Modem/router aankoop niet tevreden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaFFia
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:33
Ik denk dat deze topic op 3 plekken geplaatst kan worden waaronder deze.

Ik heb Sinds +/- 3 maanden een modem/router die gewoon niet naar behoren werkt.
Het gaat om de thomsson TG789 VN gekocht via de provider, mede omdat ik al jaren met problemen zat met de huidige combi . Waarom ik deze nooit heb vervangen of zolaat weet ik eigenlijk niet. Waarschijnlijk mee leren leven door de jaren heen, dus uiteindelijk via de provider deze modem/router besteld omdat ik dan geen gelazer zou hebben van dingen die niet werkte.

Eenmaal de router binnen ging eigenlijk alles snel en makkelijk en wonderbaarlijk de snelheid van men internet ging ineens naar de snelheden die ik moest halen. Dit terwijl er in het verleden verteld werd dat dit niet door de router kon komen(volgens provider).
Speedsxs downloadsnelheid

Ook als ik serverlijsten ophaalde ingame klapte me internet er niet meer uit, dus ik was een tevreden man.
Totdat ik P2P dingen ging doen welke blijkbaar een no-go zijn met deze modem/router.
Omdat men bij Speedxs hier nog nooit van hadden gehoord zijn we gaan puzzlen om het probleem op te lossen. En de tijd tikte maar door minuut na minuut en waarschijnlijk zijn de kosten van het bellen en tijd al hoger dan de kosten voor de aanschaf van de modem, welke zo een 70 euro waren.
Wederom omdat ik geen gezeur meer wou hebben was ik bereid om die extra euro's te betalen, maar verwachte ik wel een werkende modem/router combi.

Omdat ook speedxs er op een gegeven moment niet meer uit kwam zijn ze thomsson gaan bellen.
Met als oplossing om modem in bridge modes te zetten, maar daardoor totaal GEEN security meer te hebben. Ook dit zou dan weer op te lossen zijn door de `main´ pc een extra netwerk kaart te geven en deze computer `host` te maken. En hier hield het verhaal voor mij persoonlijk op, mede door de verbouwing in huis die ik er op los moet laten om alle kabels weer weg te werken, tot de kosten ervan.

En daar stond ik dus weer met een modem in men handen die wederom een beperking heeft op het game verhaal , verder is deze modem perfect. Nou is het niet die paar tientjes die mij zo kwaad maken maar eerder dat ik erom gevraagd heb bij de provider of deze modem het werk zou doen wat ik wil.
En het feit dat men meer als 2 jaar mij een internet hebben verkocht waarvan ik de snelheden niet haalde maar dit lag niet aan de modem/router.

Dit zijn natuurlijk allemaal grotendeels telefoon gespreken geweest en heb zelf haast geen bewijs van deze gesprekken of problemen. Het grote probleem nu is dat speedxs is overgenomen door Cbizz en ik daar ook mijn "garantie" moet halen. Deze heb ik 24 MEI voor het eerst een klacht toegezonden, en heb daar vandaag voor het eerst antwoord op gehad. Nee, ik mag niet liegen 27 mei kregen we een email dat we de klacht naar de verkeerde afdeling hadden verzonden en dat we het maar naar .... moesten sturen :O .

In deze brief staat: Zoals ook door de helpdesk is uitgelegd kunt u uw huidige modem in bridge mode zetten, dit heeft echter gevolgen voor security. Vanuit speedxs is er geen andere oplossing. indien u een modem zoekt voor peer to peer gaming en adsl adviseren wij u zelf op de games fora na te gaan welke een goed moedem is voor deze doeleinden. U kunt dan zelf zo'n modem aanschaffen.

Na deze brief heb ik een telefoon gesprek gehad wederom met 1 van de medewerkers van cbizz, waar ik vooral boos en niet tevreden was en waarschijnlijk ook niet altijd even netjes , maar om een heel verhaal toch iets korter te maken kwam uit dat gesprek eigenlijk maar 2 dingen naar voren. 1 ik moest opnieuw een klacht maken 2 zolang ik internet heb, doet de modem het naar behoren want zaken als Wifi of het hele P2p verhaal worden geen garaties op gegeven.

Nou zijn de kosten en de tijd al hoger dan de kosten van de modem, maar toch heb ik het er moeilijk mee om me erbij neer te leggen. Ga ik te ver , of heb ik toch gelijk ?

