Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Welke van de 3? Morgen bestellen

Pagina: 1
Acties:

• poekiepoes12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07:20
Hallowa,

Ik heb hier al eerder een topic geplaatst en het is zover. Een van deze 3 gaat het worden.

SAMSUNG UE40EH6030
Samsung UE32F5700
Samsung PS43F4500
Samsung PS43E450

De laatstgenoemde kan ik morgen oppikken bij de Harense Smid in mijn dorp. Vanwege faillissement kan ik deze voor €450,- krijgen, en mocht deze te groot zijn kan ik deze binnen 14 dagen omruilen. Dit is goedkoper dan de pricewatch op tweakers.

Mijn voorkeur gaat uit naar plasma, dit op verzoek van Dimens wegens de betere kwaliteit vergeleken met led tv's.

Welke en waarom?

LIEFST BESTEL IK VANDAAG NOG

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:12
De plasma die je aangeeft heeft qua prijs in de Pricewatch geschommeld rond de 300 euro.

Is tevens al een wat ouder model.

Wat is je budget?

Misschien is de Panasonic 42ST60E wat voor je? Is rond de 750E dacht ik

toettoett

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:06
3 van je tv's zijn 40 inch of groter maar er zit ook een kleiner model van 32 inch? Verklaar je nader zou ik zeggen...

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

poekiepoes12 schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 15:34:

SAMSUNG UE40EH6030
Samsung UE32F5700
Samsung PS43F4500
Samsung PS43E450

Welke en waarom?

LIEFST BESTEL IK VANDAAG NOG
4 verschillende tv's , wat zijn de verschillen ertussen en wat zijn je wensen?

ALS JE ZELF MOEITE DOET KUN JE SNELLER BESTELLEN!

39

• poekiepoes12
Ik heb zelf al zeer veel reviews gelezen en research gedaan. Budget is rond de 450.
Wil er vooral films op kijken en een potje Fifa met vrienden. Verder kijk ik veel voetbal.

Ik twijfel tussen 32 en 42-43 inch ivm de kijkafstand. Deze is met 2,5 m vrij klein.

Meer informatie kan ik even niet geven. Ben op mn werk!

Bedankt voor de reacties.

• CrabpPeople
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06:41
poekiepoes12 schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 16:54:
Ik heb zelf al zeer veel reviews gelezen en research gedaan. Budget is rond de 450.
Wil er vooral films op kijken en een potje Fifa met vrienden. Verder kijk ik veel voetbal.

Ik twijfel tussen 32 en 42-43 inch ivm de kijkafstand. Deze is met 2,5 m vrij klein.

Meer informatie kan ik even niet geven. Ben op mn werk!

Bedankt voor de reacties.
Ik zit tussen de 2 en 2,5m van mijn 55inch TV af, en vind hem zeker niet te groot. Sterker nog, een maatje groter zou nog best kunnen.

• poekiepoes12
De perfecte kijkafstand wordt door velen als verschillend ervaren. Het
Gaat er mij om dat de scherpte van het beeld er niet onder lijdt. Omdat ik 'te' dichtbij zou zitten. Ik wil geen pixels zien. Haha.

• CrabpPeople
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06:41
poekiepoes12 schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 18:13:
De perfecte kijkafstand wordt door velen als verschillend ervaren. Het
Gaat er mij om dat de scherpte van het beeld er niet onder lijdt. Omdat ik 'te' dichtbij zou zitten. Ik wil geen pixels zien. Haha.
Ik heb helemaal geen high-end TV (Samsung 55F6400), maar er is geen pixel te zien. 42inch op 2,5 meter moet echt makkelijk kunnen.

Verwijderd

Poekiepoes, dat beantwoord de grafiek :).

• poekiepoes12
Verwijderd schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 18:45:
Poekiepoes, dat beantwoord de grafiek :).
Aha. Dank-u-zeer. Nu begin ik weer te twijfelen.. Wanneer ik zelfs voor een 42-43 inch full hd led tv ga, zit 2,5m al tegen het maximum wat optimale kijkafstand aan. Dus een 32 inch is sowieso te klein dan?

De plasma's zijn hd ready en geen full hd en dan is 2,5m het minimum wat betreft optimale kijkafstand.

Hmm... En hoe zit het met inbranden van plasma's? Of is daar de laatste jaren veel verbetering in geweest?

Voor welke van de 4 zouden jullie gaan gezien mijn budget en wensen (potje Fifa, voetbal kijken, films)

Thanks

• poekiepoes12
Ik denk dat ik de knoop ga doorhakken en ga voor de UE40EH6030.

Mijn inziens een prima televisie, heb belachelijk veel reviews gelezen en de enige minpunten die opgesomd werden zijn voor mij geen punt. Enige wat nog onduidelijk is, is het aantal herz. Er wordt gezegd dat deze 200 herz is maar hoe weet ik of dit niet de geoptimaliseerde herz is? Ik hoop dat deze 100 of daadwerkelijk 200 is en niet 50.

• poekiepoes12
Wat irriteer ik me aan mezelf zeg..

PANASONIC TX-L39EM6/PANASONIC TX-L42EM6 = 470/510 euro
UE40EH6030 = 400 euro

Een van deze twee wordt het en ga ik morgen bestellen.

Is de EH630 beter of minder dan de Panasonic?

Alvast bedankt en kusjes

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-11 19:49
In grote lijnen, voor LCD wordt samsung meer gewaardeerd, voor plasma is dat Panasonic. En groter is beter, ook op 2,5 meter.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Dit zijn de optimale afstanden die je van een televisie moet zitten volgens een bepaalde test, maar zegt verder niet zoveel. Volgens THX moet je bijvoorbeeld nog dichterbij zitten om volledig te kunnen genieten van het beeld.

Ja, pixels zullen theoretisch gezien duidelijker zichtbaar zijn bij een HD ready televisie. Maar er wordt hedendaags teveel gekeken naar pixels en men trekt al te snel de conclusie dat meer pixels altijd beter is. Maar er is zoveel wat meespeelt als het gaat om de beeldkwaliteit. Kleur, contrast, helderheid, bewegingsresolutie etc.. en als dat totaalplaatje goed is, doet die concessie op de scherpte er minder toe.

Het is ook niet zo dat je pixels kan tellen, er zal alleen detail kunnen missen. Maar wie ik het ook vraag, er zijn weinig mensen die de kleine toevoeging van detail verkiezen boven kleur, contrast en zwartwaardes.

• saveljos
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-11 10:20
Inbranden was een groot probleem van vroeger. En hertz hoef je niet naar te kijken.

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06:37
Heb je al eens plasma gekeken? Zo nee, hopelijk val je niet in de categorie dat je plasma ziet knipperen! Dan is LCD je enige keuze namelijk.
Pagina: 1