NAS icm OS X

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJP95
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-12-2023
Ik zoek dus een NAS die goed werkt met OS X, dus ook door Time Machine herkend wordt. Netgear zou daar goede dingetjes vor hebben, maar ik vraag me vooral af hoe je hem in je finder vast zou kunnen zetten. Als ik dat nu met een PC probeer moet ik hem elke keer weer opzoeken via Ga>Verbind met server.

Iemand ideeen?

Spartans don't die, they're only missing in action.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-09 15:50
Ik heb een Synology DS212j. Deze werkt prima onder OSX. Via de instellingen van de NAS even AFP en of SMB aanvinken en je ziet em altijd in je finder sidebar onder shared. Time Machine werkt ook, de NAS heeft hier support voor ook. Alleen ik merk wel problemen steeds na een tijdje. Time Machine geeft aan dat de volume niet gevalideerd kan worden en wil een nieuw back-up maken. Via google kwam ik erachter dat heel veel mensen deze probleem hebben icm NAS en Time Machine. Durf dus niet te zeggen of jij die problemen ook zal ondervinden omdat de directe oorzaak vooralsnog onbekend is.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/6773600/Screen%20Shot%202013-07-08%20at%2016.10.08.png
Dit staat altijd in mn Finder sidebar, enkel AFP aanvinken via de instellingen.

[ Voor 5% gewijzigd door ASNNetworks op 08-07-2013 16:11 ]

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:45
Ja, dat probleem ken ik, icm Netgear NAS. Vanaf Lion dit probleem. Bij mij valt het nog mee, eens in de 2-6 maanden. Er schijnen mensen te zijn die vrijwel dagelijks die melding krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:55

WTM

Volgens mij is er maar een die dat zonder problemen kan en dat is de timecapsule (of een airport extreme met usb HD, dat heb ik). Op m'n synology 212+ backuppen met timemachine ging dramatisch, steeds weer die errors.

Waar het inzit, ik weet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Op mijn synology ook na 2 dagen een corrupte Time Machine backup... Misschien dat het beter wordt met Mavericks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:49
Hmm, raar. Ik backup echt al heeeeel lang naar mijn DS-211 en dat gaat prima. Nooit last van sync-errors. Moet wel bekennen dat ik lang geleden wel eens sync-errors gehad heb, maar sinds 4.0/4.1 ben ik daar dus van verlost.

Nu een eigen nas gemaakt (met Nas4Free) en dat gaat tot op heden (5 dagen :D) ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:55

WTM

Het gaat goed mits het via ethernet gaat volgens mij. Gebruik je wifi dan gaat 't vroeg of laat fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Die validation errors liggen niet aan de synology, want ik heb het ook met de Lacie hier. Op het net zie je dat veel mensen er problemen mee hebben, zelfs op de Apple time machine... Goed spul hoor, maar ik gebruik tegenwoordig als extra vangnet CrashPlan.. Nooit op één paard wedden..

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M617573
  • Registratie: Augustus 2004
Hebben jullie je lokale timemachine snapshots uitgezet? Dat deed ik ook, om ruimte te besparen en kreeg iedere 2 / 3 weken de validation error. Sinds ik het weer aan heb gezet, geen problemen meer (inmiddels 8 weken) Ik gebruik een TM van apple.

uitzetten snapshots:

sudo tmutil disablelocal

aanzetten snapshots:

sudo tmutil enablelocal

http://osxdaily.com/2011/...backups-in-mac-os-x-lion/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Als ik het goed begrijp maak je dan een backup van je interne HD naar je interne HD? Dat gaat echt niet passen op mijn 120Gb SSDtje, hoor..

[ Voor 0% gewijzigd door RobV op 08-07-2013 22:00 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M617573
  • Registratie: Augustus 2004
RobvdVeer schreef op maandag 08 juli 2013 @ 21:57:
Als ik het goed begrijp maak je dan een backup van je interne HD naar je interne HD? Dat gaat echt niet passen op mijn 120Gb SSDtje, hoor..
Ja dat doet ML automatisch als je geen verbinding met je TM hebt. Dan maakt hij tot een max van 20gb geloof ik local snapshots, die dan weer worden gesynchroniseerd met je TM als je wel verbinding hebt.

bron: http://support.apple.com/kb/ht4878

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjef_Arie
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:43
Ik heb een harde schijf aan de airportextreme hangen en nooit problemen gehad via wifi of ethernet.
Werkt al jaren netjes en af en toe open ik de backup ook via time machine en dat werkt altijd.
Time machine werkt via een sparse bundle, zou het kunnen dat deze hfs+ nodig heeft?
Want de schijf die aan mijn airport hangt is hfs+ geformatteerd en die sparse bundle is een mac-specifiek geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
TM werkt niet op iets anders dan hfs+ (tenminste, met mijn OS X mountain lion), toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
TM werkt wel op iets anders dan hfs+ zolang het maar goed geëmuleerd wordt. Synology heeft geen hfs+ (de 4.3 beta ondersteunt het wel). Mijn Nas4Free 'bak' heeft ook geen ondersteuning van hfs+ maar toch werkt TM er goed mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Vooralsnog lees ik hier dat het toch hfs journalled moet zijn... Je kunt wel een sparsebundle op iets anders dan hfs aanmaken, en die dan mounten. Daarnaast zijn er wel NASen die hfs support bieden over hun eigen filesystem om TM te neppen, maar dan blijft het een emulatie van de requirements. Of snap ik het niet? Dit is wat ik begrepen heb...

Edit: ik moet je reactie voortaan beter lezen. Je had het idd over emulatie, excuus

[ Voor 9% gewijzigd door RobV op 09-07-2013 22:15 ]

Pagina: 1