Dit gezien hebbende blijf ik denken dat ik gelijk heb.
http://www.consuwijzer.nl...niet-goed-ondeugdelijk-is

Inmiddels is de modem 6 maanden oud.

http://www.youtube.com/user/elfirx AKA MaFFia|NL|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

p2p aka torrents ?

limiteer het aantal verbindingen eens in je p2p software.

security -> daar doelen ze gewoon op NAT, dat is ook tevens waar ze vaak op hun bek gaan met p2p die teveel verbindingen legt waardoor de nat tabel vol loopt

Elke huis tuin en keuken router doet NAT. dus laat dat ding in bridge mode zetten en zet je/een eigen router er achter. Er zijn genoeg routers die aan jouw voorwaarden zullen voldoen.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaFFia
P2p alleen voor gaming, torrents doe ik niet aan ( zelf doe ik newsservers).
P2p programma's zoals bv hamachi en tunggle helpen ook niet .

Dan zet ik me oude modem/router erachter dan krijg ik toch ook weer dezelfde problemen zoals voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ja natuurlijk een nieuwe router,
Maar kun je de verbindingen in id p2p game niet limiteren dan ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaFFia
fish schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 18:57:
Ja natuurlijk een nieuwe router,
Maar kun je de verbindingen in id p2p game niet limiteren dan ?
Sorry fish, maar wat is dan het nut van een modem/router voor een nieuwe modem/router .
Als ik dan toch weer iets moet kopen om het te laten draaien koop ik liever gelijk goed spul en er niets meer voor of achter. Nomaals dat was voor mij ook de reden om een modem/router van de provider te nemen .
Welke 81 euro is ( heb het even opgezocht ) wat voor dit type modem al over de top is qua prijs .
http://www.speedxs.nl/internet/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

een modem/router voor een nieuwe modem/router .
Weet je het verschil tussen een modem en een router ?

maar die andere vraag ?

[ Voor 46% gewijzigd door Fish op 10-07-2013 19:09 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaFFia
fish schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 19:08:
[...]

Weet je het verschil tussen een modem en een router ?

maar die andere vraag ?
Laat ik jouw vraag possitief benaderen, ja dat verschil weet ik.
Ik heb nu een modem/router in 1 en laat ik het anders zeggen zodat je misschien begrijpt zoals ik nu denk.
Ik ga geen 30 euro uitgeven om een router alleen erachter te zetten , want dan koop ik net zo makkelijk een nieuwe modem/router zodat alles netjes en goed is.

Geld te veel heb ik niet maar met een modem die in zicht staat en dan dalijk er nog meer troep ervoor of erachter in zicht , nee sorry.
Zoals ik zei in mijn verhaal kan ik ook een netwerkkaart bij mij erbij zetten , maar ik ga niet letterlijk mijn vloer open trekken omdat er weer kabels bij moeten.

Deze wensen zijn daarom ook zeer duidelijk aan de provider gevraagd om dit soort problemen voor te zijn.

En antwoord op je 2e vraag, helaas 1 op 1 is al niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Wat je op zijn minst kan proberen om dingen uit te sluiten je modem in bridge mode te zetten en tijdelijke en ander router te lenen.

vloer opentrekken wrodt je niet vrolijk vanm

Is het niet nodig om een poort te forwareden voor je p2p aplicatie ? of upnp aan te zetten ?

[ Voor 14% gewijzigd door Fish op 10-07-2013 19:28 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaFFia
Ik heb alles gedaan zelfs met de provider helpdesk met hulp op afstand, Ze konden me niet geloven dat er geen signaal door zou komen als je ging forwarden. Dit hebben ze zelf letterlijk kunnen zien en kunnen testen. Upnp aan of uit maakt niet uit , tutorials van hoe en wat hebben allemaal niet geholpen en zelfs Thosson heeft gezegd dat bridge mode de enige manier is. Wat tevens ook in de brief staat die ik van Cbizz heb ontvangen.

Zowel provider (speedxs) als ik weten zeker dat de modem/router het probleem is.
De provider heeft zelfs de bridge mode getest en zag zelf dat alle security binnen het netwerk weg was.
Op dat zelfde moment heb ik games opgestart welke allemaal open nat hadden en kon ik alles doen .
Aangezien ik het niet erg vond mijn computer open en bloot te laten , hebben we zelfs getest of we de andere hardware wel normale settings konden geven, zodat alle systemen veilig waren en ik de enige was die open zou staan. Maar ook dat werkte helaas niet.

