W8 opnieuw downloaden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-10 11:02
Hallo allen!

Ik zit even met een puntje. Aangezien mijn HDD in mijn laptop ontzettend traag is (lage write (22,5 kb/s) en extreem hoge acces (33151 ms)), wil ik W8 opnieuw op mijn laptop zetten.

Nu dacht ik dat dit simpel te kunnen oplossen door naar MS.nl te gaan en daar een ISO te downloaden van W8 en deze te activeren met mijn bijbehorende serial nummer onderop mijn laptop.
Nu is het zo dat ik via MS.nl W8 eerst moet aanschaffen.

Zit ik compleet in de verkeerde hoek te zoeken en moet ik W8 rechtstreeks downloaden via mijn laptop via één of andere assistant?

Met vriendelijke groet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:41

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Recovery media die bij je laptop is geleverd? Daarbij, als je disk werkelijk zo traag is, zou ik niet eens proberen om Windows er opnieuw op te zetten. Vervang 'm. Er is blijkbaar iets mis mee.

Je mag ook best wat specificaties opgeven, zodat we weten of we met een laptop uit de oudheid te maken hebben, of een die nog geen maand oud is.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:25

franssie

Save the albatross

Je kan ook een carbon copy maken van je huidige HDD naar je nieuwe (of hoe dat ook heet bij windows gebruikers - ghost oid?)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Of gewoon een ISO via nieuwsgroepen binnen halen. Vervolgens activeren met je originele productkey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:50
Met een tooltje als "Jellybean Key Finder" je huidige key even uitlezen. Deze is namelijk anders dan die op de onderkant van je laptop.

En kijk ook even met een tooltje als HD Tune naar je hardeschijf (vooral tabblad "Health" en "Error scan" (niet de korte versie) zijn dan interessant). Kan namelijk ook zijn dat je HDD aan het sterven is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Lees eerst eens de SMART status van je HDD uit. Misschien is ie wel defect en heeft herinstalleren helemaal geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti-n
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-10 23:01
Specs van de laptop zijn hier te vinden Klik . Kwam toevallig topic straks al tegen.

Zoals gezegd, eerst even de smart data e.d. van je schijf controleren. Zit daar niks geks tussen dan moet je even kijken hoe je aan een ISO komt. Soms kan die bij microsoft vandaan gehaald worden als evaluatie versie. Anders op nieuwsgroepen/torrent sites een !schone! iso binnen halen (Dus geen VL/Enterprise/Pre-Cracked versie). Meestal als er iets met MSDN of Technet in de naam staat zijn ze wel clean.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
Hero of Time schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 22:08:
Recovery media die bij je laptop is geleverd? Daarbij, als je disk werkelijk zo traag is, zou ik niet eens proberen om Windows er opnieuw op te zetten. Vervang 'm. Er is blijkbaar iets mis mee.

Je mag ook best wat specificaties opgeven, zodat we weten of we met een laptop uit de oudheid te maken hebben, of een die nog geen maand oud is.
Excuses. Ik had dit al in een topic gemeld. Daardoor heb ik er niet aan gedacht.
Het betreft een 3 weken nieuwe Ativ Book 4 van Samsung met:

W8
i5-3230M @ 2,6 Ghz.
8 GB ram @ 1600 Mhz.
1 TB. HDD @ 5400 RPM.

Ik heb al eens de recovery partitie aangesproken omdat ik een dualboot wilde draaien, maar niet helemaal vlekkeloos verliep. Aangezien hij al traag was vanaf het begin wilde ik kijken of een verse W8 zou helpen.
Aghanim schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 22:12:
Of gewoon een ISO via nieuwsgroepen binnen halen. Vervolgens activeren met je originele productkey.
Dat is een goede. Ik heb alleen geen UseNet o.i.d. Ik zit nog in het Torrent tijdperk. Ik wilde W8 gewoon clean hebben.
ThinkPadd schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 22:15:
Met een tooltje als "Jellybean Key Finder" je huidige key even uitlezen. Deze is namelijk anders dan die op de onderkant van je laptop.

En kijk ook even met een tooltje als HD Tune naar je hardeschijf (vooral tabblad "Health" en "Error scan" (niet de korte versie) zijn dan interessant). Kan namelijk ook zijn dat je HDD aan het sterven is.
Kijk! Weer wat geleerd! Dat er een verschil zat, dat wist ik niet! Bedankt. Ga ik even proberen.
HD Tune ga ik ook even aanzwengelen. Ik heb daar helemaal niet aan gedacht!

Bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-02-2023
http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=262204

Windows 8 setup tool, dan kies je voor later installeren vanaf media en kan je ISO op een USB zetten.

