ 83,01€ 83,01
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 89,-€ 89,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.728,15

• Lednov
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-12-2025
en dit kon iet in je andere topic omdat...?

Verwijderd

idd, 3 topics voor 1 vraag is wat overbodig. Misschien ziet hij dat zelf ook wel in? Ook hoef je bij een al compleet samengesteld systeem niet constant opnieuw na te vragen of het goed is. De discussie is eindeloos en zeer vermoeiend en tijd rovend :). Als hulp heb ik je lijstje terug gekopieerd naar je oude topic en een reactie gegeven! al hier: Verwijderd in "Game pc rond 1500 euro" Ook is het niet toegestaan om binnen 24u een reply te geven op je eigen topic en zeker geen topics kopieren!

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2013 12:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 12:38:
idd, 3 topics voor 1 vraag is wat overbodig. Misschien ziet hij dat zelf ook wel in? Ook hoef je bij een al compleet samengesteld systeem niet constant opnieuw na te vragen of het goed is. De discussie is eindeloos en zeer vermoeiend en tijd rovend :). Als hulp heb ik je lijstje terug gekopieerd naar je oude topic en een reactie gegeven! al hier: Verwijderd in "Game pc rond 1500 euro" Ook is het niet toegestaan om binnen 24u een reply te geven op je eigen topic en zeker geen topics kopieren!
nee, je hebt gelijk. Ik maakt nieuwe threads aan omdat de build steeds veranderde (van 1500 naar 1750 euro). Ik ben van andere forums gewend om nieuwe threads aan te maken als het onderwerp teveel afweek, en bovendien dacht ik dat het handig is voor andere mensen die ook een 1500 of 1750 euro gaming pc wouden samenstellen. Dan kunnen ze gelijk zien aan de thread titels welke ze willen.
In ieder geval, erg bedankt voor de reactie op de vorige thread!
Ik heb nu wel weer een vraag over GTX 780 vs. 2-way SLI GTX 770's, maar dat schrijf ik wel in de 1500 euro thread.

• mirp
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 31-07-2022
Ik heb zelf nog mijn twijfels of ik wel voor deze PSU moet gaan. Ik ben verteld om nooit te gaan voor de 'budget line' PSUs. Is het een goed idee om mijn PSU te vervangen met de Corsair HX750W?

Je voeding is een goede voeding gebouwd met goede componenten.

http://www.hardwaresecret...Power-Supply-Review/775/1

http://www.newegg.com/Pro...%29&Page=1#scrollFullInfo

http://www.amazon.com/Cor...?ie=UTF8&showViewpoints=1

Mocht je meer willen uitgeven dan kun je hiervoor gaan:

http://www.hardwaresecret...-Power-Supply-Review/1591

pricewatch: Seasonic X-750 V2

http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16817151087

http://www.amazon.com/Sea...?ie=UTF8&showViewpoints=1

Ik ben gen expert wat voedingen betreft. Je zou kunnen kijken of the mask een antwoord voor je heeft: [BBG aanschaf] Voedingen - Deel 29

Verwijderd

Welke games speel je en op welke resolutie wil je gamen?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 13:37:
Welke games speel je en op welke resolutie wil je gamen?
Ik ben van plan om next gen. games (BF4, Titanfall etc.) op 1920x1080 te spelen, het liefst op max settings met een zo hoog mogelijke fps (boven 60 in ieder geval).

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2013 13:45 ]

• mirp
AA op max?

60 fps, is dat average fps?

Verwijderd

Topicstarter
mirp schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 15:21:
AA op max?

60 fps, is dat average fps?
Current gen. games zou ik zeker op AA max willen spelen met 120fps of hoger. Next gen games wil ik op minimaal 60 fps op AA max spelen. Het liefst natuurlijk nog steeds rond de 120fps.

• KetchupFTW
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-12-2022
Ik neem aan dat je een 120HZ monitor hebt?