En Cbizz dekt zich zelf ook in en gaat eigenlijk helemaal mee in het verhaal , maar komen niet met een naar mij toe passende oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Nou welk(e) spel(en) hebben we het over ?

en welke configuratie wijzigingen had je gemaakt > welke forwards

[ Voor 45% gewijzigd door Fish op 10-07-2013 19:50 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaFFia
Call of duty reeks
Anno reeks
Acr

En zo kan ik wel door gaan, het is ook niet de game die slecht netcode heeft.
Met alle coop games of games waar je eerst zelf een lobby moet maken om met vrienden te kunnen spelen is dit elke keer weer niet mogelijk .

Ghost recon future warrior is waarschijnlijk de uitzondering omdat het daar in de game kan zitten het probleem.

Edit: de portforwarding is zelfs ook met de provider gedaan wederom omdat ze het ook niet geloofde.

[ Voor 12% gewijzigd door MaFFia op 10-07-2013 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:49

D4NG3R

kiwi

:)

Stuur maar snel weer terug naar KPN. Ik gok er op dat je KPN hebt welke je zo'n leuke dichtgetimmerde router van Thomson opstuurd. Je kan niet tot nauwelijks portforwarden in dat ding, en programma's als Hamachi en Gameranger werkte bij mij ook niet tot nauwelijks. Echter heb je bij KPN niet de mogelijkheid om een eigen router te kopen (Gewoon uit een random winkel) omdat ze weigeren hun SIP wachtwoorden vrij te geven (Telefonie).

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:44
Wat wil je nu precies bereiken Maffia?

Je geld terug voor dat modem (wat niet helemaal lekker werkt)?
Een oplossing voor het probleem wat je hebt met de netwerkverbindingen?
Een andere provider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaFFia
D4NG3R schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 19:54:
Stuur maar snel weer terug naar KPN. Ik gok er op dat je KPN hebt welke je zo'n leuke dichtgetimmerde router van Thomson opstuurd. Je kan niet tot nauwelijks portforwarden in dat ding, en programma's als Hamachi en Gameranger werkte bij mij ook niet tot nauwelijks. Echter heb je bij KPN niet de mogelijkheid om een eigen router te kopen (Gewoon uit een random winkel) omdat ze weigeren hun SIP wachtwoorden vrij te geven (Telefonie).
Ik heb ervan begrepen idd dat het een "KPN" modem is , maar ik heb Speedxs welke draaide of nog steeds zit weet ik niet op het BBned netwerk . En ik zou graag willen maar wat zijn mijn garanties ... heb ik die ... sta ik in mijn gelijk ?

Ik denk zelf van wel ... maar ik heb 3 instanties/bedrijven tegen me . Cbizz-speedxs-thomson

Wat ik persoonlijk wil is eigenlijk nog geen eens zo belangrijk in dit verhaal.
Waar heb ik recht op en wat kan ik doen eerder . Er zijn meerdere oplossingen hiervoor maar momenteel ben ik de enige die het kan, mag of moet oplossen. Dit terwijl ik vind dat de provider en/of Cbizz zeker aan deze rotzooi mogen meewerken.

-50/50
-Nieuwe modem/router
-Upgrades bij Thomson
-service geven voor het zoeken naar een nieuwe passende modem(ookal kan ik dat zelf ook wel)

Eigenlijk alles wel , behalve de deur voor me dicht gooien zoals men nu doet, en waarvan ik blijf zeggen dat deze bedrijven mij wat verkopen het ook zou moeten werken .

[ Voor 26% gewijzigd door MaFFia op 10-07-2013 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

het ding heeft nou ook niet echt en goede review
pricewatch: Thomson TG789vn

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:44
MaFFia schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 19:57:
[...]En ik zou graag willen maar wat zijn mijn garanties ... heb ik die ... sta ik in mijn gelijk ?
Ja en nee. Je hebt een product X. Dat product lijkt nu niet te voldoen aan je wensen. Dat kan. Of dat helemaal het probleem is van het modem? Misschien. Er zijn ongetwijfeld andere mensen en andere toepassingen die geen enkel probleem zullen ervaren bij het gebruik van dit modem.

Jij zoekt de grenzen op, en helaas voor jou heeft dit modem blijkbaar nogal wat lage grenzen/gelimiteerde mogelijkheden. Of dat volgens de specificaties van het product overeenkomt laten we maar even in het midden, dat soort gegevens zijn bij huis-tuin-en-keuken modems maar moeilijk terug te vinden.

