Toon posts:

Gaming pc rond 900 á 1000 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Lange tijd game ik nu al op mijn laptop, die het tot nu toe redelijk uithoudt. Maar ik vind het nu echt tijd worden voor een nieuw game apparaat. Nu wou ik eerst een ps4 kopen, maar ik begin steeds meer te twijfelen tussen een game pc en de ps4.

De pc wil ik voornamelijk gebruiken voor gaming, en mijn budget ligt rond de 1000 euro. Nu heb ik zelf het volgende samengesteld:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-8320 Black Edition€ 134,80€ 134,80
1ASRock 970 Extreme4€ 78,30€ 78,30
1Palit GeForce GTX 770 Jetstream 2GB€ 356,90€ 356,90
1Cooler Master K280€ 30,45€ 30,45
1Intel Centrino Advanced-N 6235€ 18,89€ 18,89
1LG 24EA53VQ-P Zwart€ 160,-€ 160,-
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 24,95€ 24,95
1Logitech Gaming Keyboard G105€ 33,45€ 33,45
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 58,90€ 58,90
1Corsair CX750M€ 81,-€ 81,-
1Samsung 840 series 250GB€ 139,-€ 139,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.116,64

De games die ik nog wil gaan spelen zijn o.a. watch dogs, assassins creed 4, GTA V, BF3 etc. Dus games die grafisch veel vragen van een pc.

Alternatieven voor de videokaart zijn de hd 7970 en de gtx 780(mits de prijs wat lager wordt, ik vind hem nu namelijk erg duur).

Wat vinden jullie van deze samenstelling? en wat zouden jullie kiezen: ps4 of deze samenstelling?
En wat voor fabrikant zouden jullie kiezen voor de videokaart (ik heb hier MSI gekozen maar dat staat niet vast).

Tips/opmerkingen/vragen worden erg gewaardeerd.

Groet,

Folmer

Update:
- Toetsenbord, monitor en netwerkkaart toegevoegd.
- Andere fabrikant videokaart (sneller).
- Moederbord vervangen zodat ik mogelijkheid om er een tweede gtx 770 bij te zetten.
- Zwaardere voeding om een eventuele tweede gtx 770 te voorzien.
- behuizing veranderd (goedkoper).

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2013 18:19 . Reden: wijziging wishlist ]

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-04 14:59

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Een console gaat langer mee met nieuwe games die uitkomen, maar een pc is up te graden. Dat betekend wel weer extra kosten, terwijl een pc al zoveel duurder is als een console.

Console geeft meer plezier met vrienden.

Wat is je voorkeur? Toetsenbord/muis of controller? (of controller aan pc:P)

Heb je al games voor je laptop die je op de pc weer kan gebruiken? Die passen namelijk niet in een console;)

Qua merk ben ik geen fan van MSI, maar dat komt enkel voort uit 2 ervaringen.

ZELF zou ik voor de ps4 gaan, maar dat is persoonlijk.

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
frankwopereis schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 11:50:
Een console gaat langer mee met nieuwe games die uitkomen, maar een pc is up te graden. Dat betekend wel weer extra kosten, terwijl een pc al zoveel duurder is als een console.

Heb je al games voor je laptop die je op de pc weer kan gebruiken? Die passen namelijk niet in een console;)

een pc met een gtx 770 kan binnen 5 jaar nog altijd dezelfde graphics van de console.. je zal de settings gewoon lager moeten zetten elk jaar, maar in feite heb je nog steeds dezelfde grafische pracht en praal :p (aangezien de maximale graphics op te pc telkens verhogen)
Maar als je binnen 5 jaar eens een nieuwe graphics card zou kopen van 100 euro dan heb je wel veel betere graphics dan de consoles.