Verwijderd

Topicstarter
KetchupFTW schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 16:53:
Ik neem aan dat je een 120HZ monitor hebt?
Klopt

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-04 02:02

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Ik heb zelf ook een 128gig SSD, dit was voornamelijk omdat toentertijd het allemaal nog vrij duur was.
Uiteindelijk swap ik een aantal games, meestal speel ik een spel voor een tijdje, echter moet ik hem dan toch verwijderen omdat mijn SSD weer vol zit als ik een ander spel wil installeren.
Tegenwoordig is het niet gek als een spel tegen of over de 15gig zit, dat naast je OS en je zit zo op de 100gig.. daarom raad ik je dan ook aan om voor 256gig SSD te gaan.

Daarnaast is mijn ervaring dat 1 videokaart van 500-600 euro beter is dan welke videokaart dan ook gecombineerd. Met SLI e.d. heb je meestal niet de volledige kracht, dan dat je zou hebben met 1 singel kaart. Daarbij gezien heb je ook meer mogelijkheden om bijvoorbeeld over 2 jaar een extra videokaart erbij te prikken. Dan heb je een goedkope vid. upgrade voor wanneer je dat echt nodig heb.

[ Voor 29% gewijzigd door Douweegbertje op 17-07-2013 17:14 ]

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-02 22:33
3 topics voor hetzelfde type systeem en dat allemaal op 1 dag, zucht...
En na 3 topics heb je niet eens het DAA beleid gelezen, nogmaals zucht...

Ga je nu eigenlijk overlocken of niet? Want anders kies je wel heel dure componenten voor niks.
Als je direct had gezegd welke games, welke resulutie en welke settings had je ook betere tips gekregen.
In het ene topic doe je aan videobewerking en in het andere vergeet je dat te vemelden. En dan denk je dat jouw topics nuttig zijn voor andere mensen die met een budget van 1700 of 1500€ een systeem willen bouwen... think again...

Een i7 is ook niet echt "noodzakelijk" voor videoediten... Met een i5 gaat dat ook maar je kan dan soms gewoon ipv enkel een colaatje uit de ijskast ook een chocomousje nemen... Beslis daarom eens ECHT wat je budget is.

Verder vind ik met zo'n budget een 128gb SSD ook erg pover. Zelf heb ik er ook zo een omdat die vroeger 2x zo duur waren. Ga gewoon voor het dubbele, geen gezever met files verzetten van de ene naar de andere drive... (zoals hierboven ook al gezegd)

Verwijderd

Topicstarter
douweegbertje schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 17:12:
Ik heb zelf ook een 128gig SSD, dit was voornamelijk omdat toentertijd het allemaal nog vrij duur was.
Uiteindelijk swap ik een aantal games, meestal speel ik een spel voor een tijdje, echter moet ik hem dan toch verwijderen omdat mijn SSD weer vol zit als ik een ander spel wil installeren.
Tegenwoordig is het niet gek als een spel tegen of over de 15gig zit, dat naast je OS en je zit zo op de 100gig.. daarom raad ik je dan ook aan om voor 256gig SSD te gaan.

Daarnaast is mijn ervaring dat 1 videokaart van 500-600 euro beter is dan welke videokaart dan ook gecombineerd. Met SLI e.d. heb je meestal niet de volledige kracht, dan dat je zou hebben met 1 singel kaart. Daarbij gezien heb je ook meer mogelijkheden om bijvoorbeeld over 2 jaar een extra videokaart erbij te prikken. Dan heb je een goedkope vid. upgrade voor wanneer je dat echt nodig heb.
Ik zat inderdaad al te twijfelen over de SSD. Ikzelf vind het niet noodzakelijk om mijn games op mijn ssd te hebben. De langere loading times maken mij niet echt uit. Of zit hier meer achter dan ik denk?