Punt is wel dat jij daar als koper wel heel erg laat mee aan komt zetten. In feite behoor je het product te testen (zoals je hem van plan bent te gebruiken) en kun je als het niet aan je wensen voldoet, terugsturen aan de verkoper binnen de gestelde termijnen (14 dagen is dat tegenwoordig geloof ik?).

In feite snijdt het mes dus aan twee kanten. Enerzijds een brak product, anderzijds een consument die zich ver na het gebruikelijke termijn wil beroepen op de wet koop op afstand. Blijkbaar kent de provider het probleem, anders hadden ze het product wel vervangen onder de garantie.

Wat je kunt doen is alsnog zelf contact zoeken met Thomson, om te kijken of je modem daadwerkelijk normaal functioneert of niet, en al dan niet voor vervanging in aanmerking komt onder fabrieksgarantie.

Zelf zou ik het anders aanvliegen, want met een andere oplossing ben je ook in de toekomst veel beter verzekerd tegen dit soort ellende: bouw/koop je eigen router. Laat het modem wat je nu hebt bridgen. Daarvoor hoef je dus helemaal niet je PC op te offeren, nieuwe kabels te trekken of netwerkkaarten te plaatsen. Je hebt gewoon een router nodig die de internetlijn uit je modem kan 'splitsen' over je eigen thuisnetwerk. Dat kan al vrij simpel en goedkoop met bijvoorbeeld een TP-LINK 1043 en soortgelijke, die prima functioneren ook onder de omstandigheden als waarin jij ze wil gebruiken. Ben je voor 4 tientjes klaar, en heb je tevens een oplossing die nog jaren mee kan, bij welke provider je ook in de toekomst zit, die router blijft hetzelfde kunstje doen. Het ding kan gewoon naast je modem worden gezet, dus andere/nieuwe kabels trekken is niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:35

Standeman

Prutser 1e klasse

Dit topic hoort in SF en niet in SG

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is een extreem goede website voor het zoeken naar goede netwerkapparatuur.

Wat momenteel je rechten zijn is moeilijk te zeggen. Heb je heel duidelijk aangegeven tijdens de koop aan welke eigenschappen de router zou moeten voldoen en heb je toen hun advies opgevolgd of heb je gewoon gezegd doe mij maar een nieuwe router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaFFia
Mijn eerste modem kwam van speedxs zelf, deze begon geel te worden van de warmte.
Speedxs zei ookal dat ze eigenlijk niet hadden verwacht dat ik er zo lang mee zou doen , maar ik toch niet de gok wou nemen dalijk ineens zonder te zitten. Vroeg ik de persoon aan de helpdesk mij te helpen met een goede keuze, waaruit heel makkelijk en duidelijk naar voren kwam onze modem/router .

Ebia zegt het waarschijnlijk heel goed, maar het heeft mede zolang geduurd omdat ik zelf ook aan het testen ben gegaan. Je kan wel voor elk dingentje aan de bel trekken, maar het lukte maar niet etc etc .
Begon aan mezelf te twijfelen, want he het staat zelfs op youtube hoe je zoiets moet doen. Maar dat deed ik dus al die tijd al ... en toen heeft het zeker nog 2 a 3 weken geduurd voordat de provider er ook niet meer uit kwam ... en mij niet verder kon helpen. Elke vrijdag kon ik tussen 2 en 5 met hun bellen en testen want rest van de week gaan ze te vroeg dicht om wat te kunnen doen .

Zou bijna zeggen: Volgende keer word ik gewoon een bitch ... het werkt niet boem terug . Uiteindelijk vrees ik dat ik gewoon de rekening zelf moet betalen.

Dus ja mig29 het was heel duidelijk .

Crashen van de modem na ophalen servers
Internet snelheid proberen te verbeteren, ookal werd er eerst gezegd dat dat niet de modem was (achteraf wel)
P2p verhaal voor gamen .

Waren duidelijke vragen die ik mede stelde aan een medewerker van speedxs. Ik heb zelfs nog 2 weken bedenktijd genomen om te kijken wat te doen, want ik wist dat die 81 euro duur is/was. Maar ik wou gewoon achteraf geen gelazer en mocht er wat aan de hand zijn heb je full support van Speedxs. Tenminste dat dacht ik dan.

Maar stel je voor dat ik er niet om had gevraagd blijf ik het raar vinden dat ik zogezegd de eerste ben met dit probleem(bij mijn provider), en dat er zulke modem/routers op de markt kunnen en mogen komen.

Modem is van eind Februari begin maart, dacht dus dat die al ouder was.

Pagina: 1