Windows 8 draaien naast OSX beginnersvraag

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• interlude
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10-10 21:08
Hoi Tweakers

Ik heb besloten een macbook air te kopen voor volgend schooljaar

graag wil ik Windows 8 naast OSX draaien
Nu ben ik me aan het inlezen hoe is dit het beste kan doen maar ik kom meerdere opties tegen

Virtualbox
Vmware
bootcamp ( valt af )

Nou wil ik graag tussen de 2 OS kunnen switchen en ik wil in windows kunnen werken zonder programmabalken van Vmware of gestoord te worden. zodat het lijkt alsof ik echt in Windows zit maar wel kan swype naar OSX als ik dat weer wil

Tips zijn meer dan welkom, ik ben een leek op het Macbook gebied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-10 09:48
Ik zou Parallels kiezen. Parallels heeft namelijk "coherence" mode, waardoor je nooit hoeft te switchen tussen OS'en :). Een windows "programma" opent namelijk gewoon als een OSX programma. Zonder windows taakbalk of wat dan ook.

Zoek maar eens op YouTube naar "coherence parallels desktop" .

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-10 17:12
VMware of Parallels zijn goede opties om te gebruiken. Beide OS-en kun je tegelijkertijd gebruiken. In dit geval zal dan OSx je main besturingssysteem zijn en draait Windows in een virtuele omgeving. het is zelfs zo in te stellen dat je beide systemen "verweven" kan gebruiken.

Kijk alleen goed naar het werkgeheugen van de macbook air. Om in een virtuele omgeving te werken is het wel wenselijk goed intern geheugen te hebben. Draait namelijk alles soepel. eventueel is de macbook pro dan een beter alternatief...indien de macbook air niet uit te breiden is...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-10 16:56
koentjuh1987 schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 17:39:
VMware of Parallels zijn goede opties om te gebruiken. Beide OS-en kun je tegelijkertijd gebruiken. In dit geval zal dan OSx je main besturingssysteem zijn en draait Windows in een virtuele omgeving. het is zelfs zo in te stellen dat je beide systemen "verweven" kan gebruiken.

Kijk alleen goed naar het werkgeheugen van de macbook air. Om in een virtuele omgeving te werken is het wel wenselijk goed intern geheugen te hebben. Draait namelijk alles soepel. eventueel is de macbook pro dan een beter alternatief...indien de macbook air niet uit te breiden is...
Meh, het memory in een Air is vlot zat en als je de 8GB variant neemt heb je wel voldoende daar aan als je het bij OSX en Win8(7) houdt.

Ik zou geen Pro boven de Air verkiezen hiervoor alleen al omdat de Air een SSD heeft dus als hij moet swappen dan is dat beduidend minder merkbaar dan op een standaard Pro. Ja de Pro heeft als voordeel dat er standaard memory in gaat en max 16GB maar toch.

Ik merk op mijn Air beduidend minder performance lags (2012 model i5/8GB/256GB) met een VM draaien dan op de Pro van mijn vriendin.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-10 17:12
Eens. 8GB zou voldoende moeten zijn voor VM. Maar topicstarter heeft niet aangegeven welke versie van de air hij kiest. Daarbij zijn de nieuwe macbook pro's ook weer dunner en lichter geworden dan bijv mijn eigen macbook pro (eind 2010). Bij de pro heb je wel weer meer uitbreid mogelijkheden.

Air is mooi, licht en prima. Alleen ben ik zelf meer voor de pro. Al is het verschil tussen beide steeds kleiner geworden.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• interlude
bedankt voor de snelle reacties,

Ik wil toch graag de macbook air, ik heb rekening gehouden met het ram geheugen aangezien de gpu intergraded is kies ik voor het 8gb model.

maar de cpu is krachtig genoeg, ik zat ook te kijken voor de I7 maar dat was enkel een leuke upgrade geweest als het niet meer dan 20 euro kosten, het verschil is de klein.

