Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103465

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://blog.laptopmag.com/wpress/wp-content/uploads/2013/05/Q5.jpg
Vanaf eind julii is de 2de BlackBerry 10 toestel met volwaardig QWERTY toetsenbord in Nederland beschikbaar.
Het toestel als vierling in kleuren is het broertje /zusje van de grote broer Q10. Hieronder een vertaalde review
van berryza.com .
_____________________________________________________________________________________

BlackBerry heeft aangekondigd de Q5, een nieuwe mid-varieerde handset die de Curve moet vervangen in zijn Qwerty-toetsenbord-packing vorm. Dus er zijn nu twee Qwerty toetsenbord toestellen die BlackBerry 10 uit te voeren:

De BlackBerry-Q10 en de BlackBerry Q5. Maar welke moet u kiezen? Hoe gaan ze te vergelijken? Lees verder voor de belangrijkste verschillen tussen de BlackBerry Q5 en de Blackberry Q10.

Ontwerp
De bouwkwaliteit van de Blackberry Q5 komt niet overeen met de premium uitstraling van de BlackBerry Q10. We brachten slechts een korte tijd met de telefoon, kunnen we niet zeggen voor absolute zeker, maar het toetsenbord lijkt niet zo goed presteren. Er is enige flexibiliteit in de BlackBerry Q5 toetsenbord dat is er niet in de BlackBerry Q10.

De BlackBerry Q5 verliest ook een aantal aansluitmogelijkheden in de vorm van een micro-HDMI-poort.
Het gewicht is echter met BlackBerry's Q5 iets minder namelijk 120g waar de Q10 139g is..
Grootte verschillen zijn vrij verwaarloosbaar, maar als je details witl. de Q5 is 120 x 66 x 10.8 mm en het BlackBerry Q10 119,6 x 66.8 x 10.4 mm. Er zijn hierin ook minimale verschillen..

Weergave
Het andere gebied waar de BlackBerry Q5 geeft zichzelf weg als een value for money telefoon is het scherm. Het display is een 3,1-inch 720 x 720 resolutie IPS LCD, die niet in de buurt komt van de diepe zwarten en contrastrijke beelden op de Super AMOLED-scherm van de BlackBerry Q10 maar zekers voldoet. Beide zijn dezelfde resolutie en dezelfde grootte, zodat de scherpte en de ruimte die je hebt om mee te spelen iidentiek is. Het bekijken van de Q5 rechtdoor resulteert ook in kleur levendigheid bijna net zo goed als de Q10, om eerlijk te zijn.

Geheugen
Last but not least is het verschil in opslag tussen de twee telefoons. Met de BlackBerry Q5 heb je 8GB geheugen om mee te spelen en microSD ondersteuning voor maximaal 32 GB aan opslagruimte.
Op de BlackBerry Q10 , is er 16 GB intern ruimte en ondersteuning voor 64GB microSD-kaarten, wat betekent dat er veel meer geheugen te gebruiken op de Q10.

Processor
Er is niet een enorm verschil in de prestaties stakes tussen de twee telefoons. De BlackBerry Q5 is iets minder krachtig dan zijn grotere broer, op 1,2 GHz in vergelijking met de 1,5 GHz van de Q10. Beide zijn dual-core al verschil qua werken merkten we geen verschil. Beide toestellen hebben 2 GB RAM , zodat multi-tasking is goed genoeg.

Batterij
Ook een van de minder significante verschillen tussen de telefoons. De Q5 heeft een niet-verwijderbare 2100mAh batterij terwijl de Q10 heeft een verwijderbare 2100mAh eenheid.
Voor power users en degenen die van plan om push e-mail te gebruiken, is diteigenlijk vrij belangrijk. je kan dus niet zoals bij de Q10 een batterij verwisselen .

Dus welke te kiezen?

