Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:47

Bob Popcorn

Plop!

CopyCatz schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 11:27:
Tsja, je hebt visioenen van een dome die je achtervolgen. Wat doe je?

A ) Je verhuist.
B ) Je faket je eigen dood in een car crash compleet met lijk van iemand anders en laat je bloedeigen zoon en man in de waan dat je dood bent omdat ze vast geen zin hebben om mee te verhuizen.

Dan kiest ieder weldenkend mens toch B?
Schitterend toch. _O-

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

A ) Je verhuist.
B ) Je faket je eigen dood in een car crash compleet met lijk van iemand anders en laat je bloedeigen zoon en man in de waan dat je dood bent omdat ze vast geen zin hebben om mee te verhuizen.

Je weet toch hoe die vent van der is in die serie... die had er wss opgesloten of afgeknald!

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-06 00:35
DennusB schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 12:04:
[...]

Je weet toch hoe die vent van der is in die serie... die had er wss opgesloten of afgeknald!
Yup, daarom loopt ie nu ook heel rol-vast als een schoothondje achter haar aan...

dan die hacker die geobsedeerd is door de dome en het ei:

"wij gaan naar het ei en jij mag niet mee".
"Uh ok ik wilde toch net foto's gaan maken van de omgeving".

Komt ie ze te hulp in de locker:
"Waar kom jij vandaan?"
"Uh ja ik was de accu vergeten"

Schrijf dan gewoon ff een scene waarin ze hem afschudden en hij ze net op tijd weer vindt ofzo...

De hele serie is één groot voorbeeld hoe je een film/serie niet opbouwt. Het is net of een scholier de serie schrijft en alles letterlijk uitgepraat moet worden; "hu maar jij was toch? nee het zit zo...". Soms kun je meer/beter vertellen door dingen te suggereren, maar echt alles hier moet op een kinderlijke manier uitgepraat worden. Maar vreemd genoeg blijf ik kijken.. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Dat mysterieuze vind ik wel leuk aan de serie en het hoeft ook niet allemaal 100 procent te kunnen maar sommige dingen zijn wel erg slecht gedaan. Ik heb ook het idee dat ze er wat fillers in hebben gestopt om de serie te kunnen rekken naar meer afleveringen of seizoenen. Dat was eigenlijk ook waar het mis ging met Lost.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:01

A ) Je verhuist.

En waar verhuis je dan heen? Uiteraard naar een stadje vlakbij, zodat je zeker weet dat niemand je kan vinden 8)7
(Aangezien Barbie van buitenaf naar de dome was gekomen, verwacht ik niet dat het stadje buiten de dome ver van Chesters Mill af ligt.)

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-06 22:13

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

CopyCatz schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 12:20:
[...]

Yup, daarom loopt ie nu ook heel rol-vast als een schoothondje achter haar aan...

dan die hacker die geobsedeerd is door de dome en het ei:

"wij gaan naar het ei en jij mag niet mee".
"Uh ok ik wilde toch net foto's gaan maken van de omgeving".

Komt ie ze te hulp in de locker:
"Waar kom jij vandaan?"
"Uh ja ik was de accu vergeten"

Schrijf dan gewoon ff een scene waarin ze hem afschudden en hij ze net op tijd weer vindt ofzo...

De hele serie is één groot voorbeeld hoe je een film/serie niet opbouwt. Het is net of een scholier de serie schrijft en alles letterlijk uitgepraat moet worden; "hu maar jij was toch? nee het zit zo...". Soms kun je meer/beter vertellen door dingen te suggereren, maar echt alles hier moet op een kinderlijke manier uitgepraat worden. Maar vreemd genoeg blijf ik kijken.. >:)
Ik vond deze aflevering nog het mooiste dat stukje waar chickie zei "But what if he goes to the giant hole behind the locker of our old school" o.i.d. zodat die ex-cop gast in de gevangenis het goed kon horen.
Echt geen dingen die je in het echt zegt tegen iemand die precies weet wat je bedoelt als je zegt "de tunnel"

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:02
Afvalzak schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 16:20:
[...]

Ik vond deze aflevering nog het mooiste dat stukje waar chickie zei "But what if he goes to the giant hole behind the locker of our old school" o.i.d. zodat die ex-cop gast in de gevangenis het goed kon horen.
Echt geen dingen die je in het echt zegt tegen iemand die precies weet wat je bedoelt als je zegt "de tunnel"
En dan zit blijkbaar het cellencomplex blijkbaar ook nog eens in de kelder van het schoolgebouw?

Steeds meer afgeraffelde stukken, maar gek genoeg nog steeds boeiend om te kijken wat voor einde ze er aan gaan brouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:08

Zeror

Ik Henk 'm!

hellboy123 schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 21:47:
[...]

