wat kan ik upgaden

Pagina: 1
Acties:

• timotimo
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:39
hallo,

ik heb een vraagje wat zou ik kunnen upgraden waardoor ik nog meer spellen aan kan op full hd.

dit zit er nu in mijn pc http://speccy.piriform.com/results/pBVvBdnmS6sLtCZVZNzDkAo

er zit een 750 watt voeding in. en alles zit een een zalman z11 plus kast.

ik zat zelf te denken aan nog een videokaart 7870 xt of een ander en dan crossfire (heb hiet geen vestand van).

en een andere processor.

kan iemand mij verder helpen?

alvast bedankt

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:23
Een nieuw beeldscherm.
Je huidige scherm kan maximaal 1650*1050 aan, en full HD is 1920*1080

TheS4ndm4n#1919

• timotimo
ja dat heb ik al dit is een iets lateren speccy soory voor het niet doorgeven

• Pruimenvlaai
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-01 19:39
Zijn er spellen die niet goed draaien dan? Je CPU on GPU zijn behoorlijk snel. Als je een spel hebt dat met niet genoeg FPS draait, en je wilt weten of het wordt gebottleneckt door je GPU of je CPU, MSI Afterburner laat de GPU-belasting zien in procenten.

• timotimo
ik kan arma 2 wasteland niet op het aller aller aller hoogste spelen.

maar ik wil ook gewoon een beetje zeker zijn dat bf 4 het goed gaat doen. en zo niet wat ik dan kan aanpassen

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-01 13:50

Liveshort

Certified Crazy Person

Zou je de inhoud van je PC even in een wenslijstje kunnen zetten? Dat maakt het voor ons wat overzichtelijker. Daarbij zegt 750 watt niet zoveel over je voeding, merk en serie zijn veel belangrijker.

Verder houdt je processor de rest van je PC makkelijk bij, een extra videokaart helpt misschien. Maar dan nog, zolang je niet meer info geeft kunnen we je niet zo goed helpen. Als je bepaalde dingen niet op zijn hoogst kunt spelen, dan is dat logisch. Je hebt niet de best verkrijgbare hardware en je zult je er dus bij moeten neerleggen dat je niet alles op max kunt spelen. Daarvoor heb je een tweede videokaart in crossfire nodig, maar of dat kan hangt dus een beetje van de rest van je onderdelen af.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:23
Liveshort schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 16:16:
Zou je de inhoud van je PC even in een wenslijstje kunnen zetten? Dat maakt het voor ons wat overzichtelijker. Daarbij zegt 750 watt niet zoveel over je voeding, merk en serie zijn veel belangrijker.

Verder houdt je processor de rest van je PC makkelijk bij, een extra videokaart helpt misschien. Maar dan nog, zolang je niet meer info geeft kunnen we je niet zo goed helpen. Als je bepaalde dingen niet op zijn hoogst kunt spelen, dan is dat logisch. Je hebt niet de best verkrijgbare hardware en je zult je er dus bij moeten neerleggen dat je niet alles op max kunt spelen. Daarvoor heb je een tweede videokaart in crossfire nodig, maar of dat kan hangt dus een beetje van de rest van je onderdelen af.
Een AMD FX 6300 (ASRock 970 Extreme4 mobo)
7870XT met 2GB
8GB DDR3
120GB SSD en 1TB HDD

al met al een behoorlijk snelle machine. Alleen de processor is wat aan de oude kant.

TheS4ndm4n#1919

• Lednov
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-12-2025
oude... kant...? die is vrij recent hoor!

en dit moet alles toch vrij vlot kunnen draaien over wlke spellen hebbenw e het hier? crysis 3 op ultra?

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:19
Arma II is slecht geoptimaliseerd, zelfs met een pc van 1000 euro draait ie moeizaam op max settings.
Je processor is hierin wel de grootste bottleneck denk ik, heb je die al overgeklokt?
Je videokaart zou moeten voldoen: http://www.bit-tech.net/h...-3gb-ghz-edition-review/3

BF4 zal waarschijnlijk gewoon goed draaien op deze setup (ook niet op max settings).

[ Voor 50% gewijzigd door mitsumark op 20-06-2013 17:58 ]

• timotimo
ik heb een fatal1ty 750 watt voeding.

een een coolermaster hyper 412s cooler en nog meer fans.

alles is een beetje overclockt.

alles wordt niet boven de 40 graden

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Tja, Arma is gewoon redelijk brak geschreven, het ligt dus aan de game, niet aan het systeem.

People as things, that’s where it starts.

• timotimo
als ik eventueel een extra video kaart neem de zelfde en dan crossfire kan dit en helpt dit voor eventueel toekomst.

of is het verstandiger een ander videokaart te kopen als er nieuwe spellen komen die ik niet meer aan kan.

en kan je 2 verschillende kaarten crossfire laten lopen of moeten het de zelfde zijn want anders neem ik de nieuwe amd videokaart

• timotimo
iemand? en welke procersor raden jullie aan als ik die eventeel wil vervangen ik dacht zelf aan een fx-8350

Verwijderd

Wat is je budget voor het vervangen van je graka of kopen van een tweede?

• timotimo
ik wil toch niet meer uitgeven dan 200 a 250 voor een video kaart

en de processor maakt niet zo veel uit ongeveer 200

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:37
Lijkt mij zonde om nu te gaan upgraden. Je wint misschien een paar % op de GPU als je er bijv een 770 inzet, maar om daar nou 250 euro aan uit te geven...

