Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 500856

Topicstarter
Ik krijg volgende week mijn Air binnen en wil voor thuis graag een Apple toetsenbord en muis. Nu kan ik van en vriend deze overkopen, alleen bij de Magic mouse is het klepje eraf. Een vraag: zou de magic mouse nog goed werken zonder klepje? En is het een goed idee om een magic mouse te gebruiken voor een Air? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:41

RnB

Het zal wel werken, maar wil je een product waar iets van mist?
Ik weet niet wat ie ervoor wilt hebben? Maar ik zou er niet meer dan een tientje voor over hebben.
Ik zou gewoon een nieuwe Magic mouse kopen of een tweedehandse die wel volledig is, want ik vind het persoonlijk een heerlijke muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 500856

Topicstarter
Nu weet ik dat ik over dik ene half jaar een iMac ga aanschaffen dus in principe is het maar tijdelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ach, voor een schappelijk prijsje heb je een complete Magic Mouse voor onderdelen, of een bijna nieuw exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchelDZ
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-05-2024
Uiteraard is de Magic Mouse goed te gebruiken met elk apparaat dat bluetooth draait. Al zullen niet alle functionaliteiten van de muis (als two-finger-swipe en pinch-to-zoom) op elk systeem werken.

Maar je moet overwegen waarom je zo'n muis wilt kopen.

Koop je er een omdat het logo erop staat?
Omdat het goed bij het systeem staat?
Omdat je werkelijk de functionaliteiten gaat gebruiken?
Omdat je een finger-tip muis lekker vind werken?

De laatste is erg belangrijk; geloof me 'I had to find out the hard way'. Fingertip muizen voor palmmuis gebruikers zijn hel!

i5 3570K @4.2Ghz, Zalman CNPS9900 MAX (Blue led), MSI Z77A-G45, Gainward GTx 1080 GLH, G.Skill Sniper F3-1866C9D-16GSR, Corsair AX860, 2xSamsung 840 EVO 120GB Raid-0, Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001-2TB, Fractal Design Define R4 Pearl Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekbezoer
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-11-2024
Ik heb de magic mouse aan de kant geschoven ten faveure van mijn Logitech mx500. Ik vond de mighty mouse wel lekker in de hand liggen, maar ik ga helemaal kapot met de magic mouse. Ik kan het ding tops 30 minuten bedienen, waarna ik kram in mijn onderarm krijg.

Ik gebruik bij mijn 'muistechniek' mijn duim links, en mijn ringvinger/pink aan de rechterkant om de muis in mijn hand te klemmen. Ik til de muis namelijk regelmatig op ter verplaatsing op de muismat (lage pointer speed). Bij de MX500 rust mijn arm daarmee in een natuurlijk stand, bij de magic mouse blijkbaar niet.

Bottom line: als je nog nooit een magic mouse hebt geprobeerd, zeker even een uurtje mee stoeien. Voordat je met ontstoken pezen zit, en in de bijstand verzeild geraakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215492

Idd sameprob hier sinds ik een magic mouse gebruik. Gigantisch last van een muisarm. Niet prettig muis ligt weer in de kast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

MitchelDZ schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 12:58:

Omdat je een finger-tip muis lekker vind werken?

De laatste is erg belangrijk; geloof me 'I had to find out the hard way'. Fingertip muizen voor palmmuis gebruikers zijn hel!
^^^ dat is het meest belangrijke! ik ben een palmmuis gebruiker en na een paar uurtjes de magic muis gebruikt te hebben had ik deze al in de verkoop staan.
Probeer de muis eerst voor je deze koopt.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:08

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

Anoniem: 500856 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 12:37:
Ik krijg volgende week mijn Air binnen en wil voor thuis graag een Apple toetsenbord en muis. Nu kan ik van en vriend deze overkopen, alleen bij de Magic mouse is het klepje eraf. Een vraag: zou de magic mouse nog goed werken zonder klepje? En is het een goed idee om een magic mouse te gebruiken voor een Air? Alvast bedankt.
Ik kan je dan sowieso de Mobee charger aanraden. Het is even een uitgave maar je legt je muis gewoon op de inductielader als je stopt en je hebt altijd een volle muis (mits je voor standby ipv uit gaat).
Daar zit een klepje bij dus 2 vliegen in een klap. Met het batterijverbruik van de Magic Mouse heb je die er vrij snel uit :)

Inderdaad zoals bovenstaande comments aangeven moet de muis je liggen. Ik kan niet meer zonder en vind andere muizen maar vervelend en heb er dus een voor m'n iMac en MBP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Je kunt ook kiezen voor de Magic Touchpad... Is wel geen muis, maar werkt zeker zo prettig. PS. Ik heb ze allebei pas een week of twee en wissel telkens af. Dat afwisselen is ook wel goed tegen RSI.

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-03 21:23

Underworld

+1 Inzichtvol

Zelf ben ik dolblij met mijn MagicMouse, krijg op een gegeven moment wel kramp net als de rest maar heb zo'n muismat met zo'n bal waardoor het meevalt.

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvinke
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:33
Ik kan 'm alleen maar afraden... het werkt echt superfijn qua scrollen e.d., maar ergonomisch is het een ramp. Die van mij is al weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:06

page404

Website says no

RobvdVeer schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 19:14:
Je kunt ook kiezen voor de Magic Touchpad... Is wel geen muis, maar werkt zeker zo prettig. PS. Ik heb ze allebei pas een week of twee en wissel telkens af. Dat afwisselen is ook wel goed tegen RSI.
Sluit ik me bij aan. Touchpad is een geweldig ding, met scrollen, slepen en andere gestures.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UntamedNL
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08-05 00:13

UntamedNL

Drumming

Ik raad hem je ook af. Als je perse toetsenbord en muis wil gebruiken(waarom je dat op een Apple laptop wil snap ik niet, trackpad werkt serieus perfect), koop dan een fijne ergonomische muis, bijvoorbeeld Logitech of de losse Apple Trackpad.