En dan zit blijkbaar het cellencomplex blijkbaar ook nog eens in de kelder van het schoolgebouw?
Nee, want ze zeiden het in de gang van het politiebureau.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:02
Zeror schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 22:01:
[...]

Nee, want ze zeiden het in de gang van het politiebureau.
Ah uiteraard in het politiebureau, ze hadden net het radarpistool gehaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

A ) Je verhuist.

Beter opletten ;) Haar theorie was dat de dome haar zou achtervolgen. En ze wilde haar zoon veiligstellen. Maar haar echtgenoot+zoon zouden haar nooit geloven, dus ze zou ook nooit zomaar 'los' kunnen raken op een normale manier, bijv. door te verhuizen. Dus ze moest wel op een andere manier van ze 'afraken', zoals je eigen dood te faken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LFA
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-05 22:07

LFA

Zo weer een lekker onrealistische aflevering met die kou :P
Idee +1, Uitvoering -10
Toch blijf ik maar kijken omdat ik nieuwsgierig ben hoe het verhaal verder loopt.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-06 14:16
Dit blijft voor mij ook een serie om elke week laat op de avond op de achtergrond aan te hebben, af en toe op kijken, zien wat het nu weer is (dit keer kou), en zien hoe de dome zelf ontwikkeld. Hierna ga ik het boek lezen, ligt al klaar.
(Ineens bevriest men, draait de dome, wordt ie kleiner? Gaat nergens meer over dit)

[ Voor 15% gewijzigd door xoniq op 10-09-2014 00:02 ]

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Toen de grond omhoog kwam zag je gewoon het mechaniek wat dat deed. Zo slecht :D

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• rezta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Interessant einde gister houd me wel aan het kijken :).

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-06 08:10
De serie is zo achterlijk slecht dat men het blijft volgen :)

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

• rezta
  • Niet online
Mandrake466 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 17:41:
De serie is zo achterlijk slecht dat men het blijft volgen :)
Soms is het wel een beetje vaag en slecht maar toch blijft het wel leuk :P .

• Snowwie
  • Laatst online: 20:26
Ach ja, deze serie is net als games. Ze hoeven grafisch niet hoogstaand te zijn om leuk te zijn.

Mijn YouTube Channel

• xoniq
Snowwie schreef op woensdag 10 september 2014 @ 20:59:
Ach ja, deze serie is net als games. Ze hoeven grafisch niet hoogstaand te zijn om leuk te zijn.
Alleen is 'verhaal' en enigszins logica toch een belangrijk element bij televisie waar in games dat niet altijd hoeft omdat je je eigen verhaal maakt.
En dat ontbreekt hier ook.

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:06

Ypho

Allround Nerd

CRXDelSol schreef op donderdag 11 september 2014 @ 11:40:
[...]

Alleen is 'verhaal' en enigszins logica toch een belangrijk element bij televisie waar in games dat niet altijd hoeft omdat je je eigen verhaal maakt.
En dat ontbreekt hier ook.
Klopt, er mist een heleboel in deze serie. Maar op de een of andere manier blijf ik het wel iedere week kijken. Naja, nog 2 afleveringen te gaan en dan maar kijken of er een seizoen 3 komt, en of ik die ga kijken (waarschijnlijk wel...net als met Lost)

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: ⭐️ My Graded cards ::: 👀 TCG Codex Profile

• xoniq
Ypho schreef op donderdag 11 september 2014 @ 11:45:
[...]

Klopt, er mist een heleboel in deze serie. Maar op de een of andere manier blijf ik het wel iedere week kijken. Naja, nog 2 afleveringen te gaan en dan maar kijken of er een seizoen 3 komt, en of ik die ga kijken (waarschijnlijk wel...net als met Lost)
Klopt, ik blijf ook kijken, puur omdat ik benieuwd wordt of het nog eens beter wordt, hoe alles komt, hoe het verder gaat enz enz.
Lost ben ik nu net weer mee begonnen, opnieuw. Tot seizoen 4 á 5 is Lost een super serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Ypho schreef op donderdag 11 september 2014 @ 11:45:
Deze serie heeft een vrij snelle ontwikkeling van een verwachtingspatroon. In de meeste series denk je in bepaalde situaties "ik wou dat dit gebeurde of dat gebeurde", en dan gebeurd dat vervolgens niet, of heel veel later. In deze serie daarentegen gebeuren de dingen die je wenst/verwacht vaak vele malen sneller. Soms zodanig snel dat je denkt, hè, nu al? Maar op de één of andere manier geeft het toch bevrediging en kijk je verder.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Guillome schreef op woensdag 10 september 2014 @ 09:28:
Toen de grond omhoog kwam zag je gewoon het mechaniek wat dat deed. Zo slecht :D
Heb 't er nog even bijgepakt, maar zag niets? Screencaps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145013

Osiris schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 06:35:
[...]