Toevallig heb ik vanmiddag besloten om voor de GTX 780 te gaan ipv. de GTX 770s in 2-way SLI. Veel minder gedoe, en later kan ik altijd nog een tweede erbij nemen.
Ik denk dat ik voor de Inno3D iChill GTX 780 ga, of heb jij andere suggesties?

Dankje!

Verwijderd

Topicstarter
Okay, dus dit is mijn build dusver:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 4770K Boxed€ 304,-€ 304,-
1Asus Z87-PRO€ 169,99€ 169,99
1Inno3D iChill GTX 780 3GB HerculeZ X3 Ultra€ 679,-€ 679,-
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 76,85€ 76,85
1Corsair Carbide 500R Black€ 93,50€ 93,50
1Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition€ 37,-€ 37,-
1Corsair Vengeance LP CML16GX3M2A1600C10€ 123,99€ 123,99
1Corsair CX750M€ 80,60€ 80,60
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 89,-€ 89,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.653,93

Ik vroeg mij af of ik beter af ben met een be quiet! Dark Rock 2 CPU Cooler of met een Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition CP Cooler.
Dit vraag ik mij af omdat ik niet weet of de Scythe Mugen 3 wel op mijn moederboord past als ik mijn Corsair Vengeance LP heb geïnstalleerd.

Ook wou ik vragen wat jullie mening over de build is die ik nu heb en of alles met elkaar gaat werken.

Bij voorbaat dank :)

• Inrage
700eur voor een kaart van een onbekend merk...!?
Beantwoord de vorige vragen eerst zelf eens, ga je overclocken?

Verwijderd

Topicstarter
Inrage schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 20:28:
700eur voor een kaart van een onbekend merk...!?
Beantwoord de vorige vragen eerst zelf eens, ga je overclocken?
Ik heb zelf veel goede reviews gelezen over Inno3D GTZ 780, en heb hem daarom gekozen. Natuurlijk heb je wel een punt. Ik ga waarschijnlijk voor een bekender merk.
Ik ben van plan om hem (licht) te overclocken. Hier moet ik nog meer over opzoeken.

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-04 21:59
Je wilt een grotere SSD.
Ik vind mijn 2 SSDs al krap worden, games wil je niet vanaf een HDD draaien.

Inno3D is niet een "onbekend" merk overigens, maar je hebt ook een 780 voor 590 dus dat is een beetje zonde geld.

[ Voor 62% gewijzigd door unfor op 17-07-2013 23:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
unfor schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 23:24:
Je wilt een grotere SSD.

Inno3D is niet een "onbekend" merk overigens, maar je hebt ook een 780 voor 590 dus dat is een beetje zonde geld.
Ik heb besloten om toch voor de GTX 770 te gaan en in een jaar tijd (als de prijzen lager liggen) een tweede te kopen voor 2-way SLI. Hiervoor heb ik gekozen omdat de benchmark resultaten van een GTX 770 in 2-way SLI bijna gelijk, zo niet hoger liggen dan de GTX 780 in 2-way SLI (!?!?).

GTX 770:
http://nl.hardware.info/r...eforce-gtx-770---schaling

GTX 780:
http://nl.hardware.info/r...eforce-gtx-780---schaling

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2013 23:51 ]

• mirp
Lol. Ik zou zeggen: neem je tijd en denk er nog eens rustig over na wat je wilt. Lees de reviews door van je onderdelen en post dan nog een keer.

Verwijderd

Topicstarter
mirp schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 00:07:
Lol. Ik zou zeggen: neem je tijd en denk er nog eens rustig over na wat je wilt. Lees de reviews door van je onderdelen en post dan nog een keer.
Ik geef je gelijk, maar ik heb nu zeker meer dan 10 ~ 20 uur reviews, tutorials en artiekelen zitten kijken en lezen over alles wat ik moet weten. Het is gewoon dat ik telkens compleet ander advies ontvang van mensen op andere forums. De een raad een 2-way GTX 770 aan (Tweakers), de ander een 2-way GTX 780 (een medewerker van een hardware shop en TomsHardware) en de ander raad zelfs een GTX Titan aan (sommigen op TomsHardware). |:(
Maar goed, ik ga morgen de hele avond weer meer onderzoek doen hierover en hopelijk ben ik dan uitgekomen op de beste optie voor mij. :)

• Inrage
Iedereen raad je andere dingen aan omdat je nooit eens duidelijk neerschrijft wat je eisen zijn. En je budget is ook steeds weer anders... wat verwacht je dan?

