Ik wil graag mijn computer wat up to date brengen en loop bij de cpu meteen vast. Vooropgesteld dat ik mijn desktop voornamelijk gebruik voor games.
Ik lees dat een i5 3770k, socket 1155 beter is voor games als een i7 4770k, socket 1050 (Haswell).
Ergens anders lees ik weer dat socket 1050 nieuwer is en dus meer raadzaam.
Wat van bovenstaand is waar?
Daarnaast... Overclocken heb ik nooit gedaan en zou ik ook niet snel doen. Is het dan even zo goed verstandig om een k-variant te nemen of juist de niet k-variant met meer opties?
Tenslotte sta ik ook graag open voor suggesties, want misschien dat jullie als kenners wel een totaal andere mening hebben voor wat aangaat de juiste cpu. Ik wil zo rond de 300e hieraan spenderen (de cpu).
Moederbord word sowieso een Asus (Sabertooth schijnt heel goed te zijn?)
Bedankt voor de moeite!
Ik lees dat een i5 3770k, socket 1155 beter is voor games als een i7 4770k, socket 1050 (Haswell).
Ergens anders lees ik weer dat socket 1050 nieuwer is en dus meer raadzaam.
Wat van bovenstaand is waar?
Daarnaast... Overclocken heb ik nooit gedaan en zou ik ook niet snel doen. Is het dan even zo goed verstandig om een k-variant te nemen of juist de niet k-variant met meer opties?
Tenslotte sta ik ook graag open voor suggesties, want misschien dat jullie als kenners wel een totaal andere mening hebben voor wat aangaat de juiste cpu. Ik wil zo rond de 300e hieraan spenderen (de cpu).
Moederbord word sowieso een Asus (Sabertooth schijnt heel goed te zijn?)
Bedankt voor de moeite!