Heb 't er nog even bijgepakt, maar zag niets? Screencaps?
Hij bedoelt waarschijnlijk dat boeren werktuig dat er al lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Oh ja ik zie het

[ Voor 90% gewijzigd door Guillome op 15-09-2014 11:43 ]

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

CRXDelSol schreef op donderdag 11 september 2014 @ 15:56:
[...]

Klopt, ik blijf ook kijken, puur omdat ik benieuwd wordt of het nog eens beter wordt, hoe alles komt, hoe het verder gaat enz enz.
Lost ben ik nu net weer mee begonnen, opnieuw. Tot seizoen 4 á 5 is Lost een super serie.
Ook als je het een tweede keer kijkt? De kracht bij dit soort series zit in de mysterie, dat heb je denk ik een tweede keer niet.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Marzman schreef op maandag 15 september 2014 @ 19:09:
[...]

Ook als je het een tweede keer kijkt? De kracht bij dit soort series zit in de mysterie, dat heb je denk ik een tweede keer niet.
Ik vond Lost wel leuk om het na een jaar weer eens te kijken. Heb ik met Smallville ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:18

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Gisteravond heb ik Under the Dome gekeken. Ik moet zeggen dat het een grote omslag in het verhaal nu is.
spoiler:
Er is dus een zwart wormgat onder die school die uitkomt in Zenith. Dus eindelijk na tal van aflevering weten we hoe we de koepel uit kunnen komen.

Ik heb het idee dat dit nieuwe scenario net zo goed al in de 4e aflevering van seizoen 1 had kunnen worden verwerkt. Opeens kijk ik met andere ogen naar Under the Dome nu een nieuwe wereld zich opent, met meer onthullingen. Zou er met nu een eind gaan komen aan het bestaan van die koepel? Of krijgen we nog meer series de aankomende jaren?

Damn, lijkt wel alsof er een nieuwe scenarioschrijver aan de pen is gegaan :P

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Weet je zeker dat je de laatste afleveringen ook hebt gezien?

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:31

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Stukfruit schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 11:12:
Weet je zeker dat je de laatste afleveringen ook hebt gezien?
Ik neem aan dat hij op SBS kijkt.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Ik heb lost 3 keer helemaal gezien en ik sluit absoluut niet uit dat ik het nog een keer ga doen.
Dus ben het er niet mee eens. Ik vond de sfeer en omgevingen en de personages zeer mooi en interessant. Dat is bij Under the Dome heel anders. Dit hoef ik niet een 2e keer te zien, maar wil m wel 1 keer helemaal zien nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Spike_wolf schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 11:15:
[...]

Ik neem aan dat hij op SBS kijkt.
Jep, maar ik ga eens kijken of ik de rest maar alvast kan binnentrekken. Scheelt me weer een week wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaiziks
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-06 21:08

zaiziks

Da da da

Komt er eigenlijk een derde seizoen?

La la la la la la la la la

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Aflevering 12 had op het einde wel even een WTF momentje.

spoiler:
Melanie is weggezogen in een nieuw gat! Lyle is doodgestoken door Big Jim en zijn vrouw is er ook niet best aan toe.

Gaat leuk materiaal opleveren voor de season final.

[ Voor 3% gewijzigd door Zeror op 16-09-2014 23:56 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-06 09:21

jeka

Support your local club.

Wat is het ook een geweldige serie _O- die boom die bijna op Barbie viel. Zag er echt niet uit.
Ik blijf kijken! d:)b

FCG

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

jeka schreef op woensdag 17 september 2014 @ 10:49:
Wat is het ook een geweldige serie _O- die boom die bijna op Barbie viel. Zag er echt niet uit.
Ik blijf kijken! d:)b
Je zag niet eens waardoor het gebeurde :P
spoiler:
Ik weet dat de dome aan het verkleinen is, waardoor die boom omviel

Volgens mij hoorde ik wel iets wat op een kettingzaag leek.

[ Voor 11% gewijzigd door Zeror op 17-09-2014 10:58 ]

• LFA
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-05 22:07

LFA

zaiziks schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 12:38:
Komt er eigenlijk een derde seizoen?
Op Wikipedia staat dat ze 5 seizoenen willen maken, maar ik ben benieuwd of ze dat halen :P