In Coherence mode, you can use both your Windows and Mac applications at the same time, als ik het goed begrijp kan ik gewoon x86 software gebruiken in OSX dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-10 20:21
Ik heb toevallig vandaag Windows 7 in een virtuele machine geïnstalleerd op VMWare Fusion, en als je Windows 7 in fullscreen modus laat werken, dan komt hij in een aparte 'space'. Hierdoor kan je met vier vinger swype switchen tussen Windows 7 en Mac OS X. Hierdoor heb je geen vervelende balken van VMWare, en lijkt het alsof het een Windows 7 ultrabook is. Ik heb 1 core en 4GB ram toegewezen aan de VM en het werkt best goed. (Ik heb een 2013 Air met i5/8gb/128GB.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• interlude
chengbondkwok schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 17:46:
Ik heb toevallig vandaag Windows 7 in een virtuele machine geïnstalleerd op VMWare Fusion, en als je Windows 7 in fullscreen modus laat werken, dan komt hij in een aparte 'space'. Hierdoor kan je met vier vinger swype switchen tussen Windows 7 en Mac OS X. Hierdoor heb je geen vervelende balken van VMWare, en lijkt het alsof het een Windows 7 ultrabook is. Ik heb 1 core en 4GB ram toegewezen aan de VM en het werkt best goed. (Ik heb een 2013 Air met i5/8gb/128GB.)
Dat is de macbook die het ook voor mij gaat worden. Draait het soepel?, en ben je al tegen dingen aangelopen waar de macbook air toch tekort doe aan rekenkracht?

ik zal de macbook enkel gebruiken voor office,internet,multimedia, en pakketten zoals Cisco packet tracer

Volgens mij moet de macbook air krachtig zat wezen hiervoor werkten ik met een I7 720qm een waardeloze 320m nvidia gpu en 4gb ram. De HD 5000 gpu is al een stuk krachtiger dan de 320m dus volgens mij is het een goede keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• interlude
Bloemstukje schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 17:38:
Ik zou Parallels kiezen. Parallels heeft namelijk "coherence" mode, waardoor je nooit hoeft te switchen tussen OS'en :). Een windows "programma" opent namelijk gewoon als een OSX programma. Zonder windows taakbalk of wat dan ook.

Zoek maar eens op YouTube naar "coherence parallels desktop" .
Ik ben eruit. Parallels desktop is nog beter dan dat wat ik zocht
echt een prachtig tooltje. _/-\o_

Mijn vraag is bij deze beantwoord en de Topic mag dicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-09 00:16

BombaAriba

Ondertitel

Wellicht te laat maar je kan natuurlijk ook altijd Wine gebruiken om Windows-applicaties te draaien.

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Ik heb bijna een jaar Windows 2008 SharePoint Server met Visual Studio en de hele rimram op mijn MBA '11 gehad (i5, 128Gb SSD, 4Gb mem), gebruik makend van VirtualBox. Dat werkte al prima. De 8Gb/i7/256Gb SSD zou er helemaal geen problemen mee moeten hebben. Kies wel de 13", want 11" is na een paar weken echt te krap.

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-10 20:21
interlude schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 17:54:
[...]

Dat is de macbook die het ook voor mij gaat worden. Draait het soepel?, en ben je al tegen dingen aangelopen waar de macbook air toch tekort doe aan rekenkracht?

ik zal de macbook enkel gebruiken voor office,internet,multimedia, en pakketten zoals Cisco packet tracer

Volgens mij moet de macbook air krachtig zat wezen hiervoor werkten ik met een I7 720qm een waardeloze 320m nvidia gpu en 4gb ram. De HD 5000 gpu is al een stuk krachtiger dan de 320m dus volgens mij is het een goede keuze.
Het draait best goed. Ik gebruik het overigens alleen voor de paar applicaties die niet op OS X beschikbaar zijn (Access, Ti-Tools). Geen spannende dingen dus.

Maar aan je opmerking te lezen wil je bepaalde programma's draaien die de kracht van een grafische kaart nodig hebben? Want dat gaat sowieso tegenvallen in een VM, welke videokaart er ook in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even een tip voor studenten; hij (Parallels dus) is via Surfspot voor 37,50 te koop. Daarmee is hij goedkoper dan VMWare Fusion.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2013 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik heb zelf voor VMWare Fusion gekozen, omdat deze de mogelijkheid biedt om ook andere OS-en te virtualiseren. Prachtig stukje software.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BillSpaarbank schreef op maandag 15 juli 2013 @ 13:00:
Ik heb zelf voor VMWare Fusion gekozen, omdat deze de mogelijkheid biedt om ook andere OS-en te virtualiseren. Prachtig stukje software.
Tov van Parallels, of Bootcamp? Parallels kan namelijk ook de meest gangbare OSen wel virtualiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 15 juli 2013 @ 13:03:
[...]

Tov van Parallels, of Bootcamp? Parallels kan namelijk ook de meest gangbare OSen wel virtualiseren.
T.o.v. bootcamp. Ik meen begrepen te hebben dat VMWare het ook iets beter doet met andere OS-en t.o.v. Parallels, maar dat kan misschien alweer achterhaald zijn.

Mijn keuze was hier destijds in ieder geval op gebasseerd i.c.m. de prijs.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-10 20:59
interlude schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 18:10:
[...]