Beide toestellen draaien hetzelfde besturingssysteem (OS10) en de batterij is even groot in beide handsets. De BlackBerry Q10 heeft twee keer zoveel aan opslag aan boord, maar aangezien beide geleverd met een micro SD-kaartsleuf, dat is niet een groot probleem. Dan komen we bij het scherm en terwijl de kleuren beter zal zijn op de BlackBerry Q10, is de grootte en de resolutie is niet beter dan op de BlackBerry Q5. De bouwkwaliteit is wel andersl, maar het heeft een minimale impact op de manier waarop de twee telefoons daadwerkelijk werken, is de BlackBerry-Q10 mischien flitsender, maar is de BlackBerry Q5 nog steeds perfect functioneel. Als je op een budget toestel zit te wachten die goedkoper is de de Q10 is de Q5 indrukkwekend en werkt net zo goed qua snelheid en ervaring als de Q10 met een klein verschil dat de Q10 een betere qwerty toetsenbord ervaring heeft.
Afbeeldingslocatie: http://uk.blackberry.com/content/dam/blackBerry/images/device/smartphone/blackberry-10/q5/structured/q5/global/desktop/black/specs-hero-strip.png
_____________________________________________________________________________________

Prijs € 329,00 in Nederland

KPN € 19,00 bij 2 jaar onbeperkt bel/sms met 2000 Mb € 52,50 p.m. (alleen zwart)
T_Mobile € 0,00 bij 2 jaar 90 minuten en 1000 Mb € 34,00 p.m. (alleen zwart)

Cashback aktie : Je kan je jouw oude toestel inruilen tot € 250,00
GRATIS 64 GB micro SD geheugenkaart cadeau op Blackberry promotions

Dit maakt je nieuwe Q5 een stuk aantrekkelijker en met zoveel geheugen kun je wel 12.000 nummers kwijt.

Specs :

Afmetingen
Gewicht 120 g
Lengte 120 mm
Breedte 66 mm
Dikte 10.8 mm

Systeem
Processor Qualcomm Snapdragon
Versie Blackberry 10.1
Besturingssysteem Blackberry OS
Processorsnelheid dualcore 1.2 GHz

Beeldscherm
Kleuren 16 miljoen
Resolutie 720 x 720 pixels
Grootte 3.1 inch
Beeldschermtype IPS LCD

Geheugen
Intern 8 GB
Uitbreidbaar Ja
RAM 2 GB
Uitbreidbaar tot 32 GB

Connectiviteit
Wi-Fi type 802.11 b/g/n
Modem HSDPA 3.5G
Bluetooth versie 2.0
GPS Ja
Wi-Fi Ja
Bluetooth Ja
4G Ja

Multimedia
Speakers Ja
Audio-out 3.5 mm jack
Camera 5 mp
Tweede Camera 2 mp

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=nMuKeCqrnPE]
Blackberry Q5 extended ad [YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=7fr_ECjXogI]
Blackberry Q5 unboxing

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
BlackBerry Q5 Unboxing Video - UK Retail Version

Crackberry
N4BB
BlackberryOS
BlackberryHub

Afbeeldingslocatie: http://www.jcmagazine.com/wp-content/uploads/2013/04/facebook-blackberry-660x330.jpg

Blackberry Aktie

Cashback aktie : Je kan je jouw oude toestel inruilen tot € 250,00
GRATIS 64 GB micro SD geheugenkaart cadeau op Blackberry promotions

Dit maakt je nieuwe Q5 een stuk aantrekkelijker en met zoveel geheugen kun je wel 12.000 nummers kwijt

[ Voor 124% gewijzigd door Anoniem: 103465 op 18-09-2013 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:43
Offtopic:
Ik heb laatst een gratis BlackBerry Curve 9300 van een vriend gekregen, maar ik moet toegeven dat het wel echt fijne telefoons zijn om mee te werken! Veel en veel beter dan mijn HTC Wildfire..
Je kunt er zonder problemen op internetten enzovoorts. Misschien wordt dit dingetje wel mijn volgende telefoon.

Ontopic:
Toen ik de prijs zag schrok ik wel even, want ik meende op een video te horen dat deze rond de 150 euro/dollar ging kosten of is er wat veranderd ?

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:03
Vaak zeggen ze die prijzen met een abo, in amerika zeggen ze ook dat een iPhone bv 199 dollar kost, ze bedoelen dat met een abonnement dus.

Ik moet zeggen dat internetten op een Blacberry met OS7 niet fijn is, maar op een Q10 geweldig, de combinatie van touch en toetsenboord zorgt in mijn ogen voor een hele fijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:43
Mizgala28 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 01:03:
Vaak zeggen ze die prijzen met een abo, in amerika zeggen ze ook dat een iPhone bv 199 dollar kost, ze bedoelen dat met een abonnement dus.

