Nieuwe PC voor FPS games Budget 600e

Pagina: 1
Acties:

• gar-wier
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-06-2022
Hoi! Het lijkt mij leuk om deze zomer voor het eerst een pc in elkaar te sleutelen en daarom hoop ik hier advies in te winnen over mijn huidige samenstelling.
Details:
Budget: Het budget voor het systeem is 600e, exclusief de randapparatuur die ik mee wil bestellen van Azerty, namelijk keyboard, muis, koptelefoon, controlller en draadloze netwerkkaart, waarvoor ik nog 100e heb gereserveerd.
Doel: Het doel van de pc is het spelen (offline) single player campaigns van recente first en third person shooters, zoals Bioshock Infinite, Far Cry 3 en Borderlands 2 en third person action games zoals de Assassin's Creed serie, Batman Arkham City en Tomb Raider. Ik zal geen Real Time Strategy of grootschalige online multiplayers spelen, dus de processor hoeft relatief misschien iets minder sterk te zijn t.o.v. de grafische kaart(?).
Monitor: Ik wil de pc aansluiten op mijn ouders' tv (en surround sound set), een Philips LCD FullHD LED 1080p 100Hz 42" digitale tv (1920 x 1080p, supported refreshrate: computer: 60Hz), product info:
http://www.p4c.philips.co...PFL8404H/12&slg=en&scy=GB
Optionele componenten: Een SSD is niet nodig, een 1Tb HDD volstaat. Een HDMIpoort en een ethernetpoort zijn wel nodig (voorzover niet standaard). USB3.0 is niet essentieel.
Overige info: Ik ben niet van plan te gaan overklokken of te upgraden in de toekomst, heb geen oude componenten om te hergebruiken en ben al in bezit van Windows 7 met licentie.

Ik overweeg momenteel de volgende samenstelling, en ben in de eerste plaats opzoek naar feedback op dit systeem, maar als iemand voor dit budget een beter systeem kan samenstellen hoor ik dat ook graag:)
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-6300 Black Edition€ 99,44€ 99,44
1Gigabyte GA-78LMT-USB3€ 49,99€ 49,99
1MSI GeForce GTX 760 Twin Frozr Gaming€ 239,-€ 239,-
1Western Digital Blue Blue WD10EZEX, 1TB€ 55,88€ 55,88
1Cooler Master N200€ 32,95€ 32,95
1Crucial Ballistix Sport BLS2C4G3D1609ES2LX0CEU€ 51,90€ 51,90
1LG GH24NS95 Zwart€ 0,-€ 0,-
1Corsair Builder CX430 Bronze€ 39,72€ 39,72
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 568,88

(De HDD, RAM en DVDdrive kunnen natuurlijk door ieder alternatief met dezelfde specificaties worden vervangen)
Ik wil het liefst bij Azerty bestellen en kom dan, samen met de randapparatuur, uit op het volgende winkelmandje: http://azerty.nl/winkelma...D=1&product%5B630966%5D=1
Alvast bedankt!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
hm, je zal moeten veranderen van voeding.
Die heeft slechts 1 PCI-E connector en je hebt 1x 6 pin + 1x 6+2 pin nodig ;)

> pricewatch: Seasonic M12II 520W
> pricewatch: XFX Pro 550W

• gar-wier
@ SmokinCrop: Ja klopt, goed gezien:) Echter, met de Twin Frozr is een 2x molex naar 1x PCIe 6 pins adapter meegeleverd, dus die wilde ik gebruiken. Dan hou ik nog 1 molex over, maar die heb ik niet nodig, omdat ik beide (stock) casefans op het moederboard wilde aansluiten, of zou dat te veel power van de cpu wegtrekken?

• SmokingCrop
  • Niet online
Dat zou inderdaad wel moeten lukken, lijkt me :)
Zelf gebruik ik liever gewoon aparte connectors ipv die molex adapter. ^^

• gar-wier
oké top, thanks:)

• gar-wier
Overigens, zou het de airflow in de kast ten goed komen om een externe usb netwerkkaart te nemen? Ik ben namelijk nog niet zo overtuigd van het nut van een interne netwerkkaart, hoewel ik 'm er toch in heb gedaan, omdat het me netter leek:)

• Zephrex
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 27-12-2025
Denk dat je je om de airflow niet zo druk moet maken mbt die kaart. Of die erbij in zit of niet, dat zal wss weinig schelen.. (Denk ik)

• P. Herz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-03 00:16
gar-wier schreef op zondag 07 juli 2013 @ 04:14:
Overigens, zou het de airflow in de kast ten goed komen om een externe usb netwerkkaart te nemen? Ik ben namelijk nog niet zo overtuigd van het nut van een interne netwerkkaart, hoewel ik 'm er toch in heb gedaan, omdat het me netter leek:)
ik raad een netwerk kaart aan. vooral met FPS', een dongel is leuk voor internet gebruik maar tijdens FPS' wil je niet dat telkens connectie slecht is. (spreek hier wel uit ervaring.) heb zelf dus ook maar de netwerkkaart erin gezet.

naar mijn idee heeft et niet veel effect op de airflow in je kast hoor. ik bedoel je GPU zit daar ook en je netwerkkaart daarvoor/achter dus neemt weinig/niets van je airflow weg

