• timotimo
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:39
ik heb 2 stiks ram van ballistix crucial tactical 2 x 4 gb. alleen hij gaat 456mhz kloksnelheid.

dit wil ik sneller hoe moet ik dit doen.

dit is mijn specy http://speccy.piriform.com/results/HzoZ4Ug6ZA3jW4jIIEXNOTe

ik heb ASRock eXtreme Tuner en amd overdrive.

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:39
Je hebt al een topic open, is het niet slimmer om daar in verder te gaan?

Ook in vorige topics ben je er al een paar keer op aangesproken. Openen met een fatsoenlijke post en zelf ook wat onderzoek doen.

Weer verwacht je van Jan en alleman dat ze het maar voor je oplossen.

[ Voor 58% gewijzigd door R0y. op 01-07-2013 21:07 ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:48

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En welke snelheid zat je aan te denken dat je wilde halen? Waarom kan je niet je systeem opsommen hier en moet het met een externe link? Eigen onderzoek en wat meer moeite wordt hier toch wel verwacht op GoT. Wat heb je dus al zoal geprobeerd?

Commandline FTW | Tweakt met mate

• timotimo
  • Laatst online: 20:39
ja ik werd geadvizeert hier verder te gaan.

ik heb zelf al gekenen hoe je moet overclocken maar via de progammaas kan ik niks vinden.

ook op google vindt ik niks alleen dingen voor in de bios maar het moet toch ook makkelijker kunnen

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-02 12:48

NoFearCreations

3DPrint the world!

---RAWE CEEK!!!---

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:41

Umbrah

The Incredible MapMan

Nee, in de Bios of EFI moet je zijn, afhankelijk van je specs. Ik ga geen andere websites openen, je zet ze maar hier neer in een keurig tabelletje. Overigens denk ik dat je shift-knop ook kapot is, en dat je spellingcontrole in Chrome/Firefox/IE10 ook niet lekker werkt. Je posts lezen daardoor niet zo eenvoudig.

Nogmaals, de vraag staat, welke snelheid denk je te halen, en je weet hopelijk dat het om double data rate gaat, niet? Wat voor geheugen heb je gekocht, en wat voor machine heb je precies?

1066MHz (533MHz baseclock) is vrij normaal, overigens, en tenzij je een IGP gebruikt, wil je zo dicht mogelijk bij de basissnelheid van je processor gaan zitten; en gaan strakkere timings of de command rate op 1T zetten meer uitmaken.

Nogmaals, je BIOS/EFI is waar het gebeurt; en als je niet vertelt wat je wilt en wat je verwacht, dan kunnen we je niet helpen. En als je niet post in Nederlands, dan willen we het misschien niet eens.

• jerry1985
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-02 08:54
Ik neem aan dat je 1600mhz geheugen hebt genomen aangezien dat ook bij je cpu je basis snelheid is. Je zal dan in je bios je geheugen snelheid op 800 moeten zetten.

Hoe dat moet zie handleiding bios.

• Engeneer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:48
Mag ik vragen waarom deze sneller moeten? Ze zijn gewoon 1600 MHz dus snel genoeg voor een game pc.
Specs: pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU

Maar wat een bagger Nederlands! Als jij al niet je best doet om het gewoon even op een rijtje te zetten hebben andere mensen ook geen zin om jouw te gaan helpen. Maar toch leer van je fouten en ga door!

Ik ga er van uit dat je Engels kunt dus lezen dus: http://www.overclock.net/t/1198480/low-dram-frequency

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Gewoon XMP Profile1 selecteren in the Bios, klaar is kees.

• TheK1ng
  • Laatst online: 10-01-2022
Ik heb een andere vraag/probleem, het ook te maken met ram ik zit er nu al een tijdje mee. (Lees: een aantal uur googelen)
Ik heb 8Gb (2x 4Gb) Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 dimms in mijn moederbord zitten. Ik heb ze in single channel omdat mijn ram of CPU heat sink (het is maar hoe je het bekijkt) in de weg zit. Nu geven Speccy en CPU-Z aan dat de timings van mijn ram 4-5-5-14 zijn.... Dit lijkt mij erg laag voor 1600Mhz ram. Nu vraag ik me dus af, ben ik mijn ram aan het slopen, kloppen Speccy en CPU-Z niet of snap ik het zelf gewoon niet goed? Overigens geeft mijn bios wel de "normale" timings (8-8-8-24) aan.

Sorry voor eventuele spelfouten, ik doe mijn best ze zo veel mogelijk te voorkomen maar ik garandeer niets door mijn dislexie.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:48

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

TheK1ng schreef op maandag 01 juli 2013 @ 22:01:
Ik heb een andere vraag/probleem, het ook te maken met ram ik zit er nu al een tijdje mee. (Lees: een aantal uur googelen)
Ik heb 8Gb (2x 4Gb) Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 dimms in mijn moederbord zitten. Ik heb ze in single channel omdat mijn ram of CPU heat sink (het is maar hoe je het bekijkt) in de weg zit. Nu geven Speccy en CPU-Z aan dat de timings van mijn ram 4-5-5-14 zijn.... Dit lijkt mij erg laag voor 1600Mhz ram. Nu vraag ik me dus af, ben ik mijn ram aan het slopen, kloppen Speccy en CPU-Z niet of snap ik het zelf gewoon niet goed? Overigens geeft mijn bios wel de "normale" timings (8-8-8-24) aan.

Sorry voor eventuele spelfouten, ik doe mijn best ze zo veel mogelijk te voorkomen maar ik garandeer niets door mijn dislexie.
Maak even een apart topic aan, ipv die van een ander te kapen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Eén topic per probleem is genoeg, TS ga hier aub verder:
wat kan ik upgaden
- en doe alsjeblieft wat meer moeite je posts te verzorgen. Dit leest zo pijnlijk dat het afleidt van de inhoud.

TheK1ng, inderdaad is topickaping niet de bedoeling.

Voor jullie beide, tips hoe het wel moet:
Het algemeen beleid #quickstart

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.