Ik moet zeggen dat internetten op een Blacberry met OS7 niet fijn is, maar op een Q10 geweldig, de combinatie van touch en toetsenboord zorgt in mijn ogen voor een hele fijn ervaring.
Aah zo dus, dan heb ik dat verkeerd begrepen.

Tegenover mijn HTC is het al een verbetering kwa laad tijden en ik hoef niet het beste van het beste, dus met deze kan ik al leven. Op de HTC gaat het stroef en de laad tijden lijken langer en dat stoort me. Het toetsenbord is inderdaad wel een leuk dingetje.

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik heb vast wat reviews doorgekeken (hier in de UK is de Q5 al verkrijgbaar), en als ik er voor ga, dan toch de Q10. Het toetsenbord schijnt toch duidelijk minder te zijn op de Q5, scherm ook en de batterij wil ik kunnen verwisselen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-01-2023
gambieter schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 02:46:
Ik heb vast wat reviews doorgekeken (hier in de UK is de Q5 al verkrijgbaar), en als ik er voor ga, dan toch de Q10. Het toetsenbord schijnt toch duidelijk minder te zijn op de Q5, scherm ook en de batterij wil ik kunnen verwisselen.
Het lijkt mij ook een te hoge prijs als ik dat zo lees dan? Vind het ook maar raar. Dit is toch hun entry model? Waarom dan zo'n prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBenshi
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-07 14:28
De BlackBerry Q5 is vanaf 22 juli verkrijgbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
itsyaboy schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 10:13:
[...]
Het lijkt mij ook een te hoge prijs als ik dat zo lees dan? Vind het ook maar raar. Dit is toch hun entry model? Waarom dan zo'n prijs?
Ik weet het niet, sommige zeggen dat ze Apple willen nadoen, en ik zeg dat het altijd zo is geweest, lang voordat de iPhone het levenslicht zag, was Blackberry qua prijzen de iPhone van die tijd, alleen dan zonder de hype :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zo een eerlijk test gezien en Q5 is zekers beter dan een curve dus een hogere prijs is terecht maar Het toestel zal men echt voor 299-349 moeten verkopen anders ben ik bang de de prijs een probleem wordt qua verkoop. Dit is ook al zo geweest met de Z10 waarbij het vermoeden is dat de prijs ervoor gezorgd heeft dat blackberry zijn doel maar voor 75% had gehaald, waarbij wel gezegd moet worden dat per verkocht toestel blackberry 3x zo veel verdiend dan de concurrent Nokia per verkocht lumia unit. Een kant tekening is wel dat AT&T en de lancering in Amerika een ramp was en dat Blackberry verwacht had daar 1M toestellen te verkopen maar dit is volgens mij nog geen 500.000 geweest. Maar men zal het toestel naar verwachting opnieuw promoten met de Q10 dus keuze.

Ik hoop echt dat Blackberry de Z10 op 450 zet en de Q5 ook op 450 en daarnaast de Q5 op 299,00.

ik heb nog steeds geen test toestel gezien van de Q5 en ook nog niet in onze release lijst. Zal volgende week eens vragen wanneer we het toestel krijgen maar qua prijs heb ik er een hard hoofd in mede omdat de Q10 en Z10 al standaard gratis zijn bij 35 euro.

De Q5 moet men gewoon inzetten om zoveel mogelijk mensen kennis te laten maken met BB10 .
Het is een geweldig mooi toestel met een goed keyboard en redelijk/goede camere qua foto's en video is goed genoeg voor youtube en facebook. Ook touchscreen is goed en alles is mooi scherp en het toestel werk lekker vlot en dus de reviews zijn erg positief maar over de prijs van 400-450 is te veel en dit merk je ook in duitsland waar je het toestel al bijna voor 350 kan krijgen wat ik ook wel een mooie prijs vindt en denk ook dat het toestel na 3 maanden op 300 zit. ;w

op amazon gratis bezorging voor 375 euro (zwart en wit)

[ Voor 117% gewijzigd door Anoniem: 103465 op 15-07-2013 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
gambieter schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 02:46:
Je kan voor de batterij voor 27 euro een batterij met opladbakje kopen van blackberry zelf en daarmee kun je je toestel ook opladen zonder dat deze uit dat bakje gaat.