Edit: Aangezien je een iMac gaat aanschaffen zou ik zeker alleen een ergonomische muis pakken. Zodra je de iMac besteld selecteer je de Magic Trackpad. Deze combo heb ik ook en is werkelijk heerlijk!

[ Voor 29% gewijzigd door UntamedNL op 15-07-2013 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mediadesigner
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-04 15:11

mediadesigner

Marketeer uit Utrecht

Ook ik zal 'm je afraden. Hij ziet er lekker uit, maar daar is ook alles mee gezegd. Wij gebruiken 'm zakelijk, in combinatie met het aluminium wireless keyboard. Voor presentaties of werkoverleg is 't prima, maar als je er meerdere uren per dag op moet werken, is 'ie echt ongeschikt.

Review Tibber (kortingscode) • 🔋 Ervaringen Tibber Homevolt (thuisbatterij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:51
Ook ik zou het afraden. Ik gebruik zelf een normale MS muis i.c.m. een trackpad. Dan kan ik afwisselen en toch gestures gebruiken. Ik vind de Magic Mouse te plat om lang comfortabel te kunnen gebruiken. Daarnaast is die voor gestures eigenlijk net te klein.

Overigens kun je natuurlijk de muis ook zelf uitproberen in de winkel :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Overigens kun je natuurlijk de muis ook zelf uitproberen in de winkel :)
Winkel? Wa's dat? (Sorry, kon het niet laten)

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-05 16:47
Ik zweer bij een eenvoudige Logitech muise boven de Mgic Mouse. Ik vind deze echt niet fijn werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De Touchpads van de Apple laptopjes zijn best aardig. De muizen rampzalig.
De MM is erg zwaar en schuift voor geen meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:28
mediadesigner schreef op maandag 15 juli 2013 @ 21:45:
Ook ik zal 'm je afraden. Hij ziet er lekker uit, maar daar is ook alles mee gezegd. Wij gebruiken 'm zakelijk, in combinatie met het aluminium wireless keyboard. Voor presentaties of werkoverleg is 't prima, maar als je er meerdere uren per dag op moet werken, is 'ie echt ongeschikt.
Dat is ook maar een mening, ik heb er meer dan 8 uur per dag meegewerkt en zou nog steeds geen ander willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215492

Oldskool intelli blijft toch het lekkerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uname -r
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-01 14:24
Ikzelf gebruik met mijn MBP de touchpad. Werkt heerlijk. Als ik een monitor aansluit gebruik ik de G500.
MM in de MM :P getest. En vond gestures toch lastig omdat de muis mee schuift.

Als TB gebruik ik de Apple USB keyboard met numpad. Super fijn.

[ Voor 15% gewijzigd door uname -r op 20-07-2013 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:06

page404

Website says no

bouwfraude schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 06:07:
De Touchpads van de Apple laptopjes zijn best aardig. De muizen rampzalig.
De MM is erg zwaar en schuift voor geen meter.
Best aardig? Ik ben wel benieuwd wat je aan die dingen zou willen verbeteren. Ik ben nog op geen enkele laptop een touchpad tegengekomen die in de schaduw stond qua precisie, functies en gebruikerservaring. Maar ik sta zeer open voor je argumenten :P

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:42

Grin

Ride si sapis.

Anoniem: 500856 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 12:37:
Werkt deze zonder klepje? Geen idee.
Is het een goed idee om een MM te gebruiken voor een MBA? Ik vind van niet.
Apple kan veel, maar tot op heden moet ik de eerste goede muis van ze nog tegenkomen. Ergonomisch gezien vind ik het allemaal martelwerktuigen, niks meer of minder.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-02 14:42
Ik zou de muis ook afraden. Mijn vader heeft die voor zijn iMac maar die is echt verschrikkelijk.
Zelfs als ik maar kort iets voor hem moet tonen vind ik het al lastig. Echt een voorbeeld van design boven praktische kant.

Zelf heb ik de trackpad genomen bij mijn Macbook pro. Dit is echt wel enorm aangenaam. Voor te gamen heb ik mijn Logitec G500 erbij dus ik kan ook switchen.

Mijn idee, pak de trackpad, als je een muis wilt, pak een logitec muis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13:23
DaemonAngel schreef op maandag 22 juli 2013 @ 12:36:
Echt een voorbeeld van design boven praktische kant persoonlijke voorkeur.
Allejezus mensen, het lijkt wel of bijna niemand hier kan relativeren. Al die mensen die 'm "afraden" omdat ze er "kramp van krijgen" :')

Of een muis je ligt of niet is puur afhankelijk van persoonlijke voorkeur; niet iedereen heeft dezelfde techniek om te 'muizen', en als jij toevallig krampen krijgt van muis A maar niet van muis B hoeft dat niet te betekenen dat dat voor iedereen geldt of dat het dus een slechte muis is.

Ik gebruik al meer dan een jaar dagelijks een Magic Mouse, en ik moet je eerlijk zeggen dat het de beste muis is die ik ooit heb gebruikt. Geweldig licht en perfect voor mijn manier van 'muizen'. Zelfs als ik de computer urenlang achtereen gebruik heb ik geen last van krampen o.i.d.

OP: test 'm eens uit, kijk wat je ervan vindt en besluit dan of je 'm wil hebben. Ik zou je wel afraden om een incompleet model te kopen; er zijn tweedehands genoeg te vinden die eveneens goedkoop zijn :)

[ Voor 4% gewijzigd door BleuZ op 22-07-2013 14:27 ]

Pagina: 1