Je moet wel license invullen, ik weet niet of hij een OEM pakt ik denk het niet

[ Voor 33% gewijzigd door Hero of Time op 27-06-2013 22:49 . Reden: Nu zonder Google referrer. ]

Tweakers heeft geen moderatie systeem, wel een fanboy systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
jezzer schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 22:29:

Windows 8 setup tool, dan kies je voor later installeren vanaf media en kan je ISO op een USB zetten.

Waar trek je die nou vandaan? Als ik je link mag geloven direct van de Microsoft site, maar die heb ik dan ergens gemist...

In ieder geval bedankt!

[ Voor 19% gewijzigd door Hero of Time op 27-06-2013 22:50 . Reden: Google referrer weg. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti-n
jezzer schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 22:29:

Daar was ik net naar opzoek, zojuist getest en werkt prima, je plakt je productcode erin en hij zoekt de juiste editie voor je op, 2x klikken en hij is de iso aan het downloaden, echt ideaal. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Hero of Time op 27-06-2013 22:51 . Reden: En hier ook weg ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
marti-n schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 22:33:
[...]

Daar was ik net naar opzoek, zojuist getest en werkt prima, je plakt je productcode erin en hij zoekt de juiste editie voor je op, 2x klikken en hij is de iso aan het downloaden, echt ideaal. :)
2 vliegen in 1 klap zeg ik dan maar! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:41

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Voor je ook maar iets gaat doen met de ISO, check je HDD! Je hebt recht op garantie en de fabrikant kan moeilijk gaan doen als je 'm met een andere W8 installatie terug stuurt.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
en de fabrikant kan moeilijk gaan doen als je 'm met een andere W8 installatie terug stuurt.
Dat niet hoor. Ik heb nog nooit een fabrikant gehad die daar problemen mee heeft. Dan heb ik het over Sony, Acer, HP, Asus, PB, Lenovo en Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
Hero of Time schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 22:52:
Voor je ook maar iets gaat doen met de ISO, check je HDD! Je hebt recht op garantie en de fabrikant kan moeilijk gaan doen als je 'm met een andere W8 installatie terug stuurt.
Bedankt voor de tip! Alleen op dit moment nog niet aan de orde.
Ik kan met mijn key niet een W8 downloaden.
Iets met een handelsversie die ik niet kan downloaden :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti-n
Dan zal je een OEM code hebben, wat vrij logisch is als hij gebundeld is bij je laptop.

Probleem is een beetje dat je dan een normale ISO ook niet zult kunnen activeren, tenzij je hem aanpast (Correct me if i'm wrong, bij Windows 7 kon dit in de sources\ei.cfg file).

Als het je puur om het testen gaat of een nieuwe installatie zin heeft, dan kun je van Microsoft een Enterprise versie van Windows 8 downloaden en gratis 90 dagen gebruiken.
MSDN: Download Windows 8 Enterprise Evaluation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
Ik ben nu een krap uurtje bezig met de HD Tune. Met name de error scan e.d. Tot nu toe geen rode blokjes en de teller staat netjes op 0.0% damaged blocks, maarrrrr...

De scanning speed fluctueert enorm! Gemiddeld pakt hij 85-96 mb/s. Daarna kachelt hij in en blijft hij enige tijd op 0,2 - 1,5 mb/s!
Kan dit ook een indicatie wezen dat er iets niet klopt? Of zit er gewoon een connector los?
Ik zit nu pas op 1/4e deel. Zo kan ik rustig een nachtje gaan slapen voor dat hij gereed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:50
Maak eens een screenshotje van het tabblad "Health". Daaraan is gauw genoeg te zien of er wat aan de schijf mankeert, of aan een connector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
U vraagt, wij leveren :)

Ik heb twee bestandjes via dropbox. Ik kwam erachter dat de laatste 7 regels van HD Tune niet te zien zijn...

Klik

Klik 2

Ik zie hier en daar een paar error counts staan. Kan dit kwaad?

Ondertussen is het één uur 's nachts, staat m'n laptop 120 minuten te pompen op de error scan en ik ben nog niet eens op de helft ... zucht ...

Even m'n serie afkijken, dan lekker tukken. ;w

** Update **

Vervolgens is het nu 11.50 en de error scan is zojuist afgelopen!

Klik 3

De scan heeft 760 minuten (!), dus iets meer dan 12,5 uur er over gedaan om een schijf van 1TB te scannen. Hoort dit zo lang te duren?
Echter kan er wel worden uitgesloten dat er geen bad/damaged sectors aanwezig zijn.

** Update 2 **

Ik heb net nog even een benchmark gedraaid. Dit heb ik 2x gedaan. Één keer onder load (vlak na het opstarten). Klik

En een tweede keer nadat er bijna geen schijfactiviteit was. Klik 2

Het valt mij op dat bij de 2e run het CPU gebruik hoger ligt dan bij de 1e. Toevallig?

[ Voor 103% gewijzigd door CuBras op 28-06-2013 15:49 ]

Pagina: 1