De review van "Turn" is weer erg vermakelijk om te lezen, en helaas ook erg waar.. Desondanks toch benieuwd hoe ze dit seizoen volgende week gaan eindigen!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Het was weer hilarisch inderdaad :)
- Arme Ben die zag dat er een man stierf doordat de Dome met 1 meter per uur krimpt. Knappe prestatie!
- Lief van Junior dat hij bij Melanie blijft en bij vertrek zegt "I'll send someone to sit with you" om dat vervolgens niet te doen. Gelukkig kwam er iemand anders uiteindelijk het arme kind troosten.
- "How's Melanie?" Sam: "She's back to the way she was." Dood bedoel je?
-Julia die schreeuwt tegen de dome, neem mij! En vervolgens wegmankt met haar verbandbeen zodra de dome dat dreigt te doen.
- Weer een mooi kunstwerk van mevrouw Rennie; ik zag allemaal handen opgesloten in de zwarte dome terwijl het meisje bovenop vrolijk weg loopt.
- Supersnelle communicatie waarbij Joe en Norrie direct weten dat de 8 handen zich moeten verzamelen en supersnelle communicatie waarbij iedereen direct doorheeft dat de dome krimpt
-"you almost shot Melanie in the face." "Okay, in other words, I didn't." _/-\o_

Volgens mij was de hele discussie tussen Rebecca en Julia (wetenschap vs geloven) een aankondiging van de schrijvers dat we geen echte antwoorden zullen krijgen over de dome.

Ik vraag me ook af wat de schrijvers meekrijgen van de enthousiaste reacties overal. Kijken ze alleen naar de goede kijkcijfers of schamen ze zich inmiddels kapot?

[ Voor 11% gewijzigd door schaduw op 17-09-2014 11:38 ]

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Wat ik nog altijd niet snap van de vorige ep is waarom Julia niet weg kon uit de ambulance toen ze vast zat met haar been. Ze gingen daar bijna dood. Waarom?
Uiteindelijk trok hij de pin er zo uit, dus had ze ook getild kunnen worden met de pin in haar been, want de pin zat gewoon los. En nu loopt ze met een stukje tape om haar broek en dat is genoeg??

• Stukfruit
  • Niet online
Ik dacht: "Kom, laat ik nog eens een aflevering kijken. Omdat het kan".

Had ik dat maar niet gedaan :'(

Een opmerking onder die review van de link hierboven:
klik

:D :'( :D Het ernstige is dat de serie zo slecht is dat zo'n stukje proza ook nog wel eens echt voorbij zou kunnen komen ;(

[ Voor 68% gewijzigd door Stukfruit op 18-09-2014 00:46 ]

Dat zit wel Schnorr.

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-06 16:28

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Zijn er hier mensen die ook het boek aan het lezen zijn of gelezen hebben?

• zaiziks
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-06 21:08

zaiziks

Da da da

ETzPliskin schreef op donderdag 18 september 2014 @ 08:38:
Zijn er hier mensen die ook het boek aan het lezen zijn of gelezen hebben?
Als je wat terugbladert, vind je wel wat namen :)
Ik heb al een tijd terug gelezen. Het is best redelijk Stephen King verhaal, met veel (te veel) karakters. Het gaat iets te lang door en zoals vaker bij zijn verhalen is het einde wat erhm, slordig, maar het boek is over het algemeen vele malen beter dan de serie. Ik denk dat de eerste driekwart van het eerste seizoen aardig overeenkomt met het boek.

Nog maar één aflevering, meestal is dan toch al wel aangekondigd of er een volgend seizoen komt...

La la la la la la la la la

• ETzPliskin
  • Laatst online: 27-06 16:28

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

zaiziks schreef op donderdag 18 september 2014 @ 08:52:
[...]

Als je wat terugbladert, vind je wel wat namen :)
Ik heb al een tijd terug gelezen. Het is best redelijk Stephen King verhaal, met veel (te veel) karakters. Het gaat iets te lang door en zoals vaker bij zijn verhalen is het einde wat erhm, slordig, maar het boek is over het algemeen vele malen beter dan de serie. Ik denk dat de eerste driekwart van het eerste seizoen aardig overeenkomt met het boek.

Nog maar één aflevering, meestal is dan toch al wel aangekondigd of er een volgend seizoen komt...
Ik ben het nu aan het lezen, en ik moet zeggen dat ik het vrij saai vind. Zit nu ergens rond pagina 300, en eigenlijk is er nog niet veel gebeurd. Vooral veel pointless dialoog en details van inderdaad veel teveel personages :P Het is wel mijn eerste boek van King...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06 14:25
Zijn vanavond de laatste 2 afleveringen op sbs? Of hebben we volgende week ook nog 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majin Buu
  • Niet online
Seasonfinal
S02E13
Title: Go Now
airdate: 22 september 2014 (CBS, niet SBS 8)7 )

Morgen maar eens zoeken en de popcorn & cola eens klaarzetten...

R7 9700X / GB B650 Gaming X AX / RTX 5070 Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murphy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-06 09:03

Murphy

(2B||!2B)?