• gar-wier
bedankt voor de reacties:) @ P. Herz, ik wist niet dat de ontvangst van interne kaarten zoveel beter was, dat is zeker een goede reden om geen externe usb ontvanger te nemen.
Over die airflow: Juist omdat mn gpu daar ook zit dacht ik dat de netwerkkaart het moeilijker kon maken voor de fans van mijn gpu om de warme lucht kwijt te raken en koude aan te voeren. Voor zover ik weet zitten de fans namelijk aan de kant van de netwerkkaart. Ik kan totaal niet inschatten of dat een noemenswaardig verschil gaat maken, maar aangezien ik voor online gamen waarschijnlijk een LANkabel inplug en die netwerkkaart alleen voor dagelijks surfen is, zou ik een iets minder stabiele internetverbinding wel over hebben voor betere koeling van mn gpu:)

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:05
Volgens mij is er vrij weinig (zoniet geen) verschil tussen het ontvangst van externe- en interne WLAN kaarten; sommigen beweren dat extern beter is, omdat je kan hem dan ergens anders neerzetten waar er beter bereik is (zie bijv. [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen). Zelf heb ik een interne, die werkt ook gewoon en dat vind ik netter weggewerkt.

De interne WLAN kaart die je in je mandje hebt een "half-height" kaart. Lucht kan er dus gewoon "overheen" en volgens mij heeft dit dan ook nauwelijks invloed op de koeling.

Mijn advies: doe wat jij het beste vindt (of wat goedkoper is). 8)

[ Voor 8% gewijzigd door PCBaas op 07-07-2013 11:29 ]

5700X | RX 6600

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik denk echter wel dat P. Herz het heeft over een wired netwerkkaart. Voor gaming zou ik sowieso al geen wifi voor willen gebruiken ivm latency die met wifi altijd hoger is dan wired.. En zeker met FPS games wil je gewoon geen latency of trage verbinding hebben, die vertraging kan dan serieus verschil maken in leven of dood.

Met de gaming community waar ik lid van ben, zit ook iemand BF3 te spelen via een wifi verbinding, maar je moet hem af en toe is horen... :X En maar eigenwijs blijven doen... ;)

[ Voor 46% gewijzigd door CH4OS op 07-07-2013 11:30 ]

• gar-wier
Bedankt voor de reacties, ik zal nog even nadenken over wat ik met die netwerkkaart doe, waarschijnlijk maakt het dus qua zowel verbinding als airflow niet veel uit. Voor online gaming plug ik sowieso een LANkabel in... Ik twijfel ook nog enigzins of die 430watt voeding voldoende is. Wat denken jullie of zouden jullie anders aanraden?

• SmokingCrop
  • Niet online
Gewoon geen usb-wifi-stick nemen en je zou wel goed moeten zitten.

430 Watt moet infeite wel genoeg zijn, maar misschien dat je beter een seasonic 520w neemt zodat je geen molex to 6pin moet gebruiken en zodat de fan van de voeding ook minder werk geeft.

• gar-wier
Oke bedankt, ik vond die corsair cx430 watt wel erg aantrekkelijk geprijsd. Als ik de GPU clock met iets als msi afterburner nog met iets van 5% verhoog, zou de cx430 dan wel als snel te kort schieten, of neemt die powerconsumption niet zo snel toe? (ik twijfel qua gpu nog tussen de Palit GeForce GTX 760 JetStream en de MSI N760 TF 2GD5/OC)

• gar-wier
Ik heb uit oude computerkast nog een 80mm fan met molex aansluiting weten te halen. De fan is misschien wel 12 jaar oud, ieder ander component van die leeftijd zou ik niet meer gebruiken, maar ik zat te denken dat als 'ie het nog doet, dat een fan altijd positief kan bijdragen aan de airflow in de kast. Is het aan te raden deze fan in mijn systeem op te nemen? Het enige wat ik kan bedenken is dat de fans vroeger misschien minder efficient waren en dat ie te veel van mijn PSU's vermogen zou opslokken, maar voor een 80mm fan zou dat wel mee moeten vallen toch? Mijn kast support officieel alleen 120mm fans, maar daar moet wel omheen gesleuteld kunnen worden toch?

• Blipman17
  • Laatst online: 20-05-2024
een casefan gebruikt zo weinig stroom dat een PSU het nog steeds makkelijk aankan. je moet bedenken dat het eigenlijk een stom klein motortje is dat ook op zo'n snoepventilatortje zit. en die kunnen een paar uur op een AA batterijtje draaien. nou draait een casefan iets harder, maar toch.

even iets anders. misschien dat ik eroverheen heb gelezen, maar heb je wel een OS? of heb je daar al plannen voor?

[ Voor 18% gewijzigd door Blipman17 op 08-07-2013 12:34 ]

• gar-wier
@ Blipman17, bedankt voor de oplettendheid, ik ben al in het bezit van windows 7 met licentie, die kon ik gratis via mijn studievereniging krijgen:D (max 1 per lid helaas;))
En dan ga ik straks maar is kijken of ik die fan nog ergens in m'n case kan knutselen, bedankt:)
Pagina: 1