http://www.amazon.de/Blac...7&keywords=blackberry+q10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBenshi
Ik heb de BlackBerry Q5 inmiddels ter review in handen. Ik moet zeggen dat ik het toetsenbord niet verkeerd vind hoor. De toetsen zijn iets kleiner maar staan aan de andere kant weer wat verder uit elkaar. Iedereen zal zijn voorkeur hebben maar de Q5 doet tot nu toe niet echt onder voor de Q10 (behalve qua materialen, de Q10 is echt meer premium).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:44

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik vind de Q10 een stuk mooier qua afwerking en scherm, maar mijn vrouw vindt de uit elkaar staande toetsjes van haar huidige toestel erg fijn. Zij zou dus eerder voor de Q5 gaan, ook omdat ze niet veel geeft om image, bouwkwaliteit of zeer mooie kleuren.

In de TS staat trouwens dat je een geheugenkaartje krijgt bij Blackberry, maar als je dan op de link klikt blijkt het alleen om de Q10 en Z10 te gaan. Heeft iemand enig idee of de Q5 hier nog aan toegevoegd wordt (evt met een 32Gb kaart ipv 64Gb) of dat deze actie gewoon niet geldt voor de Q5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
gwystyl schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 12:29:
Ik vind de Q10 een stuk mooier qua afwerking en scherm, maar mijn vrouw vindt de uit elkaar staande toetsjes van haar huidige toestel erg fijn. Zij zou dus eerder voor de Q5 gaan, ook omdat ze niet veel geeft om image, bouwkwaliteit of zeer mooie kleuren.

In de TS staat trouwens dat je een geheugenkaartje krijgt bij Blackberry, maar als je dan op de link klikt blijkt het alleen om de Q10 en Z10 te gaan. Heeft iemand enig idee of de Q5 hier nog aan toegevoegd wordt (evt met een 32Gb kaart ipv 64Gb) of dat deze actie gewoon niet geldt voor de Q5?
Is officeel nog niet uit maar gewoon uitprinten en Q5 aangeven en opsturen. Is namelijk een BB10 aktie
zover ik weet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:15
(jarig!)
Ik zie dat er webshops zijn die zeggen de Q5 op voorraad te hebben... zie pricewatch: BlackBerry Q5 Wit

Iemand al besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-05 16:25
Ja gisteren bij coolblue €379 ,kon ook goedkoper bij Alternate maar nu kon ik hem vanmorgen al ophalen bij n ophaalpunt.
Scitterend toestel voelt goed aan maar hij gaat nu aan de lader ook om ff te kijken of alles blijft 'werken'
Heb gewoon het actie formulier ingevuld,doe net of mijn neus bloed,vind het oneerlijk waarom je alleen maar n geheugenkaart krijgt als je de duurdere Q10 koopt!
Aangezien ik 3 BB koop per jaar heb nu de 9810 en 9900 en 9780 heb ik voor de Q5 gekozen,het grote scherm van de torch is mooi maar die toetsjes zijn wat klein,de toetsjes van de 9900 zijn ideáál! dus nu de Q5 met een scherm wat groter is dan de 9900 en kleiner dan de torch.
Ik heb een hekel aan touch!! dus komt helemaal nicht im frage!

Kijk daar word ik niet goed van! krijg ik een email of ik originele bon en originele imei nr wil sturen??heb ik net allemaal ingevuld?? plus de prijs willen ze weten? Heb gezegd......laat maar hier heb ik geen zin in om alles dubbel te gaan doen ik koop hem wel los.
En ik ga er nu een bestellen,wat n zemels!!! :/
Waarom is die Geheugen kaart bij de coolblue winkels €29,95 (16GB) en als ik bij kieskeurig kijk tussen de 9 en €12 ? zie ik iets over het hoofd? micro SDHC

[ Voor 23% gewijzigd door rooie60 op 20-07-2013 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-05 13:54

Vidra

Vragen?