Voor degenen die desondanks het amateuristische geknoei toch Under de Dome blijven weghappen (waaronder ik) en toch op zoek zijn naar een serie die wat strakker in elkaar zit: ga The Leftovers kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rezta
  • Niet online
Cheshire schreef op maandag 22 september 2014 @ 13:56:
Seasonfinal
S02E13
Title: Go Now
airdate: 22 september 2014 (CBS, niet SBS 8)7 )

Morgen maar eens zoeken en de popcorn & cola eens klaarzetten...
Ben benieuwd naar de Seasonfinal :) nog even wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

De laatste aflevering van het seizoen. Ik vrees dat we er nog niet zijn, en dat er een deel 3 gaat komen.

spoiler:
Pauline is still alive but injured. She whispers to Julia that she foresees that a different person will lead the way out. The Dome is still contracting and is causing earthquakes and problems with the weather. Barbie and the others are wondering how to safely explore the crater to see if it's a way out. Barbie is called away to assist a farmer who is trapped by falling debris. Joe, Norrie and Hunter go down into the crater and do an initial exploration of a cave. The cave path has a small crevice which has to be jumped over. Joe, Norrie and Hunter come out of the crater and tell Barbie what they found. Barbie decides that the only way out is through the cave. Sam diagnoses that Pauline has sustained severe internal injuries and will bleed out unless she gets surgery, which he is not qualified to do. Saline might buy her enough time to get her through the cave. Big Jim goes out in search of saline. Pauline asks Junior to go to her workshop and bring her paint and canvas so she might paint something that is helpful. While Pauline is alone with Rebecca, she begs to be given an overdose of morphine because she is in great pain and has seen that the Dome has planned for her to die there. When Junior reaches the workshop, he sees the painting showing Pauline bleeding from the mouth and from the abdomen. He realizes that he had been sent out as a way of saying goodbye. Rebecca administers the morphine overdose. Big Jim arrives with the saline but Sam detects that Pauline's pulse is weak. Pauline passes away and Big Jim sees that Rebecca is still holding the needle. Rebecca starts to explain her reasons, but Big Jim becomes irate. Sam tries to ask Big Jim to just walk away, but Big Jim knocks Sam out and then hits Rebecca in the head with a hammer, killing her. The townspeople start heading toward the crater. Big Jim takes Pauline's body to her workshop and issues an ultimatum to the Dome, saying that it should bring Pauline back to life in three seconds or he will go on a rampage against all of the Dome's favorite people. Nothing happens so Big Jim sets fire to the workshop and leaves. Julia is called away from the crater by a call for help from Big Jim's neighbor. When she arrives, Big Jim shoots the neighbor and comes after Julia. Julia stabs Big Jim in the foot and starts to run. Junior meets her in the woods and says he will take care of Big Jim. Junior shoots Big Jim in the shoulder. All of the townspeople are down in the crater. Barbie and Julia go through the cave. Barbie crosses the crevice but it suddenly widens and Julia is unable to cross. Barbie promises to come back for her. Junior also arrives on the other side of the crevice. Barbie goes ahead and catches up to the townspeople, who end up at a blank wall. Norrie shouts that the Dome should just tell them what to do. A monarch butterfly lands on one particular rock. Barbie touches the rock with his hand and the entire wall crumbles. On the other side is a white light with Melanie standing in the middle, who urges everyone to follow her and go home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Laatst online: 26-06 21:30
Klein beetje een cliffhanger maar.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RawChild
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 27-06 21:12

RawChild

PSN: Rawchild

Nog een seizoen? 1 aflevering zou ook voldoende zijn na het zien van de laatste aflevering van S2.

Is seizoen 3 wel officieel bevestigd trouwens? Geen top serie of zo. Maar toch vermakelijk.

PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majin Buu
  • Niet online
Hmm, ik vraag me af of er nog een nieuw seizoen komt. Zeker geen topserie, toch blijft men kijken, maar nog een heel seizoen ?? Leuke aflevering trouwens :+

[ Voor 10% gewijzigd door Majin Buu op 23-09-2014 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

ik denk dat er nog wel een seizoen komt. De serie is geen topkwaliteit, maar het wordt veel gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Oh wacht, was dit een cliffhanger? Oeps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majin Buu
  • Niet online
Raar he, ondermaats acteerwerk, giga-plotholes en 90ties special effects en toch kijkt men de serie. Waarom kijk ik ook elke aflevering toch weer 8)7 ...?

• Mitx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-06 13:50
Cheshire schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 23:11:
Raar he, ondermaats acteerwerk, giga-plotholes en 90ties special effects en toch kijkt men de serie. Waarom kijk ik ook elke aflevering toch weer 8)7 ...?
Ja dat vraag ik mij ook af. Maar het blijft vermakelijk. Dat vind ik dan wel indrukwekkend, technisch slechte serie en dan zulke entertainment neerzetten

• Krasloos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
Umm, ja, aflevering 13.. wat moet ik er van denken? Iets wat ik zelf niet had verwacht.
Ook moet het zo zijn dat er een nieuw seizoen komt.

