Beste Tweakers,
Graag zou ik jullie hulp inschakelen bij het vinden van een NAS, in het verleden heb ik een Synology NAS (412) gehad maar deze was DoA, sindsdien ben ik maar weer teruggegaan naar mijn vertrouwde PS3 Media Server, Dropbox en uTorrent op mijn PC. Dit is echter niet ideaal, mijn PC verbruikt namelijk nogal wat stroom en ik wil deze niet dag en nacht aan hebben staan.
Dit is echter een naar mijn idee lelijke oplossing en een NAS zou een vele malen mooiere en degelijkere oplossing kunnen zijn (mits het werkt)
Ik ben op zoek naar het volgende:
Mijn set-up thuis ziet er als volgt uit:
ISP: UPC 100/10
Modem: Technicolor TC7200
Router 1: Netgear WNR2000v2 (Wireless N)
Router 2: Sitecom WL351 (Wireless N)
Switch: Netgear 10/100/1000 5-poort
TV: Samsung UExx7000ES (om naar te streamen)
Het hele huis is bekabeld en alleen laptops, tablets en mobiele telefoons maken gebruik van het netwerk, ik heb twee routers in gebruik zodat het hele huis gedekt is qua WiFi.
Budget: inclusief hardeschijf € 350,- (mits haalbaar)
Na mijn slechte ervaring met Synology zou ik liever Synology vermijden, QNAP lijkt mij een goeie keuze maar wellicht zijn er zaken die ik over het hoofd heb gezien.
Mocht ik nog informatie gemist hebben laat dit dan even weten.
~Evernote
Graag zou ik jullie hulp inschakelen bij het vinden van een NAS, in het verleden heb ik een Synology NAS (412) gehad maar deze was DoA, sindsdien ben ik maar weer teruggegaan naar mijn vertrouwde PS3 Media Server, Dropbox en uTorrent op mijn PC. Dit is echter niet ideaal, mijn PC verbruikt namelijk nogal wat stroom en ik wil deze niet dag en nacht aan hebben staan.
Dit is echter een naar mijn idee lelijke oplossing en een NAS zou een vele malen mooiere en degelijkere oplossing kunnen zijn (mits het werkt)
Ik ben op zoek naar het volgende:
- Full HD streaming naar TV, Phone & Tablet
- BitTorrent client
- Fotobibliotheek naar TV, Phone & Tablet
- Opslag uitbreidbaar via USB
Mijn set-up thuis ziet er als volgt uit:
ISP: UPC 100/10
Modem: Technicolor TC7200
Router 1: Netgear WNR2000v2 (Wireless N)
Router 2: Sitecom WL351 (Wireless N)
Switch: Netgear 10/100/1000 5-poort
TV: Samsung UExx7000ES (om naar te streamen)
Het hele huis is bekabeld en alleen laptops, tablets en mobiele telefoons maken gebruik van het netwerk, ik heb twee routers in gebruik zodat het hele huis gedekt is qua WiFi.
Budget: inclusief hardeschijf € 350,- (mits haalbaar)
Na mijn slechte ervaring met Synology zou ik liever Synology vermijden, QNAP lijkt mij een goeie keuze maar wellicht zijn er zaken die ik over het hoofd heb gezien.
Mocht ik nog informatie gemist hebben laat dit dan even weten.
~Evernote