rooie60 schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 16:27:
Ja gisteren bij coolblue €379 ,kon ook goedkoper bij Alternate maar nu kon ik hem vanmorgen al ophalen bij n ophaalpunt.
Scitterend toestel voelt goed aan maar hij gaat nu aan de lader ook om ff te kijken of alles blijft 'werken'
Heb gewoon het actie formulier ingevuld,doe net of mijn neus bloed,vind het oneerlijk waarom je alleen maar n geheugenkaart krijgt als je de duurdere Q10 koopt!
Aangezien ik 3 BB koop per jaar heb nu de 9810 en 9900 en 9780 heb ik voor de Q5 gekozen,het grote scherm van de torch is mooi maar die toetsjes zijn wat klein,de toetsjes van de 9900 zijn ideáál! dus nu de Q5 met een scherm wat groter is dan de 9900 en kleiner dan de torch.
Ik heb een hekel aan touch!! dus komt helemaal nicht im frage!

Kijk daar word ik niet goed van! krijg ik een email of ik originele bon en originele imei nr wil sturen??heb ik net allemaal ingevuld?? plus de prijs willen ze weten? Heb gezegd......laat maar hier heb ik geen zin in om alles dubbel te gaan doen ik koop hem wel los.
En ik ga er nu een bestellen,wat n zemels!!! :/
Waarom is die Geheugen kaart bij de coolblue winkels €29,95 (16GB) en als ik bij kieskeurig kijk tussen de 9 en €12 ? zie ik iets over het hoofd? micro SDHC
Er is een actie voor een gratis 64GB micro SDHC Sandisk geheugenkaart bij de aankoop van een Z10 of Q10 ... ;) _/-\o_ Helaas bij een Q5 moet je die kaart zelf kopen.

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-07 13:59

Releases

Ja maar!

Gister besteld, hopelijk morgen op de post en dan dinsdag binnen. Zou wel tof zijn op me verjaardag! ;)
Ben erg benieuwd naar dit nieuwe model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
Vidra schreef op zondag 21 juli 2013 @ 20:34:
[...]

Er is een actie voor een gratis 64GB micro SDHC Sandisk geheugenkaart bij de aankoop van een Z10 of Q10 ... ;) _/-\o_ Helaas bij een Q5 moet je die kaart zelf kopen.
Weet ik maar iemand hier zei"gewoon invullen als je n Q5 hebt ,nou een gedoe dus! heb inmiddels n kaart van 16 GB sandisk class 10 voor 14,95 dat is ook genoeg!
Zeikers zijn het die blackberry bazen!!!
Gelijk ook maar even n smicrosimkaart knipper gekocht.

[ Voor 5% gewijzigd door rooie60 op 22-07-2013 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
rooie60 schreef op maandag 22 juli 2013 @ 22:23:
[...]

Weet ik maar iemand hier zei"gewoon invullen als je n Q5 hebt ,nou een gedoe dus! heb inmiddels n kaart van 16 GB sandisk class 10 voor 14,95 dat is ook genoeg!
Zeikers zijn het die blackberry bazen!!!
Gelijk ook maar even n smicrosimkaart knipper gekocht.
Die microsim kaart kun je ook laten knippen in de KPN winkel en zal zelf eens bij blackberry vragen waarom er geen aktie is met 32 G/64Gb microsd.

Trouwens de class 10 is goed van sandisk . lekker snel 8)

Nu afwachten wanneer de rode en pink er is want die wil de vrouw |:(

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 103465 op 24-07-2013 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBenshi
De rode en roze versie zijn in principe gewoon beschikbaar. Alleen durven providers het blijkbaar niet aan want die hebben allemaal de zwarte en witte versie afgenomen :( Als je dus een andere versie wilt, zal je dit bij je provider moeten aankaarten. Wellicht dat ze dan alsnog die versies inkopen.

Btw, T-Mobile biedt de Q5 nu al aan. KPN vanaf 29 juli. De officiële adviesprijs ligt op € 340,- wat best netjes is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
Het is en het blijft wennen dat nieuwe BB besturingssysteem,mis de iconen in de middenbalk als er n melding is van ping/app/mail/FB/sms nu moet je eerst HUB tevoorschijn schuiven,zo zijn er nog meer dingen die tegenvallen maar ja het zal wel wennen zijn.
Went het niet dan ga ik terug naar mijn 9900.

Inmiddels gelukt iconen naar andere pagina te brengen (na tig x schuiven)
Is het normaal dat alle woorden onderstreept worden als je appt of pingt?heb alle spellingscontroles uitgezet.