Ik ben eruit. Parallels desktop is nog beter dan dat wat ik zocht
echt een prachtig tooltje. _/-\o_

Mijn vraag is bij deze beantwoord en de Topic mag dicht
"Coherence" is ook beschikbaar in VMWare Fusion, daar heet het enkel "Unity". Heb zowel Parales, VirtualBox als VMWare Fusion geprobeerd en VMWare Fusion was voor mijn gevoel het snelste (geen harde benchmarks, gewoon gevoel) en deze heb ik dus aangeschaft.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:03
Ik benader mijn Bootcamp installatie via PD op mijn iMac.

Mocht ik iets willen runnen dat toch net even meer power nodig heeft dan de VM kan bieden dan kun je altijd nog in je Bootcamp install booten.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Interessant om te weten wellicht is dat Parallels en Fusion allebei ook een bootcamp partitie kunnen gebruiken. Als je Windows via Bootcamp installeert kun je native in Windows booten mocht je willen en je kunt via virtualisatie je bootcamp partitie gebruiken in OSX.
Ik heb zelf voor Fusion gekozen vorig jaar vanwege de zeer goede multimonitor mogelijkheden van Fusion welke helaas ontbreken in Parallels.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• interlude
Xanion schreef op maandag 15 juli 2013 @ 16:43:
Interessant om te weten wellicht is dat Parallels en Fusion allebei ook een bootcamp partitie kunnen gebruiken. Als je Windows via Bootcamp installeert kun je native in Windows booten mocht je willen en je kunt via virtualisatie je bootcamp partitie gebruiken in OSX.
Ik heb zelf voor Fusion gekozen vorig jaar vanwege de zeer goede multimonitor mogelijkheden van Fusion welke helaas ontbreken in Parallels.
Inderdaad interessant om te weten.

Dan kan ik dus Windows virtualiseren/en er echt in booten
en dat voor een prijs van 37,50 mooier kan het niet worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Verwijderd schreef op maandag 15 juli 2013 @ 11:32:
Nog even een tip voor studenten; hij (Parallels dus) is via Surfspot voor 37,50 te koop. Daarmee is hij goedkoper dan VMWare Fusion.
Valt anders vies tegen. Fusion kost 45 euro incl. btw. Mag je 'm op iedere Mac die je gebruikt en/of in beheer hebt installeren. Iets wat niet kan met Parallels. De versie die bij Surfspot staat is de speciale educatie versie welke alleen voor "Students & Faculty" is en waarbij je hem op maar 1 computer van jezelf mag installeren. M.a.w. Fusion is vele malen goedkoper omdat je daar een ongelimiteerde hoeveelheid licenties krijgt en dit voor iedereen geldt (student, docent, medewerker, de groenteboer). Die van Parallels bij Surfspot is veel beperkter. De gewone prijs is trouwens 39,99 dus je krijgt maar 2,49 euro korting.

Als je het goedkoop wil kun je beter de acties die ze doen in de gaten houden en sites als Amazon. Dan kun je nog wel eens 20% korting scoren (Fusion had zo'n soort actie een paar weken geleden; houdt hun twitter feed in de gaten!). Beiden hebben ook een inruilactie, kun je van de concurrent naar hun upgraden. Soms is dat voordelig, soms ook niet.
Interessant om te weten wellicht is dat Parallels en Fusion allebei ook een bootcamp partitie kunnen gebruiken.
Nog interessanter om te weten is dat die boot camp in de 2013 MBA gebruik maakt van EFI ipv BIOS waardoor het niet werkt in zowel Parallels als Fusion. VMware is er in ieder geval van op de hoogte. Ze hebben nu een preview versie van wat de nieuwe Fusion moet gaan worden lopen. Zeer waarschijnlijk zal deze versie wel weer kunnen omgaan met bootcamp partities (op dit moment worden ze niet gezien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppl schreef op maandag 15 juli 2013 @ 21:53:
[...]

Valt anders vies tegen. Fusion kost 45 euro incl. btw. Mag je 'm op iedere Mac die je gebruikt en/of in beheer hebt installeren. Iets wat niet kan met Parallels. De versie die bij Surfspot staat is de speciale educatie versie welke alleen voor "Students & Faculty" is en waarbij je hem op maar 1 computer van jezelf mag installeren. M.a.w. Fusion is vele malen goedkoper omdat je daar een ongelimiteerde hoeveelheid licenties krijgt en dit voor iedereen geldt (student, docent, medewerker, de groenteboer). Die van Parallels bij Surfspot is veel beperkter. De gewone prijs is trouwens 39,99 dus je krijgt maar 2,49 euro korting.