Daarbij zijn spellen veeel goedkoper op de pc. (humblebundle, amazon sale, steam sale, online key stores)
Bv. onlangs nog bioshock 1 + 2 voor $5, alan wake (+alan wake's nightmare) voor $1 of $20 voor een bundel met sleeping dogs, just cause 2 met dlc, hitman absolution: professional edition en deus ex: human revolution - augmented edition

nieuwe spellen kan je bijna altijd voor minder dan 30 euro vinden op online key stores.
zie ook: PC Budget Gaming topic
en Online Gamekeys kopen - Deel II

Anyways, de MSI gtx 770 is de beste uit de reeks van gtx 770's ;)
Die haalde als enige een 9,8/10 bij techpowerup en is ook duidelijk de stilste:
-> je hebt wel een voeding met 2x 8 pin nodig (6+2)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DuD5Ofv2FbFq4xYWV4WnPneD/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/CDzxrr4pSWrwvvO691fnVeB6/full.jpg

en waarom geeft een console meer plezier met vrienden? Als je vrienden op de pc hebt, is dat evenveel plezier.. eigenlijk zelf meer plezier aangezien je bv in GTA IV fun kan hebben met Mods en meer customization in general.

Voor mij persoonlijk was de overstap van ps3 naar game pc een heel goede zet :)

[ Voor 19% gewijzigd door SmokingCrop op 06-07-2013 13:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
frankwopereis schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 11:50:

Ik heb nog nooit een console gehad dus muis en toetsenbord heeft de voorkeur. Wel een belangrijke opmerking is dat ik niet over een tv beschik dus als ik een ps4 koop, komt moet er ook nog een tv bijkomen, wat ook weer kosten met zich mee brengt.

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-04 14:59

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Verwijderd schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 12:19:
[...]

Ik heb nog nooit een console gehad dus muis en toetsenbord heeft de voorkeur. Wel een belangrijke opmerking is dat ik niet over een tv beschik dus als ik een ps4 koop, komt moet er ook nog een tv bijkomen, wat ook weer kosten met zich mee brengt.
Een HDMI monitor volstaat ook hoor;)
SmokingCrop schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 11:58:
[...]
[knip]
en waarom geeft een console meer plezier met vrienden? Als je vrienden op de pc hebt, is dat evenveel plezier.. eigenlijk zelf meer plezier aangezien je bv in GTA IV fun kan hebben met Mods en meer customization in general.

Voor mij persoonlijk was de overstap van ps3 naar game pc een heel goede zet :)
Ik bedoel met vrienden in 1 ruimte. Online maakt het geen bal uit;)
Hier op het werk doen we in de pauze altijd Fifa op een xbox 360. Je drukt op de controller, start en hij is aan en je kan spelen. Altijd succes! :)

Een PC is overigens wel breder inzetbaar, dus als je het zo bekijkt...

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er

• DrIezie
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07-04 12:59
Verwijderd schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 11:44:
Hoi,

Lange tijd game ik nu al op mijn laptop, die het tot nu toe redelijk uithoudt. Maar ik vind het nu echt tijd worden voor een nieuw game apparaat. Nu wou ik eerst een ps4 kopen, maar ik begin steeds meer te twijfelen tussen een game pc en de ps4.

De pc wil ik voornamelijk gebruiken voor gaming, en mijn budget ligt rond de 1000 euro. Nu heb ik zelf het volgende samengesteld:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-8320 Black Edition€ 134,80€ 134,80
1Gigabyte GA-970A-UD3€ 72,95€ 72,95
1MSI GeForce GTX 770 2GB Twin Frozr OC€ 363,-€ 363,-
1Corsair Carbide 300R€ 59,99€ 59,99
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 24,95€ 24,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 58,90€ 58,90
1Seasonic G-Serie 550Watt€ 86,70€ 86,70
1Samsung 840 series 250GB€ 143,-€ 143,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 944,29

De games die ik nog wil gaan spelen zijn o.a. watch dogs, assassins creed 4, GTA V, BF3 etc. Dus games die grafisch veel vragen van een pc.

Alternatieven voor de videokaart zijn de hd 7970 en de gtx 780(mits de prijs wat lager wordt, ik vind hem nu namelijk erg duur).

Wat vinden jullie van deze samenstelling? en wat zouden jullie kiezen: ps4 of deze samenstelling?
En wat voor fabrikant zouden jullie kiezen voor de videokaart (ik heb hier MSI gekozen maar dat staat niet vast).

Tips/opmerkingen/vragen worden erg gewaardeerd.