En zit er op jullie Q5 óók n speling in klepje sim/geh.kaart? sluit niet mooi aan/dicht. :-(

[ Voor 32% gewijzigd door rooie60 op 28-07-2013 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
Kom op nou!! iedereen van jullie appt of smst of pingt en niemand heeft onderstreepte woorden tijdens antwoorden naar n ander???? en die andere vraag is ook simpel te beantwoorden!

Doe eens even rustig, ik snap je frustratie wanneer iets niet werkt zoals je het graag zou zien, maar dit forum verplicht anderen niet om vragen van jou te beantwoorden, en zeker niet binnen een bepaalde tijd.

[ Voor 38% gewijzigd door Bullet NL op 30-07-2013 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases

Releases

Ja maar!

rooie60 schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 00:14:
Kom op nou!! iedereen van jullie appt of smst of pingt en niemand heeft onderstreepte woorden tijdens antwoorden naar n ander???? en die andere vraag is ook simpel te beantwoorden!
Gozer wat zit je je druk te maken man.
Kijk onder je keyboard instellingen, qua taal output. Wellicht dat daar nog iets fout staat.
En bij mij zit dat plastic ding ook los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
*weg*

[ Voor 95% gewijzigd door RoD op 30-07-2013 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
Vragen over moderatie mag hier: Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile

[ Voor 87% gewijzigd door 13art op 30-07-2013 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
maaruh ik ben n vrouw Releases,ooit n man gezien die n lippenstift als avatar neemt........................
Vriendelijk genoeg?

[ Voor 8% gewijzigd door rooie60 op 01-08-2013 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases

Releases

Ja maar!

rooie60 schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 19:24:
maaruh ik ben n vrouw Releases,ooit n man gezien die n lippenstift als avatar neemt........................
Vriendelijk genoeg?
Mwah, je ziet het niet vaak. Had het alleen niet verwacht. Ondertussen alles gelukt met je BB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
Releases schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 19:25:
[...]

Mwah, je ziet het niet vaak. Had het alleen niet verwacht. Ondertussen alles gelukt met je BB?
Ja streep is weg,heb alle opties geprobeerd aan en uit te vinken en uiteindelijk was ie weg............ maar het blijft wennen,ben geneigd de 9900 te pakken af en toe,maar ik pluis áltijd alle nieuwe foons uit met verschillende besturingssystemen dus óók deze.

Mis ook heel erg de letterkeuze :'( comic sans was favo,nu alleen rechte letters en kan geen app vinden die dat veranderd.....tot nu toe,in de app store.Ook de keuze foto formaat is er niet dus moet álles verkleinen op pc eer ik het verstuur,maar misschien zijn dit typisch allemaal vrouwen dingen! heb nl niemand nog hierover zien klagen,ik kijk het nog ff aan en ander pak ik toch de 9900 weer.

[ Voor 29% gewijzigd door rooie60 op 04-08-2013 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
Op wat vrouwen zeggen wordt niet zo gereageerd dus.............waarom zouden jullie ook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
rooie60 schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 01:32:
Op wat vrouwen zeggen wordt niet zo gereageerd dus.............waarom zouden jullie ook..
???

PS Ik heb (nog) geen BB10 dus kan je helaas niet helpen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBenshi
rooie60 schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 11:01:
Is het normaal dat alle woorden onderstreept worden als je appt of pingt?heb alle spellingscontroles uitgezet.

En zit er op jullie Q5 óók n speling in klepje sim/geh.kaart? sluit niet mooi aan/dicht. :-(
Nee, als je de spellingscontrole uit hebt staan, moeten de woorden niet meer onderstreept staan. Controleer nog even of alles uit staat. Het moet als volgt zijn:

Taal en invoer -> Voorspelling en correctie:
- Voorspellingen weergeven = uit
- Automatisch corrogeren met spatiebalk = uit

Taal en invoer -> Spellingcontrole
- Spellingcontrole = uit

Wat de speling betreft: dat heb ik ook lichtjes. Het is natuurlijk een dun stukje plastic dat gemakkelijk open en dicht moet gaan. Dan heb je snel wat speling. Als je je Q5 heen en weer beweegt hoor dat je dat stukje ook "rammelen". Niks aan te doen helaas (of dichtlijmen ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Je hebt nu een hele nette abonnement bij Vodafone met de Q5, 1ste 6 maanden 18,75 per maand en daarna 37,50 per maand met 200 belminuten en 500mb data.