Als je het goedkoop wil kun je beter de acties die ze doen in de gaten houden en sites als Amazon. Dan kun je nog wel eens 20% korting scoren (Fusion had zo'n soort actie een paar weken geleden; houdt hun twitter feed in de gaten!). Beiden hebben ook een inruilactie, kun je van de concurrent naar hun upgraden. Soms is dat voordelig, soms ook niet.

[...]
Euhm, waar koop je een non-edu licentie van Parallels voor 39,99? Volgens mij kost hij toch echt 79,99. Of doel je op de edu versie in de AppStore? Dat is inderdaad dezelfde versie. Klopt dat je VMWare op al je Macs mag gebruiken. De TS heeft volgens mij maar 1 Mac, en ik ook, dus dat ik hem op meerdere machines mag installeren is niet relevant.

/edit

Oh, en de edu versie van Parallels is gewoon hezelfde als een normale Parallels licentie. Ook die mag je maar op 1 Mac installeren en heeft verder dezelfde features.
Nog interessanter om te weten is dat die boot camp in de 2013 MBA gebruik maakt van EFI ipv BIOS waardoor het niet werkt in zowel Parallels als Fusion. VMware is er in ieder geval van op de hoogte. Ze hebben nu een preview versie van wat de nieuwe Fusion moet gaan worden lopen. Zeer waarschijnlijk zal deze versie wel weer kunnen omgaan met bootcamp partities (op dit moment worden ze niet gezien).
Er is een workaround voor dit issue. Zie: http://forum.parallels.co...714&viewfull=1#post678714 Niet super elegant misschien, maar voor de mensen die niet kunnen wachten op de volgende update. :)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2013 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonderpa
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
Mogelijk dat dit interessant is:
THE Summer 2013 Mac Bundle voor $49.99

Met:
Parallels Desktop
Snagit for Mac
Typinator
WinZip Mac Edition
xPlan
Jump Desktop
Boom
Leap
ColorStrokes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Verwijderd schreef op maandag 15 juli 2013 @ 22:10:
Euhm, waar koop je een non-edu licentie van Parallels voor 39,99? Volgens mij kost hij toch echt 79,99. Of doel je op de edu versie in de AppStore? Dat is inderdaad dezelfde versie.
Virtualisatie software staat niet in de App Store, je zult ze dus bij de maker zelf moeten kopen of bij derden zoals Surfspot. In geval van Surfspot is het zo dat zij op software korting proberen te dingen. In dit geval maar een sumiere korting van 2,49 (bij VMware zelf kost de edu license 39,99 euro, bij Surfspot 37,50).
Klopt dat je VMWare op al je Macs mag gebruiken. De TS heeft volgens mij maar 1 Mac, en ik ook, dus dat ik hem op meerdere machines mag installeren is niet relevant.
Nee, het is heel erg relevant. Je doet de uitspraak dat het goedkoper is terwijl dat helemaal niet het geval is als we de licentievoorwaarden naast elkaar neerleggen. Of de ts daar nou wel of geen gebruik van maakt doet daar niets aan af. Dan had je wat duidelijker moeten zijn en moeten zeggen dat het in geval van de TS goedkoper is om...
Oh, en de edu versie van Parallels is gewoon hezelfde als een normale Parallels licentie. Ook die mag je maar op 1 Mac installeren en heeft verder dezelfde features.
Yup maar daar is het voordeel van VMware nog veel groter omdat je dan maar een euro of 50 betaald ipv een euro of 80.
Er is een workaround voor dit issue. Zie: http://forum.parallels.co...714&viewfull=1#post678714 Niet super elegant misschien, maar voor de mensen die niet kunnen wachten op de volgende update. :)
Parallels kennende moet je daar weer voor betalen dus daar zou je nog op kunnen wachten. Heb je een product wat het gewoon fatsoenlijk ondersteund ipv iets waarbij het wellicht in de toekomst niet meer gaat werken en wat door Parallels ook niet ondersteund wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdtracer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-10 20:59
Zeker weten Parallels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• interlude
Ik heb inderdaad al besloten om gewoon met Parallels verder te gaan
Via de Apple store krijg ik hem uiteindelijk voor 33 euro en ik zal het enkel gebruiken voor mijn MBA waar ik minimaal 3 jaar mee moet doen.