• jeka

jeka

Support your local club.

Krijgt steeds een hoger Lost gehalte... Geweldig slechte series is het toch. Ik ben blij dat het weer een tijdje duurt voordat ik die troep weer moet kijken :P

FCG

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:06

Ypho

Allround Nerd

Nog niets bekend over een eventueel seizoen 3: http://seriable.com/under...ncelled-renewed-season-3/

Maar die Melanie was zeiknat toen ze aan het einde van de aflevering in beeld kwam. Was ze weer gaan zwemmen? En over het "going home" verhaal. Ze was toch dood (in oorsprong), dus zal ze dan niet iedereen mee willen nemen een wisse dood in? Was het niet iets uit Poltergeist: "Do not go into the light!"

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: ⭐️ My Graded cards ::: 👀 TCG Codex Profile

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Ypho schreef op donderdag 25 september 2014 @ 09:54:
Nog niets bekend over een eventueel seizoen 3: http://seriable.com/under...ncelled-renewed-season-3/

Maar die Melanie was zeiknat toen ze aan het einde van de aflevering in beeld kwam. Was ze weer gaan zwemmen? En over het "going home" verhaal. Ze was toch dood (in oorsprong), dus zal ze dan niet iedereen mee willen nemen een wisse dood in? Was het niet iets uit Poltergeist: "Do not go into the light!"
Hmmm....
Baer confirms plan to end Under The Dome after three to five seasons.

Originally posted: http://seriable.com/under...d-season-3/#ixzz3EJdnpGAC
Dit lijkt mij toch de belangrijkste hint dat er wellicht nog minimaal een seizoen 3 gaat komen.

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-06 10:12
Leuke serie .. niet spectacular, maar het kijkt lekker weg. Nu pas net S02E04 gezien, dus ik heb nog even wat te kijken komende week :)

En vermoed wel dat er een seizoen 3 aan gaat komen, zeker met de al bestaande grote fanbase van Steven King. ( Ik wachtte expres tot seizoen 2 helemaal af was, voor ik eraan begon. Wilde niet nog een keer een TerraNova verhaal meemaken :') )

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:29

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

jeka schreef op donderdag 25 september 2014 @ 09:45:
Krijgt steeds een hoger Lost gehalte... Geweldig slechte series is het toch. Ik ben blij dat het weer een tijdje duurt voordat ik die troep weer moet kijken :P
Juist door het hoge Lost gehalte is het zo populair. Hoewel er een hoop is aan te merken op het acteerwerk en de special effects zit het verhaaltechnisch goed in elkaar. Ze beheersen het kunstje van vragen oproepen en beantwoorden uitstekend. Zo'n beetje iedere aflevering komt er nieuw mysterie bij en wordt er een vraag uit een eerdere aflevering beantwoord. Hierdoor blijft het interessant om te kijken.

Van slechte special effects heb ik zelf trouwens geen last. Dat is volgens mij vooral een kwestie van gewenning. 20 jaar geleden keken we ook TV en waren de beste special effects minder goed dan wat nu de norm is. Ik kijk daar makkelijk langs.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka

jeka

Support your local club.

Als ik jou reactie lees zou ik bijna denken dat je het een goeie serie vind :P.

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

aaah wat een klote cliffhanger ... :(

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145013

oh, was dit het seizoenseinde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 14:48
CAPSLOCK2000 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 19:59:
[...]

Juist door het hoge Lost gehalte is het zo populair. Hoewel er een hoop is aan te merken op het acteerwerk en de special effects zit het verhaaltechnisch goed in elkaar. Ze beheersen het kunstje van vragen oproepen en beantwoorden uitstekend. Zo'n beetje iedere aflevering komt er nieuw mysterie bij en wordt er een vraag uit een eerdere aflevering beantwoord. Hierdoor blijft het interessant om te kijken.

Van slechte special effects heb ik zelf trouwens geen last. Dat is volgens mij vooral een kwestie van gewenning. 20 jaar geleden keken we ook TV en waren de beste special effects minder goed dan wat nu de norm is. Ik kijk daar makkelijk langs.
Ben ik het niet mee eens :P De verhaallijn is zo chaotisch als weet niet wat. Je weet niet wat je de volgende aflevering kan verwachten of zelfs maar de volgende 5 minuten omdat er geen logica in zit. Het heeft een groot gevoel van we doen maar wat meer dan wat anders. En dat merk je dan ook regelrecht weer terug in het acteerwerk.