Netjes, immers zit er een dual-core in, 2Gb RAM en BB OS 10.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
Krijg je dan het toestel gratis?

Die 500 mb heb je ook niet zoveel aan..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Ja de Q5 is dan gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
iBenshi schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 13:31:
[...]

Nee, als je de spellingscontrole uit hebt staan, moeten de woorden niet meer onderstreept staan. Controleer nog even of alles uit staat. Het moet als volgt zijn:

Taal en invoer -> Voorspelling en correctie:
- Voorspellingen weergeven = uit
- Automatisch corrogeren met spatiebalk = uit

Taal en invoer -> Spellingcontrole
- Spellingcontrole = uit

Wat de speling betreft: dat heb ik ook lichtjes. Het is natuurlijk een dun stukje plastic dat gemakkelijk open en dicht moet gaan. Dan heb je snel wat speling. Als je je Q5 heen en weer beweegt hoor dat je dat stukje ook "rammelen". Niks aan te doen helaas (of dichtlijmen ;) ).
toon volledige bericht
iBenshi ,dank je wel voor je info,na tig x alle opties (spellingscontrole etc) nog paar x geprobeerd te hebben is de streep weg maar ik had alles al geprobeerd?misschien toch niet goed genoeg het schuifje verschoven? iig bedankt :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBenshi
rooie60 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 14:14:
[...]

iBenshi ,dank je wel voor je info,na tig x alle opties (spellingscontrole etc) nog paar x geprobeerd te hebben is de streep weg maar ik had alles al geprobeerd?misschien toch niet goed genoeg het schuifje verschoven? iig bedankt :>
You're welcome :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
some sweet moment here - heeft iemand al een rode of pink gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
Anoniem: 103465 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 14:02:
some sweet moment here - heeft iemand al een rode of pink gezien
Nog nergens tegen gekomen op sites in nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
rooie60 schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 12:47:
[...]

Nog nergens tegen gekomen op sites in nederland.
denk dat ik de rode bestel in Duitsland via Amazon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
Ik vind het nog steeds erg dat de fotos niet zo mooi scherp zijn van de Q5,heel jammer,ik keek net nog ff naar mijn foto's genomen met de 9810 torch en jeeeeeee wat n verschil! en beide 5MP,jammer.
Zelfs de 9900 maakt mooiere,denk tóch dat ik terug ga naar de 9900 en mijn vertrouwde binnenkantje,menu's e.d. O-)
Hij is wel retesnel!! wat érg fijn is,maar ik mis ook het navigatie 4kantje,dat is ook de reden dat ik nooit voor de Z10 gegaan ben vanwege álles touch en dat went bij mij nooit.

[ Voor 22% gewijzigd door rooie60 op 11-08-2013 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
studenten en scholieren met een Q5 : the app ofcourse is een echte aanrader.
Dit is een app om je agenda, doelen en taken scherp te houden.
5 sterren in BB world en GRATIS

http://appworld.blackberry.com/webstore/content/27020876/
Afbeeldingslocatie: http://appworld.blackberry.com/webstore/servedimages/27020876/?t=13

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
OfCourse! - BB10 App Demo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
veel reclame van belsimpel.nl in de bushokjes maar toch verkoop Q10 is groter mede ook omdat het toestel al gratis is vanaf 35 euro

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 103465 op 21-08-2013 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
Heb hem verkocht,na 1 maand,kon er niet aan wennen aan dat getouch,miste de navigatieknop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Jammer ,een collega van mij moest wel even wennen maar ze begint er aan te wennen de foto's in daglicht zijn ok en goed genoeg voor facebook en google+ . Ze heeft het filmen ook ontdekt en is tevreden hoe het werkt en de hub vindt ze ook super handig en ze heeft alle icoontjes van whatsapp,twitter al weg gezet want alles komt toch toch op één plek . binnen Ze heeft de rode genomen en ze is er erg blij mee. Ze had zo'n samsung toestel met qwerty maar vindt de OS 10 wel beter en via de zaak heb ik even ing voor haar erop gezet.

mijn vrouw wacht nog steeds :) maar ze vindt jaar bold nog steeds goed werken terwijl ze ook de rode wil. was ooit eens de roze.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 103465 op 28-08-2013 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hier gaan we weer : 10.2.0.1443 (GOLD) uitpakken - toestel aansluiten - uitgepakte bestand opstarten
na 15 minuten zul je het startscherm zien van het doorlopen van de standaard instellingen.