• timotimo
als het moet kan ik de video kaart die ik nu heb verkopen voor 180 maar het liefst niet.

ik wil niet overkill gaan maar gewoon de nieuwere game op high kunnen spelen.

• timotimo
kan het eigen lijk wel een club 3d 7870 xt crossfire te doen en help dit wel of merk je er niks aan

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:32
De specificaties van BF4 zijn nog niet bekend en het is dus ook vrij voorbarig om nu al te gaan upgraden. Aangezien BF4 hier de "enige" eis is om te gaan upgraden zou ik gewoon wachten tot BF4 uit is en dan m'n upgrade keuze baseren op basis van reviews (welke je nu ook op zou kunnen zoeken om te kijken of CFX HD7870 XT al dan niet zin heeft).

[ Voor 3% gewijzigd door PCBaas op 28-06-2013 15:38 ]

5700X | RX 6600

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:37
Met 1 scherm van 1920 ga je die extra kaart toch niet echt merken (denk ik)

• Skynick
  • Laatst online: 09-02 00:21
Je hebt een nieuwe kaart nu nog niet nodig, op het moment zijn de prijzen van nieuwe videokaarten aan het veranderen. Als BF4 uit komt dan komen ook als het goed is de nieuwe AMD kaarten uit en zullen de prijzen verder dalen. Het is zonde als je nu nog iets nieuws koopt en je het niet meteen nodig hebt.

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:58
is er niemand die het single channel 667mhz geheugen aan wijst :9

Maar goed, je ram is ook wel aan vervanging toe.

• timotimo
zie ik nu ook pas die singel ram maar volgens mij kan dat niet omdat ik 2 geheugen dingen inzitten. (ik ben echt slecht)

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:39
Denniz0229 schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 15:48:
is er niemand die het single channel 667mhz geheugen aan wijst :9

Maar goed, je ram is ook wel aan vervanging toe.
Denk niet dat mensen op de link klikken maar naar de info kijken die een paar posts boven mij staat, waar gewoon 8GB DDR3 staat ;)

Maar ik zou persoonlijk nog even wachten met een upgrade, minstens totdat je voor een leuke prijs minimaal 25% winst maakt. Je kan nog wel een generatie overslaan voordat je echt tegen problemen gaat aanlopen (je zal wel af en toe het e.e.a. naar beneden moeten zetten). Of inderdaad als er meer van BF4 bekend is, dan een kaart scoren. Maar imo is het niet slim om nu een nieuwe kaart speciaal voor bijv. BF4 te kopen als er nog niets bekend is.

• Denniz0229
timotimo schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 15:52:
zie ik nu ook pas die singel ram maar volgens mij kan dat niet omdat ik 2 geheugen dingen inzitten. (ik ben echt slecht)
heb je wel de juiste sloten op je moederbord gevuld dan?
het kan dat je er 1tje in het verkeerde slot hebt zitten.

• timotimo
ik ga over 2 uur kijken als ik thuis ben. waar moeten ze zitten dan?

ik heb een 970 extreme 4 moederbord en het zijn 2 kaarjtes van 4 gb en samen 8 gb

• Denniz0229
je moet of alleen de witte of alleen de blauwe sloten gebruiken voor je geheugen.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:19
Het moederbord boekje is het belangrijkste van alles tijdens het in elkaar zitten, daar staat namelijk voor 90% van je pc in hoe het aangesloten moet zitten ;)

• timotimo
ik heb gekeken en het zijn er 4 eerst 1 wit dan blauw dan wit dan blauw zet zitten in de laatste 2

• Denniz0229
timotimo schreef op zondag 30 juni 2013 @ 00:02:
ik heb gekeken en het zijn er 4 eerst 1 wit dan blauw dan wit dan blauw zet zitten in de laatste 2
ja zoals ik al zei, je moet ze of in de 2 blauwe stoppen of in de 2 witte en dus niet om en om zoals nu.

• Denniz0229
ja, ze werken nu dual channel.

echter is het nog steeds niet echt super snel geheugen met maar 456mhz kloksnelheid.

• timotimo
klop dat want ik heb de ballistix crucial tactical 2 keer 4 gb. of staat er iets fout

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Tis DDR geheugen he, double data rate.

en soms moet je geheugen wat op 1600mhz loopt, eerst "overklokken" daarnaartoe. Sommige bios'en zetten hem automagisch op 1333.

People as things, that’s where it starts.

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:39
Maar 2 * 456 is nog steeds geen 1333 ;)

• timotimo
iemand een idee hoe ik hem daar krijg

• timotimo
ik heb amd overdrive
maar heb er geen verstand van

• PCBaas
  • Laatst online: 00:32
Dat staat in het moederbord boekje.
Voor verder advies kan ik je doorverwijzen naar Processors, Moederborden & Geheugen.

inb4 je moet een sterke magneet pakken en dan ....

[ Voor 36% gewijzigd door PCBaas op 01-07-2013 20:05 ]

5700X | RX 6600

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-02 17:12

Bolletje

Moderator Harde Waren
timotimo, dubbelposten is niet nodig. Je kan gewoon je oude bericht wijzigen. Daarnaast zijn je vragen erg onduidelijk opgesteld. Probeer daar ook meer aandacht aan te besteden zodat je beter advies krijgt.

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
geheugen is in de bios aan te passen, maar dan moet je wel weten wat je doet :P
800mhz (of als er 1600mhz staat deze kiezen) in de bios zal het zijn. en dan de timings zo laten staan als nu.

verdere upgrade is idd je beeldscherm.
cpu ed maakt weinig uit.
videokaart is nog recent, overklokken die handel (met msi afterburner).

Nukezone FTW

Pagina: 1