Groet,

Folmer
Ik heb dezelfde CPU en hetzelfde moederbord en ben hier zeer tevreden over (3.9GHz - 4.2GHz turbo, 1.28v is momenteel meer dan snel genoeg). Een zeer interessant artikel over future proofing :
http://www.eurogamer.net/...fing-your-pc-for-next-gen

Een intel kan nu beter zijn, maar ik denk dat AMD FX-83xx langer mee zal gaan aangezien de games binnen een paar jaar meer threads gaan gebruiken.

Het enige grote nadeel is dat je moederbord geen PCI express 3.0 ondersteunt, er is een FX moederbord dat het ondersteund, ik denk pricewatch: Asus Sabertooth 990FX/GEN3 R2.0 maar ben het niet zeker. Ik vraag me af als er geen 970 moederbord is met een PCI express 3.0 slot.

Assumption is the mother of all F'-ups

• SmokingCrop
  • Niet online
DrIezie schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 16:58:
Het enige grote nadeel is dat je moederbord geen PCI express 3.0 ondersteunt, er is een FX moederbord dat het ondersteund, ik denk pricewatch: Asus Sabertooth 990FX/GEN3 R2.0 maar ben het niet zeker. Ik vraag me af als er geen 970 moederbord is met een PCI express 3.0 slot.
PCI-e 3.0 is niet noodzakelijk en eigenlijk zelf overkill, het is alsof je een HDD op een sata-600 slot plaatst.
Je zal evenveel performance hebben op pci-e 2.0 net zoals je ook evenveel performance hebt bij een HDD op sata-300.

De maximale bandwidth is gewoon nog zoveel groter, daarom dat ze ook nog niet echt overgeschakeld zijn op PCI-e 3.0 bij amd borden.

Bij games kan er soms een paar fps verschil zijn, waarbij zowel pci-e 3.0 beter is, maar waarbij pci-e 2.0 soms ook beter is.

[ Voor 7% gewijzigd door SmokingCrop op 04-07-2013 17:10 ]

• DrIezie
SmokingCrop schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 17:05:
[...]

PCI-e 3.0 is niet noodzakelijk en eigenlijk zelf overkill, het is alsof je een HDD op een sata-600 slot plaatst.
Je zal evenveel performance hebben op pci-e 2.0 net zoals je ook evenveel performance hebt bij een HDD op sata-300.

De maximale bandwidth is gewoon nog zoveel groter, daarom dat ze ook nog niet echt overgeschakeld zijn op PCI-e 3.0 bij amd borden.
Daarmee ben ik absoluut akkoord, maar de kans bestaat dat je in de toekomst (na 2à3j) je graka vervangt, maar je CPU wel nog een paar jaartjes meekan. Misschien dat binnen een paar jaar die PCI-e 3.0 slots wel van pas komen ;) . (daarover lees je eigenlijk niet veel: wanneer zal PCI-e3.0 echt nodig zijn?)

• SmokingCrop
  • Niet online
Mja, het is wel maar de vraag of je daar dan 100 euro extra aan moet geven doordat er maar 1 (?) duur bord daarvoor te verkrijgen is ;)

Verwijderd

Topicstarter
DrIezie schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 16:58:
[...]

Ik heb dezelfde CPU en hetzelfde moederbord en ben hier zeer tevreden over (3.9GHz - 4.2GHz turbo, 1.28v is momenteel meer dan snel genoeg). Een zeer interessant artikel over future proofing :
http://www.eurogamer.net/...fing-your-pc-for-next-gen

Een intel kan nu beter zijn, maar ik denk dat AMD FX-83xx langer mee zal gaan aangezien de games binnen een paar jaar meer threads gaan gebruiken.

Erg interessant artikel, vooral het stuk over de processor. Het is een feit dat de amd processors erg goed zijn in multi-threading.

Wat betreft de PCI-e 3.0 aansluiting die ontbreekt, daar was ik me van bewust en gezien de prijs houdt ik het voorlopig bij 2.0. De kans is wel groot dat ik een ander moederbord erin zet want bij deze ontbreekt een SLi link interface.

• DrIezie
SmokingCrop schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 17:13:
Mja, het is wel maar de vraag of je daar dan 100 euro extra aan moet geven doordat er maar 1 (?) duur bord daarvoor te verkrijgen is ;)
Inderdaad. Ik beklaag me mijn aankoop alleszins niet. Zalige multitask machine 8) (en leuk om met het overclocken te prutsen)

Pagina: 1