@Sonderpa
Tnx voor de tip, echt voordelig!, is ook nog het overwegen waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• interlude
sonderpa schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 07:35:

Met:
Parallels Desktop
Snagit for Mac
Typinator
WinZip Mac Edition
xPlan
Jump Desktop
Boom
Leap
ColorStrokes
Zojuist gekocht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-10 14:11
Goeie tip, daar ga ik ook gebruik van maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-10 20:59
Het nadeel hiervan is dat je je "virtuele machine" niet kan suspenden, je moet hem binnen VMware / Parralels dan ook altijd helemaal afsluiten.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTT
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

MTT

Ik wil mijn windows8 met Parallels op een externe usb3 hdd in VM zetten, omdat ik zo veel mogelijk mijn SSD opslag wil behouden en ik Windows toch slechts zelden ga gebruiken. Voornamelijk voor programma's die niet op osx werken. Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-10 12:09

Ethirty

Who...me?

Ik heb als test Windows 8 op een externe USB3 SSD gezet. Dat liep gewoon vlot, zowel installatie als Windows zelf. Ik had niet echt het idee dat het veel trager leek dan de interne SSD.

Persoonlijk ben ik al een aantal jaar helemaal klaar met het draaien van VM's vanaf trage 2.5" schijfjes. Ik zat altijd te wachten tot het ding uitgerateld was en als je de pech had dat Windows het nodig vond te swappen dan kon ik soms minutenlang niks. Dan praat ik wel over een VM in een werk omgeving dus daar was een SSD gewoon economisch interessant, zelfs een paar jaar terug al.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTT
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

MTT

Dat zou ik ook kunnen doen, heb nog een USB3 SSD liggen, heb je toevallig een link voor een stappenplan met Parallels 8 om W8 te installeren op een extern medium? Alvast bedankt.

[ Voor 5% gewijzigd door MTT op 23-07-2013 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-10 12:09

Ethirty

Who...me?

Neem aan dat het bij Parallels hetzelfde is als met Fusion wat ik gebruik: gewoon bij het aanmaken van je VM het pad veranderen waar de files worden opgeslagen. Verder is het exact hetzelfde als een normale installatie.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trees
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-10 10:33
Ik ga even draadjes-jacken vermits ik een klein vraagje heb over parallels icm W7
Alles werkt voor mij naar behoren op 1 minpuntje na: voor professionele redenen moet ik gebruik maken van Visual Studio. Deze werkt, behalve dat sommige pop-ups en andere details een extra groot lettertype hebben. Het is geen enorm gebrek maar werkt toch al enige tijd redelijk hard op men zenuwen..
Men video settings van parallels staan op de standaard 'best for retina' en wat spelen met de windows-resolutie heeft tot nu toe geen beterschap opgeleverd..
Iemand hier die reeds hetzelfde voorgehad heeft, of nog beter een oplossing heeft? :)

Afbeeldingslocatie: http://img59.imageshack.us/img59/5319/2n25.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neonite
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-10 14:21
sonderpa schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 07:35:

Met:
Parallels Desktop
Snagit for Mac
Typinator
WinZip Mac Edition
xPlan
Jump Desktop
Boom
Leap
ColorStrokes
Ik moet nog een macbook kopen, maar deze bundel heb ik alvast in mijn bezit! Super tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senser
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-10 10:18
trees schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 15:24:
Ik ga even draadjes-jacken vermits ik een klein vraagje heb over parallels icm W7
Alles werkt voor mij naar behoren op 1 minpuntje na: voor professionele redenen moet ik gebruik maken van Visual Studio. Deze werkt, behalve dat sommige pop-ups en andere details een extra groot lettertype hebben. Het is geen enorm gebrek maar werkt toch al enige tijd redelijk hard op men zenuwen..
Men video settings van parallels staan op de standaard 'best for retina' en wat spelen met de windows-resolutie heeft tot nu toe geen beterschap opgeleverd..
Iemand hier die reeds hetzelfde voorgehad heeft, of nog beter een oplossing heeft? :)

[afbeelding]
Bekend probleem hier, helaas zijn Windows applicaties niet geoptimaliseerd voor de hoge DPI settings die horen bij de configuratie 'Best for Retina'. Zelf draai ik mijn Windows VM's dan ook op 100% DPI en dan in een lagere resolutie (1680 x 1050). Ik vind dit prettiger werken dan op 200 DPI, want het ziet er niet uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• interlude
neonite schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 16:18:
[...]

Ik moet nog een macbook kopen, maar deze bundel heb ik alvast in mijn bezit! Super tip!
ik wil hem nu kopen.

maar nadat ik inlog met paypal op te betalen krijg ik dit scherm?
http://tinypic.com/view.php?pic=25uqrmu&s=5

ik heb ze al een e-mail gestuurd, alsof ze geen licentie's meer over hebben en het op deze manier effe uitstellen ofzo XD

[ Voor 10% gewijzigd door interlude op 24-07-2013 15:49 ]

Pagina: 1