Speedsxs downloadsnelheid

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaFFia
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10 09:33
Ik heb een hogere abbo genomen en daardoor van een 10mbit naar 24 .
Nou snap ik ook wel dat ze geen garantie geven etc etc , maar nu komt de vraag .
Als ik met men oude abbo bijna een 100% score haalde , dus van die 10mbit 99% van de tijd op die snelheid uitkwam , maar nu met die nieuw 24 mbit maar de `helft` omhoog bent gegaan van 10 naar 17 .
Is dat dan ook nog `terecht` dat men niet de volle snelheden halen ?

Eerlijk is eerlijk , ik had gezien mijn oude lijn zeker een 20-22 verwcht .
Er is al een mail naar de provider gegaan , maar of ze er wat aan willen cq kunnen doen .

http://www.youtube.com/user/elfirx AKA MaFFia|NL|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-10 08:28

BHQ

Gaat het om een ADSL lijn die je geupgrade hebt van 10 naar '24' mbit?

Je weet dat je die 24mbit in real world situaties nooit haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaFFia
Het is een adsl2

Okay dat ik niet de volle 100% van de 24 mbit haal , maar als ik bij de 10mbit versie dat wel doe , mag ik toch hopen dat ik redelijk in de buurt komt .
En als ik maar net 50% sneller wordt van mijn uitbreiding is dat toch een redelijke tegenvaller .
Nogmaals ik haalde een 100% score als het ging op het halen van downloadsnelheid van men oude abbo , dat ik dat nu ook niet zou halen is okay , maar van de op papier 15mbit omhoog gaan is het nu maar net krap aan 7mbit en dan ben ik zelfs al ruim .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:50
MaFFia schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 14:58:
Het is een adsl2

Okay dat ik niet de volle 100% van de 24 mbit haal , maar als ik bij de 10mbit versie dat wel doe , mag ik toch hopen dat ik redelijk in de buurt komt .
En als ik maar net 50% sneller wordt van mijn uitbreiding is dat toch een redelijke tegenvaller .
Nogmaals ik haalde een 100% score als het ging op het halen van downloadsnelheid van men oude abbo , dat ik dat nu ook niet zou halen is okay , maar van de op papier 15mbit omhoog gaan is het nu maar net krap aan 7mbit en dan ben ik zelfs al ruim .
Dat jij op jou oude 10mbit abo de volle 10mbit haalde en nu maar 17 van de maximale 24 mbit staat los van elkaar. Dat jij nu "maar" 17 mbit haalt betekent dat dit de maximale snelheid is die je nu kunt halen. Deze maximale snelheid is afhankelijk van de afstand tot de wijkcentrale, kwaliteit van koper in de grond en kwaliteit van de binnen bekabeling. Dat jij die 10mbit vol haalde is dan ook logisch, dat was makkelijk mogelijk. Onderstaande plaatje laat duidelijker zien wat ik bedoel:
Afbeeldingslocatie: http://www.alleinformatie.nl/content_images/60/ADSLspeeds.jpg

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Het feit dat je naar 'tot 24' mbit bent geupgrade wil niet zeggen dat je lijn capabel is om dat te halen. Je hebt te maken met de lijnafstand naar de centrale, de kwaliteit van het koper, de gebruikte apparatuur aan beide kanten en je aansluitkunsten thuis.

Kortom: Waarschijnlijk is 17mbit gewoon je max gezien de omstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaFFia
IceM schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 15:06:
[...]

Dat jij op jou oude 10mbit abo de volle 10mbit haalde en nu maar 17 van de maximale 24 mbit staat los van elkaar. Dat jij nu "maar" 17 mbit haalt betekent dat dit de maximale snelheid is die je nu kunt halen. Deze maximale snelheid is afhankelijk van de afstand tot de wijkcentrale, kwaliteit van koper in de grond en kwaliteit van de binnen bekabeling. Dat jij die 10mbit vol haalde is dan ook logisch, dat was makkelijk mogelijk. Onderstaande plaatje laat duidelijker zien wat ik bedoel:
[afbeelding]
Duidelijke info . _/-\o_
Ik wist niet hoe hoger de snelheid gelijk staat/stond aan groter verlies .
Minimaal had ik wel wat verlies verwacht maar niet zoveel .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Misschien kan je thuis nog wat winnen door de aansluiting eens te bekijken.

Waar staat je modem tov. waar de KPN kabel binnenkomt? Meestal een blauwe kabel die uitkomt in een aansluitdoosje in de meterkast, of een lasdop (kokertje waar de blauwe kabel inzit en een dunnere, andere kabel uitkomt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaFFia
We zijn aan het verbouwen , kort verhaal .

Isra-punt verder +/- 18 meter in huis staat modem+router .

Met de nieuwe situatie zou ik in theorie misschien nog iets kunnen winnen idd aangezien dit mij al in de oude situatie aangeraden was .