OS 10.2.1.1443 https://mega.co.nz/#!psw1...yVfVBGt20QZmrfdqjdAVBTb5s

android runtime unlocked (alleen als je alle soorten android apps wil installeren) ING, ABN-AMRO werkt ook met de standaard versie hierboven.

Android runtime unlocked https://mega.co.nz/#!ZhNg...wiMimAvWg7F6HbnPviOoUCPK0

Topicstarter
T-Mobile app

Minuten en data verbruik
Dagelijks gebruik
Nota's tot 6 maanden
Uitstaande betalingen
Buy add ons
Amount of loyalty points
bank details
T-Mobile Forum
Denk Mee
Toestelhulp (help with devices)
T-Mobile news

Afbeeldingslocatie: http://cdn.crackberry.com/sites/crackberry.com/files/styles/w795/public/article_images/2013/09/T-Mo.JPG?itok=7k4MWObR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 00:27
http://www.bcc.nl/actie/weekenddeal.html

Interessante aanbieding! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
In de pricewatch heeft de Q5 inmiddels de € 175 aangetikt:

pricewatch: BlackBerry Q5 Wit

De prijzen lopen nogal uiteen. Zijn die goedkope gewoon goede toestellen of zouden er problemen met taal, updates of netwerk kunnen onstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328088

Ik heb er vandaag 1 gehaald voor mijn vader bij Alternate voor 226 Euro.
Zwart en de EU versie.

Nog niet aangezet maar dat zal vast goed zitten.
Ben benieuwd of mijn vader net zo enthousiast zal zijn over BB10 als ik :)

---- update

Werkt perfect en vaders is er blij mee :*)

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 328088 op 27-01-2014 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Laatst online: 15:15
(jarig!)
Zijn er ook Q5 gebruikers die al een update gehad hebben naar 10.2.1? Die hier is op Vodafone, en heeft nog geen update beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 398486

Wat vinden jullie van de Q5? ik heb hem nog niet gezien in de winkel helaas (nergens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328088

Hier bij KPN nog niet binnen.
De Q5? Die doet zeker niet onder voor de Q10 is mijn ervaring.
Mooi apparaat :)

---

Intussen maar de leak geinstalleerd met de losse laatste radio.
Werkt perfect!

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 328088 op 05-02-2014 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Q5 full aoutoloader. backup contacten en instellingen maar de rest niet.

Nu bestand downloaden en uitpakken en installeren door eerst toestel of vliegtuig modes te zetten en kabel aan te sluiten. execute :).

Je begint dan geheel geschond maar wel met

nieuwe OS 2141. 14 februari 2014

https://mega.co.nz/#!H0Qj...vfE79Y2Ez2qgPmVg53g8CVU2I

[ Voor 72% gewijzigd door Anoniem: 103465 op 14-02-2014 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fewips
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-03 17:34

fewips

Huurautospecialist

Bigs schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 18:32:
In de pricewatch heeft de Q5 inmiddels de € 175 aangetikt:

pricewatch: BlackBerry Q5 Wit

De prijzen lopen nogal uiteen. Zijn die goedkope gewoon goede toestellen of zouden er problemen met taal, updates of netwerk kunnen onstaan?
Met de nieuwe cashback: http://www.blackberrypromotions.nl/
Is een Q5 opeens net minder dan € 150,- via Belsimpel!

Denk erover nu toch te proberen, leuke LTE hotspot in het buitenland, heeft iemand ervaring met Spotify op dit toestel?

Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 601896

fewips schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 21:37:
[...]

Met de nieuwe cashback: http://www.blackberrypromotions.nl/
Is een Q5 opeens net minder dan € 150,- via Belsimpel!

Denk erover nu toch te proberen, leuke LTE hotspot in het buitenland, heeft iemand ervaring met Spotify op dit toestel?
Op zijn grote broer (q10) draait het probleemloos
Alleen het werkt het met 'volgen' van artiesten.
Pagina: 1