Under the Dome is een van die series die het perfect had gedaan als een miniserie, met een vast einde, niet met het kunstmatig in leven houden van een verhaallijn dat bedoeld was om afgesloten te worden.

Als je dit dan vergelijkt met Lost is het een verschil tussen een Stephenie Meyer en een Dan Brown boek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik heb het boek Under The Dome niet gelezen, maar met dat seizoenseinde klinkt het alsof het wel de richting van het boek op gaat van wat ik er over gehoord heb (niet zo veel hoor). Misschien dat de rare dingen in de verhaallijn fillers zijn geweest (lost had dat op een gegeven moment ook, al waren daar de eerste twee seizoenen nog wel heel sterk)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:29

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik ben het wel met jullie eens dat een open einde niet goed is voor deze serie. Misschien leef ik stiekem nog in de illusie dat alle uiteindelijk netjes bij elkaar komt. Misschien is dat wat naief van mij.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
CAPSLOCK2000 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 19:59:
[...]
Hoewel er een hoop is aan te merken op het acteerwerk en de special effects zit het verhaaltechnisch goed in elkaar.
Dude, seriously? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Maar even zonder gekheid op een stokje, wat zou er dan nog moeten volgen in seizoen 3?

Dan is het niet echt meer 'under the dome'.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertjuuhh
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 27-06 11:28
Lijkt een beetje of ze de kant van prison break seizoen 2 opgaan, ze komen uit de "gevangenis" en gaan in de normale wereld van alles doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 14:48
Och nee joh, ze kunnen nog echt alle kanten op, van wakker worden op een alien schip tot inderdaad een prison break achtige scenario waar ze proberen te achterhalen wie de ei gemaakt heeft. Het zou mij ook niets verbazen als ze ineens allemaal weer in de town terecht komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
Ze komen uit de dome in dat andere stadje, dan blijkt er nog een dome over de dome heen te zitten die beide stadjes overkoepelt. Er blijken in totaal 10 eieren te zijn, pas als ze die allemaal gevonden hebben komt de alien space haas die ze vrij laat, maar dan blijken ze allemaal al lang dood te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Laatst online: 08:05

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Vind dat het stukje aliens in het boek ook vrij plotseling op komt zetten, in de serie wordt het amper genoemd (geloof ik 1 keer melding van aliens made the egg oid.

spoiler:
In het boek was er ook een gekke drugsdealer die de hele tent onder de rook zet en bijna iedereen doodt totdat er een discussie aangegaan wordt met sack aliens (kinderen ofzo) om de dome weg te halen.

Heb het boek 2 jaar terug gelezen en er is wel wat weggezakt qua hoe het nu ook alweer precies ging en wat de personages deden.

Zo was die Junior ook gekker dan in de serie vooral met het feit dat die zus van Joe doodging.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Rubman schreef op maandag 29 september 2014 @ 16:11:
Vind dat het stukje aliens in het boek ook vrij plotseling op komt zetten, in de serie wordt het amper genoemd (geloof ik 1 keer melding van aliens made the egg oid.

spoiler:
In het boek was er ook een gekke drugsdealer die de hele tent onder de rook zet en bijna iedereen doodt totdat er een discussie aangegaan wordt met sack aliens (kinderen ofzo) om de dome weg te halen.

Heb het boek 2 jaar terug gelezen en er is wel wat weggezakt qua hoe het nu ook alweer precies ging en wat de personages deden.

Zo was die Junior ook gekker dan in de serie vooral met het feit dat die zus van Joe doodging.
spoiler:
Big Jim is ook een drugsdealer, hij was bezig met meth ofzo in seizoen 1. Ik heb ook het idee dat het verder gaat met het verhaal van de aliens met dit einde.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Nou, ik heb seizoen 2 ook helemaal afgekeken..
spoiler:
Ik ben benieuwd hoe dit een vervolg gaat krijgen van 13(?) nieuwe afleveringen. De dome krimpt steeds verder (WTF, hoop paniek, maar als je die scenes ziet lijkt het niet zo heel vlot te gaan), het weer wordt onvoorspelbaar, Big Jim is van het padje af, een meute inwoners (veel minder dan de bestaande 1.500 inwoners??) staan in de tunnel, en Melanie komt tevoorschijn.

Spannend dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 601623

Ik ben naar aanleiding van de serie het boek maar gaan lezen maar ben bang spoilers tegen te komen. :+
Ik vind de serie zelf wel aardig, goed, de special effects laten vaak wat te wensen over, maar ik vind dat er ondanks dit er toch een goede serie wordt neergezet. Ik vind het eigenlijk best jammer dat ik nu zo lang moet wachten tot seizoen 3 begint, waarvan nog niet eens iets bekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
beetje een guilty pleasure deze serie, zo slecht en fout maar ergens toch vermakelijk genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka

jeka

Support your local club.