Isra-punt meter kabel naar modem vanaf daar met kabel naar router 18 meter het huis in .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfs met een 200 meter afstand tot de centrale , wat volgens die grafiek goed voor 24mbit moest zijn, haalde ik ook 22mbit. Zeer zeker niet slecht maar toch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaFFia
Verwijderd schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 16:04:
Zelfs met een 200 meter afstand tot de centrale , wat volgens die grafiek goed voor 24mbit moest zijn, haalde ik ook 22mbit. Zeer zeker niet slecht maar toch :P
Heb ook even een check gedaan en zit "maar" 440 meter van centrale

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

MaFFia schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 16:07:
[...]

Heb ook even een check gedaan en zit "maar" 440 meter van centrale
Met dat modem een metertje van het ISRA/de splitter moet je al een redelijke snelheidswinst kunnen halen ja, zeker als je nu platte telefoniekabel gebruikt.

Beste nog is om crosskabeltjes te gebruiken (ook op die kleine afstandjes), veel beter dan dat wordt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:34

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 16:04:
Dat is standaard bij ADSL, overhead die ergens tussen de 8 en 13% ligt. (ATM packets).

Die grafiek gaat uit van de beste omstandigheden, in realiteit zit je altijd met kwaliteit koper, overboeking van de centrale etc etc.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Dat is nou net geen argument. Ik heb nog geen enkele situatie gezien waar een glaslinkje naar een DSL-centrale echt 100% bestookt wordt voor een groot gedeelte van de tijd..

Zelfs met KPN-overboekingen 'van vroeger' merkte niemand er wat van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaFFia
Jarpse schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 16:11:
[...]

Met dat modem een metertje van het ISRA/de splitter moet je al een redelijke snelheidswinst kunnen halen ja, zeker als je nu platte telefoniekabel gebruikt.

Beste nog is om crosskabeltjes te gebruiken (ook op die kleine afstandjes), veel beter dan dat wordt het niet.
Het is gelukkig geen platte , volgens mij een oude utp kabel ofzo (dont hang me on it )
Wel is me opgevallen dat ik die 17mbit met newsleacher download , echter van een server van speedxs een file downloaden wat volgens mij beter zou moeten zijn kom ik nog geen eens verder dan een 11mbit .
Speedtest haal ik zelfs maar 10mbit , maar daar wist ik van dat dat niet betrouwbaar was.
http://img443.imageshack.us/img443/382/tempzh.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door MaFFia op 01-08-2010 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:34

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Jarpse schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 16:17:
Dat is nou net geen argument. Ik heb nog geen enkele situatie gezien waar een glaslinkje naar een DSL-centrale echt 100% bestookt wordt voor een groot gedeelte van de tijd..

Zelfs met KPN-overboekingen 'van vroeger' merkte niemand er wat van.
Kom even in de avond hier op de adsl kijken :) Sinds ooit de upgrade naar 20mbit is gekomen, van de 'ingetrainde' 12mbit hou je amper 600-700KB/sec over.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

SinergyX schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 16:30:
[...]

Kom even in de avond hier op de adsl kijken :) Sinds ooit de upgrade naar 20mbit is gekomen, van de 'ingetrainde' 12mbit hou je amper 600-700KB/sec over.
Hmm, klinkt enigzins raar. Ik zou het in ieder geval niet willen afschuiven op een glasvezel linkje dat 100% vol zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 23:50
Hier lekker UPC Fiber Power 60, werkt bijna altijd :D
Als je in het dekkingsgebied van UPC valt raad ik je echt aan over te stappen als je sneller wilt internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-08 01:12

KillGhost

\o/

Japperrrr schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 18:51:
Hier lekker UPC Fiber Power 60, werkt bijna altijd :D
Als je in het dekkingsgebied van UPC valt raad ik je echt aan over te stappen als je sneller wilt internetten.
Ik ben ook ex-klant van speedxs. Ik had toch nog wel regelmatig wat kleine issues met snelheden. Nu overgestapt naar UPC. Veel betere prijs/kwaliteitsverhouding imho. ADSL heeft voor mij nu definitief afgedaan.

[ Voor 0% gewijzigd door KillGhost op 02-08-2010 00:34 . Reden: typo ]

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaFFia
Upc heb ik ookal naar gekeken , alleen zit ik in schiedam welke dan net niet mogelijk is .
Zelfde had ik een check gedaan voor de TV , zelfde issue .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaFFia
Atm zijn ze toch nog bezig met de lijn .
Kreeg vanmorgen een mail met daarin dat ik mijn adsl 16mbit traint .
Ik zie nu dat hij van hoog naar laag gaat kwa snelheden .. met net een performance winst van 6 mbit .

Soz vergat even edit button 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door MaFFia op 02-08-2010 11:56 ]

Pagina: 1