Budget is een goede basis om mee te beginnen... En of je nu alles op ultra speelt met AA max of net een stapje er onder maakt in budget al veel verschil uit maar in gameplay niks, noppes, null..

Als je niet of slechts licht gaat overclocken dan zou ik daar al zeker geen koeler van meer dan 25-30€ in stoppen... kans is zelfs groot dat je het nooit gaat doen. Een mugen 3 is ook stil, een gelil tranquillo is ook stil, ... Overclocken is ook niet de heilige graal waardoor je PC ineens 2keer zo snel wordt en 2jaar langer meegaat. Het is meer een feature die in voor specifieke doeleinden wel verschil kan uitmaken.

Je moet gewoon begrijpen dat een duur systeem op korte tijd verouderd en veel in waarde verliest. Zoms ben je beter af met 2x een prijs/kwaliteit systeem dan 1maal voluit gaan. Aangezien je niet goed weet wat je wil denk dan dus eerst eens goed na over hoeveel geld je echt wil uitgeven.

Verwijderd

Topicstarter
Inrage schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 10:06:
Iedereen raad je andere dingen aan omdat je nooit eens duidelijk neerschrijft wat je eisen zijn. En je budget is ook steeds weer anders... wat verwacht je dan?

Budget is een goede basis om mee te beginnen... En of je nu alles op ultra speelt met AA max of net een stapje er onder maakt in budget al veel verschil uit maar in gameplay niks, noppes, null..

Als je niet of slechts licht gaat overclocken dan zou ik daar al zeker geen koeler van meer dan 25-30€ in stoppen... kans is zelfs groot dat je het nooit gaat doen. Een mugen 3 is ook stil, een gelil tranquillo is ook stil, ... Overclocken is ook niet de heilige graal waardoor je PC ineens 2keer zo snel wordt en 2jaar langer meegaat. Het is meer een feature die in voor specifieke doeleinden wel verschil kan uitmaken.

Je moet gewoon begrijpen dat een duur systeem op korte tijd verouderd en veel in waarde verliest. Zoms ben je beter af met 2x een prijs/kwaliteit systeem dan 1maal voluit gaan. Aangezien je niet goed weet wat je wil denk dan dus eerst eens goed na over hoeveel geld je echt wil uitgeven.
Ik heb niet zozeer een budget in de manier dat ik daar kosten wat kost niet over mag gaan. Het is eerder dat mijn eindprijs telkens verandert en daardoor de titel ook. De titel van deze thread zegt niets over budget. Het geeft gewoon een aanduiding waarover deze thread is voor ze erop klikken.

'Ik ben van plan een gaming pc samen te stellen met het budget van 1750 euro.'.
Dit is zeker stom en ik had het duidelijker moeten aangeven.

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-04 18:45

Madrox

Oh, Pharaoh!

unfor schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 23:24:
Je wilt een grotere SSD.
Dat vind ik nogal overdreven:
http://forums.crucial.com...ng-comparisons/td-p/85884
Zoals je ziet is winst tov van een harddisk vaak slechts marginaal. Veel spellen draaien prima vanaf een harddisk.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

pricewatch: Seasonic M12II 650W 80+ Bronze en pricewatch: Seasonic G-Serie 650Watt zijn betere voedingen voor hun geld, waarbij de eerste ook nog eens goedkoper is.
Pagina: 1