+1! Dat is precies wat het is!

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05:00
Sorry, ben een beetje traag, net pas de finale gezien :P

Dus Melanie staat nat voor een groot wit/blauw gat en zegt dat ze naar huis gaan. Thuis is voor de meeste mensen daar toch echt Chesters Mill, dus ze gaan naar Chesters Mill...? En ze is nat omdat ze net als Barbie, Sam, Pauline en Lyle door de portal in het meer is geweest ? In d'r nachthemd ?
Als ze geen engel is zal ze wel ergens anders geweest zijn, de gesloten afdeling of een mothership :P

Ach ja, ik ben vooral benieuwd naar de volgende sponsor. Na Microsoft met haar Surface en Toyota met de Prius... (en nog veel meer maar vooral die twee vallen op) vraag ik me af welk merk S3 sponsort...Red Bull ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Ik denk Alienware ;(

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
^schopje:

Volgens mij was dit nog niet gepost,
Seizoen 3 gaat door:

http://www.cbs.com/shows/under-the-dome/news/1003275/

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimation
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-04 20:55

Ultimation

Het is als Appels en peren

Topicstarter
Noo! Hoe dan?

MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-06 15:16
Goed nieuws :)

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka

jeka

Support your local club.

Shit. Kost me weer een paar uur van mijn leven.

Nou ik er over nadenk denk ik dat ik het volgend seizoen niet ga kijken....

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-06 21:01
jeka schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 13:17:
Shit. Kost me weer een paar uur van mijn leven.

Nou ik er over nadenk denk ik dat ik het volgend seizoen niet ga kijken....
Totdat je ziet dat er een nieuwe aflevering is en dan ga je braaf weer kijken(doe ik namelijk ook steeds ;( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Ok... Niet het beste wat een tv serie me ooit bracht, maar hou wel van het genre.

Net op Netflix S1 gezien. Maar hoe kom ik nou op een normale manier aan S2 met ondertiteling?

NL Ziet en SBS Kijk werken weer eens niet mee iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
readytoflow schreef op maandag 29 december 2014 @ 23:01:
Ok... Niet het beste wat een tv serie me ooit bracht, maar hou wel van het genre.

Net op Netflix S1 gezien. Maar hoe kom ik nou op een normale manier aan S2 met ondertiteling?

NL Ziet en SBS Kijk werken weer eens niet mee iig.
http://www.bol.com/nl/p/u...izoen-2/9200000031545008/ :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Hahaha, ik zou er ook geen geld aan uitgeven, achteraf gezien zou ik eigenlijk geld toe willen voor het verspillen van mijn tijd ;)

Maar het is wel een normale manier om aan S2 met NL subs te komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

barber schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 11:03:
Hahaha, ik zou er ook geen geld aan uitgeven, achteraf gezien zou ik eigenlijk geld toe willen voor het verspillen van mijn tijd ;)

Maar het is wel een normale manier om aan S2 met NL subs te komen. :)
Voor mij is nieuwsgroepen normaal ;)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:18
Ik ben bijna klaar met seizoen 2, ik krijg steeds meer een hekel aan Big Jim. Wat een irritant personage zeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

HansAnders07 schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 21:18:
Ik ben bijna klaar met seizoen 2, ik krijg steeds meer een hekel aan Big Jim. Wat een irritant personage zeg..
Dan doen ze het goed :P

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
is de enige fatsoenlijke acteur die er in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Nog een weekje, en dan kunnen we weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-06 15:16
Netjes, wist niet dat het nu al weer ging beginnen :)

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Waarschijnlijk komen ze ergens anders onder de koepel weer uit. Als dat niet zo zou zijn dan slaat de titel "under the dome" ook nergens meer op.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Snowwie schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 13:29:
Waarschijnlijk komen ze ergens anders onder de koepel weer uit. Als dat niet zo zou zijn dan slaat de titel "under the dome" ook nergens meer op.
Ach, gezien hoe voorspelbaar en debiel die serie is; ze komen gewoon weer in een nieuwe 'dome' terecht waar weer nieuwe personages onder zitten waarna de grot waar ze nu al een jaar in schuilen achter hun aan instort. Zoiets? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

/me checkt rss querie ...
check !

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Wel gelijk 2 afleveringen volgens sickbeard :)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Haha, ergens heb ik toch weer zin om te kijken waar ze uitkomen, ik denk in/bij dat water en gewoon 'under the dome'.

Hoe eindigde het seizoen ook al weer? Met een grot en licht en planten op het eind?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
Ik heb de eerste 2 seizoenen nu ook gezien. Wat is deze serie heerlijk slecht :D Maar wel goed genoeg om door te willen kijken.

Deze week begint seizoen 3 toch? Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren in die grot. :P

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste