game pc tot 1500

Pagina: 1
Acties:

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:55
Hallo,

Ik ben bezig een game pc aan het samen te stellen, ik kom tot het volgende lijstje:
<update: voeding vervangen door XFX en videokaart door MSI>

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670 Boxed€ 195,90€ 195,90
1Asus H87M-PLUS€ 84,99€ 84,99
1MSI GeForce GTX 770 2GB Twin Frozr OC€ 363,-€ 363,-
1Lian Li PC-A04 (Zwart)€ 87,99€ 87,99
1Microsoft Windows 8 NL OEM 32/64 bit€ 82,19€ 82,19
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU€ 107,95€ 107,95
1LG GH24NS90 Zwart€ 16,-€ 16,-
1XFX PRO650W€ 73,-€ 73,-
1Samsung 840 series 500GB€ 283,99€ 283,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.295,01

even een korte toelichting:
- ik weet dat er geen HDD in zit, ik ga het alleen met SSD doen. Ik download geen films etc. en heb dus niet zoveel ruimte nodig. Heb mijn huidige PC nu dik 3 jaar en nog geen 400G in gebruik en nog nooit wat verwijdert.....dus 500G moet afdoende zijn.
- ik weet dat de Samsung 840 lang niet zo snel is als de Pro versie, maar scheelt toch een dikke 100 euro en ik denk dat het in dagelijks gebruik nauwelijks merkbaar is (kom van een HDD dus zal sowieso grote vooruitgang zijn)
- ik ga niet overklokken
- komt nog 100 euro assemblage kosten bij....(ik laat dit tegenwoordig altijd doen om gezeur met garantie te voorkomen (heb ik een keer erg veel gezeik mee gehad ivm kapotte proc, welke volgens de leverancier door mijzelf was veroorzaakt)

voor ik de boel bestel hoor ik graag of er nog eventuele verbeteringen en of knelpunten in zitten, zodat ik nog kan corrigeren voordat ik op de bestel knop druk :-) dus commentaar is welkom.

• .ScorpionSquad
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-04 00:30

.ScorpionSquad

Nickname van een 14-jarige

Even snel bekeken denk ik dat je misschien beter voor een Seasonic voeding kan gaan, Corsair is zeker niet slecht maar Seasonic is een klasse apart. Je kan ook nog 50 euro besparen door voor 8GB geheugen te gaan, wat ruim voldoende is voor games, en dan heb je weer ruimte om er een Z87 moederbord erin te zetten, bijv. een Asus Z87-A, wat dan prima in het budget past.

Over de SSD gesproken, misschien kan je goedkoper uitkomen door bijv. voor een 256GB Samsung 840 Pro te gaan (TLC staat me toch niet helemaal aan) en dan een 7200RPM HDD van 500GB erin te zetten. Heb je alsnog meer opslagruimte en dan kan je de games die je toch niet zo vaak meer speelt overzetten naar de HDD.

'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus | 'Il faut cultiver son jardin' - Voltaire

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Ik zou voor de pricewatch: XFX Pro 550W gaan omdat je daar 2 jaar meer garantie hebt dan bij die Corsair ;)
En deze XFX heeft zich hier op tweakers ook al heel lang bewezen. (komt overigens uit een seasonic fabriek)

En @hierboven, waarom zou je geld geven aan een Z87 moederbord als er niet overclocked zal worden? Dan heb je nog meer aan 16GB voor in de toekomst ;)
Maar op zich heb je zeker geen 16GB nodig bij een game pc. Je zal nauwelijks boven de 4GB komen bij gaming & chrome open etc.

Ik zou ook wel voor een 256GB SSD gaan en dan een 7200rpm hdd erbij nemen.
Als je eenmaal de koopjes van de pc gaming wereld ontdekt dan heb je meer plaats nodig dan je denkt.(spreekt uit ervaring :D)
Beste Bang for the Buck 256GB SSD is de pricewatch: Plextor PX-256M5S 256GB
Dan kan je nog voor een 50-60 euro een HDD van een TB erbij kopen en je spaart nog altijd vrij veel geld uit.

Oh, overigens zou ik voor de pricewatch: MSI GeForce GTX 770 2GB Twin Frozr OC gaan omwille van de stilte bij Load en deze kreeg een 9,8/10 op techpowerup. (de andere kregen minder dan dat)
zie ook:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DuD5Ofv2FbFq4xYWV4WnPneD/full.jpg
Die 2 graadjes meer wegen niet op tegen de 5 dB(A) stiller. Zeker al omdat je niet gaat overklokken :)

ps: om goedkope deals te zien, moet je zeker eens hier kijken:
PC Budget Gaming topic
Online Gamekeys kopen - Deel II
https://www.humblebundle.com/ (soms $1 voor verschillende goede games, maar op dit moment is het niets)
Amazon Sales (gewoon Amerikaans adres invullen, het is toch allemaal via download/steamkey) & Steam sales zijn er ook nog d:)b

[ Voor 29% gewijzigd door SmokingCrop op 05-07-2013 15:02 ]

• breagor
Zie net hier: http://techreport.com/rev...ompatibility-list#corsair

Dat mijn gekozen voeding niet op de compatible lijst staat, dus idd voor de zekerheid maar een ander...de XFX core edition pro650W gaat het worden (550w zou ook niet compatible zijn volgens deze site)

Yup asus 770 wordt vervangen voor de msi, die is tevens ook nog iets goedkoper...

Qua geheugen houd ik het toch op 16gb, ik wil zo af en toe nog weleens een VM draaien en dan is wat extra memory wel handig.

Een hdd komt er echt niet in :-) mocht blijken dat ik ruimte tekort kom dan volgt een 2e ssd.....

Bedankt voor de tips zover!

[ Voor 5% gewijzigd door breagor op 05-07-2013 15:56 ]

• joost18
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 25-01-2024
Misschien is dit niet wat je wilt horen maar voor veel dingen heb je en ssd echt helemaal niet nodig, veel mensen (waaronder ik) hebben genoeg aan een 120gb ssd.

Als je dan een grote ssd wilt neem dan inderdaad een 250 gb+ een 7200rpm HDD.

• SmokingCrop
  • Niet online
joost18 schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 15:30:
Misschien is dit niet wat je wilt horen maar voor veel dingen heb je en ssd echt helemaal niet nodig, veel mensen (waaronder ik) hebben genoeg aan een 120gb ssd.

Als je dan een grote ssd wilt neem dan inderdaad een 250 gb+ een 7200rpm HDD.
tot je cheap ass games begint te kopen.. (ik had eerst ook gewoon een 256gb ssd en dat was ook genoeg tot ik ontdekte dat je massas spellen heel goedkoop kan kopen.. en voor sommige spellen is het wel handig dat je load screens veel sneller zijn)

bv:
$5 Bioshock 1 & 2

$20 voor volgende bundle:
* Deus Ex: Human Revolution - Augmented Edition
* Hitman Absolution: Professional Edition
* Just Cause 2
* Just Cause 2: Black Market Aerial Pack DLC
* Sleeping Dogs

$1 voor Alan Wake & Alan Wake's american nightmare

$1 voor metro 2033, company of heroes (met dlc), darksiders, red faction: armageddon, warhammer 40k

€ 12 voor Fallout 3 (incl alle dlc) + Fallout new vegas (incl alle dlc)

en dan nieuwe spellen voor veel minder dan de fysieke winkel waarde..
> fifa 13 voor 21 euro gekocht na een maand van de release
> quasi alle spellen kan je voor minder dan 30 euro vinden na de release en zowat altijd onder de 40 euro bij een pre-order van een bekend spel

Die XFX Pro 550W staat niet op de compatibility list omdat deze zoals veel andere voedingen niet overweg kan met de nieuwe C6 & C7 power states van de haswell processoren. Dit zal hoogst waarschijnlijk zelf al default uit staan in de bios, net omdat er zoveel voedingen er niet mee overweg kunnen.

[ Voor 12% gewijzigd door SmokingCrop op 05-07-2013 15:46 ]

• breagor
ik heb op dit moment 43 games geinstalleerd staan, dat is wat ik verzameld heb ik 3 jaar plus....totaal nu iets van 350Gb in gebruik op mijn HDD....ik denk dus nog steeds dat ik aan 500Gb genoeg ga hebben voor de komende tijd....en zoals gezegd anders komt er een 2e SSD bij (of ruim ik eindelijk eens weer iets op :-)

Ben zelf een fervent Steam (kom maar op met de summersale :-) en GOG gebruiker...dus mijn games zijn altijd weer makkelijk en snel te installeren mocht ik weer de behoefte hebben ze nogmaals te spelen.....

Daarbij het prijs verschil tussen 256G SSD plus hdd en full SSD gaan is nou ook weer niet zo groot (256 samsung 840 plus 500Gb hdd is ongveer 200 euro, neem ik een 840 pro dan zelfs 250)....vandaar dat ik de HDD dus ga bannen uit mijn nieuwe PC...hierin blijf ik dus eigenwijs..sorry..ik begrijp de adviezen, en bij veel download gebruik (films etc.) is het ook erg logisch, maar vanuit mijn ervaring de afgelopen jaren, denk ik dat ik persoonlijk toch echt zonder de extra ruimte kan, en geen zin heb om bij elke programma af te wegen of het op HDD of SSD moet.....full SSD is een luxe die ik me wil permitteren >:)

[ Voor 17% gewijzigd door breagor op 05-07-2013 16:00 ]

• SmokingCrop
  • Niet online
uiteindelijk ben jij het die het systeem zal gebruiken, dus ga zeker maar voor die 500gb ssd :9~

oh trouwens, heb je die behuizing gekozen voor de looks of gewoon maar?
De http://tweakers.net/product/315623/fractal-design-define-r4/ is anders wel een betere qua performance (stilte, airflow enzo)
> reviews: Fractal Design Define R4: Zweeds vakmanschap

• breagor
deze kast combineert een aantal aspecten die ik zocht: goede looks (vind ik :-) , redelijk goed qua stilte en temperatuur, en compact terwijl er wel een grote videokaart in past, en ook nog betaalbaar..dus vandaar....de Fractal die je noemt is mij te groot.

• SmokingCrop
  • Niet online
Dan kan je bestellen, denk ik zo :)
Pagina: 1